Gå til innhold

Hvor mange timer søvn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har veldig dårlig søvnkvalitet tror jeg, men prøver å finne ut hvor lenge jeg bør sove og lurer på tips.

Sover jeg uten vekkeklokke på sommeren nå i ferien så sover jeg fort opp til 10 timer eller mer, men føler jeg har dårligere energi og er sliten da, kontra om jeg har på alarm og skal noe, så lurer på om jeg rett og slett får for mye søvn da.

Hvordan skal jeg finne ut om jeg bør sove 7, 8, 9 eller 10 timer? Eller kontrollerer kroppen det så bra at du sover kun det du har behov for?

Føler meg nemlig mer våken søndager jeg bare våkner etter litt ekstra søvn (fordi døgnrytmen er påvirket av hverdagen og jeg da våkner tidligere) enn jeg gjør nå i ferien når jeg sover mye, og skulle gjerne hatt mer energi til å finne på ting nå kår jeg har fri :( Er forresten egentlig en morgenfugl, men det er ikke resten av familien så skal vi finne på ting blir det sent og fort søvn fra 02-12 og da er jeg alltid sliten til etter middag rundt 18, kanskje helt til 22 eller senere.

Anonymkode: 2c7af...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sover veldig lett og urolig, og det eneste som "redder" meg er mengden søvn.

For meg er 8-9 timers søvn nødvendig for å være uthvilt neste dag.

Anonymkode: 14dde...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover tungt, er omtrent i koma fra jeg sovner til jeg våkner. Sover 6-6,5 timer og trenger ikke mer (i stressende perioder noe mer), så antar min søvn har god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...