Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tantemor skrev (På 16.9.2025 den 11.13):

Oi, hems må være uteblitt i konkurransen. Har sett det er hems ja fordi deltakerne har brukt den som lagringsplass. Nå rekker de jo ikke å gjøre noe på hems siden dette er nest siste uke og finaleuken brukes alltid på å gjøre ferdig/utbedre tidligere ukesprosjekter 🤔

Kanskje de har kutta den ut fordi det kun er 8 uker og ikke 10 nå? Også prioriterte de tydeligvis at deltagerne skulle bygge bod, framfor hems. Mulig hemsen er ferdig med gulv og vegger da, så det kun er innredning det går på, og da har det kanskje ikke så stor nytteverdi. Ikke veit jeg, men var nå en mulig teori 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kålrota skrev (1 time siden):

Veldig riktig vinner denne uka, synes jeg, men synes de fleste løste stua fint. Bare mor og datter som bommet litt. 

Går ikke an å ikke skjønne at man skal liste helt ned ass. Vet ikke hvem som vinner enda. Jeg heier på malin og Tobias. Lurer på hvordan de skal rekke badet siste uka i tillegg til alt annet😅

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns Marie og Emil hadde den beste stua. Fineste møbleringen og fantastiske farger. 
Men far og datter hadde også et fint rom, fortjent gullhammer til dem. 
Mor og datter var jo selvutnevnte favoritter denne uka, men jeg syns ikke de klarte å levere på interiør. Altfor store møbler og for voldsomme greier på bordet. 

• Liker 10
Skrevet (endret)

Mine synspunkter denne uka (om interiøret):

- Marie og Emil: fint, og med behagelige, flotte farger. Men kanskje litt for mye «Bohuskatalogforside-aktig»  for min smak.

- Malin og Tobias: annerledes og litt mer egenart over interiøret, men den sjeselongen ble litt sånn «siste utvei». Og selv om man kan presse 2-3 personer på plass, så er det ikke en god løsning.

- Mor og datter: får litt den amerikanske lounge viben som de ville gå etter. Men det ble litt overmøblert langs vinduet; sofaene var gigantiske og med ryggen til utsikten. Synes heller ikke at den kjøkkenbordløsningen var så bra.

- Far og datter: min favoritt denne uka (med Marie og Emil på en close andreplass). Enkle og ikke overkompliserte løsninger, og med personlig vri med innramming av vinduet og gjøkur 😃

Endret av Laia
  • Liker 8
Skrevet

Riktig vinner og så glad på deres vegne 👏🏼

Så nydelig forhold far og datter har, felte noen tårer i går jeg. Så misunnelig på deres forhold.🥲

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg heier på Malin&Tobias, men synes nok engang at Marie&Emil leverte best og hadde den fineste stuen. Spørs om ikke far og datter vant for litt mer utjevning av hammere før finaleuka. Nå stiller de mer likt, enn dersom M&E hadde fått mer forsprang 

• Liker 3
Skrevet

Synes det var riktig vinner denne uka. Veldig fin stue og kjempefint med den ramma rundt vinduet. God plass og både sofa og spiseplass.

Fargemessig likte jeg Emil og Maries stue best. Så de var en god andreplass denne gangen for min del.

Trehylla til Malin og Tobias var kjempefin. Litt liten sofa, men ellers en fin stue. De kommer seg på dekoren.

Mor og datter, vel, de leverte særdeles dårlig. Hvem setter seg med ryggen mot en sånn utsikt?! Say no more.

• Liker 7
Skrevet

Verdig vinner denne uka, og gøy at det er jevnt før finalen. 

- Blå hytte - Fin stue, god ide med innramming. Godt de byttet ut møblene de hadde først. Synes likevel den lille kubbestolen ble litt liten i hjørnet der alene. 

- Rød hytte - Finest stue, med miks av nytt og brukt. Fine farger. Min favoritt rent interiørmessig denne uka. 

- Grønn hytte. Fin sofadel, stilig bord. Frokostplassen fungerte ikke. Hadde vært bedre med et klappbord e.l. som tar lite plass når det ikke er i bruk. Den der vil vel dekke benkeplata også, og bli ødelagt med en gang. Dårlig håndtverk ellers også, dessverre. 

- Gul hytte. Alt for liten sofa/sjeselong. Stammen som bokhylle er en god ide, men dårlig gjennomført. Ikke fint med så bølgete hylleplater som er festet med ulike knekter i veggen. Avrundede plater helt inntil stammen, og små vinkler e.l. hadde blitt mye finere. Stilig lampe i taket! Gøy å utnytte den store takhøyden. 

Generelt litt skuffet over syprosjektene. Det er mye du kan lage med en enkel rettsøm, hvis du feks finner gamle tekstiler på bruktbutikk eller kjøper duker etc på en interiørforretning. Dag hadde brukt mindre tid på å sy en vanlig str putetrekk til den puta enn å begynne å klippe den opp feks..

• Liker 2
Skrevet
seigostepop skrev (35 minutter siden):

Dag hadde brukt mindre tid på å sy en vanlig str putetrekk til den puta enn å begynne å klippe den opp feks..

Du har selvfølgelig helt rett. Imidlertid: 
Jeg måtte le godt av Dag ved symaskinen der i fjærføyken 😅 …og knekt nål, og tråder på avveie og bruksanvisning. Og i tidsnød.  Så selv om det garantert ble mye unødvendig plunder med å sy den miniatyrputa, så ble det iallfall god underholdning. Synes Dag er sjarmerende som få, og gjør seg godt på TV. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
seigostepop skrev (1 time siden):

(…)

- Gul hytte. Alt for liten sofa/sjeselong. Stammen som bokhylle er en god ide, men dårlig gjennomført. Ikke fint med så bølgete hylleplater som er festet med ulike knekter i veggen. Avrundede plater helt inntil stammen, og små vinkler e.l. hadde blitt mye finere. Stilig lampe i taket! Gøy å utnytte den store takhøyden. 

(…)

Jeg syns det treet med hyllene minnet veldig om klatre/klorestativ for katter 😅 hadde vært en kul greie med et tre som dekor i seg selv, uten å måtte ha de hyllene innimellom. Evt måtte de ha stylet det mye mer for å unngå kattestativ-looken det fikk med alle de åpne og tomme hyllene. 

Endret av lalaB
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...