BlåSwix Skrevet 25. juni 2024 #1 Del Skrevet 25. juni 2024 Hva tenker dere om dette konseptet opp mot den «tradisjonelle» Sommerhytta? 😄 Her er deltakerne: https://www.tv2.no/underholdning/dette-er-de-nye-fjellhytta-deltakerne/16753707/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0NnMBUR7wPv3c3oEWiIolNr7F_12944o0Poe6xB8SceVbLsNhB0BNkxwY_aem_aK3muC6Q1zOXUjVGTGX0gg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kuleku Skrevet 25. juni 2024 #2 Del Skrevet 25. juni 2024 Jeg skal se 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 25. juni 2024 #3 Del Skrevet 25. juni 2024 En kan jo håpe at det er skikkelige hytter som skal lages/istandsettes, og ikke «campinghytter» 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 11. august 2024 #4 Del Skrevet 11. august 2024 Det nærmer seg premiere. Mandag 19. august klokken 20:00 vises første episode. Deretter kommer det nye episoder på hhv. tirsdag, onsdag og torsdag. Alle ukas episoder vises i reprise søndag 25. august. 🔨 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 19. august 2024 #5 Del Skrevet 19. august 2024 Ja, folkens. Vell blåst sommer, nå kommer den koselige høsten. Håper alt står bra til! Da har jeg sett første episode av Fjellhytta. Det var vel en eneste stor presentasjon med hyttevalg uten at deltakerne kom i gang. Parsammensetningen ser bra ut, og inneholder folk som man lett kan like. Liker også de nye dommerne med Astrid og Einar sammen med Lars. Og programleder Nitsche fungerte bra. Ser ut som et mer inspirerende og koseligere program enn Sommerhytta. Herav at det blir mindre (ingen?) fokus på hageområdet, og at det blir mye trepanel og skogsstil - noe jeg både liker og forbinder med en hytte. Og med den nye eksperten Einar så må det vel bli stor fokus på fargevalg, fargesammensetninger og finish. Det kan jo bli bra. Håper bare ikke deltakerne drukner panelet i maling for å tilfredsstille Einar... Hyttene er nette og fine. En jeg kunne tenkt meg selv. Lovende. Verdien på hytte og tomt er visst rundt 3 mill, som høres ut som en vanvittig overpris på tomta siden hyttas nøkkelferdige pris er 1 429 000,-. Du kan se og lese om hyttene her: https://familiehytta.no/hyttetyper/mer Men herregud hyttene er jo nesten ferdigbygd innvendig. Panelet og gulvene lagt, bortsett fra i ett rom, som jeg kunne se. Samt badet må vel flislegges. Eventuelt kles med panel. Konseptet ser ut som en tro kopi av Sommerhytta. Med konkurranser, gullhammere og fokus på deltakerne. Synes de kunne gjort noen endringer her siden dette er et nytt program. Dog håper jeg at det blir mer TV-tid for planlegging og deltakerne i aksjon, og mye mindre surking, mas om gullhammere, spising og tjas. Siden det er fjellhytte-stil så kommer jeg nok til å vie 8 uker på dette. Måtte den beste - ikke den med mest progresjon - vinne. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gagaen Skrevet 19. august 2024 #6 Del Skrevet 19. august 2024 Jeg er delt. Hyttene er sånne som hytter skal være, jeg orker ikke sånne funkishytter som har vært i sommerhytta noen år. Men jeg tror dette blir en parodi på Sommerhytta og mye fjas. Men jeg skal se på det da, så får vi se. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 19. august 2024 #7 Del Skrevet 19. august 2024 Søstrene er vel med for underholdningsverdi, spent på hvor mye jobbing/bygging det blir. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 20. august 2024 #8 Del Skrevet 20. august 2024 Jeg tror Fjellhytta blir mye bedre enn Sommerhytta! For en nydelig plass og nydelige hytter. Og endelig ut med Blomster Finn og Aina!! For en gangs skyld er det hytter som Ola Normann drømmer om. Fuglekassene/"campinghyttene" vi har sett på Sommerhytta representerer definitivt ikke det norske folks hyttedrøm. 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 20. august 2024 #9 Del Skrevet 20. august 2024 Dette gleder jeg meg til å følge med på. Tror det blir bedre enn sommerhytta, ikke minst for de har byttet ut to av ekspertene.🙂 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 20. august 2024 #10 Del Skrevet 20. august 2024 Ctrl skrev (16 timer siden): Ja, folkens. Vell blåst sommer, nå kommer den koselige høsten. Håper alt står bra til! Da har jeg sett første episode av Fjellhytta. Det var vel en eneste stor presentasjon med hyttevalg uten at deltakerne kom i gang. Parsammensetningen ser bra ut, og inneholder folk som man lett kan like. Liker også de nye dommerne med Astrid og Einar sammen med Lars. Og programleder Nitsche fungerte bra. Ser ut som et mer inspirerende og koseligere program enn Sommerhytta. Herav at det blir mindre (ingen?) fokus på hageområdet, og at det blir mye trepanel og skogsstil - noe jeg både liker og forbinder med en hytte. Og med den nye eksperten Einar så må det vel bli stor fokus på fargevalg, fargesammensetninger og finish. Det kan jo bli bra. Håper bare ikke deltakerne drukner panelet i maling for å tilfredsstille Einar... Hyttene er nette og fine. En jeg kunne tenkt meg selv. Lovende. Verdien på hytte og tomt er visst rundt 3 mill, som høres ut som en vanvittig overpris på tomta siden hyttas nøkkelferdige pris er 1 429 000,-. Du kan se og lese om hyttene her: https://familiehytta.no/hyttetyper/mer Men herregud hyttene er jo nesten ferdigbygd innvendig. Panelet og gulvene lagt, bortsett fra i ett rom, som jeg kunne se. Samt badet må vel flislegges. Eventuelt kles med panel. Konseptet ser ut som en tro kopi av Sommerhytta. Med konkurranser, gullhammere og fokus på deltakerne. Synes de kunne gjort noen endringer her siden dette er et nytt program. Dog håper jeg at det blir mer TV-tid for planlegging og deltakerne i aksjon, og mye mindre surking, mas om gullhammere, spising og tjas. Siden det er fjellhytte-stil så kommer jeg nok til å vie 8 uker på dette. Måtte den beste - ikke den med mest progresjon - vinne. Jammen godt du har bestemt deg for å følge dette. Da kan jeg slippe unna med å bare sveipe innom og lese dine innlegg heller 😅 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 20. august 2024 #11 Del Skrevet 20. august 2024 Denne skal jeg se! Har blitt mettet av sommerhytta, mye pga Aina og Finn og det har vært flere ganger det har vært tydelig at det var det paret Aina likte best som vant. Hadde Aina vært dommer i Fjellhytta så hadde jeg stått over. Det er ille når deltagere velger å male om et helt soverom fra den fargen de likte best og allerede hadde malt ferdig og hele rommet var ferdigstilt men Aina rynket på nesen. Eller når man tydelig hører deltagere handler og innreder etter Aina sin smak og ikke sin egen. De eneste verdige gullhammerne i finalene som er på Sommerhytta er etter min mening Lars og naboene sin. Håper Fjellhytta får mere rettferdig dømming og at det blir brukt mindre tid til tulle-konkurranser. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 20. august 2024 #12 Del Skrevet 20. august 2024 Fjugur skrev (42 minutter siden): Jammen godt du har bestemt deg for å følge dette. Da kan jeg slippe unna med å bare sveipe innom og lese dine innlegg heller 😅 Hehe Du, det spørs! Jeg har litt ymse indre motivasjon, selv om den ytre motivasjonen viser at jeg skal se på. Har blitt rimelig mett på Sommerhytta-konseptet, særlig siden de har dratt innholdet mer mot deltakerne enn selve planleggingen og utførelsen, og samtidig har latt disse patetiske småkonkurransene overta helt. I lys av dette var Fjellhytta en tro kopi i første episode. Så det er en viss fare for at jeg dropper ut om ikke Fjellhytta leverer bedre. Men jeg antar jeg kjører en rangering i ukesfinalen inntil videre. Det må jeg jo. Har tross alt et renomè å opprettholde... 😁 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlåSwix Skrevet 20. august 2024 Forfatter #13 Del Skrevet 20. august 2024 Også rimelig lei sommerhytta, men starten på fjellhytta har vært positiv, gleder meg til mer😃 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 21. august 2024 #14 Del Skrevet 21. august 2024 Spoiler En time snekkerhjelp.. og kun en simpel benk? Som ikke ble ferdig en gang? Lagt i spoiler, vet ikke hva dere tenker i denne tråden. Men ellers synes jeg programmet virker lovende. Heier på venneparet 🙌 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 21. august 2024 #15 Del Skrevet 21. august 2024 Sett første episode nå. Selv om jeg ikke ville hatt noe hytte i et felt selv, så er det i alle fall omsider skikkelige hytter. Synes de ser overraskende romslige ut. Også pos med en "hems" med god takhøyde. Og veldig pos med to nye dommere (les: fravær av Aina 😇). Deltakerne virker ganske jevne i nivå også. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. august 2024 #16 Del Skrevet 21. august 2024 lin skrev (1 time siden): Skjul innhold En time snekkerhjelp.. og kun en simpel benk? Som ikke ble ferdig en gang? Lagt i spoiler, vet ikke hva dere tenker i denne tråden. Men ellers synes jeg programmet virker lovende. Heier på venneparet 🙌 Spoiler De er da skjønne da. Jeg heier litt på de, jeg - uten andre årsaker enn at de er sjarmtroll og rotetroll foreløpig. Kjæresteparet er også litt gøy å se på siden hun virker litt 'spesiell'. Litt sure undertoner der... Forventer drama på sikt. Benken til søstrene var jo fin da. Foreløpig har vel ingen vist seg spesielt handy, men jeg liker at vi får se mer av hva de gjør nå enn enn en cm her og der gjennom 3 dager før torsdagene slik det er blitt på Sommerhytta. Kanskje det går an å lære noe fra programmet...Jeg vet ikke lenger hvorfor jeg så på Sommerhytta utenom torsdagene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 21. august 2024 #17 Del Skrevet 21. august 2024 (endret) Det beste med Fjellhytta er at Aina ikke er dommer. Dernest at det ikke er tusen dustete "hage"-prosjekter. (Vi får nå se). Lov å håpe at det ikke blir for mye av dette og flott at programmet varer i 8 uker ettersom 2 uker i den 10uker lange sesongen av Sommerhytta var fylt med hagetøys. Litt dumt at det fortsatt er småkonkurranser som det sendes for mange minutter av. Mye av tiden til snekkern gikk vel med til rådgivning og tips om feilen som var gjort med plattingen, ellers må det vel være tidenes tregeste snekker. 😅 Men for første gang på lenge virker det som deltakerne er lett å like ganske fort og at man kan like de over tid. Det er litt typisk at den personen det er vanskeligst å like er psykologen, men sånn blir det vel når det er typisk flinke piker som klarer å karre seg inn på studiet. De tåler ikke mye motstand eller at folk tenker annerledes enn dem, de har rett. Men de klarer ikke formidle behovene sine på en allright måte og blir passiv aggressive og ber den andre roe seg ned. Ellers er det veldig fint å se deltakerne bygge og hvilke problemer de støter på underveis. Det er jo dette som er hele konseptet, bygge en hytte sammen. Ikke sitte i sync i 10 uker i strekk og få spørsmål om gullhamre og hvor mye det hadde betydd å vinne hytta HVER gang, bare ispedd et og annet spørsmål om hvordan byggingen har påvirket relasjonen. Sykt hvor kjedelig Sommerhytta har vært de siste par sesongene, minst. Håper det blir enda mindre sync de kommende ukene, nå som alle deltakerne har blitt introdusert. Nietche klarer seg fint som programleder, selv om han første episode hadde holdning som en Legomann og kom inn med høye skuldre og stive armer litt ut til siden. Endret 21. august 2024 av Blåttvann 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariss@68 Skrevet 21. august 2024 #18 Del Skrevet 21. august 2024 Dette går så seint og det er for mye par-fokus. Håper TV2 kan se til den danske sommerhytta. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 22. august 2024 #19 Del Skrevet 22. august 2024 Den snekkeren fremsto ikke så veldig godt i de klippene, akkurat. Hvorfor kunne ikke han hjulpet til med å rette opp? Gøy at en annen deltager lagde finere benk. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 22. august 2024 #20 Del Skrevet 22. august 2024 Jeg ser på litt sånn innimellom, for jeg klarer ikke helt å bestemme meg for å se 100%. Foreløpig synes jeg det er en dårlig kopi av «Sommerhytta», men vi får se.. Programlederen er så stiv, deltagerne litt sånn småkjedelige, det skjer liksom ikke mye.. Meen vi får fortsette å se da, så får vi se. Den snekkeren?🙄 Ehh…det var litt tja hva skal jeg si..pinlig? Han bare sto der, de bare sto der.. De trengte snekker hjelp sååå mye, så skulle han lage benk liksom, også sa han «jeg lager bare en benk jeg». Og ikke var den i nærheten av fin engang. 🫤 Seriøst? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå