Gå til innhold

Mette Ask

Anneisabell

Anbefalte innlegg

loffen skrev (På 26.2.2025 den 21.32):

:klemmer: Det er ikke noe feil med deg. Du har alltid vært bra nok. Du er bare ikke nevrotypisk, og du kommer til å få det så mye bedre med deg selv snart. Lykke til! Trist at visse klovner her inne ikke har empati og forståelse for at folk er forskjellige. 

Det heter ADHD. 

Ekspander  

Pluss pluss

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anneisabell skrev (På 26.2.2025 den 22.12):

Men fortsatt ikke et ord på snap om sin inntreden her?

Ekspander  

Har ikke tid, for hun er opptatt med å lese adhd boka si og skrive jobbsøknad🤭

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (På 26.2.2025 den 22.12):

Men fortsatt ikke et ord på snap om sin inntreden her?

Ekspander  

Nei kan jo ikke innrømme at hun er på kvinneguiden😊

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det å lese seg opp om egen diagnose for å bedre forstå diagnosen og eget handlingsmønster er jo bare bra.

Jeg er mere spent på når mai kommer jeg, hun står uten fast jobb (får i allefall ikke fast jobb hvis man blir innkalt til jobbintervju men takker nei til jobbintervju pga det er i arbeidstiden), samt det går ca 18 uker før hun får ledighetstrygd pga hun selv sa opp den faste jobben sin. Hun må ta ganske mange ekstravakter i mai for å få nok lønn i juni til at hun har nok til å betale faste utgifter Dvs hun må jobbe mye mai.-september som ekstravakt før hun får ledighetstrygd fra NAV for de dagene hun ikke jobber. 4 uker sommerferie i år kan hun nok bare glemme; da blir det 0 inntekt neste måned.

Jeg håper inderlig for Mette sin del at hun får fast jobb før oppsigelsestiden er over, sånn at hun får økonomisk stabilitet. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring, persondebatt, avsporing, brukerangrep og spekulasjoner.

Måne, admin.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har Mette delt på snap i dag? Noen som vil gi en liten oppsummering?

Endret av Xmasclovn
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kakafoni skrev (På 26.2.2025 den 18.21):

Hei, Mette!

Det dummeste du gjør er å gi deg i kast med å diskutere her inne. Logg av, overse kritikken. 

Ekspander  

Helt enig. Gjør valg som du føler passer deg men du trenger ikke forsvare deg. Hverken her eller på snap 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er sjokkert over oppsigelse av fast jobb for å jobbe nattevakt, og så kan man ikke jobbe nattevakt likevel fordi «noen» ikke kan passe minstemann. Og for ikke å glemme at det er helseskadelig å jobbe natt plutselig. Skulle kanskje ikke sagt opp si. 

• Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (På 28.2.2025 den 16.38):

Hva har Mette delt på snap i dag? Noen som vil gi en liten oppsummering?

Ekspander  

Mette kan ikke jobbe natt nå, må finne seg en Helge jobb eller en ny dagststilling 😂😅 eller leve av ekstra vakter. Hu angrer ikke på hu sa opp 😅😅 og mye suter og anklager mot oss her inne. Ja der var dagen gitt 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (På 28.2.2025 den 16.39):

Jeg må si jeg er sjokkert over oppsigelse av fast jobb for å jobbe nattevakt, og så kan man ikke jobbe nattevakt likevel fordi «noen» ikke kan passe minstemann. Og for ikke å glemme at det er helseskadelig å jobbe natt plutselig. Skulle kanskje ikke sagt opp si. 

Ekspander  

Ja det er mer enn sjokkerende, en skikkelig fjASKo

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (På 25.2.2025 den 23.16):

Det er også helt normalt å urinere. Men ikke når du gjør det 40 ganger om dagen, da er det ett problem. Ingen ØNSKER å ha en diagnose. Er du helt blåst. 

Jeg lurte forresten på om du har adhd selv siden du tror du vet alt om adhd...?! Hvis ikke kan du lese boka til Kristin Leer som Mette har kjøpt. Er du nevrospykolog kanskje? 

Ekspander  

Eh - er det INGEN som ønsker å ha en (adhd) diagnose? 
Det er i hvertfall det dummeste jeg har hørt - det er helt tydelig at ganske mange ønsker å ha en adhd diagnose- eller er det heeelt tilfeldig at brorparten av influencere plutselig har funnet ut at de skal komme seg til utredning? 
og hvis du følger Mette- så merker jo du også at hun ønsker å få denne diagnosen (mulig som en forklaring) ?? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (På 28.2.2025 den 16.42):

Mette kan ikke jobbe natt nå, må finne seg en Helge jobb eller en ny dagststilling 😂😅 eller leve av ekstra vakter. Hu angrer ikke på hu sa opp 😅😅 og mye suter og anklager mot oss her inne. Ja der var dagen gitt 

Ekspander  

Haha du tuller! Når det ble kommentert at oppsigelsen fremstod ugjennomtenkt og lite lur, var det bare vi som var ute etter å ta henne. Hun hadde full kontroll, og det var snakk om noen få netter så det skulle gå heeelt fint. Ellers hadde hun x antall tidligere arbeidssteder hun kunne jobbe ekstra hos. Hvem hadde rett? Var det kanskje bittelitt ugjennomtenkt i ren vanlig stil…

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minipilla skrev (På 28.2.2025 den 16.39):

Ekspander  

Fant hun ut NÅ at det er helsefarlig å jobbe natt? Hun som hadde sååå mye erfaring som nattevakt. Rene eksperten var hun for par uker siden.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintermåne skrev (På 28.2.2025 den 16.50):

Eh - er det INGEN som ønsker å ha en (adhd) diagnose? 
Det er i hvertfall det dummeste jeg har hørt - det er helt tydelig at ganske mange ønsker å ha en adhd diagnose- eller er det heeelt tilfeldig at brorparten av influencere plutselig har funnet ut at de skal komme seg til utredning? 
og hvis du følger Mette- så merker jo du også at hun ønsker å få denne diagnosen (mulig som en forklaring) ?? 

Ekspander  

Det er klart man ønsket å få en diagnose stilt hvis man har adhd. Men ingen ønsker å ha adhd!! 

Faen ass. jeg skulle veldig gjerne vært foruten!!! Livet hadde vært så mye enklere! At flere får diagnose nå, er fordi det ikke er lenge siden at ekspertene fant ut at; oi, kvinner kan også ha det! Det er ikke bare bråkete gutter, det er ikke noe man vokser fra seg. Mange, mange voksne kvinner finner ut at alle de andre diagnosene de har fått gjennom livet, som fibromyalgi, angst, depresjon... det var adhd som forårsaket alt sammen. Og hadde de fått riktig diagnose og riktig hjelp tidligere, så hadde livet til mange av oss sett helt annerledes ut. 

Tror du folk har lyst til å ha aspergers, tourettes eller schizofreni også, eller?

• Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (På 28.2.2025 den 16.53):

Haha du tuller! Når det ble kommentert at oppsigelsen fremstod ugjennomtenkt og lite lur, var det bare vi som var ute etter å ta henne. Hun hadde full kontroll, og det var snakk om noen få netter så det skulle gå heeelt fint. Ellers hadde hun x antall tidligere arbeidssteder hun kunne jobbe ekstra hos. Hvem hadde rett? Var det kanskje bittelitt ugjennomtenkt i ren vanlig stil…

Ekspander  

Ja man blir litt ordløs 😅😅😅 men siden Donald psykologi funker her, og gode råd funker ikke så.. Mette! Så bra du sa opp jobben din! Du bør IKKE prøve å få den tilbake! Ikke gjør det! Det er lurt å være ringetid vikar! Mye bedre! Gå ikke tilbake til tannlege kontor jobben din ! 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  loffen skrev (På 28.2.2025 den 17.00):

Det er klart man ønsket å få en diagnose stilt hvis man har adhd. Men ingen ønsker å ha adhd!! 

Faen ass. jeg skulle veldig gjerne vært foruten!!! Livet hadde vært så mye enklere! At flere får diagnose nå, er fordi det ikke er lenge siden at ekspertene fant ut at; oi, kvinner kan også ha det! Det er ikke bare bråkete gutter, det er ikke noe man vokser fra seg. Mange, mange voksne kvinner finner ut at alle de andre diagnosene de har fått gjennom livet, som fibromyalgi, angst, depresjon... det var adhd som forårsaket alt sammen. Og hadde de fått riktig diagnose og riktig hjelp tidligere, så hadde livet til mange av oss sett helt annerledes ut. 

Tror du folk har lyst til å ha aspergers, tourettes eller schizofreni også, eller?

Ekspander  

Du har delvis rett i at det er (en av grunnene) til at fler får adhd diagnose nå …… men ikke helt- det er en sinnsyk økning i diagnostisering og medisinbruk ift adhd de siste årene - den er formidabel - og kan ikke forklares med den årsaken alene! 
At du ikke ønsker å ha det, kan jeg jo forstå, men det er likevel ikke en fasit ift «alle andre» - bare se på sosiale medier; indta, snappere, tik tok osv - det ER en trend! 

Og ja, jeg synes ikke noe om det- jeg synes det er fornærmende ovenfor de som har det, det undergraver alvorligheten diagnosen har (for noen) ved å bagatellisere/ gjør det til «søte artigheter» du kan sjekke av på insta-reels! 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (På 28.2.2025 den 17.00):

Ja man blir litt ordløs 😅😅😅 men siden Donald psykologi funker her, og gode råd funker ikke så.. Mette! Så bra du sa opp jobben din! Du bør IKKE prøve å få den tilbake! Ikke gjør det! Det er lurt å være ringetid vikar! Mye bedre! Gå ikke tilbake til tannlege kontor jobben din ! 

Ekspander  

Er det det som kalles «psykRiati», som hun sa her om dagen?🤭

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (På 28.2.2025 den 17.09):

Er det det som kalles «psykRiati», som hun sa her om dagen?🤭

Ekspander  

Hahahahahah 😂😂😂😂 talefeilene hennes drukner litt i dialekta for min del, den der var bra

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (På 28.2.2025 den 17.11):

Hahahahahah 😂😂😂😂 talefeilene hennes drukner litt i dialekta for min del, den der var bra

Ekspander  

😂 Det kommer vel en tydelig uttalelse av ord på snap fremover🤭

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...