Snipa Skrevet 11. oktober 2024 #321 Del Skrevet 11. oktober 2024 Én meter forlengelse på kjøkkensiden, da hadde badet blitt én meter bredere og den delen der dusj og vaskemaskin står kunne vært brukt til kjøkken. Det hadde utgjort mye! Er vel 1,2 meter som hadde vært aktuelt, hvis det fremdeles er 60 som som er standardmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 11. oktober 2024 #322 Del Skrevet 11. oktober 2024 Med lengre stue hadde man fått større bad og bod også. Eller flyttet veggen mellom badet og kjøkkenet slik at kjøkkenet ble større og man fikk plass til et u-kjøkken. Større bad kunne gjort større utslag på prisen da, men bad er bad, et par ekstra kvm koster svært lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 11. oktober 2024 #323 Del Skrevet 11. oktober 2024 Snipa skrev (2 minutter siden): Én meter forlengelse på kjøkkensiden, da hadde badet blitt én meter bredere og den delen der dusj og vaskemaskin står kunne vært brukt til kjøkken. Det hadde utgjort mye! Er vel 1,2 meter som hadde vært aktuelt, hvis det fremdeles er 60 som som er standardmål. For meg er det et større problem at det ikke er rom til sitteplass i stua enn at kjøkkenet er lite. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 12. oktober 2024 #324 Del Skrevet 12. oktober 2024 Ctrl skrev (På 10.10.2024 den 19.47): Finale: Skjul innhold Jeg skjønner ingenting av utdeling av dommernes finalehammer. Lars gir til Andrea og Arend. Bak den lå det progresjon. Nå også. Det gir ikke mening når Fjellhytta handler om hvem som er best. Jeg mener helt klart at Eva og Grete har levert hakket vassere enn de andre hele veien. Mens gutta har vært stabilt god, og Camilla og Michael har utvist mest progresjon. Så jeg forstår ikke Lars sitt valg i det hele tatt. Einar var en tikkende bombe. Og han har virket opptatt av ting som egentlig ikke faller inn under hans ekspertise, herav interiør, stil og snekring. Rart å se på. Men at han ender på Espen og Sindre er forsåvidt greit, selv om det hadde vært greit om han landet på en av de 3 andre parene også. For så godt leverte alle og så flytende var Einars rolle i år. Astrid gir hammeren til Andrea og Arend. Det skjønner jeg heller ingenting av. Det gir ikke mening. Hun har skamrost gutta hele veien, og attpåtil så antydet hun i finalen at interiør og stil er noe de må fortsette å ha som sitt virke framover. Men så falt hun også ned på progresjon, og endte med Andrea og Arend. Altså hallo. Fjellhytta handler ikke om størst progresjon! Nabohammeren gikk til gutta. Litt overrasket er jeg, men samtidig ikke. For de er kneppet opp på helhetsinntrykk og styling. Og det er vel det som treffer folk mest. Gratulerer til Espen og Sindre. Det har ligget i kortene hele veien selv om ikke jeg har vært særlig begeistret underveis. Men jeg er meget tilfreds med at det var gutta som vant, og ikke Andrea og Arend. Dommeravstemningen i finalen virker dysfunksjonell i lys av at dommerne skal dele ut gullhammere basert på det samme som de allerede har delt ut gullhammere til par for tidligere. Kanskje Fjellhytta/Sommerhytta skulle hatt uavhengige fagfolk som delte ut hammere i en finale - uten å ha møtt deltakerne på forhånd. Da hadde det blitt mer faglig og rettferdig. Da hadde også dette progresjonsargumentet for gullhammervinnerne forsvunnet helt. Utover det endte det med 4 gode hytter, men jeg er samtidig litt skuffet over sesongen. Som jeg har forklart tidligere. Likevel var det bra at Fjellhytta ikke var en direkte kopi av Sommerhytta hvor de kun fokuserer på deltakerne. Takk for laget i tråden! Har enda ikke fått sett finalen, men tviler på at jeg opplever den noe annerledes enn du ha beskrevet den. Har snakket med flere i omgangskretsen min angående slike programmer som dette, min mening er at dommerne burde aldri møte konkurrentene. Hvert ukes oppdrag burde dommerne vært ukjent med deltakerne. Da vil tryne faktor aldri ha noe å si for de vil aldri møte hverandre. Progresjon burde heller ikke spille inn, man kan da gjøre det ræva i starten bevisst for så gjøre det bra på slutten for å sikre seg, kontra gjøre det gjevnt over bra 😊 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 12. oktober 2024 #325 Del Skrevet 12. oktober 2024 rfa skrev (22 timer siden): Bygget så rimelig som mulig i en størrelse som er stor nok for de fleste, er ikke værre enn det. 4 hjørner, stort sett kvadratisk, ikke så mye vinduer osv. Hadde en hatt litt smartere løsning på spiseplass / begrense kjøkken bittelitt på den veggen så hadde stuedelen plutselig blitt litt større. Eller avstå èn utgangsdør (til terrassen), så ville stua blitt lettere å møblere. Med så korte avstander til alt, blir ikke det spesiellt upraktisk. ` 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 12. oktober 2024 #326 Del Skrevet 12. oktober 2024 Sitter og tenker at hytta er egentlig perfekt for to voksne + ungdom som av og til er med. Da har du godt kjøkken og passe stort nede mens om noen vil trekke seg unna oppe når dei er med har plass der. Har du små barn eller tenker at alle turer er med storfamilien så kjøper en noe større. Ser jo i hyttefeltet der vi har hytta at stort sett er det dei voksne som er der i hyttene og innimellom er ungdommen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 13. oktober 2024 #327 Del Skrevet 13. oktober 2024 Morten1 skrev (11 timer siden): Har enda ikke fått sett finalen, men tviler på at jeg opplever den noe annerledes enn du ha beskrevet den. Har snakket med flere i omgangskretsen min angående slike programmer som dette, min mening er at dommerne burde aldri møte konkurrentene. Hvert ukes oppdrag burde dommerne vært ukjent med deltakerne. Da vil tryne faktor aldri ha noe å si for de vil aldri møte hverandre. Progresjon burde heller ikke spille inn, man kan da gjøre det ræva i starten bevisst for så gjøre det bra på slutten for å sikre seg, kontra gjøre det gjevnt over bra 😊 Naboene burde heller ikke møte delatekerne på finaledagen når hyttene skal vurderes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 24. desember 2024 #328 Del Skrevet 24. desember 2024 Så på God morgen Norge i går og de var på besøk hos guttene som vant hytta. De er sammen fortsatt og har det bra. Men hvorfor var det alt snakket om at de gikk fra hverandre mens Fjellhytta gikk?🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 24. desember 2024 #329 Del Skrevet 24. desember 2024 Var det ikke Arend og de som slo opp? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 25. desember 2024 #330 Del Skrevet 25. desember 2024 Sen ve ben skrev (21 timer siden): Så på God morgen Norge i går og de var på besøk hos guttene som vant hytta. De er sammen fortsatt og har det bra. Men hvorfor var det alt snakket om at de gikk fra hverandre mens Fjellhytta gikk?🤔 Det var jo ikke de som gikk fra hverandre. Arend og Andrea er ikke lenger et par. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå