M_z Skrevet 23. mai #1881 Skrevet 23. mai (endret) Minipilla skrev (1 time siden): Godt å se at økonomien har ordnet seg. Bestilte stoff til å sy puter for som ikke var så billig…for så å kjøpe nye puter likevel til syv tusen var det vel? Så spises det ute 1-2 ganger i uka (levering på døren eller hente med hjem) og i dag er det Vannkanten og så Peppes som sikkert totalt kommer på et par tusen. I beste fall er totalprisen på dagens festligheter 1600kr i verste fall så er vi oppi 2000kr.. dette uten å regne med dieselen i morges (trodde her hun betalte for hele gjengen, da det var det hun nevnte i går) Endret 23. mai av M_z
Alisha* Skrevet 23. mai #1882 Skrevet 23. mai Minipilla skrev (1 time siden): Godt å se at økonomien har ordnet seg. Bestilte stoff til å sy puter for som ikke var så billig…for så å kjøpe nye puter likevel til syv tusen var det vel? Så spises det ute 1-2 ganger i uka (levering på døren eller hente med hjem) og i dag er det Vannkanten og så Peppes som sikkert totalt kommer på et par tusen. I tillegg kjører hun på vinterdekk - bilen trenger å på verksted. Huset spyles til råteskader, maling og beis flasser både her og der. Hele tomta er fylt opp av skrot. 45 år og like uvitende og lat som en tenåring. Venter bare på det neste - som blir å skylde på overgangsalderen! 3
Xmasclovn Skrevet 23. mai #1883 Skrevet 23. mai Minipilla skrev (2 timer siden): i dag er det Vannkanten og så Peppes som sikkert totalt kommer på et par tusen. Var det ikke noen som sa at snappingen hennes er kjeeedelig🥱 og at hun aldri vil få gul stjerne? Da må hun sikkert slå til litt for cåntent. Pytt pytt om man egentlig ikke har råd til det, ustabil inntekt, null buffer, masse forefallent husarbeid som koster osv osv. 3
Minipilla Skrevet 23. mai #1884 Skrevet 23. mai Morsomt å se at hun planlegger å være sykmeldt i lang tid fremover for sydenturen kan bli et problem dersom hun ikke får sykepenger da. 4
Snublefot62 Skrevet 24. mai #1885 Skrevet 24. mai Minipilla skrev (9 timer siden): Morsomt å se at hun planlegger å være sykmeldt i lang tid fremover for sydenturen kan bli et problem dersom hun ikke får sykepenger da. Og om det ikke er misbruk av systemet og tillit så vet ikke jeg hva som er det. 9
Moongirl Skrevet 24. mai #1886 Skrevet 24. mai Hun har nok et ønske om å kunne stelle og dulle rundt hjemme i lengre tid, ja. Man blir fort komfortabel hjemme.... 6
Minipilla Skrevet 24. mai #1887 Skrevet 24. mai Moongirl skrev (4 timer siden): Hun har nok et ønske om å kunne stelle og dulle rundt hjemme i lengre tid, ja. Man blir fort komfortabel hjemme.... Ja opp til et år sykmelding hadde Nav sagt hun trengte. Må være herlig når nav er såpass laidback. De fleste jeg kjenner som har vært sykmeldt lenge har hatt nav pustende i nakken. Men nav skal godkjenne jobben? Er det ikke ADHD som er problemet her - ikke jobben? Blir helt forvirra av alle (bort)forklaringene hennes. 6
Anneisabell Skrevet 24. mai Forfatter #1888 Skrevet 24. mai Minipilla skrev (42 minutter siden): Ja opp til et år sykmelding hadde Nav sagt hun trengte. Må være herlig når nav er såpass laidback. De fleste jeg kjenner som har vært sykmeldt lenge har hatt nav pustende i nakken. Men nav skal godkjenne jobben? Er det ikke ADHD som er problemet her - ikke jobben? Blir helt forvirra av alle (bort)forklaringene hennes. Jo hun har jo hele tiden sagt hun egentlig har fungert godt i jobb, men ikke fungert hjemme siden hun har brukt seg opp på jobb. Ikke godt å vite hva som er sannheten. Men tror helt ærlig hun nyter tiden hjemme nå med aktiv sykemelding og penger som fortsatt kommer på konto. Kan jo skjønne det fór utgangspunktet var noe ganske annet etter at hun sa opp jobben 4
Xmasclovn Skrevet 24. mai #1889 Skrevet 24. mai Minipilla skrev (44 minutter siden): Ja opp til et år sykmelding hadde Nav sagt hun trengte. Må være herlig når nav er såpass laidback. De fleste jeg kjenner som har vært sykmeldt lenge har hatt nav pustende i nakken. Men nav skal godkjenne jobben? Er det ikke ADHD som er problemet her - ikke jobben? Blir helt forvirra av alle (bort)forklaringene hennes. Nav sier aldri sånt. Og Nav blander seg ei inn i jobbsituasjon når man er sykemeldt. Det er kun hvis man går videre på aap at de har noe å si og mene. Det er bare tull. Muligens kan en behandler si noe så flåsete, men ikke en gang de kan forutse så bastant hvor lang tid en pasient trenger å være sykmeldt. Mette liker bare å snylte og pusle hjemme fremfor å jobbe. ADHD eller ei. Og ikke minst prøve å bli influenser. For ørtende gang. 10 3
Alisha* Skrevet 24. mai #1890 Skrevet 24. mai Hun har så mange planer - det er nye hver eneste dag. Er spent på å se hva hun rekker, eller hva som blir gjort i løpet av sommeren. Men det er klart, skal hun gå sykmeldt ut året, så har hun jo god tid🫣Det forklares og bortforklares annenhver dag - må være slitsomt for de andre i familien. Men så var det prioritering og økonomi da. Uavhengig av diagnose og medisinering er nok veien lang. Den er også lang med tanke på å bli influenser. 1
Kjøllefjord Skrevet 24. mai #1891 Skrevet 24. mai Minipilla skrev (4 timer siden): Ja opp til et år sykmelding hadde Nav sagt hun trengte. Må være herlig når nav er såpass laidback. De fleste jeg kjenner som har vært sykmeldt lenge har hatt nav pustende i nakken. Men nav skal godkjenne jobben? Er det ikke ADHD som er problemet her - ikke jobben? Blir helt forvirra av alle (bort)forklaringene hennes. Snakk om og vri og vrenge på alt... Hun sa ikke det. Om du ikke liker og følge henne så avfølg! Synes hun får til masse, med de ressursene hun har. I motsetning til mange som utleverer seg på snap, så viser hun sin hverdag og ikke bare " glansbilder" 2 7
Skrottefar Skrevet 24. mai #1892 Skrevet 24. mai Minipilla skrev (18 timer siden): Morsomt å se at hun planlegger å være sykmeldt i lang tid fremover for sydenturen kan bli et problem dersom hun ikke får sykepenger da. Har hun seriøst sagt det? Og jeg sier som jeg tidligere har sagt, det at hun ble sykmeldt rett før arbeidsforholdet hun hadde sagt opp fra gikk ut, ja, det virker veldig kynisk. Og ja, jeg vet at det er legen som sykemelder, men jeg vet også at leger gjerne kan være veldig enkle å overtale. Snublefot62 skrev (9 timer siden): Og om det ikke er misbruk av systemet og tillit så vet ikke jeg hva som er det. Det er absolutt det, og det bør få konsekvenser. Minipilla skrev (4 timer siden): Ja opp til et år sykmelding hadde Nav sagt hun trengte. Må være herlig når nav er såpass laidback. De fleste jeg kjenner som har vært sykmeldt lenge har hatt nav pustende i nakken. Men nav skal godkjenne jobben? Er det ikke ADHD som er problemet her - ikke jobben? Blir helt forvirra av alle (bort)forklaringene hennes. NAV bryr seg ikke før makstiden på sykemeldinga nærmer seg, med mindre de har en avtale med lege, pasient og evt. arbeidsgiver. Xmasclovn skrev (3 timer siden): Nav sier aldri sånt. Og Nav blander seg ei inn i jobbsituasjon når man er sykemeldt. Det er kun hvis man går videre på aap at de har noe å si og mene. Det er bare tull. Muligens kan en behandler si noe så flåsete, men ikke en gang de kan forutse så bastant hvor lang tid en pasient trenger å være sykmeldt. Mette liker bare å snylte og pusle hjemme fremfor å jobbe. ADHD eller ei. Og ikke minst prøve å bli influenser. For ørtende gang. Enig med du, på alt 1
Snublefot62 Skrevet 24. mai #1893 Skrevet 24. mai Kjøllefjord skrev (28 minutter siden): Snakk om og vri og vrenge på alt... Hun sa ikke det. Om du ikke liker og følge henne så avfølg! Synes hun får til masse, med de ressursene hun har. I motsetning til mange som utleverer seg på snap, så viser hun sin hverdag og ikke bare " glansbilder" Hva sa hun da? 3
Minipilla Skrevet 24. mai #1894 Skrevet 24. mai Kjøllefjord skrev (2 timer siden): Snakk om og vri og vrenge på alt... Hun sa ikke det. Om du ikke liker og følge henne så avfølg! Synes hun får til masse, med de ressursene hun har. I motsetning til mange som utleverer seg på snap, så viser hun sin hverdag og ikke bare " glansbilder" Hva sa hun da? Det jeg hørte var at det kunne bli problemer med å dra til syden om hun ikke fikk sykepenger for den perioden hun var vekke. Hva hørte du? 2
M_z Skrevet 25. mai #1895 Skrevet 25. mai Tenker hun burde legge vekk telefonen mens hun kjører.. spesielt med lillejenta ved siden av 6
Snublefot62 Skrevet 25. mai #1896 Skrevet 25. mai M_z skrev (2 timer siden): Tenker hun burde legge vekk telefonen mens hun kjører.. spesielt med lillejenta ved siden av Enig. 4
UltimateNothing Skrevet 27. mai #1897 Skrevet 27. mai Jeg er sjelden logget inn på Snapchat, men fikk med meg den fine morgenleveringen fra datteren. Gratulerer med dagen, Mette! 7 1
Anneisabell Skrevet 29. mai Forfatter #1898 Skrevet 29. mai Minipilla skrev (På 24.5.2025 den 14.38): Ja opp til et år sykmelding hadde Nav sagt hun trengte. Må være herlig når nav er såpass laidback. De fleste jeg kjenner som har vært sykmeldt lenge har hatt nav pustende i nakken. Men nav skal godkjenne jobben? Er det ikke ADHD som er problemet her - ikke jobben? Blir helt forvirra av alle (bort)forklaringene hennes. Jo hun har jo hele tiden sagt hun egentlig har fungert godt i jobb, men ikke fungert hjemme siden hun har brukt seg opp på jobb. Ikke godt å vite hva som er sannheten. Men tror helt ærlig hun nyter tiden hjemme nå med aktiv sykemelding og penger som fortsatt kommer på konto. Kan jo skjønne det fór utgangspunktet var noe ganske annet etter at hun sa opp jobben 2
Anneisabell Skrevet 29. mai Forfatter #1899 Skrevet 29. mai Gud så mye ekstra jobb hun lager til seg selv hele tiden 5
Fotballfluen Skrevet 29. mai #1900 Skrevet 29. mai Hun er flink til å strikke til å være selvlært, men den fasongen på genseren med mønster på ble ikke kledelig snitt til hennes kroppsfasong. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå