Gå til innhold

Mette Ask

Anneisabell

Anbefalte innlegg

Krako skrev (1 time siden):

Hun kan jo bli sykemeldt fra begge jobbene 🤷🏼‍♀️ for ett styr

Fått seg ny jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krako skrev (2 timer siden):

Hun kan jo bli sykemeldt fra begge jobbene 🤷🏼‍♀️ for ett styr

Kan jo også bare si at hun ikke kan ta vaktene og si at hun ble sykemeldt i mellomtiden fra hun søkte til hun fikk de . Problem løst 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der. Mette som mener hun vet alt best selv har gått på ALLE smellene som folk forsøkte å advare henne mot. Da er det virkelig ikke synd på henne. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (9 timer siden):

Mette skulle aldri ha sagt opp jobben sin på tannlegekontoret. Hun skulle ha gått i sykemelding istedet for. Da hadde inntekten hennes vært forutsigbar så lenge hun var sykemeldt.  Og slik hun virker så kan en sykemelding bli ganske langvarig.  

Nå kommer de økonomiske bekymringene haglende samtidig som hun slett ikke er frisk nok til å gå i en ny jobb. 

Hun har krav på sykemelding til september tror jeg hun sa. Hadde hun beholdt jobben ville hun kunne være sykemeldt mye lengre om nødvendig og uten angst for neste måneds inntekt. 

Jeg er bekymret på hennes vegne. Ringevakter har vist seg å være vanskeligere enn hun hadde forutsett og andre faste jobber har enten vært provisjonsbasert eller rævva betalt.  

Sykepengerettigheter har man i 12 måneder, hun hadde ikke fått forlenget det selv om hun ikke hadde sagt opp. Hun kan gå over på aap etter 1 år som sykemeldt, men på aap får man ikke full lønn. Dette gjelder uavhengig av arbeidsforhold. Sykepengerettigheter er opptjente rettigheter, ikke basert på framtiden. Det som er bekymringsverdig her er når hun blir friskmeldt igjen og ikke har fast jobb å gå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (På 27.4.2025 den 17.20):

Oi, det visste eg ikke! Eg ble advart mot dette da eg skiftet jobb for noen år siden, men trengte heldigvis ikke sykemelding videre likevel.

Så hun får sykepenger selv om hun ikke har en jobb/vakter  å sykemeldes fra? Men, at NAV da overtar. Si si. 

Ja det stemmer. Ikke alle bedrifter forskutterer sykepenger, da tar NAV uansett over fra dag 17. i sykemeldingsperioden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare la den syke katta gå ut i skogen og dø alene, eller bli påkjørt. Hva med å ta med den katten du vet er syk til dyrlegen og la den slippe på en god måte. For et nepeskrell.  Hun er så lite lur innimellom. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (50 minutter siden):

Bare la den syke katta gå ut i skogen og dø alene, eller bli påkjørt. Hva med å ta med den katten du vet er syk til dyrlegen og la den slippe på en god måte. For et nepeskrell.  Hun er så lite lur innimellom. 

Så hun/farta hadde en spleis for utgifter til en syk katt for litt siden 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (24 minutter siden):

Det var vel den voksne datteren sin katt den spleisen gikk til 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (På 12.3.2025 den 19.28):

Når du har jobbet hele livet så har du en eller annen gang lest eller hørt om  tilrettelegging på arbeidsplassen,  så jo det tror jeg alle godt voksne vet om..selv innen det private

Skulle tro det ja.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykmeldt ja.....og veldig spesielt at sykemeldinga kommer rett før oppsigelsestiden går ut for den jobben hun sa opp og hun ikke har fått noen ny jobb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (8 timer siden):

Jeg hadde gjerne vært med på en spleis til syk katt, hvor er den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (8 timer siden):

Jeg hadde gjerne vært med på en spleis til syk katt, hvor er den? 

Tanken er god men ikke når du bruker penger som en nyrik russer og kunne hatt råd selv. Da speiser man ikke og g

fyrer oppunder dårlige valg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anneisabell skrev (6 minutter siden):

Tanken er god men ikke når du bruker penger som en nyrik russer og kunne hatt råd selv. Da speiser man ikke og g

fyrer oppunder dårlige valg

Med det forbruket hun har så hadde hun fint hatt råd til å fikse dette selv. Det er problemet. Spleisen vil sannsynligvis gå til katten, men hun slipper da å prioritere vekk hurtigmat hver dag, dårlige valg rundt egen økonomi osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (12 minutter siden):

Med det forbruket hun har så hadde hun fint hatt råd til å fikse dette selv. Det er problemet. Spleisen vil sannsynligvis gå til katten, men hun slipper da å prioritere vekk hurtigmat hver dag, dårlige valg rundt egen økonomi osv.

Uff ja stakkars! Tenk å ikke kunne unne seg McDonald’s og take away pizza flere ganger i uken… eller spontankjøpe hageutstyr som hun ikke trenger enda, «men kjekt å ha».

Spent på når vinteren kommer og hun enda ikke har fikset varmen i huset.. burde vel begynt å spare opp til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M_z skrev (Akkurat nå):

Uff ja stakkars! Tenk å ikke kunne unne seg McDonald’s og take away pizza flere ganger i uken… eller spontankjøpe hageutstyr som hun ikke trenger enda, «men kjekt å ha».

Spent på når vinteren kommer og hun enda ikke har fikset varmen i huset.. burde vel begynt å spare opp til det?

Har hun problemer med varmen i huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...