Gå til innhold

Mette Ask

Anneisabell

Anbefalte innlegg

Embla82 skrev (52 minutter siden):

Mette. Jeg henger ikke fast i denne tråden, men har vært innom nå og var også innom i perioden hvor du dro frem og tilbake fra Tyrkia. Jeg synes jeg ser et mønster. Den gangen var du overbevist om at du hadde møtt den store kjærligheten og at det var helt trygt å få barn med en person du for andre knapt kjente, for dere to hadde en connection som seerne ikke skjønte. Og istedet for å bare være trygg på avgjørelsen så gikk du enormt i forvar hver gang noen stilte spørsmål med opplegget eller ikke hadde troen på dere. Du kunne stolt på deg selv og latt folk tro hva de ville, sagt vent og se, og vært ferdig med det. Istedet ble det en innbitt kamp for å bevise at du hadde rett. Du klarte liksom ikke helt å slå deg med ro om at det var fremmede mennesker der ute som ikke hadde troen. Og for dem som ser det utenfra virker det da mest som om du egentlig ikke har troen selv. At du kjemper for å overbevise deg selv. 

For hvordan påvirker det ditt liv at folk du ikke kjenner tror noe om din historie? Det hadde ikke utgjort noen forskjell om du hadde klart å overbevise folk. Og det at fremmede mener noe om ditt liv er fordi du inviterer dem inn via sosiale medier. 

Jeg har selv vært mikroinfluenser, så vet innmari godt at det er et valg man selv tar. Jeg kjente hele tiden på om jeg fikk mer positivt enn negativt ut av det, og gav meg fordi jeg syntes oppmerksomheten var ubehagelig. Til tross for at ingen mente noe om mitt kjærlighetsliv eller arbeidsliv. Og grunnen til at ingen mente noe om det var at jeg ikke gav nok info om det til at der var noe å mene noe om. Med en offentlig snap-konto er man selv fullstendig ansvarlig for hva man velger å lage innhold/underholdning av og hva man velger å skjerme. Det er umulig å bestemme hvordan andre skal tolke det man selv velger å legge ut. 

Nå gjentar historien seg. Du tar store valg angående arbeidssituasjon, og legger ut om det på snap. Og når folk er skeptiske til avgjørelsen så har du mulighet til å holde roen, være trygg på at du tar riktig valg for deg selv, lene deg tilbake og la tiden vise at det går bra. Men istedet så går du til kamp og føler deg som et offer. 

Du kan ikke unnskylde tidligere oppførsel med at det er noen år siden, og så plutselig begynne å oppføre deg på samme måte som da. 

Amen!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)
Embla82 skrev (1 time siden):

Mette. Jeg henger ikke fast i denne tråden, men har vært innom nå og var også innom i perioden hvor du dro frem og tilbake fra Tyrkia. Jeg synes jeg ser et mønster. Den gangen var du overbevist om at du hadde møtt den store kjærligheten og at det var helt trygt å få barn med en person du for andre knapt kjente, for dere to hadde en connection som seerne ikke skjønte. Og istedet for å bare være trygg på avgjørelsen så gikk du enormt i forvar hver gang noen stilte spørsmål med opplegget eller ikke hadde troen på dere. Du kunne stolt på deg selv og latt folk tro hva de ville, sagt vent og se, og vært ferdig med det. Istedet ble det en innbitt kamp for å bevise at du hadde rett. Du klarte liksom ikke helt å slå deg med ro om at det var fremmede mennesker der ute som ikke hadde troen. Og for dem som ser det utenfra virker det da mest som om du egentlig ikke har troen selv. At du kjemper for å overbevise deg selv. 

For hvordan påvirker det ditt liv at folk du ikke kjenner tror noe om din historie? Det hadde ikke utgjort noen forskjell om du hadde klart å overbevise folk. Og det at fremmede mener noe om ditt liv er fordi du inviterer dem inn via sosiale medier. 

Jeg har selv vært mikroinfluenser, så vet innmari godt at det er et valg man selv tar. Jeg kjente hele tiden på om jeg fikk mer positivt enn negativt ut av det, og gav meg fordi jeg syntes oppmerksomheten var ubehagelig. Til tross for at ingen mente noe om mitt kjærlighetsliv eller arbeidsliv. Og grunnen til at ingen mente noe om det var at jeg ikke gav nok info om det til at der var noe å mene noe om. Med en offentlig snap-konto er man selv fullstendig ansvarlig for hva man velger å lage innhold/underholdning av og hva man velger å skjerme. Det er umulig å bestemme hvordan andre skal tolke det man selv velger å legge ut. 

Nå gjentar historien seg. Du tar store valg angående arbeidssituasjon, og legger ut om det på snap. Og når folk er skeptiske til avgjørelsen så har du mulighet til å holde roen, være trygg på at du tar riktig valg for deg selv, lene deg tilbake og la tiden vise at det går bra. Men istedet så går du til kamp og føler deg som et offer. 

Du kan ikke unnskylde tidligere oppførsel med at det er noen år siden, og så plutselig begynne å oppføre deg på samme måte som da. 

Dagens eller ukas beste og mest fornuftige innlegg, som sier mer enn noe annet. Håper virkelig hovedpersonen selv oxo ser leser og forstår innholdet 

Endret av Anneisabell
  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (11 minutter siden):

Dagens eller ukas beste og mest fornuftige innlegg, som sier mer enn noe annet. Håper virkelig hovedpersonen selv oxo ser leser og forstår innholdet 

Tviler sterkt på at M klarer å forstå og ta til seg budskapet til det er hu alt for egen og selvsentrert, det har vi sett gang på gang her inne.. men la oss håpe på en revolusjon, hun «jobber jo tross alt med å forbedre seg selv hele tiden» er jo mer noe hu sier for å unnskylde seg selv og leke gråtekone i offerrollen men la oss håpe hu klarer å våkne bitte bitte Litte grann..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coco88 skrev (18 minutter siden):

Tviler sterkt på at M klarer å forstå og ta til seg budskapet til det er hu alt for egen og selvsentrert, det har vi sett gang på gang her inne.. men la oss håpe på en revolusjon, hun «jobber jo tross alt med å forbedre seg selv hele tiden» er jo mer noe hu sier for å unnskylde seg selv og leke gråtekone i offerrollen men la oss håpe hu klarer å våkne bitte bitte Litte grann..

Du har rett, kommer ikke til å skje. Hun prater kunn tomme ord...

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla82 skrev (2 timer siden):

Dette!!! Mic drop!

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette.kun.privat skrev (12 timer siden):

Jeg forstår ærlig ikke hva som er provoserende med det jeg deler. 

Jeg pusser opp, driver med diy, jeg strikker og lager mat. Er det at jeg sa opp jobben min og søker nye eller at jeg snakker åpent om at jeg er til utredning for adhd?

Men kom igjen da, nå må Mette ta å gi seg. Dette har blitt gitt utallige ganger gitt svar på. Jeg blant annet har gitt en enkel forklaring på hvorfor jeg ikke liker Mette,, hva jeg finner provoserende og bakgrunnen for det. Andre har gitt sine grunner. Noen synes kanskje det er provoserende at hun tar idiotiske avgjørelser. Andre at hun har dra-til-tryne. Osv osv. Mette har fått utallige konkrete og mulige grunner. Likevel gjentar Mette seg som en slitsom papegøye med «jeg skjønner ikke hva som er provoserende med meg» i en stakkarslig tone.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt. 

Sol, admin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette.kun.privat skrev (På 8.3.2025 den 0.16):

Jeg forstår ærlig ikke hva som er provoserende med det jeg deler. 

Jeg pusser opp, driver med diy, jeg strikker og lager mat. Er det at jeg sa opp jobben min og søker nye eller at jeg snakker åpent om at jeg er til utredning for adhd?

Det er ikke det i seg selv, det handler om at lite virker gjennomtenkt og måten det kommuniseres på. Du pusser opp halvferdig og halvveis mtp kvalitet. Du strikker men nekter å følge mønster så du bruker heller mye mer tid på å gjøre det på nytt enn å gjøre det riktig fordi du skal gjøre alt på DIN måte. Du sier opp en fast jobb uten å ha en ny jobb å gå til når du har delt at du har økonomiske problemer og ikke får betalt regningene dine. Du "skylder" alle handlingene dine på at du sannsynligvis har ADHD. Du sier at du jobber med deg selv, men det synes ikke. Det er samme loopen hele tiden, selv om du kanskje ikke ser det helt selv?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (3 timer siden):

Det er ikke det i seg selv, det handler om at lite virker gjennomtenkt og måten det kommuniseres på. Du pusser opp halvferdig og halvveis mtp kvalitet. Du strikker men nekter å følge mønster så du bruker heller mye mer tid på å gjøre det på nytt enn å gjøre det riktig fordi du skal gjøre alt på DIN måte. Du sier opp en fast jobb uten å ha en ny jobb å gå til når du har delt at du har økonomiske problemer og ikke får betalt regningene dine. Du "skylder" alle handlingene dine på at du sannsynligvis har ADHD. Du sier at du jobber med deg selv, men det synes ikke. Det er samme loopen hele tiden, selv om du kanskje ikke ser det helt selv?

Går det du ramser opp her utover deg eller noen andre enn Mette? Hvorfor ikke bare la henne leve livet sitt med det evt kaoset hun skaper for seg selv? 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellenn skrev (51 minutter siden):

Går det du ramser opp her utover deg eller noen andre enn Mette? Hvorfor ikke bare la henne leve livet sitt med det evt kaoset hun skaper for seg selv? 

Hun spurte. Er det et problem at jeg svarer på det hun spør om? 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (11 minutter siden):

Hun spurte. Er det et problem at jeg svarer på det hun spør om? 

Nei, jeg bare skjønner ikke hvorfor det du ramser opp skal være så provoserende for deg, det rammer jo ikke deg. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (4 timer siden):

Dersom du ikke liker henne hvorfor gidder du da og sløse bort tiden din på henne.   Enda mer slenge ut dritt. Det er tid du aldri får tilbake.  

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosererrøde skrev (På 15.8.2024 den 15.20):

Husker jeg heiet på dem når jeg leste bloggen hennes. Trist at det har blitt slutt mellom dem. Men stort sett alle som blogget om menn og forhold fra Tyrkia har vel blitt single tror jeg. Vet ikke hva det er som gjør det. 

Ikke de smarteste damene, de blir bare brukt som billetter til et bedre land. Og ja, har hatt noen bekjente som ble bitt av Tyrkia basillen. Det varte til mennene fikk opphold i Norge. Hvorfor er dere så dumme damer? Hva skal man gjøre, le eller grine. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk blir så provosert over at hun bare er seg selv og ikke alltid lykkes med å gjennomføre det hun har tenkt. Folk er forskjellige! Tenk å sitte slik på sin høye hest å dømme andre fordi de tar valg som DU synes er teit... Eller gjør ting som DU aldri ville gjort... Og så kan det til og med være slik at den du dømmer har en diagnose som gjør at hun sliter med ting. Det er så dårlig gjort å sitte slik å slenge drit!

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellenn skrev (18 minutter siden):

Nei, jeg bare skjønner ikke hvorfor det du ramser opp skal være så provoserende for deg, det rammer jo ikke deg. 

Tenker du at det ikke er sånn at man kan provoseres av noe som ikke rammer en selv?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk blir så provosert over at hun bare er seg selv og ikke alltid lykkes med å gjennomføre det hun har tenkt. Folk er forskjellige! Tenk å sitte slik på sin høye hest å dømme andre fordi de tar valg som DU synes er teit... Eller gjør ting som DU aldri ville gjort... Og så kan det til og med være slik at den du dømmer har en diagnose som gjør at hun sliter med ting. Det er så dårlig gjort å sitte slik å slenge drit!

Hun kan jo leve livet sitt slik hun ønsker og la være å legge det ut på offentlig snap om hun ikke ønsker tilbakemeldinger?

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fotballfluen skrev (Akkurat nå):

Tenker du at det ikke er sånn at man kan provoseres av noe som ikke rammer en selv?

Nettopp! Mette har selv sagt hun deler for bl.a å hjelpe andre OG for på sikt å kunne tjene penger på snap. Og da dele f.eks. at hun tar andres reseptbelagte medisin for å teste ut selv er hodeløst. Hun sier ofte i ettertid at ting var dumt å dele, og ber om unnskylding for det. Men når det skjer for ørtende gang, er det ikke greit en plass. Da hun hadde Instagram konto med diy prosjekter heiet folk på henne. Nå er det er stor personlig dagbok-suppe med kortsiktige løsninger på det meste. Som andre skal være ytterst forsiktig med å la seg «influences» av. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (23 minutter siden):

Når det gjelder de tingene du ramset opp, som bare slår tilbake på henne selv, så ja. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (24 minutter siden):

Hun kan jo leve livet sitt slik hun ønsker og la være å legge det ut på offentlig snap om hun ikke ønsker tilbakemeldinger?

Det blir som å si til en som blir mobbet at vedkommende bare kan slutte å være seg selv, så slipper hen å bli mobbet. Man må ikke si/skrive alt man tenker. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellenn skrev (3 minutter siden):

Det blir som å si til en som blir mobbet at vedkommende bare kan slutte å være seg selv, så slipper hen å bli mobbet. Man må ikke si/skrive alt man tenker. 

For en merkelig sammenligning... Om man blir digitalt mobbet for privatlivet sitt som man selv velger å dele offentlig, så slutt å dele. Problem løst. Hele poenget med influencing er å skape oppmerksomhet. Det oppnår man oftest ved å provosere.

Endret av Fotballfluen
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...