Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer rett og slett på om det er flere av dere som er på forumet som har valgt å bruke noe av sparemidlene til å kjøpe sølvmynter? Jeg gidder ikke en lang diskusjon om dette er bedre eller dårligere en annen sparing, men vi som gjør det har sikkert våre tanker om å ha noe midler i ekte vare og ikke bare papirverdier. Flere?

Anonymkode: 30bf5...dea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Lurer rett og slett på om det er flere av dere som er på forumet som har valgt å bruke noe av sparemidlene til å kjøpe sølvmynter? Jeg gidder ikke en lang diskusjon om dette er bedre eller dårligere en annen sparing, men vi som gjør det har sikkert våre tanker om å ha noe midler i ekte vare og ikke bare papirverdier. Flere?

Er da mange måter å ha midler i "ekte vare".

Anonymkode: 53239...a1e

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp isf gull.

Anonymkode: e5720...c6d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er da mange måter å ha midler i "ekte vare".

Nå var det jo faktisk ikke det jeg spurte om da....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå var det jo faktisk ikke det jeg spurte om da....

Poenget var at om du inkluderer de som investerer i "ekte vare" generelt vil du kanskje faktisk få svar her...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Poenget var at om du inkluderer de som investerer i "ekte vare" generelt vil du kanskje faktisk få svar her...

Så stryk ekte vare da. Merkelig at det skal kveruleres om alt her inne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her. Glem hele tråden, Hvordan sletter jeg den? Blir så dritt lei alle som skal kverulere, burde ikke være tvil om hva jeg spurte om, men samme det, angrer at jeg spurte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Poenget er jo at du neppe dumper borti noen som sparer akkurat i sølvmynter her, men om du hadde utvidet til "ekte vare" generelt så hadde du kanskje fått svar fra noen som sparer på den måten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 17.22):

Jeg kjøpte for noen år siden, noen sølvmynter. de ligger pent i en skuff. vet ikke helt hva man skal gjøre med dem. kanskje de blir verdt noe i framtiden. Aner ikke hvor jeg får solgt dem heller. Tror gullmynter kanskje er bedre. 

Skrevet
On 6/25/2024 at 7:32 PM, AnonymBruker said:

TS her. Glem hele tråden, Hvordan sletter jeg den? Blir så dritt lei alle som skal kverulere, burde ikke være tvil om hva jeg spurte om, men samme det, angrer at jeg spurte.

Hei

Jeg har tre sølvmynter i skuffen. Hadde egentlig lyst på en sølvbarre, men dustete mva-regler medfører at det er 25% mva på slikt. Tullete, og det ødelegger investeringen. 

Det jeg fant ut med sølvmynter er at det er et ekstremt påslag ved kjøp. Kangaroo Sølvmynt 1ozt 2020 - Mini Monsterboks 250 stk (goldsource.no)

Her kan man kjøpe sølvmynter i bigbox, 250 mynter (omtrentlig 7,8kg rent sølv). Pris på sølvet er rundt 94'800kr, hvor 16'500kr er påslag. 17% av investert sum er automatisk tapt. Hvem kjøper noe som taper seg 17% i det sekundet du kjøper? 

Men gøy med sølv, fin tyngde på myntene og litt gøy å leke med, snurre på bordet osv. Men som investering holder jeg en liten knapp på fond. 

AnonymBruker
Skrevet
Unn9 skrev (16 timer siden):

Jeg kjøpte for noen år siden, noen sølvmynter. de ligger pent i en skuff. vet ikke helt hva man skal gjøre med dem. kanskje de blir verdt noe i framtiden. Aner ikke hvor jeg får solgt dem heller. Tror gullmynter kanskje er bedre. 

Er ikke sølv mere verdt enn gull nå?

Anonymkode: 1e138...f06

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg selger gladelig 93,3 gram rent sølv til deg! Special price for YOU

image.png.1417622c54fddfe9e403328a27cc1dfa.png

Pris pr. ounce

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet ikke. Fant akkurat ut at jeg har tjent 45 kroner pr sølvmynt. Så sølv har gått litt opp siden jeg kjøpte det. Sitter på dem noen år til, så får vi se;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...