Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid for første gang, å har kjempet meg gjennom 1 trimester. Problemet er at jeg har så mye plager at jeg ikke orker/klarer sex med mannen min. Har aldri vært ett problem før! Heldigvis er han forståelsesfull, men jeg kjenner på dårlig samvittighet. Jeg er rett å slett enten for trøtt, har for vondt, oppblåst å forstoppet eller bare i dårlig humør. Noen andre som kjenner på det samme? Eventuelt noen som kan fortelle meg når dette hormonhel***** snur til det bedre 😅🙈

Anonymkode: 12946...ff8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye man kan gjøre da...runke/suge. Nærhet generelt.

Anonymkode: e9777...6a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er gravid for første gang, å har kjempet meg gjennom 1 trimester. Problemet er at jeg har så mye plager at jeg ikke orker/klarer sex med mannen min. Har aldri vært ett problem før! Heldigvis er han forståelsesfull, men jeg kjenner på dårlig samvittighet. Jeg er rett å slett enten for trøtt, har for vondt, oppblåst å forstoppet eller bare i dårlig humør. Noen andre som kjenner på det samme? Eventuelt noen som kan fortelle meg når dette hormonhel***** snur til det bedre 😅🙈

Helt normalt! 

Når det snur er individuelt som ved alt annet som skjer med ens kropp.

Med nr 2 hadde ikke vi sex de første 6 mnd. 

Anonymkode: 0ee2d...02d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst: alt er normalt! De fleste kjenner nok litt sånn på det i 1.trimester når formen ofte er drit 😛 Ikke det første man tenker man har lyst til hvis man er kvalm og dårlig.

For en del blir 2.trimester bedre og kanskje lysten kommer litt tilbake, for andre ikke. For min del så ble jeg superkåt i 3.trimester, sikkert pga. mye hormoner og god blodtilførsel til underlivet🤭 Så mannen fikk kjørt seg da.

Under svangerskapet med barn nr.2 derimot, var lysten nesten død fra unnfangelse til babyen var 7mnd🙃 

Prøv å ikke stress med det, bruk tid på å kose og være nære hvis du orker det. Kanskje formen blir bedre så det blir mer aktuelt utover svangerskapet.

Anonymkode: 12c2d...155

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Runke/suge frister vel minst like lite om man ikke er giret

AnonymBruker
Skrevet

TS. Godt å høre at det forhåpentligvis blir bedre 😊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Suging var ikke så veldig godt alternativ her i alle fall, brekningsrefleksen var helt vill og jeg taklet ikke smaken eller noenting. Så det kunne bare skje forsiktig og i dusjen 😅

Anonymkode: 12c2d...155

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det helt likt som deg. Formen ble bedre i andre trimester, men lysten kom aldri tilbake. Nå er jeg i tredje trimester, og i dårlig form igjen 🥲 Så vi har nesten ikke hatt samleie i graviditeten. Jeg synes det er veldig trist og sårt, savner det også. Men har innsett at dette bare er en kort periode av livet, og mannen har full forståelse. Vi har masse nærhet og kos hver dag, og innimellom så får han litt ekstra kos og hjelp til runk når formen tillater det. 

Anonymkode: 427ca...787

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke få dårlig samvittighet. Ved begge våre svangerskap/fødsler, så gikk det over et år uten sex. Null stress. De fleste fedre/vordende fedre er ikke dumme som brød og har mye forståelse og tålmodighet.

Hilsen far

Anonymkode: 01fbf...bc4

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har hatt det helt likt som deg. Formen ble bedre i andre trimester, men lysten kom aldri tilbake. Nå er jeg i tredje trimester, og i dårlig form igjen 🥲 Så vi har nesten ikke hatt samleie i graviditeten. Jeg synes det er veldig trist og sårt, savner det også. Men har innsett at dette bare er en kort periode av livet, og mannen har full forståelse. Vi har masse nærhet og kos hver dag, og innimellom så får han litt ekstra kos og hjelp til runk når formen tillater det. 

TS. Forstår at dette bare er for en periode, men synes det er trist at jeg ikke kjenner på lysten lenger. Håper det snur i 2 trimester.

Ps. Håper formen din blir bedre 🙏

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

TS. Forstår at dette bare er for en periode, men synes det er trist at jeg ikke kjenner på lysten lenger. Håper det snur i 2 trimester.

Ps. Håper formen din blir bedre 🙏

Det forstår jeg veldig godt, håper det snur for deg 🤞🤗

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...