Gå til innhold

Fjellhytta på Tv2

BlåSwix

Anbefalte innlegg

kaleidoskop skrev (15 minutter siden):

Enig. De kunne fint ha gitt hammeren til vennene. 

Jeg har nevnt det på sommerhytta, og nevner det her og. Det burde vært flere hammere. Gjerne at ekspertene hadde en hver. Da kunne man fått en hver uke for best snekring, for best styling osv. Så kunne de delt til noen som Nesten fortjente for spennibgens skyld. Om så 10 hamre den siste uka. 

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i at det burde gies ut flere hamre. Det hadde gjort konkurransen mer spennende og rettferdig.

Jeg føler at hvert år så er det mange som klager over at stylingen har mye å si. Jeg mener at man skal belønne de som bygger mye selv, og anerkjenne at dette selvfølgelig tar mer tid enn å for eksempel kjøpe en ferdig seng eller sofa. Samtidig mener jeg at styling ER viktig. Og at det burde belønnes og anerkjennes på samme måte som snekring og andre tekniske ting.

Det er stylingen som gir liv til et rom. Som forteller en historie om de som bor der. Som gir stemning og personlighet. De fleste kan nok lære seg å snekre med riktig veiledning og riktige verktøy. Ikke alle er gode på styling. Og det er her planlegging kommer inn. Om man ikke er naturlig god på farger og komposisjon, så mener jeg at man burde gjøre god research og være flink til å hente inspirasjon hos andre. Det kan til dels læres det også, eller man kan komme langt med å herme litt. Jeg blir hvert år overrasket over at ikke flere har funnet ut hva slags stil de ønsker å gå for på forhånd og ikke har gjort seg flere tanker om fargevalg osv. For det er jo faktisk noe man KAN gjøre i forkant, i motsetning til snekringen (selv om man selvfølgelig kan øve seg på listing og sånt også på forhånd). De parene som faller gjennom på styling år etter år er gjerne de som ikke har noen tanker på forhånd. De bruker ikke tid på det og nedprioriterer det. Så drar de i butikken i siste liten, slenger sammen noen puter og vaser. En rød tråd i interiøret kan man bare glemme. Det hjelper liksom ikke med en pent snekret seng om den mangler dyner og har et par tilfeldig valgte puter slengt på toppen. Det skal jo se litt innbydende ut også…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommerne kunne hver uke hatt f.eks. hver sin gullspiker. En til best styling, en til best maling/tapetsering, en til best snekring. I tillegg kunne de samlet delt ut en gullhammer til dem som totalt sett hadde ukens beste resultat (som nå).

Det kunne også vært en gullspiker på premietavla i småkonkurransene.

Så kunne det vært sånn at 3 gullspikere ga 1 gullhammer. Da kunne de som f.eks. er gode på styling fått gullhammer ved å samle gullspikere.

Dette hadde gjort programmet både mer spennende og uforutsigbart, og mer rettferdig 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli lei av 'wooooow' hver gang hun nye ser noe eller sier noe. Hun er altfor overstrømmende til at jeg klarer å ta henne seriøst.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja..synes de kunne gitt hammeren til vennene, okay de var ikke ferdige men sluttresultat ble jo fint og delikat, fikk masse skryt for flisene og jobben de har gjort og det vedskjulet som Camilla bygde😍Det var råfint, så fint at hun inspirerte andre bortsett fra gutta. Åhh herregud som jeg ønsket dem hammeren denne uka :( 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes gult lag totalt sett burde hatt en hammer av de seks som er delt ut. MEN: de er ikke gode nok dessverre. Michael snekrer og holder på. Camilla skravler og gjør svært lite. Nesten vondt å bevitne. Jeg synes gutta og søskenparet er perfekte matcher. Og for en arbeidskapasitet. At Camilla setter seg opp å syr et grusomt teppe kan ha veltet hele oppdraget for dem. Lei maset om at gult lag fortjener en hammer av ren sympati. Folk hadde sagt det uansett hvilket lag som lå sist. Nei og nei. Håper grønn eller rød vinner. De har vunnet mitt hjerte. Og de grønne er helt utrolige på interiør. Den hytta kunne vært i hvilket som helst interiørblad. For en utrolig god smak! 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 25.9.2024 den 17.34):

Helt enig! For en kvinne Camilla er! 🤩 Hun er så snerten i væremåten at jeg blir helt fascinert. Full av ironi og sarkasme, og særlig mot seg selv og Michael. Tror aldri jeg har sett noen med så mye glimt i øyet rundt det aller meste hun sier og gjør. Og alle disse ansiktsuttrykkene og glosene hennes, det er så helhjertet... 😄 Har ledd både med og av henne flere ganger i år! 

Camilla er visstnok tidlig gravid under innspillingen, så hun tror jeg ikke vi får se med det første andre plasser. Men jeg hadde elsket å se henne gjennom TV2's kjendismelkeri. Det er slike mennesker jeg vil se mer av. Så TV2, hear me out, gjør Camilla til storkjendis - hvis hun vil da! 😀

Oj, jeg synes hun er skikkelig slitsom, slitsomt med folk som prøver å være morsomme hele tiden. 🙈

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (2 timer siden):

Oj, jeg synes hun er skikkelig slitsom, slitsomt med folk som prøver å være morsomme hele tiden. 🙈

Det er vel smak og behag. :) 

Men jeg synes hun har vært skikkelig frisk og fascinerende å se på. Hun har vært mye mer underholdende enn ei stokke stiv Andrea, f.eks. Så Camilla har spritet programmet opp for min del, og hadde likt å se mer fra henne i andre program.

Jeg kunne godt hatt en venn/venninne som var slik, for det er mye positive vibber å høste. Ser ut som hun og Michael har et veldig godt vennskap.
Men om jeg ville bodd sammen med ei slik ei er en annen debatt, er redd det ville blitt litt for mye da. ;) 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er altfor lite fokusert og veldig påtatt. Slitsom å se på i lengden. Skal være «morsom» med absolutt alt hele tiden. Fungerer ikke. Men dette er jo kun det man ser på Tv. Hun er kanskje ikke sånn i virkeligheten. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannesmiler skrev (Akkurat nå):

Jeg synes hun er altfor lite fokusert og veldig påtatt. Slitsom å se på i lengden. Skal være «morsom» med absolutt alt hele tiden. Fungerer ikke. Men dette er jo kun det man ser på Tv. Hun er kanskje ikke sånn i virkeligheten. 

Da synes jeg heller søstrene er mer krampaktige.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes verdien av premien er kunstig høy når familiehytta selger samme hytte nøkkelferdig for 1.5 + fundament. Tomtene er jo minimale. 

Og ukene er for korte. Fre dager som det virker som dei i praksis har er himla knapt om en skal gjøre ting skikkelig. 

Håper egentlig søstrene vinner. Gutteparet som ligger godt an nå er mer pynt og interiør men mindre flinke på kvaliteten på resten av arbeidet. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rfa skrev (3 minutter siden):

Synes verdien av premien er kunstig høy når familiehytta selger samme hytte nøkkelferdig for 1.5 + fundament. Tomtene er jo minimale. 

Og ukene er for korte. Fre dager som det virker som dei i praksis har er himla knapt om en skal gjøre ting skikkelig. 

Håper egentlig søstrene vinner. Gutteparet som ligger godt an nå er mer pynt og interiør men mindre flinke på kvaliteten på resten av arbeidet. 

Skjønner hva du mener. Personlig synes jeg gutta har levert fra dag en. Men alle er jo flinke. Ikke enig i at de ikke leverer på andre ting enn interiør. Men Eva på rødt er jo helt rå på snekring. Samme nivå på resten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (10 timer siden):

Det er vel smak og behag. :) 

Men jeg synes hun har vært skikkelig frisk og fascinerende å se på. Hun har vært mye mer underholdende enn ei stokke stiv Andrea, f.eks. Så Camilla har spritet programmet opp for min del, og hadde likt å se mer fra henne i andre program.

Jeg kunne godt hatt en venn/venninne som var slik, for det er mye positive vibber å høste. Ser ut som hun og Michael har et veldig godt vennskap.
Men om jeg ville bodd sammen med ei slik ei er en annen debatt, er redd det ville blitt litt for mye da. ;) 

Jo da, hun er mer underholdende enn enkelte andre og et godt vennskap med kompisen har hun åpenbart. Vil også tro hun er ekstra "påskrudd" foran kamera og ikke er sånn 24/7. Kan faktisk kjenne meg igjen i noe av henne, jeg er mer klovn i noen settinger enn i andre.

Og heller Camilla enn Andrea, Andrea er mye sur og kjeftete. Hun bestemmer myr i det forholdet der og jeg fatter ikke at han finner seg i alt. Men de er vel heller ikke et par mer.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ikke Eva og Grethe vinner hytta, håper jeg de har mulighet til å kjøpe den. De er jo to husholdninger, og er voksne med (trolig) stabile inntekter. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker Arend eller hva han heter er veldig fraværende. Skjønner de har gått hver til sitt, men jeg hadde virkelig ikke følt meg elsket hadde jeg vært i Andrea sitt spor. Tydelig forholdet skranter alerede her. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
29_j skrev (16 minutter siden):

Merker Arend eller hva han heter er veldig fraværende. Skjønner de har gått hver til sitt, men jeg hadde virkelig ikke følt meg elsket hadde jeg vært i Andrea sitt spor. Tydelig forholdet skranter alerede her. 

Ja, skjønner at folk reagerer på måten Andrea snakker til Arend, men jeg hadde nok også blitt ganske frustrert over mangelen på respons. Mulig det er en språkbarriere der, men han virker ofte avvisende og lite støttende, synes jeg. Særlig når hun er entusiastisk over noe.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (53 minutter siden):

Ja, skjønner at folk reagerer på måten Andrea snakker til Arend, men jeg hadde nok også blitt ganske frustrert over mangelen på respons. Mulig det er en språkbarriere der, men han virker ofte avvisende og lite støttende, synes jeg. Særlig når hun er entusiastisk over noe.

«Vær snille med hverandre» sa Einar til dem, før han gikk videre…

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (9 timer siden):

Evt blir han sånn fordi hun er sur.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (2 timer siden):

Evt blir han sånn fordi hun er sur.

De gangene jeg snakker om er hun jo ikke sur. Hun kan sitte og snakke om at hun er så fornøyd med jobben de har gjort sammen, for eksempel. Hun kan være entusiastisk og blid, og han er liksom helt stiv i ansiktet og gir henne lite respons. Så sier hun «er du ikke enig, Arend?» og så sier han «jo», men det virker jo i beste fall halvhjertet. Jeg hadde blitt veldig usikker sammen med et menneske som ga så lite respons og virket så «avflatet». Som sagt, kan det være en språkbarriere der, men jeg tenker at her går det uansett litt begge veier. Noen ganger kan man ty til «sterke virkemidler» dersom man føler seg lite sett og hørt. For eksempel har Andrea ved flere anledninger sagt ting til Arend som han ikke følger. Da er det ikke rart at hun til slutt blir opprørt når det ender opp feil. For meg virker det som de rett og slett ikke passer sammen, og at det er derfor det blir som det blir. Mulig Andrea ikke hadde vært like sur og frustrert sammen med et menneske som matchet energien hennes mer.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...