Gå til innhold

Foreldrene mine henter meg ikke på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dere det er greit at foreldre mine ikke gidder å hente meg på jobb klokka 10 om kvelden, fordi de vil heller bruke fredagskvelden sin på å ha et glass vin i stedet for å hente ungen sin, slik at jeg må vente på bussen i nesten 1 time? 

Høres kanskje litt bortskjemt ut, men jeg synes det er litt irriterende at de ikke gidder å kjøre i under 1 time for å hente meg😅 

 

Anonymkode: 62ff6...d2e

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør med barnevernet om dette er omsorgssvikt?

Anonymkode: 5101e...2a0

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er det å kjøre da?

Jeg ble så og si aldri kjørt, måtte sykle uansett vær og føre. Min yngste søster derimot, ble stadig vekk kjørt til tross for at det var 5min med sykkel. 

Anonymkode: cb196...696

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Skjønner foreldrene dine om du er over 16 år.

Jeg brukte selv 1,5 time med buss på å komme meg hjem fra jobb på en ukedag før skole (var ferdig 22:00), ble aldri hentet. Sånn er voksenlivet.

Anonymkode: b9b16...e52

  • Liker 16
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes dere det er greit at foreldre mine ikke gidder å hente meg på jobb klokka 10 om kvelden, fordi de vil heller bruke fredagskvelden sin på å ha et glass vin i stedet for å hente ungen sin, slik at jeg må vente på bussen i nesten 1 time? 

Høres kanskje litt bortskjemt ut, men jeg synes det er litt irriterende at de ikke gidder å kjøre i under 1 time for å hente meg😅 

 

Anonymkode: 62ff6...d2e

Hvor gammel er du?

jeg tenker i utgangspunktet du må komme deg hjem fra jobb selv.

Anonymkode: 3f907...9b5

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Hvor jobber du i forhold til hjemme? Altså avstand i minutter. 

Er du over 16 år burde du fint klare å komme deg til/fra selv

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Synest det er litt relevant.

Er litt forskjell på om du er 17 år eller 15 år. 

En av foreldrene dine burde jo i utgangspunktet kunne vente med å ta seg vin til de har hentet deg. 

Anonymkode: c6ef9...3cc

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Er du mellom 13-15, så ville jeg hentet deg. Er du eldre, kan du spare lønnen din til moped/lettmotorsykkel med førerkort.

Anonymkode: 66e99...805

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper så innmari at all den kjøringen og hentingen er over til mine barn kommer i den alderen. En uting verre enn å drite i dugnad og lempe oppdrageransvaret over på foreldrene. 

Jeg hadde aldri hentet deg og drukket vin med god samvittighet. Da jeg vokste opp (ja, i gamle dager) så gikk jeg i en time for å komme meg til jobb, og så gikk jeg i en time for å komme meg hjem. Du får kjøpe deg en elsykkel for pengene du tjener. 

Anonymkode: e48b2...f68

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henter meg glede mine gutter på jobb selv om de er 17 og 19 år.

Jeg trenger ikke alkohol selv om det er helg. Koser meg like godt uten..

Anonymkode: f07d4...7fa

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg henter meg glede mine gutter på jobb selv om de er 17 og 19 år.

Jeg trenger ikke alkohol selv om det er helg. Koser meg like godt uten..

Anonymkode: f07d4...7fa

Med glede..

Anonymkode: f07d4...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor synes du de skal hente deg egentlig? Det er veldig rart i og med at det går buss OG du har mobil med all verdens underholdning???

Anonymkode: bc6b9...a21

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer litt an på alder. Må du vente i én time på buss, og tar det litt under én time med buss hjem?

Da jobber du isåfall ganske langt hjemmefra. Ikke går du jo an å sykle da heller, og moped/sparkesykkel vil ta altfor lang tid.😅 Skjønner at det ikke er noe gøy å vente i en hel time seint på kvelden, så jeg hadde nok henta

Anonymkode: 22412...016

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gratulerer til deg da :)  Jeg velger å oppdra selvstendige menn som kommer seg til og fra jobb, trening og sosiale sammenkomster uten at mamma skal komme tørke dem i rumpa. Sjeleglad for det! De ringer til og med ikke om bussen er innstilt! De tar en taxi og ordner opp sjøl.

Anonymkode: bc6b9...a21

Du virker litt passiv agressiv? 

Man kan være selvstendig og alt det der selv om man vil bli hentet en gang i blant. 

Anonymkode: 4ccfe...794

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder, avstand og område er vesentlig. Jeg ville aldri prioritert vin, men noen ganger må jeg fikse noe og ungene må ta buss/tog. Datter har f.eks trening 25 min unna. Hun må ofte ta buss eller tog og bruker 1 time hjem pga venting. Sånn er det bare, men ikke en fredags eller lørdsgskveld etter 21.

Anonymkode: b620e...f45

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Håper så innmari at all den kjøringen og hentingen er over til mine barn kommer i den alderen. En uting verre enn å drite i dugnad og lempe oppdrageransvaret over på foreldrene. 

Jeg hadde aldri hentet deg og drukket vin med god samvittighet. Da jeg vokste opp (ja, i gamle dager) så gikk jeg i en time for å komme meg til jobb, og så gikk jeg i en time for å komme meg hjem. Du får kjøpe deg en elsykkel for pengene du tjener. 

Anonymkode: e48b2...f68

Hvem lemper oppdrageransvaret over på foreldrene mener du? Samfunnet generelt, eller skolen? Og det er feil..? 

Anonymkode: 6fe94...9fd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...