Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fullammer babyen på 2 mnd nå, og det går greit nok 😅 Strevsomt, men koselig også.

Jeg kjenner bare at jeg ikke kommer til å klare å fullamme til 6 mnd… Jeg skal klare det til babyen er 4 mnd, og tenkte da å starte med smaksprøver på grøt? Eller er det bedre å heller gi en flaske med mme for dag i den alderen?

Selv om det ikke er snakk om å bli mett på grøt, vet jeg at det ville hjulpet med å fortsette med ammingen for min del… 

Anonymkode: 28450...ec3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gav begge, litt grøt og litt mme som drikke/ mat. 

Skrevet

Hva er utfordringen(e) som gjør at du tror du ikke kommer til å klare å fullamme til 6mnd?

Her gir jeg en flaske mme om kvelden, kan da hoppe over 2 til 4 amminger, og får da litt mer sammenhengende søvn og puppene får en pustepause for å holde ut med ammingen. Ammer ellers hver 2. time. 4mnd. Tenkte å bytte ut mme med grøt etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte både med grøt og smaksprøver, mest for allergibeskyttelsen sin del, men er jo ingenting i veien for å starte med både litt mme og forsiktige små smaksprøver. Da blir MME næring og smaksprøver i minimale mengder mtp allergi, så kan du trappe opp maten etterhvert.

Anonymkode: 25dbc...839

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Millinea skrev (15 minutter siden):

Hva er utfordringen(e) som gjør at du tror du ikke kommer til å klare å fullamme til 6mnd?

Jeg synes amming er koselig, praktisk og ønsker å gjøre det frem til barnet er 1 år. Men det er også utrolig slitsomt, og jeg føler meg ofte veldig fastlåst. Trenger å ha noe å «se frem til»😅
Jeg ammet det eldre søskenet i litt over ett år, så det er jo det som er målet denne gangen også. Der startet jeg med litt grøt fra 4 mnd, men virker som det er mer «forventet» å fullamme til 6 mnd denne gangen? (Stor aldersforskjell) 

Det jeg lurer på er om det er best å starte forsiktig med litt grøt fra 4 mnd (som jeg gjorde sist) og fortsette nærmest fullamming, eller om det er bedre med en flaske mme? Ønsker helst å starte med grøten, da det kanskje blir minst forskjell? 

Anonymkode: 28450...ec3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...