Gå til innhold

Mette Ask

Anneisabell

Anbefalte innlegg

Mette.kun.privat skrev (8 minutter siden):

Det har jeg ikke sagt og mener selvsagt ikke det er greit heller. 

Jeg gir deg et godt råd som jeg håper du følger, og det er at du ikke deltar i denne tråden. Det er som å kaste bensin på bålet, og du oppnår ikke annet enn å bli latterliggjort, du må forsvare deg - og havner i en meningsløs diskusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knaddo skrev (2 minutter siden):

Jeg gir deg et godt råd som jeg håper du følger, og det er at du ikke deltar i denne tråden. Det er som å kaste bensin på bålet, og du oppnår ikke annet enn å bli latterliggjort, du må forsvare deg - og havner i en meningsløs diskusjon. 

Det rådet har hun fått veldig mange ganger før og det er ingenting annet hun ønsker enn at det skal bli skvettet litt bensin på bålet med jevne mellomrom for å holde flammene ved like.
Oppmerksomhetssyken er vanskelig, kanskje umulig, å helbrede.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at M elsker å filme seg selv og alle sine dårlige vaner/uvaner. Alt legges nå i adhd diagnosen, så da passer det fint å sitte henslengt i sofaen eller bilen å snakke på repeat. Ikke rart hus og hjem forfaller.  Aldri sett noen som er så glad for å få en diagnose. Det å ta til seg gode råd er for henne kritikk. Så det å komme inn her for å diskutere seg selv fremkommer bare rart.  En godt voksen dame som driter seg loddrett ut.

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coco88 skrev (20 timer siden):

Og jeg som ønske hele tråden dø, nå tok det jo en helt herlig vending her! Ble jo rent spennende.. venter på å høre metteflette og lille nor da en real diskusjon her nå.. leseforståelse er en fin hest 🤣

Endret av Anya66
Glemte meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (8 timer siden):

Det rådet har hun fått veldig mange ganger før og det er ingenting annet hun ønsker enn at det skal bli skvettet litt bensin på bålet med jevne mellomrom for å holde flammene ved like.
Oppmerksomhetssyken er vanskelig, kanskje umulig, å helbrede.

Oppmerksomhetssyke burde være en egen diagnose. Men den er kanskje allerede det under annet navn…

Endret av DramaLamaBanana
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DramaLamaBanana skrev (21 minutter siden):

Oppmerksomhetssyke burde være en egen diagnose. Men den er kanskje allerede det under annet navn…

Det heter influenser...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DramaLamaBanana skrev (På 28.3.2025 den 9.17):

Når man i trodde Mette ikke kunne bli mer kjedelig, så blir hun faktisk det.  ADHD meg her og medisiner meg der. Absolutt alt hun foretar seg skal knyttes til diagnose mens det skinner i øynene. Gjesp. Forøvrig enig med dere som kritiserer utbroderinger av doser, type medisin osv. Det er både uklokt og uforsvarlig hvordan hun holder på. 

Jeg klarer ikke tro at det kun er ADHD der i gården slik hun fremstiller seg selv. Eller overdriver hun skikkelig når forteller hvor klumsete, distre og uten kontroll hun er? For så dårlig som hun tilsynelatende fungerer er det utrolig hun har klart å stå i jobb, og aller minst beholde hus og barn. Det er nesten er under, for slike som hun fremstiller seg som glemmer å gi unga mat og legger babyen inn i kjøkkenskapet i stedet for senga…

Har hun seriøst lagt babyen i kjøkkenskapet, glemt å gi ungene mat og oppbevarer adhd medisin på kjøkkenbenken? 

vet ikke alle med små barn i hus at medisiner skal oppbevares utilgjengelig? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visla skrev (10 timer siden):

Har hun seriøst lagt babyen i kjøkkenskapet, glemt å gi ungene mat og oppbevarer adhd medisin på kjøkkenbenken? 

vet ikke alle med små barn i hus at medisiner skal oppbevares utilgjengelig? 

Jeg håper virkelig ikke hun har lagt ungene i kjøkkenskap og glemt å gi dem mat😅 men hun fremstiller seg så lavtfungerende at hun fremstår like evneveik som de som glemmer å gi ungene sine mat. Ifølge noen andre her i tråden har hun tipset på snap om en lur måte å huske medisinene sine på- nemlig å legge de frem på kjøkkenbenken🫣

Endret av DramaLamaBanana
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger på bok og v antall dager med take a way..godt man lærer så lenge man jobber hardt med seg selv 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med adhd er svært vare for kritikk. De har blitt misforstått og kritisert en god del i livet sitt, og takler negativ feeed back dårligere. Dette sier hun lite om. Men kan forklare hvorfor hun har hatt skjulte og åpne profiler her på KG for å forsvare seg. En del kritikk har nok vært lite konstruktiv, mer i gaten ufin, men noe også berettiget og konstruktiv. 

Av og til tenker jeg at hun entrer en scene der hun på forhånd vil ha kontroll på applausen og tilbakemeldingene. Hun liker å formidle, være i fokus, bli beundret og forventer ros. Er det ikke kun godord så er folk mobbere, dårlig oppdratt og surpeiser med lav takhøyde. Når en har den innstillingen må det være tungt å være en offentlig person. 

Jeg kan gi eksempler på hva jeg mener. Da hun blogget gikk kritikken mye på eksponering av barn. Side opp og ned her på KG før hun endret standpunktet selv. Det var ikke kun ondsinnet. Noen var kritiske til å gifte seg så raskt å få barn med noen hun ikke kjente så godt. Den kritikken ble heller ikke tatt godt imot. Man skulle ikke kritisere når hun gikk god for at hun kjente ham så godt, og visste best at det ville gå bra. 

Senere tid på snap så er mye likt. Noen er kritiske til å si opp en fast jobb, dele for mye om å bruke reseptbelagte legemidler ment på andre, og detaljopplyse om medisinering. Det siste har få nytte av å høre om da legemidler blir ordinert utifra den enkeltes alder, vekt, livssituasjon, symptomer, andre sykdommer og så videre. Her kunne hun forenklet seg i stor grad til glede for behandlere, ikke minst. 

Hun etterlyste på snap mulige grunner for glemsomhet. Noen kommer opp med grunner annet enn at de kun skrev seg fra adhd. Virket som om hun latterliggjorde de svarene. Virket nesten sint i svarene sine, og ville at alle burde forstå at hun hadde behov for å endelig kunne plassere sine mangeårige problem til sin diagnose. 

Siste eksempel. Legger ut på snap der hun synger solo. Hun har nok en over snittet bra stemme, men man blir litt overrasket. Har venninner som synger pent og hadde de sendt en snap der de synger slik, så hadde det vært fulgt av masse selvironi. Jeg hadde nok automatisk skrytt, fordi jeg tenkte avsender forventet skryt, og man skryter til venner. Men hun sender ut til alle og mange som ikke er hennes venner. Forventer skryt, men annonserer senere at hun ikke vil synge mer da det ikke var kun applaus. Ingen selvironi. Da blir det tungt. 

Endret av ClusterOfGrapes
Ordstokk
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (10 timer siden):

Noen med adhd er svært vare for kritikk. De har blitt misforstått og kritisert en god del i livet sitt, og takler negativ feeed back dårligere. Dette sier hun lite om. Men kan forklare hvorfor hun har hatt skjulte og åpne profiler her på KG for å forsvare seg. En del kritikk har nok vært lite konstruktiv, mer i gaten ufin, men noe også berettiget og konstruktiv. 

Av og til tenker jeg at hun entrer en scene der hun på forhånd vil ha kontroll på applausen og tilbakemeldingene. Hun liker å formidle, være i fokus, bli beundret og forventer ros. Er det ikke kun godord så er folk mobbere, dårlig oppdratt og surpeiser med lav takhøyde. Når en har den innstillingen må det være tungt å være en offentlig person. 

Jeg kan gi eksempler på hva jeg mener. Da hun blogget gikk kritikken mye på eksponering av barn. Side opp og ned her på KG før hun endret standpunktet selv. Det var ikke kun ondsinnet. Noen var kritiske til å gifte seg så raskt å få barn med noen hun ikke kjente så godt. Den kritikken ble heller ikke tatt godt imot. Man skulle ikke kritisere når hun gikk god for at hun kjente ham så godt, og visste best at det ville gå bra. 

Senere tid på snap så er mye likt. Noen er kritiske til å si opp en fast jobb, dele for mye om å bruke reseptbelagte legemidler ment på andre, og detaljopplyse om medisinering. Det siste har få nytte av å høre om da legemidler blir ordinert utifra den enkeltes alder, vekt, livssituasjon, symptomer, andre sykdommer og så videre. Her kunne hun forenklet seg i stor grad til glede for behandlere, ikke minst. 

Hun etterlyste på snap mulige grunner for glemsomhet. Noen kommer opp med grunner annet enn at de kun skrev seg fra adhd. Virket som om hun latterliggjorde de svarene. Virket nesten sint i svarene sine, og ville at alle burde forstå at hun hadde behov for å endelig kunne plassere sine mangeårige problem til sin diagnose. 

Siste eksempel. Legger ut på snap der hun synger solo. Hun har nok en over snittet bra stemme, men man blir litt overrasket. Har venninner som synger pent og hadde de sendt en snap der de synger slik, så hadde det vært fulgt av masse selvironi. Jeg hadde nok automatisk skrytt, fordi jeg tenkte avsender forventet skryt, og man skryter til venner. Men hun sender ut til alle og mange som ikke er hennes venner. Forventer skryt, men annonserer senere at hun ikke vil synge mer da det ikke var kun applaus. Ingen selvironi. Da blir det tungt. 

Oppsummerer alt! Men å ta det til seg det klarer hu ikke… tråden er dau dama er dum som et brød. La oss spare henne for mer oppmerksomhet som hu ikke tåler 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke hun innser det, men hun får jo mye kritikk og en del konstruktiv kritikk siden siden 80% av kanalen hennes handler om å fortelle dag ut og dag inn om side egne dårlige valg. Og det er kritikk som ikke er konstruktiv selvfølgelig, som brukeren som konstant kaller henne Metteflette. 

Men veldig mye går på henne personlig i forhold til andre større influencere som får på kritikk på dårlig merking (Sara Emilie?), ekstrem kosthold som gjemmes bak sunnhet og kroppspress,  (Kristin) dobbelmoralskhet (Martine). Men Mettes kanal handler i stor grad om hennes svakheter og dårlige valg økonomisk, jobbmessig, holde det ryddig og sikkerhet mtp på barn. Siden hun forteller om å glemme kontroller, bruke barnets medisiner, sovne på sofaen, legge medisiner tilgjengelig på kjøkkenet og glemme å gi mat (??). Og dette forteller åpent og som om det er morsomt og sjarmerende. Derfor er det ikke så rart at hun får så mye personlig kritikk. Hun fremstiller seg selv i et veldig dårlig lys. Jeg hadde også tatt dette til meg da det faktisk er veldig kritikkverdig og det går nok opp for henne selv i etterkant. Siden hun igjen er impulsiv som hun sier flere ganger daglig. Jeg liker henne godt og hun virker bare god og snill. Beklager at dette ble langt med et egentlig kort poeng 😅

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coco88 skrev (20 minutter siden):

Der tenker jeg vi har oppnådd å få metteflette til å legge ned offentlig snap gitt 

Tar vel ikke lang tid før det dukker opp noe igjen 😛

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skrottefar skrev (5 minutter siden):

Tar vel ikke lang tid før det dukker opp noe igjen 😛

😂🤣🤣🤣 nei gjør vel ikke det .. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel og coco88 er samme person. Kaneel ble høyst sannsynlig kastet ut 2 mars og lagde ny bruker 3 mars. Begge skriver metteflette!

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juststop skrev (8 minutter siden):

Kaneel og coco88 er samme person. Kaneel ble høyst sannsynlig kastet ut 2 mars og lagde ny bruker 3 mars. Begge skriver metteflette!

Kaneel er ikke kastet ut, sist innlogget i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...