Gå til innhold

Fjellhytta på Tv2

BlåSwix

Anbefalte innlegg

Cookiesandcream skrev (19 timer siden):

Ja, skjønner at folk reagerer på måten Andrea snakker til Arend, men jeg hadde nok også blitt ganske frustrert over mangelen på respons. Mulig det er en språkbarriere der, men han virker ofte avvisende og lite støttende, synes jeg. Særlig når hun er entusiastisk over noe.

Hun er veldig følsom, hun kjeftet mye på han i begynnelsen. Nå vet ikke vi hvordan han er men han virker ganske likegyldig. Tror de slet litt før programmet, så tok det dette som en prøvelse 😊

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cookiesandcream skrev (7 timer siden):

De gangene jeg snakker om er hun jo ikke sur. Hun kan sitte og snakke om at hun er så fornøyd med jobben de har gjort sammen, for eksempel. Hun kan være entusiastisk og blid, og han er liksom helt stiv i ansiktet og gir henne lite respons. Så sier hun «er du ikke enig, Arend?» og så sier han «jo», men det virker jo i beste fall halvhjertet. Jeg hadde blitt veldig usikker sammen med et menneske som ga så lite respons og virket så «avflatet». Som sagt, kan det være en språkbarriere der, men jeg tenker at her går det uansett litt begge veier. Noen ganger kan man ty til «sterke virkemidler» dersom man føler seg lite sett og hørt. For eksempel har Andrea ved flere anledninger sagt ting til Arend som han ikke følger. Da er det ikke rart at hun til slutt blir opprørt når det ender opp feil. For meg virker det som de rett og slett ikke passer sammen, og at det er derfor det blir som det blir. Mulig Andrea ikke hadde vært like sur og frustrert sammen med et menneske som matchet energien hennes mer.

Veldig enig. Føler det samme. Han er jo helt stiv i blikket, mens hun prøver å få mer respons av han. Kjenner meg så igjen i dette, det er en skikkelig ond sirkel å havne i. Følelsesløst forhold, rett og slett. Syntes de er tøffe som klarer å stå på 😊

Endret av 29_j
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (35 minutter siden):

Veldig enig. Føler det samme. Han er jo helt stiv i blikket, mens hun prøver å få mer respons av han. Kjenner meg så igjen i dette, det er en skikkelig ond sirkel å havne i. Følelsesløst forhold, rett og slett. Syntes de er tøffe som klarer å stå på 😊

Enig i dette. Og synes hun blir unødvendig mye svartmalt her inne. Hun virker som en mer følsom og hudløs type, mens Arend virker ganske flat i humøret, og da er det kanskje ikke så rart at de kræsjer når de er stresset, sultne og slitne. Andrea er, i mine øyne, ei som tar utfordringer i forhold til bygging/flislegging/beising på strak arm, samtidig som hun er den av de to som tar alt ansvar for farger/interiør/styling. Arend prøver jo også så godt han kan ift til byggedelen, men klarte absolutt ikke finne noe greit interiør til badet da Andrea var syk. Det er kanskje veldig feil av meg å påpeke, men det er vel litt typisk en del menn å bare trekke seg unna interiørbiten og mene at "sånt ordner kona" (rapporter viser at kvinner bruker mer penger på interiør enn menn). Så Andrea må kunne takle absolutt alt i den hytta, mens Arend slipper unna en stor del av ansvaret. De vant jo f eks gullhammeren for hemsen, og der var det interiøret som gjorde utslaget.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulisa skrev (15 timer siden):

Enig i dette. Og synes hun blir unødvendig mye svartmalt her inne. Hun virker som en mer følsom og hudløs type, mens Arend virker ganske flat i humøret, og da er det kanskje ikke så rart at de kræsjer når de er stresset, sultne og slitne. Andrea er, i mine øyne, ei som tar utfordringer i forhold til bygging/flislegging/beising på strak arm, samtidig som hun er den av de to som tar alt ansvar for farger/interiør/styling. Arend prøver jo også så godt han kan ift til byggedelen, men klarte absolutt ikke finne noe greit interiør til badet da Andrea var syk. Det er kanskje veldig feil av meg å påpeke, men det er vel litt typisk en del menn å bare trekke seg unna interiørbiten og mene at "sånt ordner kona" (rapporter viser at kvinner bruker mer penger på interiør enn menn). Så Andrea må kunne takle absolutt alt i den hytta, mens Arend slipper unna en stor del av ansvaret. De vant jo f eks gullhammeren for hemsen, og der var det interiøret som gjorde utslaget.

Han prøvde jo virkelig å handle interiør i badeuka da Andrea var syk, men alt han viste henne pr telefon ble nedstemt. "Det er styyyygt, Arend" med sutrestemme.

Jeg tror de var like gode (les: ille), på hver sin måte. De passet absolutt ikke sammen, og har det sikkert bedre hver for seg.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Snurrebass i motvind» 

Han Espen på grønt lag MÅ få et eget humorshow på TV. Han er så ekstremt festlig. For en fyr. Veldig glad han er med på denne sesongen. Snakk om å levere. Vil se han og Sindre på Sofa asap. 

De er sinnsykt søte.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannesmiler skrev (2 timer siden):

«Snurrebass i motvind» 

Han Espen på grønt lag MÅ få et eget humorshow på TV. Han er så ekstremt festlig. For en fyr. Veldig glad han er med på denne sesongen. Snakk om å levere. Vil se han og Sindre på Sofa asap. 

De er sinnsykt søte.

Off,nei! Han er bare slitsom og too much. For meg holdet det lenge med de korte innslagene vi får se/høre😅

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mollami skrev (2 minutter siden):

Off,nei! Han er bare slitsom og too much. For meg holdet det lenge med de korte innslagene vi får se/høre😅

Heeeelt uenig med deg. Men det er jo greit. Jeg har problemer med Camilla. Hun er for mye for meg. «Morsom» hele tiden. Tenk om den dama hadde jobba. Da kunne gult hatt en sjans. Blir spennende uansett dette!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Veldig kjekt at Michael og Camilla fikk sin første hammer, og jeg syntes den var fortjent. Det var fremdeles godt med luft i rommet, og de har laget et sitteområde som har en (noe) reell bruksverdi.

Med de små stuene nede så får de igjen for det de som har laget "stuekrok" på hemsen (Eva og Grethe for eks). Nå er sikkert folk flest mer normal enn meg, men det er svært begrenset hvor lenge jeg kan sitte rett opp og ned på en benk 😂

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannesmiler skrev (49 minutter siden):

Heeeelt uenig med deg. Men det er jo greit. Jeg har problemer med Camilla. Hun er for mye for meg. «Morsom» hele tiden. Tenk om den dama hadde jobba. Da kunne gult hatt en sjans. Blir spennende uansett dette!

Hun er litt Harry for meg, litt sånn påklistret harry humor. Men ho er helt sikkert grei😁 

Ja liker å Espen. De er ganske barnslige som mange homofile er 😂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulisa skrev (18 timer siden):

For meg virker det som hun vil ha ansvar for farger, interiør og styling. Hun fremhever jo at det er dette hun liker best og hvor dyktig hun er. I gårdagens episode ble hun jo furt da Arend ymtet frempå om at hun måtte delta i jobbingen i boden om de skulle bli ferdig.

At de vant gulllhammer for hemsen skjønner jeg virkelig ikke. Dette store klumpete skapet er ikke mye pent. Og utnyttelsen av hemsen er den dårligste av alle parene. Når man nå ser hvor liten stuen er nede, skjønner jeg enda mindre av prioriteringene de gjorde på hemsen.

Hennes fargevalg og interiør stil treffer ikke meg. Som valget om tre forskjellige farger på veggene på det lille badet. Det klumpete skapet under trappen i gangen, som nå videreføres inn i stuen. Det lille jeg så av interiør til stuen var et kaos av farger og stiler. Fra retro lenestol til mørkeblå velur gardiner. Midt oppi dette en grønn lampeskjerm. Jeg skal vente med dommen til jeg har sett rommet ferdig.

At disse ikke er et par lengre er ikke en overraskelse. Utrolig kontrastfylt å se samspillet mellom dem som par og guttene i grønn hytte. 

Endret av Miomino
Skrivefeil
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (1 minutt siden):

For meg virker det som hun vil ha ansvar for farger, interiør og styling. Hun fremhever jo at det er dette hun liker best og hvor dyktig hun er. I gårdagens episode ble hun jo furt da Arend ymtet frempå om at hun måtte delta i jobbingen i boden om de skulle bli ferdig.

At de vant gulllhammer for hemsen skjønner jeg virkelig ikke. Dette store klumpete skapet er ikke mye pent. Og utnyttelsen av hemsen er den dårligste av alle parene. Når man nå ser hvor liten stuen er nede, skjønner jeg enda mindre av prioriteringene de gjorde på hemsen.

Hennes fargevalg og interiør stil treffer ikke meg. Som valget om tre forskjellige farger på veggene på det lille badet. Det klumpete skapet under trappen i gangen, som nå videreføres inn i stuen. Det lille jeg så av interiør til stuen var et kaos av farger og stiler. Fra retro lenestol til mørkeblå velur gardiner. Midt oppi dette en grønn lampeskjerm. Jeg skal vente med dommen til jeg har sett rommet ferdig.

At disse ikke er et par lengre er ikke en overraskelse. Utrolig kontrastfylt å se samspillet mellom dem og guttene i grønn hytte. 

Er helt enig angående hennes interiørvalg, og hadde aldri valgt den stilen selv. Men hun sier jo til Arend at "interiøret teller jo 30 prosent hos dommerne", og det synes jeg virker spot on. For Andrea&Arend vant tydeligvis hemsen utelukkende pga interiøret og dilldallet, mens Eva&Grete ikke ble belønnet etter å ha bygget to senger med tilhørende hyller. Jeg gjetter deltakerne flere ganger har vært usikre på hva som burde vektlegges mest, for det virker litt ymse rundt hvem som får gullhammeren halvparten av gangene. 

At ikke Andrea&Arend er et par lenger kan ha helt andre årsaker enn hva vi seere tror og mener. Folk tror de vet alt om alle bare fordi de har sett dem på tv, men slik reality-tv er klippet og limt til at én eller to deltakerr skal fremstå litt ekstra ille. Som om ingen her inne noen gang har grått eller blitt frustrert over partneren sin (bare å ta ei runde på samliv&kjærlighetsrelasjoner her inne) .

Og nei, jeg kjenner ikke Andrea. Har bare sympati for henne.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i ukas vinner.

Spoiler

Skjønner ikke greia med å sette kun en lenestol i det "store" hjørnet. Alle prater om at de skal ha hytta full med venner og familie. Skal de sitte på gulvet? 

Espen og Sindre sin benk var altfor smal. Andrea og Arend sin benk har i utgangspunktet plass til to og benken til søstrene får man vel maks plass til tre voksne. 

Og vinnerne er vel de som er mest nøye når det kommer til snekring. Så gratulerer til Camilla og Michael.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker sjokolade skrev (1 time siden):

Enig i ukas vinner.

Skjul innhold

Skjønner ikke greia med å sette kun en lenestol i det "store" hjørnet. Alle prater om at de skal ha hytta full med venner og familie. Skal de sitte på gulvet? 

Espen og Sindre sin benk var altfor smal. Andrea og Arend sin benk har i utgangspunktet plass til to og benken til søstrene får man vel maks plass til tre voksne. 

Og vinnerne er vel de som er mest nøye når det kommer til snekring. Så gratulerer til Camilla og Michael.

Helt enig!👍

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sjokolade skrev (1 time siden):

Enig i ukas vinner.

Skjul innhold

Spoiler

Ja, dagenes vinner var den eneste hytta som faktisk var funksjonell med sitteplasser osv. Selv om de andre hyttene var fine, var de jo ikke praktiske- kanskje søstrene sin var litt mer praktisk enn de to andre. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode/min rangering:

Spoiler

1. Camilla og Michael
Snekret hylleseksjon med plass for TV på kortveggen. Ble fantastisk bra! Hylleseksjonen smeltet inn i veggen.
En større L-sofabenk med skikkelig bord til. 
Treffer meget godt på interiøret også. Enkelt og rolig atmosfære. 
Det ble en skikkelig stue av det. Der man kan slappe av over tid og se på TV. Og samtidig åpent og luftig. 
Boden inneholdt mye lagringsplass og ble fin. 
Rekkverk kun på kortsiden, men det besvarer oppgaven.

Overlegent. Den mest soleklare ukesvinneren i årets sesong. 

Vinner også gullhammeren, og det skulle brått bare mangle. 

2. Eva og Grete
En sofabenk med bord i sofahjørnet. Ble greit, men skulle ikke de være 8 stk i den hytta? Kunne gjort benken større. 
To innkjøpte vinskap på kortveggen. Det virket stusselig. Men spileveggen fungerte bra som skille mot gang.
Interiøret ble greit.
Boden ble oversiktlig og fin. 
Gjorde rekkverk til hovedjobb med å sette det opp rundt nesten hele terrassen, enda det bare var en bijobb der kravet var èn side. Svidde også bort vanvittig med tid på å få stolpene på rekkverket på innsiden. Unødvendig. Tid de kunne brukt på stua.

3. Espen og Sindre
En smal liten benk på kortveggen. Feil side av stua. Ikke noe å sitte på over lengre tid.
En enslig stol i sofakroken. Joda, koselig det.
Men stua ligner mer på en yttergang enn en stue. For det er ikke et oppholdsrom der flere kan slappe av over tid.
Interiøret ble greit, men Snurrebass i motvind ble ikke fint. Støyende, og passet ikke inn. 
Boden ble oversiktig og fin, men tivolifargene på opphenget virket malplassert.
Greit rekkverk på 1,5 side.

4. Andrea og Arend
En "telefonbenk" på kortveggen. Feil side av stua. Så ikke behagelig ut den heller. Grei hylle for å forlenge veggen. 
En enslig stol i sofakroken. Ser ut som en strikkeplass.
Har yttergangpreg i stua de også. 
For øvrig påfallende hvor kliss lik Andrea&Arend og Espen&Sindre har levert siste ukene. Merkelig! 
Boden ble seende ut som en typisk bod med bodhyller. 
Greit rekkverk på 3 sider. 

Endret av Ctrl
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ctrl skrev (1 time siden):

Dagens episode/min rangering:

Skjul innhold

1. Camilla og Michael
Snekret hylleseksjon med plass for TV på kortveggen. Ble fantastisk bra! Hylleseksjonen smeltet inn i veggen.
En større L-sofabenk med skikkelig bord til. 
Treffer meget godt på interiøret også. Enkelt og rolig atmosfære. 
Det ble en skikkelig stue av det. Der man kan slappe av over tid og se på TV. Og samtidig åpent og luftig. 
Boden inneholdt mye lagringsplass og ble fin. 
Rekkverk kun på kortsiden, men det besvarer oppgaven.

Overlegent. Den mest soleklare ukesvinneren i årets sesong. 

Vinner også gullhammeren, og det skulle brått bare mangle. 

2. Eva og Grete
En sofabenk med bord i sofahjørnet. Ble greit, men skulle ikke de være 8 stk i den hytta? Kunne gjort benken større. 
To innkjøpte vinskap på kortveggen. Det virket stusselig. Men spileveggen fungerte bra som skille mot gang.
Interiøret ble greit.
Boden ble oversiktlig og fin. 
Gjorde rekkverk til hovedjobb med å sette det opp rundt nesten hele terrassen, enda det bare var en bijobb der kravet var èn side. Svidde også bort vanvittig med tid på å få stolpene på rekkverket på innsiden. Unødvendig. Tid de kunne brukt på stua.

3. Espen og Sindre
En smal liten benk på kortveggen. Feil side av stua. Ikke noe å sitte på over lengre tid.
En enslig stol i sofakroken. Joda, koselig det.
Men stua ligner mer på en yttergang enn en stue. For det er ikke et oppholdsrom der flere kan slappe av over tid.
Interiøret ble greit, men Snurrebass i motvind ble ikke fint. Støyende, og passet ikke inn. 
Boden ble oversiktig og fin, men tivolifargene på opphenget virket malplassert.
Greit rekkverk på 1,5 side.

4. Andrea og Arend
En "telefonbenk" på kortveggen. Feil side av stua. Så ikke behagelig ut den heller. Grei hylle for å forlenge veggen. 
En enslig stol i sofakroken. Ser ut som en strikkeplass.
Har yttergangpreg i stua de også. 
For øvrig påfallende hvor kliss lik Andrea&Arend og Espen&Sindre har levert siste ukene. Merkelig! 
Boden ble seende ut som en typisk bod med bodhyller. 
Greit rekkverk på 3 sider. 

Langt på vei enig. Men den mest selvsagte ukesvinneren er helt feil.  Jeg bytter også rød og grønn. :) 

Når det kommer til at du så bastant sier at grønn og blått har plassert benken feil vei. Da ler jeg litt. For du har utsikt rett i veggen når du sitter på siden du foretrekker. 

Det er plass til mange hos både blått og grønt. Om du ser helheten vil du se at det er plass til minst 4 rundt bordet hos en begge. Dette henger jo sammen. Stuen er OPPE. 

Har vært spennende å lese rangeringene dine. Selvom du ikke har klart å skjule hvem som er din favoritt, men det gjelder vel oss alle. 

Gult fortjente gullhammeren. Men de kan bare ikke vinne dette, for hytta deres henger ikke sammen. Og å vinne en hytte kan ikke gjøres på sympati. 

Når det gjelder rødt har de så elendig sans for interiør og helhet at jeg lurer på om det er det værste vi har sett i sommerhytta / fjellhytta historien. 

Du heier på gult og rødt. Og det er greit. Men jeg blir sjokkert dersom ikke grønn vinner dette. Helt sjokkert!! 

Og det har de fortjent. Totalt sett mener jeg de har levert jevnt over gjennom 8 uker. Alltid ferdig. Og alltid personlig. Jeg synes hytta henger imponerende godt sammen. Så godt at det er rart de er amatører. Når du vinner kjøkken OG bad er du i en egen klasse. De to gutta har vært enestående på hver sin måte! 10/10! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannesmiler skrev (9 minutter siden):

Når det kommer til at du så bastant sier at grønn og blått har plassert benken feil vei. Da ler jeg litt. For du har utsikt rett i veggen når du sitter på siden du foretrekker. 

Jeg mener bastant på mine vegner at benken på kortveggen er og blir feil. Så får du bare le av synspunktet mitt for min del.

Men benken skal liksom være en sitteplass man kan oppholde seg over lengre tid, og jeg mener det er feil å sette noe slikt helt ut mot døren på den veggen som har aller minst plass. Det ble gang-aktig av det. Både Einar og Lars nevnte at benkene fikk dårlig funksjon der de var plassert. 

Hadde de bare hatt noe som behøvde plassen på langveggen så kunne benken bli rettferdiggjort på kortveggen. Men på langveggen plasserte de en enslig lenestol helt i hjørnet, og skapte med det enorm gulvplass på et område som ikke har "behov" for gulvplass. 

Når det kommer til Andrea og Arend så har ikke de stue oppe engang. Der har de bare èn stol stående der også. Man skulle nesten tro de bygget hytta for at en skal være oppe og den andre nede. 

Jeg heier enda ikke på noen. Kan ikke si noen hytter appellerer til meg eller at den ene fortjener hytta mer enn den andre. 
Jeg skal vente med å tenke vinnerhytte til neste uke når alt står ferdig og man har bedre helhetsinntrykk.

Gutta gidder jeg ikke diskutere med deg for du blir så oppfyrt ;) Men jeg må si at det er fascinerende hvor euforisk du er over absolutt alt de har gjort og gjør, uansett hva de har for seg. 

Det spørs hvordan siste uke går når det skal deles ut tilfeldige gullhammere på totalt irrelevante tullekonkurranser. Og dommerne kan være uforutsigbar i utdeling av gullhammer. Men ja, Camilla og Michael vinner nok ikke, og gutta ligger best an til å vinne. Jeg skal ikke være muggen over om gutta vinner selv om de ikke har en hytte jeg kunne tenkt meg.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at ikke funksjonalitet er et større krav i Sommerhytta/Fjellhytta. To av stuene ville for meg vært helt ubrukelige. En var sånn halvveis brukanes og den som vant var den eneste hvor jeg kunne sittet over tid så det ut til.

Gutta satset mest på en puteoppbevaringsstasjon, ikke et møbel. Hvorfor skal man ha 160puter oppå og enda 240 puter inni møbelet? Hva skal de med alle disse putene? Jeg skjønner det ikke. Den ene dommeren snakket om at møbelet var som hentet ut av et interiørmagasin, men det så heller ut som puteoppbevaringen i en interiørbutikk. Altså ingenting man har behov for i en trang hytte. Bare tull.

Hos krangleparet var sitteputa på benken så tynn av man får flis i ræva av å sitte der. Og dette møbelet som går rundt hjørnet til gangen virker bare så utrolig klumpete og unødvendig stort. Ikke bra.

Begge parene hadde plassert benkene helt feil. De sa det var for å se ut, men hvem sitter på en benk og ser ut av et vindu rett i hytteveggen til naboen uansett??? Bare tull. Plasser sitteplassen under varmepumpa (varmepumpa burde ikke vært plassert der de ble plassert) og få utnyttet den lille plassen man har på en god måte. 

Søstrene er fortsatt helt utrolig dårlige på interiør. Nesten på nivå med tvillingsøstrene i den Sommerhyttasesongen som skulle hett Fjellhytta. 😅 Å prioritere rekkverket over alt annet... totalt hjernedrypp. 

Jeg var skikkelig skeptisk til dette møbelet hos vinnerne, men der tok jeg grundig feil!!! Det ble rålekkert!!! Absolutt fortjente vinnere og det er så synd de ikke har blitt ferdig med tidligere ukesprosjekter, som på badet. Da hadde de kanskje hatt en gullhammer til. Men så vant de også interiørpakke denne uka og det var kanskje det som gjorde stylingen bra for en gangs skyld.

.

Jeg synes alle har like mye rett til å si sin mening her inne og det sier seg selv at vi alle snakker ut ifra våre egne meninger og at ingen sitter på fasiten. Men vi mener selvfølgelig at vi gjør det alle mann, sånn er det å ha en mening. Så ikke vits å le av hverandre eller være ufine. 

Endret av Blåttvann
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka var det ingen vil om hvem som burde vinne, og det gjorde de også heldigvis! :) Kjempefint og funksjonelt!

Ble utrolig skuffet over Espen og Sindre denne uka. Synes det ble rotete og lite helhetlig. I tillegg kan jo stua knapt brukes. Den bittelille benken hadde jeg aldri klart å sitte på i mer enn 5 minutter og stolen så heller ikke spesielt behagelig ut. Jeg liker dem, og synes de har levert bedre tidligere, men synes de har en tendens til å overdrive og at det fort blir rotete.

Søstrene feilprioriterte veldig denne uka. Greit nok at rekkverket ble solid og fint, men det spiller jo liksom ingen rolle dersom man går glipp av en gullhammer fordi man ikke får tid til å gjøre noe særlig innendørs. Det ble dessverre synlig at de hadde brukt for mye tid utendørs.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...