Anneisabell Skrevet 28. februar Forfatter #1221 Del Skrevet 28. februar Minipilla skrev (På 28.2.2025 den 16.39): Jeg må si jeg er sjokkert over oppsigelse av fast jobb for å jobbe nattevakt, og så kan man ikke jobbe nattevakt likevel fordi «noen» ikke kan passe minstemann. Og for ikke å glemme at det er helseskadelig å jobbe natt plutselig. Skulle kanskje ikke sagt opp si. Ekspander 44 år og ta et sånt valg er helt utrolig 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 28. februar #1222 Del Skrevet 28. februar Anneisabell skrev (På 28.2.2025 den 17.29): 44 år og ta et sånt valg er helt utrolig Ekspander Er du overrasket?😏 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 28. februar Forfatter #1223 Del Skrevet 28. februar Xmasclovn skrev (På 28.2.2025 den 17.30): Er du overrasket?😏 Ekspander Nei 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 28. februar #1224 Del Skrevet 28. februar Anneisabell skrev (På 28.2.2025 den 17.33): Nei Ekspander Da er vi to🙋♀️ 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 28. februar #1225 Del Skrevet 28. februar Vintermåne skrev (På 28.2.2025 den 17.08): Du har delvis rett i at det er (en av grunnene) til at fler får adhd diagnose nå …… men ikke helt- det er en sinnsyk økning i diagnostisering og medisinbruk ift adhd de siste årene - den er formidabel - og kan ikke forklares med den årsaken alene! At du ikke ønsker å ha det, kan jeg jo forstå, men det er likevel ikke en fasit ift «alle andre» - bare se på sosiale medier; indta, snappere, tik tok osv - det ER en trend! Og ja, jeg synes ikke noe om det- jeg synes det er fornærmende ovenfor de som har det, det undergraver alvorligheten diagnosen har (for noen) ved å bagatellisere/ gjør det til «søte artigheter» du kan sjekke av på insta-reels! Ekspander Det er ingen søt artighet nei! Hvem tror det? Jeg har ikke klart å stå i arbeid, hatt smerter og insomni, ødelagte vennskap og forhold, og nerver som er helt frynsete. Og ja, skal bl.a. jeg ikke få medisiner hvis det hjelper meg? Er det sånn med andre sykdommer? Nei nå er det så mange som har astma eller lavt stoffskifte/ser dårlig og trenger medisiner/briller, så da må vi skjerpe inn?!?? Det er klart at når den andre halvparten av befolkningen (vi kvinner) plutselig finner ut hva som feiler oss, så blir det økning i medisineringen! Det er en 'trend' fordi vi er så mange som aldri har blitt hørt og blitt oversett og endelig gir livet mening. så vi har lyst til å skrike fra fjelltoppene! At det kanskje kan hjelpe noen andre også å forstå seg selv bedre er da bare fint. Dessuten er det 80% arvelig, så plutselig er det flere mødre og fedre som får en aha-opplevelse. Hvorfor skal vi ikke få den medisinene vi behøver mener du? 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anya66 Skrevet 28. februar #1226 Del Skrevet 28. februar Voksne folk som blir underholdt og ler av at noen uttaler ord feil? Herregud for et liv...🤡 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 28. februar Forfatter #1227 Del Skrevet 28. februar Anya66 skrev (På 28.2.2025 den 17.49): Voksne folk som blir underholdt og ler av at noen uttaler ord feil? Herregud for et liv...🤡 Ekspander Hva snakker du om? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 28. februar #1228 Del Skrevet 28. februar (endret) Hun vet at hun i de 18 ukene med karenstid ikke kan jobbe mer enn 50% av opprinnelig arbeidstid, som i hennes tilfelle er 40%? Så det er altså ikke fritt fram med jobbing i karenstiden og så få rett på dagpenger automatisk etter 18 uker..hun må sende meldekort underveis! Jobber man mer så forskyves karenstiden! Og hun kan ikke leve på 40% i 18 uker, så hun MÅ klare seg med å få nok jobb! For i praksis blir det vanskelig å oppnå dagpenger når man har sagt opp selv! Uansett, dagpenger er jo en stusselig utbetaling. Så må bare stå på!! Endret 28. februar av Moongirl 7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 28. februar #1229 Del Skrevet 28. februar Dessuten så får man ikke bestilt en adhd-diagnose i posten fordi man har lyst til å slite psykisk. Det er en lang utredning hos spesialist. Det er ikke sånn at influensere setter diagnose på seg selv. Blir litt som de som sier at folk 'velger å bli ufør'. Synes forresten det er UHØRT å sitte her å latterliggjøre et annet menneske som sliter med å få hverdagen til å gå opp, pga. henne psyke, og som er til utredning som hun har vært så heldig å få! Det nåløyet er smalt! 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 28. februar #1230 Del Skrevet 28. februar loffen skrev (På 28.2.2025 den 17.00): Det er klart man ønsket å få en diagnose stilt hvis man har adhd. Men ingen ønsker å ha adhd!! Faen ass. jeg skulle veldig gjerne vært foruten!!! Livet hadde vært så mye enklere! At flere får diagnose nå, er fordi det ikke er lenge siden at ekspertene fant ut at; oi, kvinner kan også ha det! Det er ikke bare bråkete gutter, det er ikke noe man vokser fra seg. Mange, mange voksne kvinner finner ut at alle de andre diagnosene de har fått gjennom livet, som fibromyalgi, angst, depresjon... det var adhd som forårsaket alt sammen. Og hadde de fått riktig diagnose og riktig hjelp tidligere, så hadde livet til mange av oss sett helt annerledes ut. Tror du folk har lyst til å ha aspergers, tourettes eller schizofreni også, eller? Ekspander Jeg tror overhodet ikke at noen ønsker seg adhd, nei. Dessverre "flirter" enkelte influensere med diverse diagnoser for å gjøre seg interessante. Nok en grunn til at jeg avskyr disse lettbeinte såkalte livsstil/mote/sminke/mammainfluenserne. Disse har selvfølgelig ingen begreper om hva en diagnose virkelig innebærer av utfordringer. Videre sies det at det er noe overdiagnostisering av barn for tiden. Unger som er over gjennomsnittet urolige i skolesammenheng, for eksempel, synes å være utsatt for muligens unødvendige utredninger og diagnoser. Kjempeviktig at de som virkelig har det, får god hjelp og medisiner, men også viktig å ikke behandle dem som ikke trenger det. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 28. februar #1231 Del Skrevet 28. februar Xmasclovn skrev (På 28.2.2025 den 17.09): Er det det som kalles «psykRiati», som hun sa her om dagen?🤭 Ekspander Kaneel skrev (På 28.2.2025 den 17.11): Hahahahahah 😂😂😂😂 talefeilene hennes drukner litt i dialekta for min del, den der var bra Ekspander Anneisabell skrev (På 28.2.2025 den 17.51): Hva snakker du om? Ekspander De to kommentarene over her, muligens? 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 28. februar #1232 Del Skrevet 28. februar Villroses hage skrev (På 28.2.2025 den 18.01): Jeg tror overhodet ikke at noen ønsker seg adhd, nei. Dessverre "flirter" enkelte influensere med diverse diagnoser for å gjøre seg interessante. Nok en grunn til at jeg avskyr disse lettbeinte såkalte livsstil/mote/sminke/mammainfluenserne. Disse har selvfølgelig ingen begreper om hva en diagnose virkelig innebærer av utfordringer. Videre sies det at det er noe overdiagnostisering av barn for tiden. Unger som er over gjennomsnittet urolige i skolesammenheng, for eksempel, synes å være utsatt for muligens unødvendige utredninger og diagnoser. Kjempeviktig at de som virkelig har det, får god hjelp og medisiner, men også viktig å ikke behandle dem som ikke trenger det. Ekspander Men disse barna må jo utredes skikkelig. ADHD er MYE mer enn bare urolighet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 28. februar #1233 Del Skrevet 28. februar Anya66 skrev (På 28.2.2025 den 17.49): Voksne folk som blir underholdt og ler av at noen uttaler ord feil? Herregud for et liv...🤡 Ekspander Ja det er underholdning på sitt beste for noen av oss🤡🤭 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 28. februar #1234 Del Skrevet 28. februar loffen skrev (På 28.2.2025 den 17.44): Det er ingen søt artighet nei! Hvem tror det? Jeg har ikke klart å stå i arbeid, hatt smerter og insomni, ødelagte vennskap og forhold, og nerver som er helt frynsete. Og ja, skal bl.a. jeg ikke få medisiner hvis det hjelper meg? Er det sånn med andre sykdommer? Nei nå er det så mange som har astma eller lavt stoffskifte/ser dårlig og trenger medisiner/briller, så da må vi skjerpe inn?!?? Det er klart at når den andre halvparten av befolkningen (vi kvinner) plutselig finner ut hva som feiler oss, så blir det økning i medisineringen! Det er en 'trend' fordi vi er så mange som aldri har blitt hørt og blitt oversett og endelig gir livet mening. så vi har lyst til å skrike fra fjelltoppene! At det kanskje kan hjelpe noen andre også å forstå seg selv bedre er da bare fint. Dessuten er det 80% arvelig, så plutselig er det flere mødre og fedre som får en aha-opplevelse. Hvorfor skal vi ikke få den medisinene vi behøver mener du? Ekspander Jeg mener absolutt ikke at du ikke skal få den medisinen du behøver - jeg snakker heller ikke om DEG spesifikt, men om en tendens - bl annet hos influencere se på Benedicte Haugaards click-bait akkurat nå- as we speak 🤦🏻♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 28. februar #1235 Del Skrevet 28. februar Moongirl skrev (På 28.2.2025 den 17.58): Hun vet at hun i de 18 ukene med karenstid ikke kan jobbe mer enn 50% av opprinnelig arbeidstid, som i hennes tilfelle er 40%? Så det er altså ikke fritt fram med jobbing i karenstiden og så få rett på dagpenger automatisk etter 18 uker..hun må sende meldekort underveis! Jobber man mer så forskyves karenstiden! Og hun kan ikke leve på 40% i 18 uker, så hun MÅ klare seg med å få nok jobb! For i praksis blir det vanskelig å oppnå dagpenger når man har sagt opp selv! Uansett, dagpenger er jo en stusselig utbetaling. Så må bare stå på!! Ekspander Vi får krysse fingrene for masse Fondora oppdrag fremover… 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 28. februar #1236 Del Skrevet 28. februar Vintermåne skrev (På 28.2.2025 den 18.14): Jeg mener absolutt ikke at du ikke skal få den medisinen du behøver - jeg snakker heller ikke om DEG spesifikt, men om en tendens - bl annet hos influencere se på Benedicte Haugaards click-bait akkurat nå- as we speak 🤦🏻♀️ Ekspander Følger ikke henne, men måtte spole gjennom nå. Det var tydelig click-bait ja. Så teit. Hun har da ikke adhd fordi om hun glemmer tiden og finner på å rydde i skapet rett før hun skal hente mora på flyplassen. Hun holder vel ikke på sånn flere ganger hver dag, regner jeg med. Da er det jo problemer. Men... hun er vel venninne med SvindlerBelinda? Så hun har vel fått med seg en del ting som er typisk da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 28. februar #1237 Del Skrevet 28. februar Xmasclovn skrev (På 28.2.2025 den 18.14): Vi får krysse fingrene for masse Fondora oppdrag fremover… Ekspander Må prioritere penger til diesel da.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 28. februar #1238 Del Skrevet 28. februar loffen skrev (På 28.2.2025 den 18.20): Følger ikke henne, men måtte spole gjennom nå. Det var tydelig click-bait ja. Så teit. Hun har da ikke adhd fordi om hun glemmer tiden og finner på å rydde i skapet rett før hun skal hente mora på flyplassen. Hun holder vel ikke på sånn flere ganger hver dag, regner jeg med. Da er det jo problemer. Men... hun er vel venninne med SvindlerBelinda? Så hun har vel fått med seg en del ting som er typisk da. Ekspander Ja- det er så teit!!! Og det er det som er poenget mitt, at her i Norge er det mange sånne- som bruker det for å «gjøre seg interressante» - og ikke minst amerikanske tiktokere osv - det er (super-dessverre) en trend 🙄🙄 som er med på å undergrave/ bagatellisere alvoret i diagnosen! og- jo- selvfølgelig trenger noen medisiner (og jeg er ikke en til å peke ut hvem) MEN - når tallene på resepter skyter til himmels på veldig få år- så bør man ta en pust i bakken? Man kan få medisiner for depresjoner/angst/hodepine osv også- men det er ikke sikkert at ALLE trenger medisiner? Det kan jo være at noen kan ha større utbytte av andre former enn medisiner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 28. februar #1239 Del Skrevet 28. februar Moongirl skrev (På 28.2.2025 den 18.20): Må prioritere penger til diesel da.... Ekspander Stemmer, hun hadde ikke råd til det her om dagen. Ja ja, hun får sette seg på sykkelen😂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 28. februar #1240 Del Skrevet 28. februar Vintermåne skrev (På 28.2.2025 den 18.32): Ja- det er så teit!!! Og det er det som er poenget mitt, at her i Norge er det mange sånne- som bruker det for å «gjøre seg interressante» - og ikke minst amerikanske tiktokere osv - det er (super-dessverre) en trend 🙄🙄 som er med på å undergrave/ bagatellisere alvoret i diagnosen! og- jo- selvfølgelig trenger noen medisiner (og jeg er ikke en til å peke ut hvem) MEN - når tallene på resepter skyter til himmels på veldig få år- så bør man ta en pust i bakken? Man kan få medisiner for depresjoner/angst/hodepine osv også- men det er ikke sikkert at ALLE trenger medisiner? Det kan jo være at noen kan ha større utbytte av andre former enn medisiner? Ekspander Hvorfor må man ta en pust i bakken? Det er da ikke farlig med medisiner. Mange har ikke så god effekt eller bivirkninger (som det er med alle medisiner, til og med vitaminer), og må klare seg uten, men alle har rett til å prøve. Alle som har høyt blodtrykk f.eks. får jo resept fordi de har høyt blodtrykk, ikke etter hvor mange andre som har høyt blodtrykk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå