Ctrl Skrevet 22. august #21 Del Skrevet 22. august (endret) Dagens episode / min rangering med spoiling av vinner: Spoiler Synes alle leverte denne uken! Så det føles strengt å sette noen sist, men sånn må det bli 1. Camilla og Michael. Hyttenavn "Fjellknatten", enkelt og greit skilt. Innrammet terrasse med to ulike lengderetninger som skaper soner mellom terrasse og trapp. Ble bra. Enkel terrassebenk og en koselig stil (som ble plassert utenfor terrassen pga våt olje). Greit nok! Gråaktig terrasseolje. Min smak. Dommerne mente egentlig alt var bra, og kicket på det lille limet på hytteskiltet og at de måtte kappe til et terrassebord på langs istedenfor å beregne slik at man kan bruke en full lengde, selv om Lars egentlig var veldig fornøyd med hvordan de hadde løst det. 2. Eva og Grete. Hyttenavn "Lynglia", skilt som en blomsterkasse. Det fineste skiltet denne uken. Innrammet terrasse med to ulike lengderetninger som skaper soner mellom terrasse og trapp. Ble bra, men litt uheldig med skjøtene på midten. En enkel terrassebenk, en koselig stil og rød tråd med lyng. Gulaktig terrasseolje. Ikke min smak. Dommerne roser terrassen og skiltet, men Astrid savner noe organisk - mer natur. Forsåvidt forståelig. 3. Sindre og Espen. Hyttenavn "Olebu", stubbeskilt. Ikke det fineste jeg har sett. En helt ordinær terrasse, men bra utført. En enkel terrassebenk med alt mulig både under og oppå. Virker voldsomt, men greit nok. Stubber/ved som en rød tråd. Brun terrasseolje. Ble greit, men ikke min stil. Dommerne var fornøyd med utførelsen på terrassen, men mente den ble enkel. Vinner gullhammeren. Sliter egentlig med å se hvorfor. Ikke hadde de det fineste skiltet, de hadde den aller enkleste terrassen og hadde en litt "tung", overdandert stil. Var det stubbene og veden som sørget for gullhammeren da, eller? 4. Andrea og Arend. Hyttenavn "Blåbærtua", og skiltet ble overhodet ikke fint. Har de fått en barnehage til å lage det? En ordinær terrasse med en del unøyaktigheter. Hjemmesnekret terrassestoler. Ikke helt nøyaktig, men stolene fungerer bra, og mye bedre enn disse trebenkene. Fin stubbekrok med enkel dekor. Mørk grå terrasseolje. Ble bra. Dommerne var ikke fornøyd med skiltet, men fornøyd med stolene. Er litt skuffet over at Camilla og Michael, eventuelt Eva og Grete, ikke vant. De to parene hadde strukket seg den ekstra mila på terrassebordene med innramming og soner, og der var Camilla og Michael best selv om Eva og Grete også fikk det meget bra til - med et kunnskapsløst utgangspunkt på begge parene! Blir da en nedtur at en helt ordinær terrasse vinner. Men overraskende bra kvalitet fra samtlige på jobben denne uken. Endret 22. august av Ctrl 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 22. august #22 Del Skrevet 22. august (endret) Ctrl skrev (9 timer siden): Dagens episode / min rangering med spoiling av vinner: Skjul innhold Synes alle leverte denne uken! Så det føles strengt å sette noen sist, men sånn må det bli 1. Camilla og Michael. Hyttenavn "Fjellknatten", enkelt og greit skilt. Innrammet terrasse med to ulike lengderetninger som skaper soner mellom terrasse og trapp. Ble bra. Enkel terrassebenk og en koselig stil (som ble plassert utenfor terrassen pga våt olje). Greit nok! Gråaktig terrasseolje. Min smak. Dommerne mente egentlig alt var bra, og kicket på det lille limet på hytteskiltet og at de måtte kappe til et terrassebord på langs istedenfor å beregne slik at man kan bruke en full lengde, selv om Lars egentlig var veldig fornøyd med hvordan de hadde løst det. 2. Eva og Grete. Hyttenavn "Lynglia", skilt som en blomsterkasse. Det fineste skiltet denne uken. Innrammet terrasse med to ulike lengderetninger som skaper soner mellom terrasse og trapp. Ble bra, men litt uheldig med skjøtene på midten. En enkel terrassebenk, en koselig stil og rød tråd med lyng. Gulaktig terrasseolje. Ikke min smak. Dommerne roser terrassen og skiltet, men Astrid savner noe organisk - mer natur. Forsåvidt forståelig. 3. Sindre og Espen. Hyttenavn "Olebu", stubbeskilt. Ikke det fineste jeg har sett. En helt ordinær terrasse, men bra utført. En enkel terrassebenk med alt mulig både under og oppå. Virker voldsomt, men greit nok. Stubber/ved som en rød tråd. Brun terrasseolje. Ble greit. Dommerne var fornøyd med utførelsen på terrassen, men mente den ble enkel. Vinner gullhammeren. Sliter egentlig med å se hvorfor. Ikke hadde de det fineste skiltet, de hadde den aller enkleste terrassen og hadde en litt "tung", overdandert stil. Var det stubbene og veden som sørget for gullhammeren da, eller? 4. Andrea og Arend. Hyttenavn "Blåbærtua", og ble overhodet ikke fint. Har de fått en barnehage til å lage det? En ordinær terrasse med en del unøyaktigheter. Hjemmesnekret terrassestoler. Ikke helt nøyaktig, men stolene fungerer bra, og mye bedre enn disse trebenkene. Fin stubbekrok med enkel dekor. Mørk grå terrasseolje. Ble bra. Dommerne var ikke fornøyd med skiltet, men fornøyd med stolene. Er litt skuffet over at Camilla og Michael, eventuelt Eva og Grete, ikke vant. De to parene hadde strukket seg den ekstra mila på terrassebordene med innramming og soner, og der var Camilla og Michael best selv om Eva og Grete også fikk det meget bra til - med et kunnskapsløst utgangspunkt på begge parene! Blir da en nedtur at en helt ordinær terrasse vinner. Men overraskende bra kvalitet fra samtlige på jobben denne uken. Enig med deg, uforståelig vinnere. Malerdommeren likte beisen, men jeg synes den var grisestygg. Uansett, usikker på hvorfor de vant egentlig? Jeg skjønner at litt av greia er at man skal tilpasse prosjektene etter nivået man er på, men jeg synes man får svært lite igjen for å tenke litt utenfor boksen i Sommer/Fjellhytta. Hadde alle bare lagt den samme kjedelige plattingen slik som vinnerne uten innramminger og slikt så hadde de jo fått bedre tid til andre ting. Så jeg synes det er dumt at det ofte føles som at deltakerne straffes for å prøve å strekke seg. Så ja, den gullhammeren forstår jeg ikke. Mulig det var fordi de slang opp en bålpanne. Men å ha bålpanne på plattingen er vel ikke helt uproblematisk heller..? Hm. Endret 23. august av Blåttvann 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 23. august #23 Del Skrevet 23. august Jeg på min side var helt enig i gullhammeren, de hadde den mest helhetlige stilen. Det var mye fint og alle er jo veldig flinke, så det blir spennende fremover. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 23. august #24 Del Skrevet 23. august I motsetning til de fleste her synes jeg starten var dårlige greier. Hyttene er fine, men det var altfor mye som allerede var gjort. Ferdig grunnlag for terrasse ute, vegger og gulv allerede på plass de fleste steder inne. Er kun maling og styling igjen nesten. Til tross for det var arbeidet som ble lagt ned i konkurransen kjedelig og minimalt. Se opp mot de første sesongene fra sommerhytta så så alle hyttene uferdige ut. En benk og et par potteplanter ser mer ut som en kriseløsning enn ett ferdig prosjekt. Allikevel er dommeren kunstig overbegeistret og roser hvordan lyngen er trukket opp på terrassen og hvor bra alt var. Hørtes ut som når man roser et barnehagebarn for de fantastiske strekene som er klusset ned i fargeleggings boka. Kommer til å fortsette å se, men håper det tar seg opp litt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 23. august #25 Del Skrevet 23. august Det er ganske mye jobb å legge en terrasse, selv om grunnarbeidet er gjort. Jeg er likevel enig i at det blir spennende å se inne, det ser veldig ferdig ut. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 23. august #26 Del Skrevet 23. august Me for life skrev (5 timer siden): I motsetning til de fleste her synes jeg starten var dårlige greier. Hyttene er fine, men det var altfor mye som allerede var gjort. Ferdig grunnlag for terrasse ute, vegger og gulv allerede på plass de fleste steder inne. Er kun maling og styling igjen nesten. Til tross for det var arbeidet som ble lagt ned i konkurransen kjedelig og minimalt. Se opp mot de første sesongene fra sommerhytta så så alle hyttene uferdige ut. En benk og et par potteplanter ser mer ut som en kriseløsning enn ett ferdig prosjekt. Allikevel er dommeren kunstig overbegeistret og roser hvordan lyngen er trukket opp på terrassen og hvor bra alt var. Hørtes ut som når man roser et barnehagebarn for de fantastiske strekene som er klusset ned i fargeleggings boka. Kommer til å fortsette å se, men håper det tar seg opp litt. Jeg synes det er veldig bra at hyttene er "mer ferdig" enn tidligere sesonger! For dette er vel første gang at alle deltakerne kom i mål på første episode - og med flotte resultater! Ikke skjeve og stygge resultater som må tas opp igjen senere. Ups, glemte barnehage-skiltet på den ene hytta. Det bør faktisk byttes ut 😅 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariss@68 Skrevet 26. august #27 Del Skrevet 26. august Jeg bare elsker disse to gutta, de byr på seg sjøl og jeg ler…(med). Syns forøvrig skikkelig synd på han som skal være der i 8 uker med psykologen 😂 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catnip Skrevet 26. august #28 Del Skrevet 26. august Mariss@68 skrev (5 timer siden): Jeg bare elsker disse to gutta, de byr på seg sjøl og jeg ler…(med). Syns forøvrig skikkelig synd på han som skal være der i 8 uker med psykologen 😂 Nå er det jo slutt mellom dem også, overrasker meg ikke 😅 Ser ut som de har null kjemi og er på nippet til å gråte konstant! https://www.tv2.no/underholdning/fjellhytta-par-roper-brudd/16914420/ 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 26. august #29 Del Skrevet 26. august Mariss@68 skrev (7 timer siden): Jeg bare elsker disse to gutta, de byr på seg sjøl og jeg ler…(med). Syns forøvrig skikkelig synd på han som skal være der i 8 uker med psykologen 😂 Gutta er bare helt herlige. Lo høyt da de snakket om valget av fliser. «Det er bare rart». 😂 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 27. august #30 Del Skrevet 27. august (endret) Cookiesandcream skrev (7 timer siden): Gutta er bare helt herlige. Lo høyt da de snakket om valget av fliser. «Det er bare rart». 😂 Synes ikke det jeg da, ihverfall ikke han ene, han er så ovenfra🙄 Også synes jeg det blir litt mye fokus på dem, det er andre deltagere også. Endret 27. august av Sen ve ben 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 27. august #31 Del Skrevet 27. august Sen ve ben skrev (20 minutter siden): Synes ikke det jeg da, ihverfall ikke han ene, han er så ovenfra🙄 Også synes jeg det blir litt mye fokus på dem, det er andre deltagere også. Synes det er like mye fokus på alle, jeg. Han er litt «cocky», men jeg føler det er mye humor og glimt i øyet 😊 Det er lov å være uenig selvsagt, man har forskjellige favoritter 👍🏻 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 27. august #32 Del Skrevet 27. august Alt er så likt. Samme som sommerhytta, for få valg. Likte bedre danske Sommerdrømmer, der de som vinner får forsyne seg i et skur der det er lagt opp til å bygge et personlig hjem, med særpreg. Danskene er mer sofistikerte. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 27. august #33 Del Skrevet 27. august Catnip skrev (På 26.8.2024 den 21.54): Nå er det jo slutt mellom dem også, overrasker meg ikke 😅 Ser ut som de har null kjemi og er på nippet til å gråte konstant! https://www.tv2.no/underholdning/fjellhytta-par-roper-brudd/16914420/ Det overrasker meg ikke at det ble slutt mellom dem. Det lå nesten i kortene at det ville skje. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 28. august #34 Del Skrevet 28. august Jeg liker foreløpig Fjellhytta mye bedre enn Sommerhytta! 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 28. august #35 Del Skrevet 28. august Trotwood skrev (1 time siden): Jeg liker foreløpig Fjellhytta mye bedre enn Sommerhytta! Helt enig! Orket ikke se siste sesong av Sommerhytta, men liker Fjellhytta veldig godt. Er glad for at vi får se mye mer av selve byggingen gjennom uka. Digger søstrene, synes de er flinke. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 28. august #36 Del Skrevet 28. august Trotwood skrev (43 minutter siden): Jeg liker foreløpig Fjellhytta mye bedre enn Sommerhytta! Jeg kom inn i tråden for å skrive det samme. Det er forsatt konkurranser og fokus på mellommenneskelige forhold. Men det er nedtonet. Og hyttene, fargene og materialene i ekte hytte-stil appellerer mer til meg enn disse ihjelmalte sommerhusene. Samt at vi slipper disse utrolig tussete uteprosjektene som spiste opp episodene. Dog er det en ripe i lakken at alt er så ferdigbygd. Denne ganguken handler om flislegging av gulv, beising/oljing av vegger, interiør, montering av trapp og en slags "kosekrok" ute. Det er ikke rare greiene egentlig. Hittil klarer jeg ikke å se at noen er særlig bedre enn andre. Er ganske jevnt, og ukesvinnerne handler mer om små detaljer. Men det er så kleint å se Andrea og Arend sammen. Noe så uromantisk og stivt er det lenge siden jeg har sett. Og det virker ikke å være Arends feil, for Andrea kommuniserer ovenfra og ned og bosser han rundt. At det endte med brudd overrasker vel ingen. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 28. august #37 Del Skrevet 28. august (endret) Fjellhytta er i stor grad slik jeg har ønsket at Sommerhytta skulle ha vært de siste sesongene; - IKKE AINA SOM DOMMER! Deltakerne i Sommerhytta har alltid måttet innrede etter Ainas ønsker for å ha sjans til gullhammer og vinne hytta. Fjellhyttas interiørekspert virker å bedømme etter deltakernes stil, selv om hun åpenbart syntes noen farger var finere enn andre (vi er alle mennesker). At Finn var sykmeldt sist Sommerhyttasesong var et stort pluss for sesongen, men jeg savner ikke forrige plantedommer heller, mest fordi jeg ikke synes det skulle vært en plantedommer i det hele tatt fordi det bare er tullete og forstyrrende med alle disse ute-/planteprosjektene. Man er ikke på hytta hver uke, så hvorfor fylle opp med planter som dør? Ikke får deltakerne bruke hytta på et år heller, så det er massiv sløsing med absolutt alle plantene. - IKKE UTEPROSJEKTER som er helt idiotiske. 8 uker virker helt perfekt for et slikt program, trenger ikke tvinge frem 2 ekstra uker med program når det man fyller disse to ukene med er blomstertøys. - Fokus på bygging. Vi får se deltakerne bygge, løse problemer og utfordringer. Vi får se progresjonen av ukesprosjektene, det er gøy å se hvordan det pusles sammen bit for bit. Sommerhytta har vært 4 dager med kjedelig og meningsløs sync før vi på torsdager plutselig fikk se det ferdige prosjektet. - Ikke et evig gnål og gullhammerne. Hele Sommerhytta 2024 handlet om disse gullhammerne. Og hvordan forholdet var påvirket av så mye jobb og lite søvn. Blablabla, det gikk på evig repeat. - Apropos evig gnål om gullhammerne, deltakerne er lite i sync. Det liker jeg! Vi får se de snakke sammen i naturlige settinger og man ser bedre dynamikken mellom deltakerne. Da blir det ikke så innmari kleine samtaler om hvordan deltakerne bedømmer sine egne relasjoner, som seer får vi se det istedenfor, mye bedre seeropplevelse. - Det er ikke fokus på klagingen til de slitne deltakerne. Man vil jo helst ikke se 1 time med jamring 4 dager i uka, slik de siste sesongene med Sommerhytta har vært. - Liker Nietche som programleder. Han klarer også å uttale "odel" med tydelig E, et stort pluss! - Deltakerne har ca likt nivå. - Hyttene er flotte! Og søte små, men ikke direkte fuglekasser heller slik som i Sommerhytta. Akkurat passe vil jeg si. Noen spekulerer i om det har vært så mye sync på Sommerhytta de siste sesongene fordi det ikke et så lett å få inn et kamerateam i de små hyttene mens deltakerne jobber. Men de filmer mye ute på Fjellhytta og hele opplevelsen av programmet er likevel mye bedre. - Hyttefeltet er også vakkert. Det jeg ikke liker; - At deltakerne kan vinne snekkerhjelp. - At det er to småkonkurranser som tar for mye tid. Premiene er for store. Her synes jeg det danske programmet har løst det bedre ved å gi de som vinner én time ekstra tid på slutten av uka. - Jeg var uenig i forrige ukes vinnere. - Andrea og Arand. Sure folk som får ut det verste i hverandre. Skulle gjerne sett mindre av dem når de krangler og hakker. Endret 29. august av Blåttvann 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 28. august #38 Del Skrevet 28. august Liker dommerne i Fjellhytta ☺️ Rart hvordan man kan oppfatte ting så forskjellig. I mine øyne er ikke Andrea spesielt sur, synes hun stort sett er løsningsorientert og positiv. Mulig hun blir litt lei av Arend da, forståelig nok. Arend er sånn som jeg kan føle at jeg selv er på en skikkelig elendig dag. Bare at han er det hele tiden! Sur, frekk, negativ og nedlatende. Mulig det er settingen som gjør det, men samtidig vil nok mange forsøke å ta seg sammen på riksdekkende TV. Så kanskje han er enda verre til vanlig. Good riddance, Andrea. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 28. august #39 Del Skrevet 28. august Daisy_B skrev (6 minutter siden): Liker dommerne i Fjellhytta ☺️ Rart hvordan man kan oppfatte ting så forskjellig. I mine øyne er ikke Andrea spesielt sur, synes hun stort sett er løsningsorientert og positiv. Mulig hun blir litt lei av Arend da, forståelig nok. Arend er sånn som jeg kan føle at jeg selv er på en skikkelig elendig dag. Bare at han er det hele tiden! Sur, frekk, negativ og nedlatende. Mulig det er settingen som gjør det, men samtidig vil nok mange forsøke å ta seg sammen på riksdekkende TV. Så kanskje han er enda verre til vanlig. Good riddance, Andrea. Litt enig med deg. Så det spesielt i dag. Arend surmuler og må ta pauser hver gang noe går litt i mot. Skjønner at knust flis og feil plater er irriterende, men det virker som han ikke klarer å la det gå. Vanligvis kunne man irritert seg lenge, men her må man jo nesten bare finne løsninger og jobbe videre. Synes Andrea er flinkere til å se fremover og kjøre på, selv om jeg også er enig i at samspillet dem i mellom virker anstrengt og litt slitsomt. De virker ikke som en god match og får nok kanskje frem litt dårlige sider i hverandre. Ellers er jeg helt enig i at jeg liker Fjellhytta skikkelig godt og mye bedre enn Sommerhytta! Det meste er sagt her, men jeg elsker hyttene! Kunne tenk meg en sånn selv. Det er akkurat sånn type hytte jeg liker. Interiøreksperten er et friskt pust og så mye mer behagelig enn Aina. Jeg er glad for å slippe Finn og alle de tullete, små hageprosjektene også, selv om jeg synes malefyren er litt masete. Uansett, strålende fornøyd hittil og gleder meg til fortsettelsen 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravleberta Skrevet 28. august #40 Del Skrevet 28. august Mariss@68 skrev (På 21.8.2024 den 22.43): Dette går så seint og det er for mye par-fokus. Håper TV2 kan se til den danske sommerhytta. Enig, elsker den danske "Sommerdrømme". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå