Gå til innhold

Er det mulig å bare spise ett stort måltid per dag? Dvs. å få i seg alle næringsstoffer osv som kroppen trenger i bare ett måltid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du plages med halsbrann er det vel ikke så lurt å stappe magen med ett stort måltid? Personlig holder jeg min normale vekt på ca 1500kcal daglig. Hadde aldri orket å spise alt dette i ett måltid. Spiser man sunt og rene råvarer, er dette ganske mye mat volummessig. Jeg vil ikke vide ut magesekken min på den måten (det er jo det motsatte av slankeoperasjon tenker jeg da). 
Alle vet selv hvor skoen trykker og hvorfor man egentlig er blitt overvektig. For noen er det godteri, for andre er det mye flytende kalorier, for noen er det alkohol og andre spiser sunt men altfor altfor mye. Du må gjøre endringer der det faktisk monner for deg selv. Personlig er det godteri som jeg må være disiplinert på. 

Anonymkode: b658c...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 15.01):

Er det mulig å bare spise ett stort måltid per dag? Dvs. å få i seg alle næringsstoffer osv som kroppen trenger i bare ett måltid? Noen som har erfaring og/eller kunnskap om dette og som vil dele? Eventuelt er det bedre å satse på to måltider i stedet for ett? Hva er deres erfaring og begrunnelse for hva man burde gjøre? Og hvordan burde man sette sammen måltidet? 

 
Jeg regner med når man spiser sjeldent så er det lurt å kombinere litt forskjellige ting og ikke bare spise ett stort måltid bestående av det samme? Jeg mener da f.eks spise bra protein som kyllingfilet, laks eller biffstrimler med bra med ulike grønnsaker også spiser man f.eks også litt yoghurt med bær og granola og kanskje litt eggerøre i tillegg og kanskje en salat bestående av litt forskjellige grønnsaker som, agurk, paprika, tomat og en frukt som eple eller pære osv?

Jeg har planer om å gå ned 35 kg da jeg er ganske så overvektig også satse på å faste i tillegg. Har fått anbefalt av kalori kalkulator om å ligge på 1300 kalorier per dag så det er det som jeg kommer til å satse på. Jeg tenker da enten spise ett helt måltid bestående av 1300 kalorier, eventuelt om jeg ender opp med å spise to måltider blir det nok ca 650 kalorier per måltid.

 

Anonymkode: 8df1b...acd

Hvis du tar en multivitaminpille, behøver du ikke å bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...