Gå til innhold

Magen og resten av "sommerkroppen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et latterlig problem, men som likevel plager meg mer enn jeg liker å innrømme. Jeg trodde jeg ble mer trygg på kroppen min nå som jeg har rundet 40 år, men tok meg veldig nær av en kommentar her om dagen. 

 

Jeg veier 68 kg og er 170 cm. 

Går tur/jogger lett bortimot hver dag (ca 30 minutter) og trener styrke 2-3 ganger i uka. Og koser meg kun med godteri i helgene. 

Har gått ned noen kg siden jul og var stolt av det, frem til nå.

Det gar seg sånn at magen min passer liksom ikke med resten av kroppen. Jeg har lange tynne ben og armer, men magen er deigete og oppblåst. 

 

En dame kom bort til meg på butikken og gratulerte meg med å vente barn nummer 3. Jeg er ikke gravid! Jeg ble så lei meg. Ja dumt, jeg vet...men ble ordentlig trist og ser meg i speilet og tenker at jeg skjønner hvorfor hun spurte.

 

Vet at det er umulig å punkt-slanke seg, men er det noen som har slitt med magemål og klart å redusere det noen cm?

Anonymkode: 16b42...ed5

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magen min var deigete og oppblåst, både pga kosthold og lite muskler. Jeg kan ikke spise hvete eller melkeprodukter, eller junk, jeg ser fort gravid ut da. 

Har øvelser for kjernemuskulatur jeg fikk av fysioterapeut som jeg trener hver dag i korte økter, og de har vært veldig effektive. Riktig trening er viktig. Jeg har aldri trent så forsiktig som nå, og aldri fått bedre resultater. 

Anonymkode: 38f38...1cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke erfaring med magefett, siden jeg selv har timeglassfigur, men du må nok ned i vekt for å bli kvitt magefettet. Du er normalvektig, men du har ganske mange kilo å gå på før du nærmer deg undervekt. Selv er jeg 165 cm og 54 kg, og trener også både litt styrke og cardio, og jeg ser på ingen måte skrapa ut eller noe. Hadde jeg hatt samme BMI som deg, så hadde jeg hatt digre lår og hofter, for det er der fettet legger seg hos meg. Noen får fettet mer jevn fordelt, mens noen av oss får skjevfordeling. Det høres jo ut som om du har det hvis du regelrett har tynne armer og ben på en BMI såpass høyt opp i normalsjiktet. 

Anonymkode: 3f039...091

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at normalvekt for personer på 170 cm går fra 54 kg til 72 kg, så det er med andre ord ikke farlig å slanke seg litt, selv om du per definisjon ikke er overvektig. Magefettet er det farligste fettet, så det er nok lurt å ikke følge BMI slavisk her.

Anonymkode: 3f039...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lar du et fremmed menneske ha så mye makt over selvbildet ditt? Det er spørsmålet du skal stille deg selv, ikke hvordan du skal "punkt slanke". 

For en jævla uting dette er i samfunnet vårt i dag. Du har gått ned noen kilo, du er stolt over det og det har du all rett til å være. Men du har en annen jobb å gjøre om et fremmed menneske sin slibrige kommentar definerer deg helt. Og ja, jeg har fått tverre kommentarer fra fremmede selv. Kunne ikke brydd meg mindre, folk som oppfører seg slik er ikke folk jeg hører på når de åpner kjeften uansett. 

Du har lange, slanke ben og armer. Som er veldig flott. Hvorfor ikke fokusere på det som er bra fremfor å konstant rakke ned på deg selv og peke ut det som du (og en fremmed tulling) mener er "feil"? 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil også legge til at normalvekt for personer på 170 cm går fra 54 kg til 72 kg, så det er med andre ord ikke farlig å slanke seg litt, selv om du per definisjon ikke er overvektig. Magefettet er det farligste fettet, så det er nok lurt å ikke følge BMI slavisk her.

Anonymkode: 3f039...091

"Hva bør midjemålet være? Anbefaling fra Verdens Helseorganisasjon (WHO) er å tilstrebe et midjemål under 88 cm for kvinner og 102 cm for menn." - Vektklubben (sjekket at dette stemmer også). 

Magefettet er farlig, ja, men man har gjerne et urealistisk bilde over hvor slank man burde være. Er midjemålet under 88 cm så vil det gå helt fint. Slenger bare ved dette da enkelte later til å tro at alt fett er farlig. Vi kvinner burde faktisk ha litt fett på magen. Og nei, da snakker jeg ikke om svær ølmage, men at der er litt beskyttelse. De aller fleste kvinner har det, unntaket er de som er sykelig undervektige. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

En dame kom bort til meg på butikken og gratulerte meg med å vente barn nummer 3

Tror jeg ikke noe på 😚

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg veier 68 kg og er 170 cm. 

 

Anonymkode: 5f94a...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror jeg ikke noe på 😚

 

Anonymkode: 5f94a...98b

Hvorfor ikke? Jeg er 165 høy og veier 65 kilo, og har hatt samme problem som TS. Man kan ha normal BMI og fortsatt se gravid ut. Kan være TS har en del matintoleranser hun ikke er klar over, som manifisterer seg med mye oppblåsthet. Det kombinert med lite muskler, får en ofte til å se gravid ut. 

Anonymkode: 38f38...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tror jeg ikke noe på 😚

 

Anonymkode: 5f94a...98b

Nesten 70 kg på 170 er mye med liten muskelmasse.

Anonymkode: 76eab...608

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 167 og 55 kg. Magen passer heller ikke til meg. To graviditeter ødela musklene

Anonymkode: 3846a...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ikke erfaring med magefett, siden jeg selv har timeglassfigur, men du må nok ned i vekt for å bli kvitt magefettet. Du er normalvektig, men du har ganske mange kilo å gå på før du nærmer deg undervekt. Selv er jeg 165 cm og 54 kg, og trener også både litt styrke og cardio, og jeg ser på ingen måte skrapa ut eller noe. Hadde jeg hatt samme BMI som deg, så hadde jeg hatt digre lår og hofter, for det er der fettet legger seg hos meg. Noen får fettet mer jevn fordelt, mens noen av oss får skjevfordeling. Det høres jo ut som om du har det hvis du regelrett har tynne armer og ben på en BMI såpass høyt opp i normalsjiktet. 

Anonymkode: 3f039...091

Ikke alle må ned i vekt for å bli kvitt magen. Jeg er rundt helt nederst på bmi og med mage. Kan ikke slanke meg for da veier jeg for lite.

Kropper kommer i ulike fasonger og ulike utfordringer. 

Anonymkode: 2d38b...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 høy og veier 58 kg. Dvs ganske lav BMI, men likevel deigete slapp mage😩 tror det er pga delte magemuskler, jeg kjenner et stort søkk mellom høyre og venstre side av magemusklene… 4 barn har satt sine spor ja!!

Anonymkode: a9281...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan med fordel gå ned 10 kilo til.

Anonymkode: 2a0a3...4e9

For noe tull! Slutt å si sånt, du aner ikke hvor mye uro og dritt det kan skape for folk. 

Anonymkode: 38f38...1cd

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker said:

For noe tull! Slutt å si sånt, du aner ikke hvor mye uro og dritt det kan skape for folk. 

Anonymkode: 38f38...1cd

Alt over 60 på en kvinne under 170 ser ikke bra ut, men for all del hei frem at folk holder seg tjukke. 

Bra fremgang TS, du har ikke mange månedene igjen. 

Anonymkode: 3406c...3de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For noe tull! Slutt å si sånt, du aner ikke hvor mye uro og dritt det kan skape for folk. 

Anonymkode: 38f38...1cd

Igjen må jeg poengtere at man ikke skal bry seg om de idiotene der. Det er en grunn til at de holder på slik - fordi folk bryr seg, de klarer å såre andre. Hvem er det som sier sånt, slenger dritt og oppfører seg sånn generelt? Det er ikke bra folk. Hvorfor skal man bry seg om hva de mener? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Alt over 60 på en kvinne under 170 ser ikke bra ut, men for all del hei frem at folk holder seg tjukke. 

Bra fremgang TS, du har ikke mange månedene igjen. 

Anonymkode: 3406c...3de

Dummeste jeg har lest på lenge. Du er rapportert, frem dårlige holdninger til kroppsideal et annet sted. Troll. 

Anonymkode: 38f38...1cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gi deg et tips om å trene dype magemuskler/kjernemuskulatur. Dette gjøres enkelt ved for eksempel pilates. Jeg har kjørt pilates hjemme på stuegulvet med YouTube programmet heter move with Nicole. Jeg har sett enorm fremgang rundt midjen. Mye strammere mage muskler og rakere holdning. Jeg er 42 

Anonymkode: b2807...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...