Gå til innhold

Mette Ask

Anneisabell

Anbefalte innlegg

Nor skrev (6 timer siden):

Nå må du ta deg en bolle🤮

Noe av det første man får info om når man starter å jobbe i helsevesenet er å legge vekk den private mobilen, og i alle fall ikke være aktiv og legge ut noe på some, da får man tilsnakk.
Ikke så rart egentlig, det har noe med signalene man sender ut og respekten man viser for jobben sin. Man er faktisk betalt for å være 100% til stede. At yngre kan glemme seg skjer vel, men MA er ei godt voksen dame som burde automatisk skjønne dette. Hun sender faktisk ut til langt flere følgere enn det de fleste har på snap. Derfor mange reagerer. 

Hvorfor skal man ta seg en bolle og spy over dette? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å si at hun ikke er engasjert i brukerne sine osv er unødvendig. Klart hun sikkert gjør en god jobb der totalt sett , og hun filmet  ca 5 sek av arbeidsdagen sin. Å skrive det flytter bare fokuset og får henne ( og visse andre) til å gå rett i forsvar.

Når det eneste som trengs å nevne er at det er HELT UAKSEPTABELT å filme og legge ut innhold fra arbeidsdagen der brukerne blir hørt i bakgrunnen. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (53 minutter siden):

Å si at hun ikke er engasjert i brukerne sine osv er unødvendig. Klart hun sikkert gjør en god jobb der totalt sett , og hun filmet  ca 5 sek av arbeidsdagen sin. Å skrive det flytter bare fokuset og får henne ( og visse andre) til å gå rett i forsvar.

Når det eneste som trengs å nevne er at det er HELT UAKSEPTABELT å filme og legge ut innhold fra arbeidsdagen der brukerne blir hørt i bakgrunnen. 

Spiller det egentlig noen rolle om det var 5 sekund eller 5 minutter? 1 eller 5 ganger? Hun filmet seg mens hun var på jobb, sammen med en bruker og var tydeligvis mer opptatt av SoMe enn jobben/brukeren sin. Det er nok til kritikk mener jeg.

Jeg er så lei av å høre forsvaret «du ser bare noen få øyeblikk av hverdagen» når influensere gjør noe kritikkverdig. Kan vi andre og forsvare oss med det? En kranfører som mistet lasten sin? «Det var bare et øyeblikk av dagen som var uoppmerksom»? En bankfunksjonæren som trykket feil et sekund og overførte feil beløp? «Det var bare en av mange overføringer og de andre var rett»? Eller skilandslaget? «De ekstra trådene bidro bare med noen få sekund i en lang karriere»?

Dårlig adferd og dårlige valg bør få kritikk uavhengig av hvem som gjør det, hvor lenge de gjør det eller hvor ofte det gjøres. Influensere i sosiale medier velger å eksponere disse tingene for langt større publikum og må godta at flere ser det og får større/oftere kritikk.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker ikke et arbeidsoppdrag i helsevesenet med en sårbar bruker til å lage innhold på offentlig sosial media-kanal!
Dette demostrerer en total mangel på jobbforståelse. Hjelper ikke at man tenker at vedkommende "sikkert gjør en god jobb totalt", for det demonstrerer hun at hun nettopp ikke gjør, ved å gi blaffen i personvern, for å fronte en ren egotripp.

Hadde jeg vært sjefen, ville jeg blitt rystet over en slik uforstand i tjenesten.

Endret av Villroses hage
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en annen «influenser» som fikk sparken etter å ha filmet i bilen med en bruker?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (1 minutt siden):

Var det ikke en annen «influenser» som fikk sparken etter å ha filmet i bilen med en bruker?

Var ikke det Fru Knutsen tro? Mener å huske at hun fikk sparken pga brudd på taushetsplikt da hun kjørte en bruker til legen eller noe.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er brudd på alt som er!! 😱 Kan jo ikke filme og legge ut på sosiale medier når man er på jobb!! Og man hører brukeren som blir eksponert!!😪😪 Dette er brudd på alle viktige lover i helsevesenet! Skjønner hun virkelig ikke dette?? Selfier får hun ta hjemme i hagen sin!

I min kommune er det NULL toleranse for mobilbruk, er sikker på at Bergen kommune heller ikke godtar brudd på personvernloven!! Og at privat mobil skal ligge i garderoben!!

Endret av Moongirl
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok lagt inn en advarsel på Mette pga det her. Bare venter på dagens grine snapper.. der hu sier vi er såååå slemme, hun er truet og buuuhuuu må hun slutte å snappe kanskje… ja for helvete metteflette! Kanskje du bør slutte å snappe! Den dårlige dømme kraften din trenger du virkelig ikke å dokumetere til hele Norge 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (55 minutter siden):

Du bruker ikke et arbeidsoppdrag i helsevesenet med en sårbar bruker til å lage innhold på offentlig sosial media-kanal!
Dette demostrerer en total mangel på jobbforståelse. Hjelper ikke at man tenker at vedkommende "sikkert gjør en god jobb totalt", for det demonstrerer hun at hun nettopp ikke gjør, ved å gi blaffen i personvern, for å fronte en ren egotripp.

Hadde jeg vært sjefen, ville jeg blitt rystet over en slik uforstand i tjenesten.

Hadde hun bare tatt opp sin private mobil på turen og tatt et par kjappe bilder i stedet for videosnutter hadde det hele vært unngått - ingen lyd fra pasienten som kunne eksponeres og hun kunne likevel få vist at det var en super dag og tur. Da hadde knapt noen reagert. Veldig ubetenksomt.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Spiller det egentlig noen rolle om det var 5 sekund eller 5 minutter? 1 eller 5 ganger? Hun filmet seg mens hun var på jobb, sammen med en bruker og var tydeligvis mer opptatt av SoMe enn jobben/brukeren sin. Det er nok til kritikk mener jeg.

Jeg er så lei av å høre forsvaret «du ser bare noen få øyeblikk av hverdagen» når influensere gjør noe kritikkverdig. Kan vi andre og forsvare oss med det? En kranfører som mistet lasten sin? «Det var bare et øyeblikk av dagen som var uoppmerksom»? En bankfunksjonæren som trykket feil et sekund og overførte feil beløp? «Det var bare en av mange overføringer og de andre var rett»? Eller skilandslaget? «De ekstra trådene bidro bare med noen få sekund i en lang karriere»?

Dårlig adferd og dårlige valg bør få kritikk uavhengig av hvem som gjør det, hvor lenge de gjør det eller hvor ofte det gjøres. Influensere i sosiale medier velger å eksponere disse tingene for langt større publikum og må godta at flere ser det og får større/oftere kritikk.

Ja det mener jo jeg også. 100 %. Men jeg ser også at skal slik kritikk rettes, må man ta akkurat det som er galt. I dette tilfellet er det veldig enkelt, man filmer ikke fra jobb og definitivt ikke lyden  av bruker i bakgrunnen! 
Jeg skjønner jeg ble misforstått her. Eller jeg formulerte meg dårlig.  Det ble rettet kritikk her i tråden , men også «lest» andre ting om henne utfra de sekundene hun viste , som at hun ikke er engasjert i brukerne , og da vet jeg av erfaring at folk/influencere what ever går rett i offerrollen. Gavepakke. 

Endret av Zenhouse
Glemte ett ord
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coco88 skrev (1 time siden):

Skulle ikke forundre meg om hu jobber fir private selskap som leies inn, i Bergen kommune er hu ikke ansatt værtfall

Hadde en kjeledress med logoen til Bergen kommune på snapp en gang..uansett..private selskap godtar ikke brudd på personvern heller!!

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (2 minutter siden):

Hadde en kjeledress med logoen til Bergen kommune på snapp en gang..uansett..private selskap godtar ikke brudd på personvern heller!!

Hu står ikke under ansatt oversikten til Bergen kommune per nå værtfall. Nei helt sant, men er en del dirty ting med privat helse og Bv tjenester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (1 time siden):

Hadde hun bare tatt opp sin private mobil på turen og tatt et par kjappe bilder i stedet for videosnutter hadde det hele vært unngått - ingen lyd fra pasienten som kunne eksponeres og hun kunne likevel få vist at det var en super dag og tur. Da hadde knapt noen reagert. Veldig ubetenksomt.

Hun kunne lagt ut bildene når hun kom hjem og skrevet at hun hadde en fantastisk arbeidsdag på fjelltur. Men neida, Mette gjør som Mette vil, og content er viktigst. Driter hun seg ut skylder hun bare på andre, eller *trommevirvel* adhd!

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Lurer på om vi skal bruke samme taktikk som disse influenserene når vi kritiserer dem, og blir kalt for mobbere, hatere og det som er.  
«Det er bare noen få minutter av hverdagen jeg gjør sånt, ellers kritiserer jeg ikke andre»🤣

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer GARANTERT til å komme med en jalla forklaring og vekk forklaring. Arbeidsgiver har ikke problemer med det eller noe løgn i den retningen. Men uansett hvordan hun vrir og vender på det så er det ikke greit å snappe slik hun snapper på jobb. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke første gang M filmer fra jobb, det har vært gjort opptil flere ganger gjennom årene. Men dette er langt over streken! En sårbar bruker prøver å få kontakt, men M bare fjaser og filmer.  At ei dame på 45 år gir så totalt blaffen i personvern, er skremmende.  I tillegg er hun jobbsøkende - skikkelig bra referanse det der.

Kanskje hun skal prøve seg på sangkarriere…🫣

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Alisha* skrev (10 minutter siden):

Det er ikke første gang M filmer fra jobb, det har vært gjort opptil flere ganger gjennom årene. Men dette er langt over streken! En sårbar bruker prøver å få kontakt, men M bare fjaser og filmer.  At ei dame på 45 år gir så totalt blaffen i personvern, er skremmende.  I tillegg er hun jobbsøkende - skikkelig bra referanse det der.

Kanskje hun skal prøve seg på sangkarriere…🫣

Uff ikke sett flere griller i hue på hu. Hversåsnill

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (3 minutter siden):

Uff ikke sett flere griller i hue på hu. Hversåsnill

😅😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje stygt sagt, men hun er like flink til å synge som hun er til å snekre🙊 🙉 🙈

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassya skrev (1 minutt siden):

Det er kanskje stygt sagt, men hun er like flink til å synge som hun er til å snekre🙊 🙉 🙈

🙈🤣

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...