Gå til innhold

Mette Ask

Anneisabell

Anbefalte innlegg

DramaLamaBanana skrev (På 21.3.2025 den 19.57):

Er det dette som er girlmath?😂

Ekspander  

Mer Mette-Math kanskje 😛

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det virkelig noen som oppsøker arbeidsgivere Mette søker jobb hos? Det er i så fall ganske sykt. Klarer ikke helt å tro på, for hun er ikke så kjent at hun har tiltrukket seg stalkere av det slaget. Det må være noe hun sier for å skape mer blest, nyskjerrighet og spørsmål rundt prosessen som arbeidssøker og dermed mer content til snapchat?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DramaLamaBanana skrev (På 21.3.2025 den 22.53):

Er det virkelig noen som oppsøker arbeidsgivere Mette søker jobb hos? Det er i så fall ganske sykt. Klarer ikke helt å tro på, for hun er ikke så kjent at hun har tiltrukket seg stalkere av det slaget. Det må være noe hun sier for å skape mer blest, nyskjerrighet og spørsmål rundt prosessen som arbeidssøker og dermed mer content til snapchat?

Ekspander  

Tviler, hun blåser det nok opp for å ha noe å skylde på når hun får avslag. For det er jo neppe hennes feil at drømmejobbene ryker 😅

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
  Maskopi skrev (På 22.3.2025 den 7.37):

Tviler, hun blåser det nok opp for å ha noe å skylde på når hun får avslag. For det er jo neppe hennes feil at drømmejobbene ryker 😅

Ekspander  

Mette er virkelighetsfjern når det gjelder det meste. Så spæænænde 0 være i en jobb søker prosess? Og jeg får såå mye glede av å bruke opp pengene som kommer inn mnd for mnd...voksen dame i en ungdomshjerne.  Ja ikke pent sagt,men det er hun selv som fremstiller seg sånn at det oppfattes slik 

Endret av Anneisabell
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Om vi ser på historien hennes med Anne Brith Davidsen, som hun gikk på kurs hos for å lære å være influenser- og så ble skuffet og lagde et helvette for etterpå så er det ganske mye Mette har lært av henne.

Anne Brith skapte mye drama selv for å få sympati og engasjement. Hele boken hun publiserte («kvinner som hater kvinner») er jo tuftet på egenskapt drama.

Så kanskje Mette burde være fornøyd med kurset hun var på allikevel.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekspander  

Ja det er bare piss fra hennes side, ohhh alle er såå slemme mot henne !! Er ingen som hadde giddet å gjøre det 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (På 22.3.2025 den 8.23):

Om vi ser på historien hennes med Anne Brith Davidsen, som hun gikk på kurs hos for å lære å være influenser- og så ble skuffet og lagde et helvette for etterpå så er det ganske mye Mette har lært av henne.

Anne Brith skapte mye drama selv for å få sympati og engasjement. Hele boken hun publiserte («kvinner som hater kvinner») er jo tuftet på egenskapt drama.

Ekspander  

Fy faen det der er spott on! Hadde glemt hele kurset 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (På 22.3.2025 den 7.37):

Ekspander  

Du er nok inne på noe her! Jeg tenkte ikke så langt😆

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (På 22.3.2025 den 8.23):

Ekspander  

Enig, og det er flere andre som har sagt noe av det samme vedr Anne-B kurset og at Mette har lært mye der som hun nå bruker. Men sjølvaste Mette kom vel inn her i tråden for å dementere, fordi kurset hadde bare hatt fokus på Instagram og det mediet brukte ikke hun dengang. Noe i den duren…

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca på samme alder som Mette, og må si jeg ble overrasket over at hun tok så lett på det å ikke ha en buffer konto. Særlig når man er alene med to mindreårige barn, eier et hus (alle som eier hus vet at det plutselig kan dukke opp noe som er kostbart å reparere…..sånn som da sentralvarmen i huset til Mette takket for seg i vinter og det ble bikkjekaldt inne) 

I motsetning til Mette så er jeg gift, så vi har to inntekter, men; som Mette fikk jeg også barn uplanlagt i ung alder og var alenemor i flere år (der jeg fokuserte på barnet og utdannelse, så å finne en mann var det siste jeg tenkte på..) frem til jeg møtte han som den dag i dag er mannen min. Det var definitivt noen trange år, men det med sparing og pengebruk lærte jeg tidlig som barn,

På lik linje som Mette så fikk også jeg diagnosen ADD i voksen alder

Økonomisk rot og kaos er veldig vanlig ved udiagnostisert ADHD (skriver bare ADHD kontra ulike undergrupper) da det henger sammen med den impulsive biten som er et kjennetegn for ADHD. Man typ handler og snakker først, og tenker seg om etterpå….da har gjerne toget godt.

Men som jeg også har skrevet før; alt kan ikke henges på ADHD-knaggen; endel er også personlighet og oppvekst/hvordan barndommen var og hva man har lært. Dette gjelder forsåvidt alle, ikke bare de med en diagnose.

Mette har bevist at hun kan spare hvis hun vil; hun sparte over 100 000 til å ta med barn + barnebarn til syden.

Jeg hadde seriøst ikke turt å være alene med to barn, eiet hus og bil, og ikke hatt en bufferkonto. Plutselig så ryker der noe som er dyrt (sånn som da både vaskemaskin og tørketrommel takket for seg lillejulaften for noen år siden, da var det veldig greit å ha en bufferkonto) 

Hadde jeg vært Mette da hadde jeg begynt å legge av litt hver måned; behøver ikke legge av på tusenvis, alle monner drar :) ) 

Endret av skruf
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker stort at grunnen til at hun ikke ønsker å dele denne utrolig spennende jobbsøker prosessen er ikke at noen kan kontakte arbeidsgiver, det er bare noe som hun tror skaper spenning omkring seg selv…men at grunnen er at det er flaut å få avslag på avslag og at oss fæle følgere som mener det hadde vært lurt å få ny jobb før man sier opp skulle få rett. 

Og når det er sagt - hun blir arbeidsledig på et veldig ugunstig tidspunkt. Jeg er selv ansvarlig for fravær og det å skaffe vikar der jeg jobber og de månedene vi går inn i nå er de månedene vi trenger minst vikar. Det er ikke på langt nær så stort behov på våren som midt på vinteren…sånn er det bare. 

Hva skjer forresten med den ekstremt spennende og givende Foodora jobben? Det er brått dønn stille. Ikke så kjekt likevel kanskje??

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som stusser på at hun filmer og legger ut mens hun er på jobb..? Mens Mette filmer og snakker til følgerne sine, så hører man brukeren i bakgrunnen som forsøker å få til en samtale med henne. Det eneste hun gir er korte svar som oser «jeg følger egentlig ikke med på hva du sier». Hadde jeg vært lederen hennes hadde hun fått rimelig kjapt beskjed om å legge bort tlf, eller ihvertfall ikke legge ut filmer på offentlig snap, mens hun er på jobb og på tur med en bruker..

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sira89 skrev (På 22.3.2025 den 17.15):

Bare jeg som stusser på at hun filmer og legger ut mens hun er på jobb..? Mens Mette filmer og snakker til følgerne sine, så hører man brukeren i bakgrunnen som forsøker å få til en samtale med henne. Det eneste hun gir er korte svar som oser «jeg følger egentlig ikke med på hva du sier». Hadde jeg vært lederen hennes hadde hun fått rimelig kjapt beskjed om å legge bort tlf, eller ihvertfall ikke legge ut filmer på offentlig snap, mens hun er på jobb og på tur med en bruker..

Ekspander  

Helt enig!! Jeg har tidligere jobbet med det samme, og husker at jeg ikke turte å ta opp telefonen (selv for å sjekke klokken..)

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

😱Det er nesten ikke til å tro. Så påstår hun at det er «hatere» på kvinneguden sin feil at hun ikke får jobb? Ikke det at hun legget ut ting som det du beskriver som arbeisgivere kan få med seg..? Den interne jobben på Oris som hun visstnok var perfekt for fikk hun ikke en gang intervju til. Stillingen hun søkte på tidligere arbeidssted i bofellesskap fikk hun ikke. Resten er avslag på avslag. Den røde tråden i det hele er Mette selv. Tør noen adressere elefanten i rommet?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (På 22.3.2025 den 16.26):

Hva skjer forresten med den ekstremt spennende og givende Foodora jobben? Det er brått dønn stille. Ikke så kjekt likevel kanskje??

Ekspander  

Det var neppe spennende å gå i minus av å jobbe, og så hadde hun ikke råd til drivstoff sa hun en gang.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens filming er jo bare helt vill og så utrolig upassende! Hu er ikke mye engasjert i brukerne sine nei! Fy faen jeg har ikke ord om hvor upassende og lite passende det her var! Håper virkelig arbeids giver ser dette! Er slikt som gjør man får advarsel fra sjefen det! Men Like greit hu er ærlig om hvem hun er da

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Nå må du ta deg en bolle🤮

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nor skrev (På 22.3.2025 den 23.15):

Ekspander  

I alle dager! Disturbed at du ikke reagerer på det. Det handler om personvern til brukerne samt respekt for de! Når du er på jobb, spesielt med mennesker, så legger du fra deg telefonen. Det burde alle oppegående folk vite.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nor skrev (På 22.3.2025 den 23.15):

Ekspander  

På mange arbeidsplasser står det ofte lås mobilen i skapet,  og ikke lomma.  At folk ikke tar det som en selvfølge er bare rart

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...