Gå til innhold

Hvor lang tid er det akseptabelt å bruke på å svare på Tinder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Tinder match som jeg har møtt en gang. Som oftest er han flink til å svare raskt, men noen ganger kan han bruke lengre tid. Som f.eks et døgn eller mer. Skal sies at jeg også kan være litt variabel.  Jeg stilte han også et konkret spørsmål. Men hvor lenge synes dere at det er akseptabelt at en bruker på å svare? Jeg begynner alltid og overtenke. Ønsker ikke å være sånn og å ikke få helt meldingsangst/ datingangst.

Anonymkode: b7822...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei, jeg har en Tinder match som jeg har møtt en gang. Som oftest er han flink til å svare raskt, men noen ganger kan han bruke lengre tid. Som f.eks et døgn eller mer. Skal sies at jeg også kan være litt variabel.  Jeg stilte han også et konkret spørsmål. Men hvor lenge synes dere at det er akseptabelt at en bruker på å svare? Jeg begynner alltid og overtenke. Ønsker ikke å være sånn og å ikke få helt meldingsangst/ datingangst.

Anonymkode: b7822...1c7

Han er ikke så interessert 

Anonymkode: 8781c...c0b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere møttes uten å utveksle nummer eller andre sosiale medier? At dere fortsatt skriver på Tinder? Det er et dårlig tegn. 

Anonymkode: 2b854...6ca

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva som er grunnen til at det drøyer. Hvis du har møtt ham en gang, vet du vel litt om tilværelsen hans og om det finnes en god grunn til at det tar tid. Jeg jobber skift, og i intense jobbeperioder kan det gå lang tid før jeg får svart på meldinger. Litt fordi jeg har behov for å slappe av, og litt fordi jeg vil formulere et ordentlig svar. 

Noen vil sikkert si at EN melding har du alltid tid til, men igjen, kanskje krever spørsmålet et velfundert svar, og av og til er det sånn at hvis man tar seg tid til å svare på den ene meldingen, strømmer det på med flere som man føler det forventes respons på, og det kjennes ut som et mas uten like.

Anonymkode: 9035d...d5e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har dere møttes uten å utveksle nummer eller andre sosiale medier? At dere fortsatt skriver på Tinder? Det er et dårlig tegn. 

Anonymkode: 2b854...6ca

TS her! Han spurte om Snapchat før vi møttes. Men jeg sa at jeg ikke delte det før jeg hadde møtt han.  Så meldingen jeg sendte i går spurte jeg om vi skulle ta det over på en annen plattform. Han var veldig positiv angående meg i den forrige meldingen før jeg sendte han et konkret spørsmål.

Anonymkode: b7822...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av situasjonen. men om det går flere dager uten svar uten at det er gitt noen grunn til det så dropper jeg fyren. Da er han ikke interessert.

Anonymkode: 0ca14...be4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Litt avhengig av situasjonen. men om det går flere dager uten svar uten at det er gitt noen grunn til det så dropper jeg fyren. Da er han ikke interessert.

Anonymkode: 0ca14...be4

Men er det innenfor å sende en ny melding i kveld? Da har det gått litt over ett døgn

Anonymkode: b7822...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er det innenfor å sende en ny melding i kveld? Da har det gått litt over ett døgn

Anonymkode: b7822...1c7

Nei, det er ikke innafor, det er mas. La det ligge. Hvis han er treig til å svare, får du vurdere om dette er noe du gidder å være med på videre. Hører du ikke noe, er han ikke interessert.

Anonymkode: 95f45...41d

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en interessert etter første date svarer en raskt uavhengig av kjønn. Jeg hadde tatt det som et tegn at han ikke er intr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men er det innenfor å sende en ny melding i kveld? Da har det gått litt over ett døgn

Anonymkode: b7822...1c7

Nei, svarer han deg ikke så tar du hintet.

Anonymkode: d9e66...e2c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som f.eks et døgn eller mer. Skal sies at jeg også kan være litt variabel. 

Anonymkode: b7822...1c7

Er vel like akseptabelt at han ikke svarer tvert som at du ikke gjør det.

Anonymkode: b1644...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en hovedregel om at jeg ikke sender ny melding før jeg har fått svar på den jeg allerede har sendt. Og den praktiserer jeg ganske strengt, med evt unntak i helt spesielle situasjoner. Men i de aller fleste tilfeller, vente med å sende til man har fått svar på den forrige :)

Er man på Tinder er det lurt å holde kontakten der til man har truffet hverandre i virkeligheten. Så kan man evt. flytte over på andre former for kommunikasjon etter første treff. Og hvis det kun blir med den ene gangen har man ikke gitt fra seg permanent kontaktinfo, og alle spor slettes bare ved å slette matchen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ka bruke noen timer selv om jeg er interessert, noen ganger er det så hektisk på jobb at jeg verken rekker å drikke eller gå på do, så da kan det ta opp til 8 timer. Men et helt døgn om jeg liker noen? Nei, det skjer ikke. Når det tar et døgn er det fordi jeg drar ut tiden fordi jeg rett og slett kvier meg for å prate med vedkommende og håper han tar hintet. Og når jeg selv opplever at noen jeg liker bruker et døgn tar jeg hintet selv om jeg blir lei meg, for er jo bare sånn det er. 

Er det et engangstilfelle med et døgn tenker jeg ikke over det, men litt dårlig tegn i startfasen. 

Anonymkode: 4a0a2...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...