Gå til innhold

Hvordan kan jeg få en mer feminin stil om sommeren når jeg ikke liker å vise hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig med beskrivende tittel. 

Jeg har en litt mørk, edgy stil. Ikke goth eller punk, men litt preg av det. Jeg liker en røffere klesstil, men siden jeg også er glad i smykker og tilbehør og sminke så ser jeg jo noe feminin ut likevel. På høsten og vinteren har jeg fantastisk stil. På sommeren derimot, da sliter jeg sinnssykt. 

For det første liker jeg ikke å vise hud. Å vise legger kan gå, men er ikke så glad i det. Samme med rygg, jeg hater å vise ryggen. Jeg liker ikke lyse eller sterke farger, men har blitt litt modigere de siste par årene med for eksempel mørkeblått, mørkebrunt osv. 

Jeg hadde en sommerkjole for noen år siden som var langermet og knelang. Den var svart med blå blomstrer. Helt nydelig kjole, men dessverre passer den ikke lenger. Jeg sliter med å finne kjoler med flott passform. Jeg har brede skuldre, fyldig byste og noe definert midje, men dessverre smale hofter og en rumpe jeg ikke er så glad i å vise frem i bukser på grunn av hip dips. Svære lår. Med andre ord foretrekker jeg kjoler og skjørt med A-snitt, toppene må egentlig være tettsittende, ser ikke bra ut om de er løse. 

Noen som kan komme med tips og råd? Jeg aner ikke hvordan jeg skal kle meg! Har kjøpt meg et svart, langt skjørt og en crop top. Jeg er veldig usikker på high waist og crop top med tanke på at jeg også veier 15 kg for mye. Men igjen så sliter jeg med å finne flotte og flattrende klær, og skal jeg spille på det som er bra med meg så er det midjen og bysten. 

What to doooo... Er i begynnelsen av 30 åra. 

Anonymkode: 862c3...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt vanskelig med beskrivende tittel. 

Jeg har en litt mørk, edgy stil. Ikke goth eller punk, men litt preg av det. Jeg liker en røffere klesstil, men siden jeg også er glad i smykker og tilbehør og sminke så ser jeg jo noe feminin ut likevel. På høsten og vinteren har jeg fantastisk stil. På sommeren derimot, da sliter jeg sinnssykt. 

For det første liker jeg ikke å vise hud. Å vise legger kan gå, men er ikke så glad i det. Samme med rygg, jeg hater å vise ryggen. Jeg liker ikke lyse eller sterke farger, men har blitt litt modigere de siste par årene med for eksempel mørkeblått, mørkebrunt osv. 

Jeg hadde en sommerkjole for noen år siden som var langermet og knelang. Den var svart med blå blomstrer. Helt nydelig kjole, men dessverre passer den ikke lenger. Jeg sliter med å finne kjoler med flott passform. Jeg har brede skuldre, fyldig byste og noe definert midje, men dessverre smale hofter og en rumpe jeg ikke er så glad i å vise frem i bukser på grunn av hip dips. Svære lår. Med andre ord foretrekker jeg kjoler og skjørt med A-snitt, toppene må egentlig være tettsittende, ser ikke bra ut om de er løse. 

Noen som kan komme med tips og råd? Jeg aner ikke hvordan jeg skal kle meg! Har kjøpt meg et svart, langt skjørt og en crop top. Jeg er veldig usikker på high waist og crop top med tanke på at jeg også veier 15 kg for mye. Men igjen så sliter jeg med å finne flotte og flattrende klær, og skal jeg spille på det som er bra med meg så er det midjen og bysten. 

What to doooo... Er i begynnelsen av 30 åra. 

Anonymkode: 862c3...76e

Bare å søke på lange kjoler med korte armer eller lange armer🤷 Det blir jo fort telt da om du skal skjule deg såpass. 

Anonymkode: 257fe...36a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxi skjørt. De kommer som oftest i en a line form. Enkelt å kombinere med en overdel du er komfortabel med. Sommerlig uten å vise for mye hud. Viss du har behov for helt tettsittende overdeler sitter bodyer veldig tett på kroppen. H&M har hatt en del billige det siste året.

Ser ikke problemet med high waist og crop top ved 15 kilo for mye. Så lenge plaggene er i riktig størrelse så kan det se flott ut.

Sett flere 60 talls a line kjoler i butikken om dagen. De viser ikke så mye hud på overkroppen men ja legger vil jo synes. Mulig også litt lår.

 

Anonymkode: 4014b...a65

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tips også å jobbe med selvfølelsen. Hip dibs er et ord jeg ikke hadde hørt om før for 2 måneder siden, og jeg visste ikke man kunne skamme seg over dem.

Anonymkode: 7a7aa...5db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...