Gå til innhold

Halve nabolaget mater katten min, og den har blitt tykk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 5 år gammel hannkatt som er utekatt og hele kvartalet vet hvem han er, fordi han er en liten kjekkas.

Har mange naboer som er litt tussete gamle kattedamer, og har oppdaget at de alltid gir han  kattegodteri, og har fått vite at de også kaster ut fiskerester og gir Shiba våtfor.

Han har i løpet av våren blitt tjukk, og har i allefall lagt på seg 1 kg minst.

Han spiser mindre og mindre mat når han kommer hjem til meg, og etter at han har vært ute en natt og kommer inn om morgonen, er han ikke interessert i mat i hele tatt, så mistenker at han har blitt foret på Dreamies / Shiba våtfor.

Har sagt til naboene at jeg ikke ønsker at de skal mate han, at det går utover tennene og at han har blitt tykk, men da bare avfeier de det.

Hva gjør jeg for å få naboene til å forstå at de ikke skal mate han?

Henge opp plakat?

Anonymkode: 20c64...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sakt at hvis de fortsetter å mate kommer du til å anmelde for dyreplageri. For det er det det er å mate ustanselig slik at dyr blir helseskadelig overvektig. Anmeldelsen blir nok henlagt umiddelbart, men de vil allikevel ha den på navnet sitt.

Anonymkode: 7babc...457

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte gi ut ark med bilder av katten våre og skrev at hun ikke må få mer mat. Hun er kastrert og kommer snart ikke igjennom katte luka.

De gav seg etter vært..

Men hun kom hjem en dag og kastet opp en hel eske med leverpostei...så hun for forsatt mat...

Serlig en her i gata som synes synd på henne da vi har fått hund...

Nei vår katt kunne ikke hat det bedre 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at katten har fått en sykdom som krever visse måltider/spesialmat. Og at de må slutte å mate den pga dette.

Anonymkode: e57f0...311

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, kanskje du lærer deg å ikke ha utekatter i tettbygde strøk. Skal sannelig begynne å overfore nabokattene som driter ned hagen min jeg også. Kanskje de blir så feite at de holder seg inne.

Anonymkode: df817...70e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra, kanskje du lærer deg å ikke ha utekatter i tettbygde strøk. Skal sannelig begynne å overfore nabokattene som driter ned hagen min jeg også. Kanskje de blir så feite at de holder seg inne.

Anonymkode: df817...70e

Lære meg å ikke ha katt i tettbebygde strøk?

Hva mener du med det?

Jeg har hatt utekatt i byen i 20 år, men har ikke hatt problemer med at naboer har matet katten min før jeg flyttet inn i ny bygård i en annen bydel.

Tror det har noe med at det bor mange eldre eldre damer i bygården min, og de sitter ute og mater katter.

Ts

Anonymkode: 20c64...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heng opp lapper, eller legg lapper i postkassa med bildet av pus på og med en streng beskjed om at den ikke skal mates. Er en skikkelig uting å gi andre folks katter mat! 

Anonymkode: edea5...62d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...