Gå til innhold

Hvilket chai latte pulver bruker kafeer og hvordan lager de den så god?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket chai latte pulver bruker kafeer og hvordan lager de den så god? ☺️

Jeg har fått skikkelig dilla på chai latte, men det er jo så dyrt å kjøpe på kafe så jeg tenkte å prøve å finne en oppskrift og lage tilsvarende hjemme. Men den som jeg kjøper på kafe er så mye bedre. Jeg har hittil bare forsøkt vanlig twinigs chai te og blandet med varm lettmelk som jeg skummer med en sånn vanlig liten visp. Men den smaker ganske lite og blir veldig tynn, mens den på kafe smaker mye og er ganske tykk og er veldig god. 

Jeg bruker å kjøpe chai latte på en lokal kafe i Ålesund som heter Racoon Coffee, men har aldri turt å spørre hvilket pulver de bruker og om det er mulig å få kjøpt for vanlige personer eller om man må bestille inn mye og være en kafe. Synes sånt er så flaut og vet ikke om det liksom er innafor å spørre heller? 😅

Anonymkode: c5918...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anta de bruker ordentlig melkeskumer. Bodum har noen som varmer melken og skummer. Ofte bruker også kafeer helmelk fremfor lettmelk.

Hva slags pulver de bruker kan jeg ikke svare på men er sikkert mulig å google litt om ulike kvaliteter på chai latte.

 

Anonymkode: c6848...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om de fortsatt bruker det samme men for flere år siden spurte jeg på EspressoHouse og han som stod bak disken sa at de brukte det pulveret som er til salgs i boks. Heter chai Spice tea. Blir veldig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Chai i løsvekt, en ordentlig melkeskummer, litt honning og ekstra krydder om man liker det (kardemomme, kanel, ingefær f.eks) 

Da blir det fantastisk synes jeg 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Pukka chai og visp opp varm melk med honning. Blir veldig bra

Anonymkode: 3d374...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lagde masse chai latte for noen år siden, hadde helt dilla. Brukte løsvekts chai te og lagde ganske sterk te. Kjøpte chai sirup på te og kaffe-butikk (slike de bruker til forskjellige kaffedrikker på kafé) og hadde i en liten skvett med det. Og helst litt fet melk som man enten steamer eller skummer på annen måte (fins sånne små visper til kjele eller egen liten dings for skumming av melk). Da syns jeg det ble veldig godt! Litt kanel på toppen er deilig! 

Anonymkode: 63889...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

espresso house selger pulver. den er kjempegod! husk helmelk 🤤

 

Når man er vant til, og liker, cafe-chai latte er IKKE ekte te med melk tingen. 

Anonymkode: bfbf1...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...