Gå til innhold

Dere som har ferie, men ikke reiser bort. Hva gjør dere egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hva gjør dere? Vi skal ikke reise bort i år og kjenner allerede på at de fire ukene med fri kommer til å være ekstremt lange og slitsomme. Vi har ikke barn og generelt ikke så veldig glad i festivaler, piknik i parken osv. Noe tips?

Anonymkode: 59d50...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar det helt knusnde med ro, gjør minst mulig på mest mulig tid. Er vel det man kan kaller en regelrett latsekk hvis jeg er hjemme en ferie. Kan til nød gidde å sette meg ut i sola

  • Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, hva gjør dere? Vi skal ikke reise bort i år og kjenner allerede på at de fire ukene med fri kommer til å være ekstremt lange og slitsomme. Vi har ikke barn og generelt ikke så veldig glad i festivaler, piknik i parken osv. Noe tips?

Anonymkode: 59d50...9f6

4 uker uten barn?😂 ser ikke problemet. Dere har jo ingen å aktivisere eller ta hensyn til.

Dra på stranden,vær i hagen,terrassen,lag god mat ,les bøker osv👌

Anonymkode: 0e0af...b36

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter meg ute med kaffe og en serie på mobilen. Går i skogen med hunden.  Spiser reker og drikker hvitvin. Kort sakt koser meg og slapper av, synes det er helt fantastisk.

Anonymkode: 6bc50...2e1

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg skal vanne blomster hos mor og nabo. Uten om det, så blir det mye soving, god mat og lese bøker.

Anonymkode: f7f87...600

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellturer, tv-serier, soling, nedvask, maling, ommøblering, tester ut barer og restauranter i egen by, shopping, møter venner, drar på cafe ++

Anonymkode: a2699...8a5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henge på plattingen, gå barbeint ned til elva, gå i skogen, SUPe, dra på besøk, invitere på besøk. 
 

Tror faktisk jeg skal ha alle sommerferier hjemme heretter. Mulig ta en helg på Farris Bad, bare.

Anonymkode: d9bee...a68

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst mulig! Når været er dårlig blir det mye soving, noe forefallende arbeid (husarbeid og prosjekter som man ikke prioriterer ellers i året), ser serier/filmer, leser, spiller litt spill, strikker og går kortere turer. De dagene det er fint vær blir det lange fjellturer i nærområdet, pluss kveldsturer for å se på midnattsola. Sitter også mye ute på verandaen, både dag og natt. Håper vi får til litt flere båtturer etter hvert, ellers er vi veldig fornøyde med å leve latmannslivet.

Utenlandsturene tar vi om våren og på høsten. 

Anonymkode: 84aba...fab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sove, lese, se på serier, høre på bøker og podcaster, lage mat, teste nye oppskrifter, gå turer.

Holde meg inne når det blir for varmt ( som i dag)

Sommer i Norge er best

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlikehold av hus, rundvask, rydding i bod og kjeller, dagsturer til byen, badeplass, fjelltur, bær- eller sopptur, konserter, lese en bok på verandaen, ta en sykkeltur i nærområde, rydde i klesskap. Alt man ikke rekker/orker å gjøre i hverdagen. Må være deilig å ikke ha planer og tidspress 😆 mvh småbarnsmor

Anonymkode: 95b71...68d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være slitsomt å ikke ha noen planer og bare slappe av og gjøre hva man vil?😳

Anonymkode: 83c0e...178

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst på en utenlandsreise, men med en del utgifter dette året så blir det dessverre nedprioritert. Tenkte å kanskje rydde litt i klesskapet, selge unna klær og saker som ikke blir brukt lengre. Prøve å tjene meg til en reise, haha!

 

Jeg er ikke så glad i å lage mat, liker tanken på å gå tur men blir fort veldig sliten og lei da jeg er den eneste som går og samboer ikke liker å gå.

Vi prøver å kutte ned på kostnader så restauranter og shopping er nedprioritert. 

 

Nå hørtes jeg voldsomt vanskelig ut

Anonymkode: 59d50...9f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Henge på plattingen, gå barbeint ned til elva, gå i skogen, SUPe, dra på besøk, invitere på besøk. 
 

Tror faktisk jeg skal ha alle sommerferier hjemme heretter. Mulig ta en helg på Farris Bad, bare.

Anonymkode: d9bee...a68

Supe er bra. Men ikke før på ettermiddagen.

Anonymkode: d3d0c...92d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppussing, husvask, slappe av på verandaen, se serier, være turist i egen kommune og prøve ute turistfellene, besøke venner. Ingenting er så godt som hjemmeferie! 

Anonymkode: 0b748...e6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagsturer med bil er veldig hyggelig synes vi. Har alltid med niste, i tilfelle man ikke finner noe fint sted å spise.

Finner et sted som er kanskje 1-2 timer hjemmefra, og planlegger å kjøre dit. Velger ikke den raskeste veien, og alle innfall på veier er lov. Man trenger ikke ende opp der man planla, det er bare reisen som er målet 🙂

Da kan man snuble over mange fine steder man ikke kjente til og/eller se mye gøy.

 

Anonymkode: b460d...07f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie hjemme består gjerne av rolige dager, med innslag av ting man ikke har nok tid til i hverdagen, og ting som egner seg best ved varmt og fint vær. 

Stelle i hagen, Ligge i hengekøya og lese bok, Gå turer, dra på besøk, få besøk (Gjerne invitere en venn eller to på god drikke og grillmat i sola.), Bake, lage mat som tar lang tid, rydde litt, se film, gå til stranda og ta et kveldsbad, gå på kino, gå på teater, gå ut og spise, besøke et museum/en lokal severdighet, Ta en dagstur til et spennende sted i nærheten, Sove lenge, Spise is, Ha gode samtaler, Ta en rolig handletur, Møte venner på kafe... 
Jeg kunne sikkert også tatt meg en overnattingstur i skog og mark, med hengekøye eller telt. 

Egentlig alt jeg heller skulle gjort, når jeg sitter på jobb og ser ut. 

Poenget er vel å gjøre noe man ikke gjør ellers. Og gjerne noe man ikke føler man har tid til. 

Anonymkode: f9387...ca2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var det jeg trodde for noen år siden da jeg for første gang ikke hadde ferieplaner. Trodde jeg kom til å kjede meg i hjel, men der tok jeg feil.

Hvis det er fint vær, kan man jo gå på tur og gjøre det til en dagstur, ta med mat, drikke, en bok eller ha musikk på øret, ligge i solen og kose seg. Så får man tid til småtteri og "alt" man ikke får gjort ellers, praktisk husarbeid, rydding, ommøblering, uteting, holde på med nye eller gamle hobbyer, besøke / invitere på besøk, ringe folk man ser for sjelden, gå på konserter, show, kino, besøke en naboby, være turist i egen by, det er garantert noen "typisk turistting" du kan melde deg på der du bor.

Eller bare late seg, binge serier, lese bøker osv. Har man tre-fire uker, får man sikkert tid til det meste jeg nevner, for man har gjerne mer overskudd også.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca det samme før og etter barn: 
Slappe av, lese masse bøker, se filmer, høre på musikk ++

Gå turer, både korte og lange + teltturer, har leid kano en del ganger eller bare gått og vært ute i en ukes tid. Noen ganger med kjæreste/unger, noen ganger alene

Plukke bær/sopp

Lage ting, sy, strikke, lage annen og mer avansert mat enn man ellers gidder

Sole meg, bade, henge på stranda, surfe, kite ++

Sykle mye

Komme i gang med løping (som alltid går over når høsten kommer 😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har voksne barn, og ferierer frivillig hjemme. Deilig å bare surre rundt. Rusler ut i morgenkåpe med kaffekopp når jeg står opp. Steller i stor hage, leser masse bøker, lager god mat, hører på musikk og podcast, går turer, kjører turer, fyrer i bålpanne som vi sitter leeenge ved, besøker venner, får alltid feriegjester en ukes tid. Ser aldri TV om sommeren, mannen ser litt sport.

Anonymkode: 3cb25...21a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bader og soler meg mest mulig. Ellers er det deilig å bare ta livet med ro og være sammen med venner hvis de er hjemme. Alltid noe å finne på. Ta en lunsj på kafé..

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...