Gå til innhold

Utbetaling nav.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venter på sykepenger fra nav. 2 søknader som ble ferdigbehandlet for over en uke siden. Sto at man vil mota pengene innen den 25 i mndn. Noen som vet når man kjører utbetaling? Har sendt melding til nav også, men ikke fått svar enda ☺️

Anonymkode: 373ca...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der er betalinger bare kaos. Gubben slett noe jævli. Kunne gå opp til 8 uker før han fikk utbetalinger. Og til tider kunne han få for 1 uke, så for 2 uker osv. Selv om legen skrev for 1mnd a  gangen og fast dato

Anonymkode: 3ea9c...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Venter på sykepenger fra nav. 2 søknader som ble ferdigbehandlet for over en uke siden. Sto at man vil mota pengene innen den 25 i mndn. Noen som vet når man kjører utbetaling? Har sendt melding til nav også, men ikke fått svar enda ☺️

Anonymkode: 373ca...e03

Spar penger så slipper du å bli slave av det der..det er hlet jævlig å gå fra hånd til munn i systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Venter på sykepenger fra nav. 2 søknader som ble ferdigbehandlet for over en uke siden. Sto at man vil mota pengene innen den 25 i mndn. Noen som vet når man kjører utbetaling? Har sendt melding til nav også, men ikke fått svar enda ☺️

Anonymkode: 373ca...e03

Hvor ser du at søknadene har blitt ferdigbehandlet? Har du fått beskjed fra NAV?

Har du fått sykepenger fra NAV tidligere eller gjennom arbeidsgiver?

Spør fordi da jeg gikk fra arbeidsforhold til arbeidsledig mens jeg var sykemeldt så glemte arbeidsgiver å sende inn ny inntektsmelding med stopp om forskuttering, så NAV betalte sykepenger til arbeidsgiver en stund før det ble oppdaget da jeg tok kontakt og spurte om hvor sykepengene ble av. 

Etter dette var det helt jojo når jeg fikk penger etter å ha sendt inn søknaden, kunne aldri se noen plass at de var ferdigbehandlet, fikk bare bekreftelse i dialog at de hadde ferdigbehandlet, og at pengene kom til å bli utbetalt etter 3-4 dager.

Jeg synest derfor det høres veldig rart ut at du ikke fikk penger i dag.

At du har sendt inn søknad om sykepenger er ikke det samme som at søknaden er ferdigbehandlet, det tar oftes noen uker fra du har sendt inn til de behandler søknad. Står vel 3 uker ved forlenging av sykemelding og fire uker første gangen.

Glad jeg er tilbake hos en arbeidsgiver som forskutterer. 

Det med utbetaling av sykepenger gjennom NAV er faktisk helt ille hvor dårlig det er. Har inntrykk av at når arbeidsgiver forskutterer så får arbeidsgiver dette veldig fort, men det er ikke så nøye når man må få det gjennom NAV, da er det helt kurrant å vente i ukesvis. 

Anonymkode: bd6bf...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til, når de har ferdigbehandlet søknaden så er det 3-4 virkedager.  Så du burde fått det i dag, men er det sykepenger for juni måned så venter de gjerne til den 25 tror jeg..? 

Mulig utbetaling den 25. betyr at det utbetales fra NAV, ikke når det er forventet på konto. Isåfall vil du antagelig kunne se det under betalingsoversikten din i kveld? Sjekk litt senere i kveld om det har dukket opp noe under overbetalingsutsikten. Jeg så penger der en kveld før jeg fikk de på konto.

Anonymkode: bd6bf...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg får en viss sum fra jobben min som nav betaler tilbake til dem, men det jeg jobber ekstra får jeg fra nav. Har fått dokument der det står hva dem betaler tilbake til arb.plass å hvor mye jeg får utbetalt på min konto. Var inne å sjekket nå, å vedtaket var fattet 19.Juni. 

Anonymkode: 373ca...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ts her. Jeg får en viss sum fra jobben min som nav betaler tilbake til dem, men det jeg jobber ekstra får jeg fra nav. Har fått dokument der det står hva dem betaler tilbake til arb.plass å hvor mye jeg får utbetalt på min konto. Var inne å sjekket nå, å vedtaket var fattet 19.Juni. 

Anonymkode: 373ca...e03

Da er det 4 virkedager i dag, så trolig blir de utbetalt i dag vil jeg tro? Sjekk i kveld på NAV på utbetalinger om du er kommet noe. Jeg har forstått det sånn at sykepengene blir utbetalt på kveldene 🤔

Sitat

I din utbetalingsoversikt kan du se utbetalingen på kvelden den dagen pengene er utbetalt.

Hvis vi innvilger søknaden din før den 20. i den samme måneden som sykmeldingen din gjelder for, får du pengene innen den 25. denne måneden. Ellers får du vanligvis utbetalt sykepengene innen 5 dager etter at NAV har innvilget søknaden din.

Høres egentlig ut som du burde ha fått de på konto i dag, men det er gått akkurat 4 virkedager og søknaden ble ferdigbehandlet akkurat før den 20., så jeg tror pengene burde være på konto i morgen.

Anonymkode: bd6bf...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 17.41):

Hvor ser du at søknadene har blitt ferdigbehandlet? Har du fått beskjed fra NAV?

Har du fått sykepenger fra NAV tidligere eller gjennom arbeidsgiver?

Spør fordi da jeg gikk fra arbeidsforhold til arbeidsledig mens jeg var sykemeldt så glemte arbeidsgiver å sende inn ny inntektsmelding med stopp om forskuttering, så NAV betalte sykepenger til arbeidsgiver en stund før det ble oppdaget da jeg tok kontakt og spurte om hvor sykepengene ble av. 

Etter dette var det helt jojo når jeg fikk penger etter å ha sendt inn søknaden, kunne aldri se noen plass at de var ferdigbehandlet, fikk bare bekreftelse i dialog at de hadde ferdigbehandlet, og at pengene kom til å bli utbetalt etter 3-4 dager.

Jeg synest derfor det høres veldig rart ut at du ikke fikk penger i dag.

At du har sendt inn søknad om sykepenger er ikke det samme som at søknaden er ferdigbehandlet, det tar oftes noen uker fra du har sendt inn til de behandler søknad. Står vel 3 uker ved forlenging av sykemelding og fire uker første gangen.

Glad jeg er tilbake hos en arbeidsgiver som forskutterer. 

Det med utbetaling av sykepenger gjennom NAV er faktisk helt ille hvor dårlig det er. Har inntrykk av at når arbeidsgiver forskutterer så får arbeidsgiver dette veldig fort, men det er ikke så nøye når man må få det gjennom NAV, da er det helt kurrant å vente i ukesvis. 

Anonymkode: bd6bf...250

Det du skriver i siste avsnitt stemmer ikke. Arbeidsgiver får først utbetalt når søknaden om sykepenger er ferdigbehandlet og innvilget. Utbetaling forutsetter også at arbeidsgiver har sendt inn refusjonskrav for perioden det gjelder. Det ligger jo i begrepet "forskuttering"; at arbeidsgiver betaler på forskudd og får tilbake fra NAV på etterskudd. Arbeidsgiver får feks ikke utbetalt fra NAV hvis du får avslag på søknad. Er nok det som er grunnen til at en del arbeidsgivere kvier seg for å forskuttere, da det innebærer en risiko for å tape penger/måtte kreve de tilbake fra arbeidstaker. 

Anonymkode: bda62...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...