Juststop Skrevet 30. mai #1921 Skrevet 30. mai M_z skrev (29 minutter siden): Syns og det er helt uhørt at hun vurderer å avlyse sosionomtimen, samt at hun vurderer å droppe disse kursene som psykiateren hennes har, når hun først får tilbud om de. Det er så ufattelig mange som får avslag på hjelp pga for stor pågang.. mens hun velger å vraker i hva hun vil delta på «for jeg får jo nytt kurs uansett» Har ikke fått med meg at hun droppet noen kurs. Når sa hun det?
cafflatte Skrevet 30. mai #1922 Skrevet 30. mai Hvor lenge kan hun få sykepenger? Og hva skjer på sikt? Hun har ingen jobb å gå til?
Snublefot62 Skrevet 30. mai #1923 Skrevet 30. mai cafflatte skrev (3 minutter siden): Hvor lenge kan hun få sykepenger? Og hva skjer på sikt? Hun har ingen jobb å gå til? Det normale er maks 1 år sykemelding. Så ut april 2026 for hennes del. Men vet ikke om det er noe spesielt i hennes tilfelle siden hun er sykemeldt uten arbeidsforhold. Men nei, hun har ingen jobb å gå til. Den sa hun opp. Til tross for råd om det motsatte fra flere her og andre steder. For hun hadde så mange alternativer å gå til at jobb skulle ikke bli noe problem. Dessuten, understrekte hun her inne, så hadde hun absolutt ingen planer om å bli sykemeldt. Så hun så ikke på dette som noe problem i det hele tatt. Naivt. Eller dumt. Eller begge deler. 6
M_z Skrevet 30. mai #1924 Skrevet 30. mai Juststop skrev (48 minutter siden): Har ikke fått med meg at hun droppet noen kurs. Når sa hun det? Den ene kvelden fikk hun ikke barnevakt, den andre kvelden glemte hun det og den neste måtte hun vurdere om hun orket å dra (jeg tror hun dro den gangen).. men det var jo ikke så nøye for hun får jo ta kurset om igjen siden hun har gått glipp av så mye
M_z Skrevet 30. mai #1925 Skrevet 30. mai Mette.kun.privat skrev (På 26.2.2025 den 19.00): Jeg jobber med ekstravakter i Bergen kommune nå og er ansatt som ringevikar. Når jeg er ferdig med oppsigelsestiden min har jeg vært ansatt som ringevikar i 3 måneder. Selvsagt er det en risiko å si opp en jobb uten å ha noen fast ny jobb enda. Men det er en risiko jeg har valgt å ta. Det jeg vet, er at risikoen min for å bli sykemeldt er betydelig mindre fremover nå. En vet aldri, men jeg er veldig sikker på at jeg ikke kommer til å trenge en sykemelding. Syns denne er litt komisk å tenkte tilbake på i den situasjonen hun sitter i nå.. 6
Lady T Skrevet 31. mai #1926 Skrevet 31. mai cafflatte skrev (9 timer siden): Hvor lenge kan hun få sykepenger? Og hva skjer på sikt? Hun har ingen jobb å gå til? Er ganske sikker på at man kan være sykmeldt ett år selv om hun ikke lenger har et arbeidsforhold, for hun hadde jo fortsatt ett arbeidsforhold da hun ble sykmeldt. Og om hun ikke er frisk nok til jobb da er det AAP.
Visla Skrevet 31. mai #1927 Skrevet 31. mai Lunabelle skrev (11 timer siden): Men har hun ikke nylig fått feriepenger? Både for i fjor og det hun har opparbeidet for i år? 🤔 Jo mener hun skrev hun hadde fått feriepengene da hun sluttet i den forrige jobben🤷♀️ Kan man få utbetalt de som er opparbeidet for i år allerede? Må ikke de vente til neste år?
Andrea59 Skrevet 31. mai #1928 Skrevet 31. mai Visla skrev (15 minutter siden): Jo mener hun skrev hun hadde fått feriepengene da hun sluttet i den forrige jobben🤷♀️ Kan man få utbetalt de som er opparbeidet for i år allerede? Må ikke de vente til neste år? Når man slutter kan man vel som regel velge om man får utbetalt neste års feriepenger med en gang eller vente til senere.
Xmasclovn Skrevet 31. mai #1929 Skrevet 31. mai Snublefot62 skrev (14 timer siden): Hun er jo helt på randen av sammenbrudd. Tenk å ville seg selv så vondt!?! Alt dette som skjer nå er helt selvforskyldt. Hun har fått massevis av råd og advarsler hun ikke har fulgt, men som ville ha forhindret dette.
Xmasclovn Skrevet 31. mai #1930 Skrevet 31. mai cafflatte skrev (11 timer siden): Hvor lenge kan hun få sykepenger? Og hva skjer på sikt? Hun har ingen jobb å gå til? Ser at du har fått svar om at hun kan være sykemeldt opptil et år (max 52 uker), noe som i teorien stemmer. Men jeg tror Mette var sykemeldt av og på i flere mnd i forkant av denne nyeste sykemeldingen slik at alle disse ukene nå «slåes sammen». Jeg tror derfor at hun har sykemeldingsperiode til høsten en gang. Rett meg gjerne hvis andre vet mer… Ellers oppklarer sikkert Mette-mor på snap snart. Stay tuned😂 2
Minipilla Skrevet 31. mai #1931 Skrevet 31. mai Visla skrev (5 timer siden): Jo mener hun skrev hun hadde fått feriepengene da hun sluttet i den forrige jobben🤷♀️ Kan man få utbetalt de som er opparbeidet for i år allerede? Må ikke de vente til neste år? Du kan få de utbetalt men må da skatte av de så det svarer seg jo ikke. Og har man ikke god kontroll på økonomien (noe Mette viser at hun ikke har) blir det jo et problem neste sommer når hun skal ha ferie og må ta den ulønnet. 2 1
Snublefot62 Skrevet 31. mai #1932 Skrevet 31. mai Minipilla skrev (2 timer siden): Du kan få de utbetalt men må da skatte av de så det svarer seg jo ikke. Og har man ikke god kontroll på økonomien (noe Mette viser at hun ikke har) blir det jo et problem neste sommer når hun skal ha ferie og må ta den ulønnet. Skatte av de må man uansett. Men får man de utbetalt året etter opptjening så er de trekkfrie ved utbetaling. Får man de utbetalt samme år så trekkes skatten fra de ved utbetaling. 1 2
Andrea59 Skrevet 31. mai #1933 Skrevet 31. mai Snublefot62 skrev (34 minutter siden): Skatte av de må man uansett. Men får man de utbetalt året etter opptjening så er de trekkfrie ved utbetaling. Får man de utbetalt samme år så trekkes skatten fra de ved utbetaling. Nemlig. Det er så ufattelig mange som ikke skjønner det med skatt og feriepenger. Og overtid. («Overtid lønner seg ikke») (Men, selvsagt, om man har mye høyere lønn et år enn et annet, kan det lønne seg litt å få dem utbetalt i det året man har lav lønn (pga progressiv beskatning).) 1
M_z Skrevet 31. mai #1934 Skrevet 31. mai Er det rart det blir rotete?? Og skulle ikke hun «fullføre prosjekter»?? Hun burde da absolutt rydde opp etter seg når hun har gjort noe.. det lærer man som barn, ikke bare gjøre det gøye men må faktisk gjøre det kjedelige også… 6
Anneisabell Skrevet 2. juni Forfatter #1935 Skrevet 2. juni M_z skrev (På 31.5.2025 den 22.49): Er det rart det blir rotete?? Og skulle ikke hun «fullføre prosjekter»?? Hun burde da absolutt rydde opp etter seg når hun har gjort noe.. det lærer man som barn, ikke bare gjøre det gøye men må faktisk gjøre det kjedelige også… Mette vil bare gjøre gøye ting, som gir henne litt kikk. Ellers må jeg si at de snappede blir bare mer og mer kjedelige 4
YNWA_1 Skrevet 2. juni #1936 Skrevet 2. juni Jeg tror ikke det jeg hører ang. den planlagte pengesløsingen 💸💸 Og dette før hun har fått pengene inn på kontoen. Hun trenger virkelig økonomisk veiledning 😳 2 1
Snublefot62 Skrevet 2. juni #1937 Skrevet 2. juni YNWA_1 skrev (33 minutter siden): Jeg tror ikke det jeg hører ang. den planlagte pengesløsingen 💸💸 Og dette før hun har fått pengene inn på kontoen. Hun trenger virkelig økonomisk veiledning 😳 Nei, hun trenger ikke veiledning, hun trenger verge. 6 2
Vintermåne Skrevet 2. juni #1938 Skrevet 2. juni YNWA_1 skrev (36 minutter siden): Jeg tror ikke det jeg hører ang. den planlagte pengesløsingen 💸💸 Og dette før hun har fått pengene inn på kontoen. Hun trenger virkelig økonomisk veiledning 😳 Ja!! det er så jeg egentlig ikke kan tro det 😳 2
M_z Skrevet 2. juni #1939 Skrevet 2. juni YNWA_1 skrev (11 minutter siden): Jeg tror ikke det jeg hører ang. den planlagte pengesløsingen 💸💸 Og dette før hun har fått pengene inn på kontoen. Hun trenger virkelig økonomisk veiledning 😳 Jepp… det gir jo også mening nå at hun ville avlyse sosionomtimen, for da kan hun ikke bruke penger slik hun vil🙄 5
Anneisabell Skrevet 2. juni Forfatter #1940 Skrevet 2. juni M_z skrev (1 minutt siden): Jepp… det gir jo også mening nå at hun ville avlyse sosionomtimen, for da kan hun ikke bruke penger slik hun vil🙄 Hvis pengene rekker til alt hun ramser opp da kan hun ikke sitte dårlig i det økonomisk. Blir matt av den dama og tankene hennes 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå