Blåttvann Skrevet 12. september 2024 #121 Del Skrevet 12. september 2024 (endret) Dagens vinner var egentlig gitt. Synd deltakerne får så dårlig tid, da blir ikke alle ferdige. Styling og gode løsninger er jo halve moroa med å se på. Likte kjøkkenet til Espen og mannen best, men de har jo ikke noe oppbevaring på kjøkkenet bortsett fra to benkeskap... Men der skal man jo ha gryter, stekepanner, tallerkener, glass, et par kjøkkenmaskiner, bestikk og visper, øser osv. Men funksjon har aldri vært et kriterie i Sommerhytta/Fjellhytta, her kan man sminke grisen og vinne. Jeg synes beisen er stygg og for mørk til det mørke kjøkkenet (uten vindu), den lysere og nøytrale beisen til søstrene hadde vært mye finere til det mørke. Endret 12. september 2024 av Blåttvann 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannesmiler Skrevet 13. september 2024 #122 Del Skrevet 13. september 2024 Klasseforskjell denne uka! Rett og slett! Denne uken var grønn. 💚 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet 13. september 2024 #123 Del Skrevet 13. september 2024 Da ble det, etter min mening, heldigvis rett vinner denne uken. Som brukeren over meg skriver, det var klasseforskjell. Kjøkkenet til gutta var lunt og koselig. En flott miks av gammelt og nytt som gir sjel i rommet. Flott grep å erstatte overskap med tallerken hylle. Det gir et luftig uttrykk i kjøkkenkroken. Forseggjorte grytekluter. Koselig uteplass med møbler som tar opp stilen til øvrige utemøbler. Blå hytte. Jeg synes ikke den grønne fargen på kjøkkeninnredningen passer inn i hytta. Stolene ble for stram og moderne. Skjønner ikke greien med de fatene som ble spikret opp på veggen. Fullstendig kræsj med et rosemalt og to pastellfargede. Gryteklutene var ikke vatterte, så de beskytter fingrene lite og ingenting mot varmen. Grei uteplass. Gul hytte. Igjen denne grønne kjøkkeninnredningen. Valget om lysere overskap var greit nok. Men disse fargene gir meg ikke noen lun koselig hyttefølelse. Møblene et stort minus. Slike "stållmøbler" liker jeg virkelig ikke. Hverken hjemme eller på hytta. De gir et kaldt og hardt inntrykk. Gryteklutene forbigår vi i stillhet. Pluss for utemøbler. Rød hytte. Morsomme livlige damer. Men interiør er ikke deres greie. Lys kjøkkeninnredning og lyse vegger gir et kaldt inntrykk. Voldsom kontrast mot de sorte stolene, som var altfor mange i antall rundt det lille spisebordet. Bordet skulle hatt noe kraftigere ben. De ble for spinkle for den massive bordplaten. Gryteklutene er vel egentlig ubrukelige. Pluss for utemøbler. Merkelig prioritering å bygge fuglekasser. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 14. september 2024 #124 Del Skrevet 14. september 2024 Blåttvann skrev (På 12.9.2024 den 21.09): Dagens vinner var egentlig gitt. Synd deltakerne får så dårlig tid, da blir ikke alle ferdige. Styling og gode løsninger er jo halve moroa med å se på. Likte kjøkkenet til Espen og mannen best, men de har jo ikke noe oppbevaring på kjøkkenet bortsett fra to benkeskap... Men der skal man jo ha gryter, stekepanner, tallerkener, glass, et par kjøkkenmaskiner, bestikk og visper, øser osv. Men funksjon har aldri vært et kriterie i Sommerhytta/Fjellhytta, her kan man sminke grisen og vinne. Jeg synes beisen er stygg og for mørk til det mørke kjøkkenet (uten vindu), den lysere og nøytrale beisen til søstrene hadde vært mye finere til det mørke. De har ikke så dårlig tid, men de er ræva på å prioritere. Og det skulle vært et krav om at ferdig kjøkken prioriteres og settes høyest i dommerrunden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 14. september 2024 #125 Del Skrevet 14. september 2024 hudorm1 skrev (36 minutter siden): De har ikke så dårlig tid, men de er ræva på å prioritere. Og det skulle vært et krav om at ferdig kjøkken prioriteres og settes høyest i dommerrunden. De har 4 arbeidsdager til å sette sammen og snekre kjøkken, noe de aldri har gjort før. Så skal de beise, lage fine utemøbler, delta på konkurranser, snakke i sync og kanskje sove litt. De har dårlig tid jo, du ser jo hvor ekstremt slitne de er og jeg tror på dem når de sier at det tar få pauser. Og de må prioritere alt, hadde ikke grønn hytte laget grytekluter så hadde de ikke vunnet fordi de ikke hadde svart på ukesoppgaven. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 14. september 2024 #126 Del Skrevet 14. september 2024 Blåttvann skrev (3 timer siden): De har 4 arbeidsdager til å sette sammen og snekre kjøkken, noe de aldri har gjort før. Så skal de beise, lage fine utemøbler, delta på konkurranser, snakke i sync og kanskje sove litt. De har dårlig tid jo, du ser jo hvor ekstremt slitne de er og jeg tror på dem når de sier at det tar få pauser. Og de må prioritere alt, hadde ikke grønn hytte laget grytekluter så hadde de ikke vunnet fordi de ikke hadde svart på ukesoppgaven. Tja, sånn sett så gjør de mindre å gjøre, hvis vi ser på feks tidligere sesonger av sommerhytta, MEN: Det jeg mener er at de burde hatt instruks på at kjøkken skal være 100% ferdig. Så får sitteplassene bestå av feks stubber, og grytekluter slenges sammen på slutten. Og det bør ikke telle så mye med "side quests". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannesmiler Skrevet 15. september 2024 #127 Del Skrevet 15. september 2024 Hvem tror dere vinner hytta si? TROR, ikke nødvendigvis HÅPER👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 15. september 2024 #128 Del Skrevet 15. september 2024 Hannesmiler skrev (1 time siden): Hvem tror dere vinner hytta si? TROR, ikke nødvendigvis HÅPER👍🏻 Tror gutta. Håper søstrene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 15. september 2024 #129 Del Skrevet 15. september 2024 Jeg tror og håper at Espen og Sindre vinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 16. september 2024 #130 Del Skrevet 16. september 2024 Blåttvann skrev (På 14.9.2024 den 15.14): De har 4 arbeidsdager til å sette sammen og snekre kjøkken, noe de aldri har gjort før. Så skal de beise, lage fine utemøbler, delta på konkurranser, snakke i sync og kanskje sove litt. De har dårlig tid jo, du ser jo hvor ekstremt slitne de er og jeg tror på dem når de sier at det tar få pauser. Og de må prioritere alt, hadde ikke grønn hytte laget grytekluter så hadde de ikke vunnet fordi de ikke hadde svart på ukesoppgaven. De har 5 dager, men slått sammen til 4 dager på tv. De jobber mandag til fredag. Hjemme i helgene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 16. september 2024 #131 Del Skrevet 16. september 2024 kaleidoskop skrev (38 minutter siden): De har 5 dager, men slått sammen til 4 dager på tv. De jobber mandag til fredag. Hjemme i helgene. De begynner rundt kl.12 på mandag og slutter kl.12 på fredag = 4 døgn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltwatertaffy Skrevet 17. september 2024 #132 Del Skrevet 17. september 2024 Ah, kjenner jeg virkelig ikke takler måten Andrea snakker til Arend på altså.. Og motsatt av og til. Hakking og irritasjon hele tiden og påtatt positivitet når de iblant innser at de kanskje fremstår litt trasig. Virker som en utrivelig relasjon altså. Synes virkelig ikke det grønne kjøkkenet deres passer til den brune beisen, synes det ble helt kræsj. 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 17. september 2024 #133 Del Skrevet 17. september 2024 Saltwatertaffy skrev (5 timer siden): Ah, kjenner jeg virkelig ikke takler måten Andrea snakker til Arend på altså.. Og motsatt av og til. Hakking og irritasjon hele tiden og påtatt positivitet når de iblant innser at de kanskje fremstår litt trasig. Virker som en utrivelig relasjon altså. Synes virkelig ikke det grønne kjøkkenet deres passer til den brune beisen, synes det ble helt kræsj. De passer ikke sammen, noe de har tatt konsekvensen av. Han er ikke direkte sjarmerende han heller. Nå er jeg enig ang. kjøkkenet ( likte det i starten) Så at frontene/ fargen + møblene passet dårlig til veggene som skal illudere tømmer, og i tillegg er for mørkbeisede til innredningen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 17. september 2024 #134 Del Skrevet 17. september 2024 Bare jeg som synes premietavla er litt kjedelig? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timiwo Skrevet 18. september 2024 #135 Del Skrevet 18. september 2024 Hva var greia med å ha bær på bøttelokket under sykkelkonkurransen når det uansett kun gikk på tid og ikke antall gjenværende bær..? 🤔 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærlakris Skrevet 18. september 2024 #136 Del Skrevet 18. september 2024 Timiwo skrev (18 minutter siden): Hva var greia med å ha bær på bøttelokket under sykkelkonkurransen når det uansett kun gikk på tid og ikke antall gjenværende bær..? 🤔 Det lurte jeg også på? Da kunne de jo likesågodt ha syklet uten bær.. Jeg irriterer meg så over Arend og Andrea att jeg håper de ikke vinner. Arendal virker som en kald og kjedelig person som ikle hører etter, mens hun er masete. Ser de ikke er en god match. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 18. september 2024 #137 Del Skrevet 18. september 2024 Jordbærlakris skrev (1 time siden): Det lurte jeg også på? Da kunne de jo likesågodt ha syklet uten bær.. Jeg irriterer meg så over Arend og Andrea att jeg håper de ikke vinner. Arendal virker som en kald og kjedelig person som ikle hører etter, mens hun er masete. Ser de ikke er en god match. Det ble kanskje tidsstraff per bær som falt av? Eventuelt fratrekk i tid for hvert bær som var igjen? Så var de såpass raske at de uansett vant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 19. september 2024 #138 Del Skrevet 19. september 2024 Cookiesandcream skrev (6 timer siden): Det ble kanskje tidsstraff per bær som falt av? Eventuelt fratrekk i tid for hvert bær som var igjen? Så var de såpass raske at de uansett vant? Ja, det var tidsstraff per bær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 19. september 2024 #139 Del Skrevet 19. september 2024 Timiwo skrev (10 timer siden): Hva var greia med å ha bær på bøttelokket under sykkelkonkurransen når det uansett kun gikk på tid og ikke antall gjenværende bær..? 🤔 Det var en teit konkurranse mener jeg. Det gikk på tid og antall bær men allikevel så var det kun tid som var avgjørende🫤 Arend irriterer meg, han hører ikke etter og han kan nesten ingenting på egen hånd, så når det ikke blir riktig så blir han sur på Andrea🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærlakris Skrevet 19. september 2024 #140 Del Skrevet 19. september 2024 Meget skuffet over dagens vinnere. Forstod ikke den. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå