Zenhouse Skrevet 13. mars #1521 Skrevet 13. mars skruf skrev (2 timer siden): Det var jo mange som sa fra til henne at det ikke var lurt å si opp jobben rett før utredning, men heller forlenge den sykemeldingen hun hadde i vinter…..hun var jo ikke langtidssykemeldt, og på hennes grunnlag så hadde nok legen forlenget videre i påvente av time på Dps som var nesten rett rundt svingen Hun trives jo godt der hun jobber, og gjør en god jobb, det er ikke det som er problemet, men at hun bruker seg helt opp på jobb og har ingenting å gå på av krefter etter jobb. Noe som ikke går så bra mtp at når hun kommer hjem så venter «jobb nr 2» da hun er alene med 2 barn. Nå med diagnose på plass og når de etterhvert finner riktig medisin og riktig dose så skal man ikke se bort i fra at hverdagen hadde blitt bra med den jobben hun har, særlig mtp tilrettelegging. F.eks. mandager som er den dagen hun synes er tøffest pga hun begynner seint og slutter seint. I det minste at det ville vært lettere å holde ut i jobben samtidig som hun søkte ny jobb, for så å si opp Uansett; det er for seint å snyte seg når nesa er borte, så jeg håper hun får den andre jobben hun håpte på at hun fikk (den hun ikke ville opplyse noe om i tilfelle noen prøvde å ødelegge for henne) (håper virkelig at ingen er så blåst i hodet at de gjør det bare på pur f…) Syns det er litt ..interessant, om jeg kan bruke det ordet, og observere at det går an å bruke opp kreftene på å være en plass der man tross alt trives, og samtidig håper å ta masse vikar vakter forskjellige plasser + kjøre for Foodora og så tenke at man vil bli mindre sliten av det puslespillet? Jeg blir litt forundret over det, men tenker jo at på en måte så gir det å måtte løse ting, legge planer osv,en form for energi til henne. Mens hverdagens vanlige tannhjul tapper henne for krefter. Jeg tenker jo som de fleste utenforstående at det mest fornuftige hadde vært å ikke sagt opp jobben-enda. men gjort er gjort og spist er spist. Håper utredning og evnt medisiner vil hjelpe på og hun får det bedre. 7 2 4
terrassen Skrevet 13. mars #1522 Skrevet 13. mars Hva skjer med foodora-planene? Hun har vel inne kjørt noe som helst for de? 1
JaVel Skrevet 13. mars #1523 Skrevet 13. mars loffen skrev (På 10.3.2025 den 22.21): Det er et skjema som skal fylles ut av forelder om de er i live. ( Det er klart man ikke husker alt fra man er seks år) Og ett av partner om man har osv. Det er jo helt idiotisk å spekulere i at hun har fått feil diagnose eller prøvd å lure seg til en diagnose?! Herregud nå må det være nok med denne hetsen! Kunne ikke vært mer enig- 5
M_z Skrevet 13. mars #1524 Skrevet 13. mars lurer på hvor mange ganger vi skal måtte se de samme Tyrkia-snappene..? 2 4
Anneisabell Skrevet 13. mars Forfatter #1525 Skrevet 13. mars M_z skrev (1 minutt siden): lurer på hvor mange ganger vi skal måtte se de samme Tyrkia-snappene..? Må vell gjøre dette for hun tenker ny Tyrkia tur med H. Da må hun vell være nyforelsket så turen blir like bra som sist. Og det ikke skjer noe med dem 1 3
Coco88 Skrevet 14. mars #1526 Skrevet 14. mars Anneisabell skrev (9 timer siden): Må vell gjøre dette for hun tenker ny Tyrkia tur med H. Da må hun vell være nyforelsket så turen blir like bra som sist. Og det ikke skjer noe med dem Hahahhahaha 😂😂😂😂 du sa akkurat det jeg tenkte her
Anya66 Skrevet 16. mars #1527 Skrevet 16. mars Coco88 skrev (På 9.3.2025 den 21.40): Helt sant! Men i M og H sitt tilfelle har vi faktisk ei norsk dame som lurer en snill fyr og svikter han etter å fått tak i spermen hu trengte, slapp Danmark da.. H er en god fyr og han vil enda ha M. Er M sitt ustabile verk de ikke er sammen. Tenk å finne en av de få gode snille trofaste tyrkiske menn og så klare å spolere det! Ganske utrolig.. Så du kjenner H godt skjønner jeg? Du vet alt om hvorfor forholdet ikke fungerte? 😅😅 2
M_z Skrevet 16. mars #1528 Skrevet 16. mars (endret) hun burde lære seg å vente til hun sitter med penger på bok før hun kjøper ting… nå feks, vente til hun fikk solgt tredemøllen før hun kjøpte jakke til lillejenta som er 1-2 år for stor.. gått på flere smeller, skulle tro hun hadde lært det nå Endret 16. mars av M_z Skrivefeil 3 2
Coco88 Skrevet 16. mars #1529 Skrevet 16. mars M_z skrev (21 minutter siden): hun burde lære seg å vente til hun sitter med penger på bok før hun kjøper ting… nå feks, vente til hun fikk solgt tredemøllen før hun kjøpte jakke til lillejenta som er 1-2 år for stor.. gått på flere smeller, skulle tro hun hadde lært det nå Hu er immun mot lærdom 😅😅😅 6
Visla Skrevet 16. mars #1530 Skrevet 16. mars M_z skrev (1 time siden): hun burde lære seg å vente til hun sitter med penger på bok før hun kjøper ting… nå feks, vente til hun fikk solgt tredemøllen før hun kjøpte jakke til lillejenta som er 1-2 år for stor.. gått på flere smeller, skulle tro hun hadde lært det nå Hvem kjøper en så dyr trefemølle, uten å reklamere på noe som ikke virker fra start av? Hvorfor kjøper man i det hele tatt med en så dyr tredemølle når man ikke trener? å kjøpe en så dyr jakke helt på slutten av vinteren, med påskudd av at den kan brukes neste vår. Da er det jo altfor stor nå sikkert. Barn på den alderen vokser plutselig mye til neste sesong. Mine barn på den alderen brukte ikke vinterjakke, de brukte vinterdress til å leke ute. Til og fra bilen brukte de en tynn jakke eller ullgenser (siden de ikke skal bruke jakke i bilstol) 3 4
Anneisabell Skrevet 17. mars Forfatter #1531 Skrevet 17. mars Coco88 skrev (9 timer siden): Hu er immun mot lærdom 😅😅😅 Ja det tror jeg også, når du må selge eiendeler for å betale regninger, samtidig så bestiller hun igjen "gratis" Danmarkstur, montro hvilke metoder hun bruker når hun jobber hardt med sine utfordringer? 5 1
Anneisabell Skrevet 17. mars Forfatter #1532 Skrevet 17. mars Sassya skrev (1 time siden): Eller så er det for å øke interessen for snap. Hun lillejenta får vist alt hun peker på virker det som. Hun har vist kjøpt deler av et kjøkken også, hun har et stort kjøkken så lurer på hvor hun skal ha det🤔 Det skal hun ha mot den king size store stuen sin
skruf Skrevet 17. mars #1533 Skrevet 17. mars Rotete og ulogiske økonomiske avgjørelser, gjerne på impuls og uten å tenke seg om, er veldig vanlig for voksne med udiagnostisert og ubehandlet ADHD. Sier ikke at alle har det sånn, men mange. Hun har jo tatt noen fornuftige avgjørelser også; feks så bestilte hun egentlig ny sydentur for seg selv, alle barna + barnebarn der de var i fjor, enten så var det mens de var der eller etter hjemkomst. Den turen er avbestilt. Likeså den Kiel-turen for noen uker siden Hun har også planer om å ikke reise noe sted i sommer for å spare penger, men ta med barna på telttur (med mindre hun har telt, soveposer, tursekk, liggeunderlag, stormkjøkken osv osv så håper jeg hun sjekker ut muligheten for å låne utstyr….innkjøp av et skikkelig telt og utstyr er dyrt, ikke langt unna hva en rimelig sydentur for 3stk ville ha kostet…) Vet at Mette leser her; i stedet for telt så meld deg heller inn i DnT og få tilgang til å bo i gratise hytter i hele Norge! Finn ei rute som er familievennlig mtp lillejenta sin alder og legg ferien til en fjellheim der dere går fra hytte til hytte. Da behøver du ikke drasse rundt på telt og stormkjøkken heller. Har selv gjort det flere ganger, t.o.m med barn så små at de satt i bæremeis. Den norske fjellheimen er nydelig sommer som høst❤️ Familiemedlemskap koster 1495kr for 2 voksne og alle barn man har under 26 år (så da kan i teorien din voksne datter og barnebarna gå under samme medlemskap og dere kam alle dra på tur sammen også i år) Det er hytte til hytte-løyper ut i fra ethvert fysisk utgangspunkt man har Hum sier at sønnen bruker tredemøllen, så han er ikke så happy for salg av den, men 5000kr til regninger er viktigere; man kan løpe ute. Synd at de ikke fant ut av det med båndet. Alle slike tredemøller har en knapp/bryter som ligner på den man justerer fart med. Incline står det på den som gjør at båndet hever seg litt og at man ikke løper helt flatt. Mette har aldri løpt/gått med helling litt oppover, og kjøper var tydeligvis også ukjent med tredemølle (med mindre man kjøper den walking- pad som de fleste influencere har reklamert for så har skikkelige tredemøller mulighet for å løpe/gå med stigning, om så bare 1 i stigning pga det er ikke gunstig for knær, hofter og rygg hvis man bare løper flatt på tredemølle) Mette har erklært selv at hun er «allergisk» mot bruksanvisninger og har ikke lest om funksjonene til tredemøllen, og hun kunne heller ikke finne bruksanvisningen da kjøper var der. Men det ville ikke vært verre enn å google navn og modell på tredemøllen, så hadde de funnet ut av dette. En muntlig avtale er bindende, så jeg synes det var litt for lettvint for kjøper å trekke kjøpet når de lett kunne ha googlet seg frem til Incline-knappen. Ang det kjøkkenet hun kjøpte på avbetaling men glemte avdragene sånn at det gikk til inkasso; det er vel det kjøkkenet hun allerede har? Det er jo nytt og veldig fint, men det mangler fortsatt å få satt opp noen av delene (f.eks. foring/kanter rundt kjøleskapet. Kan aldri tenke meg at hun har kjøpt et nytt kjøkken og skal kvitte seg med det hun har. Kjøkkenet hennes er skikkelig fint synes jeg, og jeg misunner henne å ha så god benkplass. Generelt er både stuen og kjøkkenet veldig koselig:) 10 1
Nor Skrevet 19. mars #1534 Skrevet 19. mars M_z skrev (På 13.3.2025 den 21.52): lurer på hvor mange ganger vi skal måtte se de samme Tyrkia-snappene..? Må du ??? Er livet ditt så tomt at du må ha med deg alle repriser ? Noen nye følgere er kanskje kommet til, og vi andre vet hvordan vi bare dropper det vi ikke vil se. Hvorfor følger du henne ? 5 2
Nor Skrevet 19. mars #1535 Skrevet 19. mars Visla skrev (På 16.3.2025 den 23.46): Hvem kjøper en så dyr trefemølle, uten å reklamere på noe som ikke virker fra start av? Hvorfor kjøper man i det hele tatt med en så dyr tredemølle når man ikke trener? å kjøpe en så dyr jakke helt på slutten av vinteren, med påskudd av at den kan brukes neste vår. Da er det jo altfor stor nå sikkert. Barn på den alderen vokser plutselig mye til neste sesong. Mine barn på den alderen brukte ikke vinterjakke, de brukte vinterdress til å leke ute. Til og fra bilen brukte de en tynn jakke eller ullgenser (siden de ikke skal bruke jakke i bilstol) Vel hun jobber og klarer sine forpliktelser selv om det er trangt mange ganger. Hun har eget hus og bil hun klarer betjene lån på, selv om mange her hadde jublet om det ikke gikk bra for henne . Husk karma, når dere åpner neste henvendelse fra namsmannen eller noe i livet deres går skeis… for det gjør det med dere 🤭 5
Coco88 Skrevet 19. mars #1536 Skrevet 19. mars Nor skrev (3 timer siden): Vel hun jobber og klarer sine forpliktelser selv om det er trangt mange ganger. Hun har eget hus og bil hun klarer betjene lån på, selv om mange her hadde jublet om det ikke gikk bra for henne . Husk karma, når dere åpner neste henvendelse fra namsmannen eller noe i livet deres går skeis… for det gjør det med dere 🤭 Hvis du kjente til karma på et riktig vis ville du ha skjønt at fletta lever ut et liv der hu betaler massiv karma, og en del av karmaen hennes hjelper vi henne med her inne også 🤣 må ikke tro man har et så trøblete liv som m uten grunn! Og du, nå skaffet du deg litt ekstra karma også 😅 4
M_z Skrevet 19. mars #1537 Skrevet 19. mars Nor skrev (3 timer siden): Må du ??? Er livet ditt så tomt at du må ha med deg alle repriser ? Noen nye følgere er kanskje kommet til, og vi andre vet hvordan vi bare dropper det vi ikke vil se. Hvorfor følger du henne ? Du må slutte å ha på kritiske briller på alle kommentarene her inne. Du blir jo mer krenket enn M selv av det som står her… jeg liker å følge med på henne, liker å se alt det finurlige hun finner på, støtter henne i mye og reagerer på andre ting. Men når hun igjen og igjen og igjen legger ut de samme Tyrkia-snappene så er det greit å si ifra:) er livet ditt så tomt at du må bli krenket og kommentere på noen andre sine vegne? 10 1
Anneisabell Skrevet 20. mars Forfatter #1538 Skrevet 20. mars Greit åvære åpen om alt inkludert økonomi. Men er det greit og dele slik som mette gjør tenker jeg? 4 2
Nor Skrevet 20. mars #1539 Skrevet 20. mars Anneisabell skrev (4 timer siden): Greit åvære åpen om alt inkludert økonomi. Men er det greit og dele slik som mette gjør tenker jeg? Programleder Siri Kristiansen gjorde det også. Hva tenker du om det ?
Villroses hage Skrevet 20. mars #1540 Skrevet 20. mars Nor skrev (2 minutter siden): Programleder Siri Kristiansen gjorde det også. Hva tenker du om det ? What about? Aner ikke hvem det er, og duskusjon om vedkommende hører uansett ikke hjemme i denne tråden. 9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå