Minipilla Skrevet 29. mai #1901 Skrevet 29. mai Fotballfluen skrev (1 time siden): Hun er flink til å strikke til å være selvlært, men den fasongen på genseren med mønster på ble ikke kledelig snitt til hennes kroppsfasong. Jeg skjønner ikke denne evinnelige trangen etter å ikke følge oppskrift. Som om det er under hennes verdighet å følge oppskrift. Det går fint an å gjøre den personlig med både eget mønster og diverse selv om man har en oppskrift som i det minste viser antall masker. Slik det er nå hvor hun ikke følger noen oppskrift som ny strikker må hun gjøre om og om og om og ender likevel med en uformelig masse som ser helt merkelig ut. Og så mye rot med det mønstret på fremsiden som ikke er strikket som det skal kommer det til å rakne fullstendig i første vask. 7
Minipilla Skrevet 30. mai #1902 Skrevet 30. mai Hun må gjøre seg vrang med vilje. «Å følge en oppskrift» når man er ny strikker kan være å bare følge maske antallet. Ikke noe mer. Det er greit å vite hvor mange masker man skal legge opp f.eks. til en str M så slipper man å ende med f.eks. som denne vesten / genseren / soveposen hun holder på med som ender med størrelse XXXXXXL 4
Lady T Skrevet 30. mai #1903 Skrevet 30. mai Fotballfluen skrev (15 timer siden): Hun er flink til å strikke til å være selvlært, men den fasongen på genseren med mønster på ble ikke kledelig snitt til hennes kroppsfasong. Jeg synes verken fargen, fasong eller mønster var noe fint 🙈😅 Men kan jo skjønne gleden av å strikke og skape noe. 1
Anneisabell Skrevet 30. mai Forfatter #1904 Skrevet 30. mai Stresset fir at ikke pengene er kommet inn, men var ikke stresset når hun hadde sagt opp jobben og ikke hadde inntekt om hun ikke hadde fått vikartimer. Hver glad noen fortalte deg om denne løsningen du har nå. Den redder jo både deg og ungene dine. Ta til fornuft og hør hva folk forteller deg, du trenger ikke gjøre alt på din måte, som stort sett lager mye ekstra arbeid og stress for deg selv 7 1
Zenhouse Skrevet 30. mai #1905 Skrevet 30. mai Minipilla skrev (7 timer siden): Hun må gjøre seg vrang med vilje. «Å følge en oppskrift» når man er ny strikker kan være å bare følge maske antallet. Ikke noe mer. Det er greit å vite hvor mange masker man skal legge opp f.eks. til en str M så slipper man å ende med f.eks. som denne vesten / genseren / soveposen hun holder på med som ender med størrelse XXXXXXL Vrang: Pun intended? 🤭🤭 Når det er sagt, så har du helt rett!!!! (pun intended) 😅😅 7
Minipilla Skrevet 30. mai #1906 Skrevet 30. mai Stresser så mye at hun nesten mister forstanden fordi hun ikke får sykepenger. Men stressa fint lite over dette når hun brukte tett opptil 10.000,- på nye puter til hagemøblene. Eller når hun for nittende gang denne måneden bestiller take away levert på døren, eller går på badeland eller andre ting. Når hun stresser så mye med dette hadde det kanskje vært lurt å hørt på alle som sa det var særdeles lite smart å si opp jobben. Men Neida - hun hadde full kontroll!!! Jommen sa jeg smør. 14
Minipilla Skrevet 30. mai #1907 Skrevet 30. mai Zenhouse skrev (3 timer siden): Vrang: Pun intended? 🤭🤭 Når det er sagt, så har du helt rett!!!! (pun intended) 😅😅 😅😅😅 2
Krako Skrevet 30. mai #1908 Skrevet 30. mai Så vil hun avlyse eller utsette avtalen hos sosionom siden hun ikke har kontroll på økonomien. Når planen er at sosionomen skal hjelpe å sette opp budsjett 😩 whyyy 8
Snublefot62 Skrevet 30. mai #1909 Skrevet 30. mai Hun er jo helt på randen av sammenbrudd. Når bremsene skriker sånn som hun forklarer så er det stål mot stål. Det ødelegger deler i bilen. Grunnen til at hun ikke hører lyden med en gang er at metallet utvider seg når de blir varmt og da gnisser mot hverandre mens hun kjører. Kjører hun for lenge sånn blir mer ødelagt og større kostnader for å fikse. Og økonomien bør jo være noe hun tenker på nå. Men oppi alt dette tenker hun ikke på at hun kjører en bil med dårlige/utslitte bremser… Men hauls, puter og take away er ikke noe problem. Ellers gjentar hun ofte at hun har rett på sykepenger. Ok. Men utbetaling via nav tar tid. Og det kan fort gå en måned til før hun ser ei krone. Og da er det fortsatt ingen garanti for at hun får rett utbetalt. Men dette er da situasjonen hun frivillig og villig har satt seg i. Mot anbefaling fra andre. Men hun vet jo best. 11
Snublefot62 Skrevet 30. mai #1910 Skrevet 30. mai Krako skrev (3 minutter siden): Så vil hun avlyse eller utsette avtalen hos sosionom siden hun ikke har kontroll på økonomien. Når planen er at sosionomen skal hjelpe å sette opp budsjett 😩 whyyy Fordi det garantert står verre til enn hun gir inntrykk av og det første innstinktet er å stikke hodet i sanden. Og da vil hun nok ikke snakke med noen om økonomi. 9
Moongirl Skrevet 30. mai #1911 Skrevet 30. mai Snublefot62 skrev (15 minutter siden): Fordi det garantert står verre til enn hun gir inntrykk av og det første innstinktet er å stikke hodet i sanden. Og da vil hun nok ikke snakke med noen om økonomi. Men, det er akkurat da hun trenger den hjelpen! Håper virkelig ikke at hun avlyser!! Da er hun rett og slett dum... 3
Snublefot62 Skrevet 30. mai #1912 Skrevet 30. mai Moongirl skrev (Akkurat nå): Men, det er akkurat da hun trenger den hjelpen! Håper virkelig ikke at hun avlyser!! Da er hun rett og slett dum... Helt enig. Såg snappen nå etter at jeg kommenterte og det var akkurat som jeg tenkte. Og jeg er enig med deg. Det er akkurat denne hjelpen hun trenger. Mest av alt nå når kontoen er tom og hun enda ikke har fått penger inn. Men Mette-logikk er at siden hun ikke har penger så trenger hun heller ikke hjelp. 5
Vintermåne Skrevet 30. mai #1913 Skrevet 30. mai Minipilla skrev (1 time siden): Stresser så mye at hun nesten mister forstanden fordi hun ikke får sykepenger. Men stressa fint lite over dette når hun brukte tett opptil 10.000,- på nye puter til hagemøblene. Eller når hun for nittende gang denne måneden bestiller take away levert på døren, eller går på badeland eller andre ting. Når hun stresser så mye med dette hadde det kanskje vært lurt å hørt på alle som sa det var særdeles lite smart å si opp jobben. Men Neida - hun hadde full kontroll!!! Jommen sa jeg smør. Det er helt hinsides faktisk 🥵 og - dette (uforutsette hendelser/utgifter) KAN jo være grunnen til at folk sparer opp penger da- som hun veldig klart og tydelig uttalte at hun IKKE trengte å gjøre, hun er særdeles lykkelig med å IKKE spare penger hun - å betale regninger og bruke opp resten av pengene på å skape minner og gode opplevelser (take away pizza f eks) med barna - og leve fra måned til måned….. 🥵 Altså- hun bør IKKE avlyse den sosionomtimen!! 12
Moongirl Skrevet 30. mai #1914 Skrevet 30. mai Snublefot62 skrev (39 minutter siden): Helt enig. Såg snappen nå etter at jeg kommenterte og det var akkurat som jeg tenkte. Og jeg er enig med deg. Det er akkurat denne hjelpen hun trenger. Mest av alt nå når kontoen er tom og hun enda ikke har fått penger inn. Men Mette-logikk er at siden hun ikke har penger så trenger hun heller ikke hjelp. Hæææ....det skal jo hjelpe henne til å ta gode valg når hun får penger inn igjen...🙄 ..lage budsjett! Når hun får en ekstra stor utbetaling snart pga.treg saksgang + feriepenger ++...for da vil de brenne i lomma uten en plan.. 6
Snublefot62 Skrevet 30. mai #1915 Skrevet 30. mai Moongirl skrev (2 minutter siden): Hæææ....det skal jo hjelpe henne til å ta gode valg når hun får penger inn igjen...🙄 ..lage budsjett! Når hun får en ekstra stor utbetaling snart pga.treg saksgang + feriepenger ++...for da vil de brenne i lomma uten en plan.. Nettopp. 2 1
Lunabelle Skrevet 30. mai #1916 Skrevet 30. mai Men har hun ikke nylig fått feriepenger? Både for i fjor og det hun har opparbeidet for i år? 🤔
Minipilla Skrevet 30. mai #1917 Skrevet 30. mai Snublefot62 skrev (1 time siden): Fordi det garantert står verre til enn hun gir inntrykk av og det første innstinktet er å stikke hodet i sanden. Og da vil hun nok ikke snakke med noen om økonomi. Ja det er klart det er flaut å komme med tom konto og så vise til ørten take away, putekjøp til tusenvis av kroner og gud vet hva hun sløser pengene på. Da hadde jeg og vært flau. 7
Minipilla Skrevet 30. mai #1918 Skrevet 30. mai Moongirl skrev (5 minutter siden): Hæææ....det skal jo hjelpe henne til å ta gode valg når hun får penger inn igjen...🙄 ..lage budsjett! Når hun får en ekstra stor utbetaling snart pga.treg saksgang + feriepenger ++...for da vil de brenne i lomma uten en plan.. Da bestiller hun sydenferien hun lengter etter. 4
M_z Skrevet 30. mai #1919 Skrevet 30. mai Syns og det er helt uhørt at hun vurderer å avlyse sosionomtimen, samt at hun vurderer å droppe disse kursene som psykiateren hennes har, når hun først får tilbud om de. Det er så ufattelig mange som får avslag på hjelp pga for stor pågang.. mens hun velger å vraker i hva hun vil delta på «for jeg får jo nytt kurs uansett» 8 2
Snublefot62 Skrevet 30. mai #1920 Skrevet 30. mai M_z skrev (11 minutter siden): Syns og det er helt uhørt at hun vurderer å avlyse sosionomtimen, samt at hun vurderer å droppe disse kursene som psykiateren hennes har, når hun først får tilbud om de. Det er så ufattelig mange som får avslag på hjelp pga for stor pågang.. mens hun velger å vraker i hva hun vil delta på «for jeg får jo nytt kurs uansett» Det er drøyt ja. Og Mette fremstår ikke akkurat på en positiv måte her. I tillegg skriver hun jo i kveld at hun innser at det var feil å si opp jobben, men at det var allikevel rett for henne. Forstå det den som vil. Jeg vil påstå at hun sliter med mer enn hun forstår og burde oppsøke mer hjelp enn det hun for tiden tar til seg. For hun er ikke på noen god plass og tar ikke gode avgjørelser for seg selv eller familien akkurat nå. 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå