Anneisabell Skrevet 26. februar Forfatter #1181 Del Skrevet 26. februar Xmasclovn skrev (På 26.2.2025 den 18.25): Dette Mette er det beste rådet du noen gang kommer til få! Ekspander Men noen lære dessverre ikke av sine tidligere feil 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 26. februar #1182 Del Skrevet 26. februar Anneisabell skrev (På 26.2.2025 den 18.28): Men noen lære dessverre ikke av sine tidligere feil Ekspander Så sant som kan bli. Men helt seriøst. Hun burde logge av…alt. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette.kun.privat Skrevet 26. februar #1183 Del Skrevet 26. februar Kakafoni skrev (På 26.2.2025 den 18.21): Hei, Mette! Det dummeste du gjør er å gi deg i kast med å diskutere her inne. Logg av, overse kritikken. Ekspander Takker for rådet 😊. Jeg forstår at jeg ødelegger den negative dynamikken som noen har bygget opp her. Men det gikk for langt og nå er jeg her! Kommer ikke til å være veldig aktiv, men vil stikke innom innimellom fra nå av. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 26. februar Forfatter #1184 Del Skrevet 26. februar (endret) Mette.kun.privat skrev (På 26.2.2025 den 18.31): Takker for rådet 😊. Jeg forstår at jeg ødelegger den negative dynamikken som noen har bygget opp her. Men det gikk for langt og nå er jeg her! Kommer ikke til å være veldig aktiv, men vil stikke innom innimellom fra nå av. Ekspander Tror folk fortsatt skriver hva de opplever rundt din snap. Det blir ikke stoppet å skrive her. eller at den negative dynamikken blir ødelagt selv om du kom inn. Så lenge du snapper som du gjør vil folk reagere. Endret 26. februar av Anneisabell 4 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette.kun.privat Skrevet 26. februar #1185 Del Skrevet 26. februar Anneisabell skrev (På 26.2.2025 den 18.34): Tror folk fortsatt skriver hva de opplever rundt din snap. Det blir verden stoppet eller at siden du er her blir den negative dynamikken ødelagt. Så lenge du snapper som du gjør vil folk reagere Ekspander Noen få folk reagerer og går inn her for å spekulere, overdrive, noen ganger komme med løgn, vri og snu på ting jeg har sagt, ja. Det vil dere garantert fortsette med, så jeg er fullt klar over at dere ikke slutter med det. Men nå er jeg også her 😊 og jeg vil kommentere når jeg føler for det. Jeg er forøvrig veldig bevisst på at jeg ikke er "som alle andre", men det er det mange som ikke er, på forskjellige måter. Selv er jeg veldig impulsiv, ærlig, snakker fra leveren.... Ja, jeg har negative og positive sider som alle andre. Men jeg er en god mamma, en god arbeidstaker og et godt medmenneske. Ting som er veldig viktig for meg. 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 26. februar #1186 Del Skrevet 26. februar Anneisabell skrev (På 26.2.2025 den 18.34): Tror folk fortsatt skriver hva de opplever rundt din snap. Det blir ikke stoppet å skrive her. eller at den negative dynamikken blir ødelagt selv om du kom inn. Så lenge du snapper som du gjør vil folk reagere. Ekspander Det er for enkelt å legge alt på at det er en negativ dynamikk her og en gjeng som utelukkende er ute etter å vri om og lyve. Kan det tenkes @Mette.kun.privatat ting blir forstått og diskutert slik det gjøres pga måten du formidler det og uttrykker deg på? Det er fint at du er klar over og fornøyd med hvordan du selv oppfatter deg som menneske, men det det er også minst like viktig å kunne se seg selv utenfra. Du kan google «mentalisering». 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 26. februar Forfatter #1187 Del Skrevet 26. februar Xmasclovn skrev (På 26.2.2025 den 19.05): Det er for enkelt å legge alt på at det er en negativ dynamikk her og en gjeng som utelukkende er ute etter å vri om og lyve. Kan det tenkes @Mette.kun.privatat ting blir forstått og diskutert slik det gjøres pga måten du formidler det og uttrykker deg på? Det er fint at du er klar over og fornøyd med hvordan du selv oppfatter deg som menneske, men det det er også minst like viktig å kunne se seg selv utenfra. Du kan google «mentalisering». Ekspander Dessuten er jeg ikke 100% sikker på at dette er mette. Det er ikke helt likt hvordan hun selv tekster sine snapper.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 26. februar #1188 Del Skrevet 26. februar Anneisabell skrev (På 26.2.2025 den 19.26): Dessuten er jeg ikke 100% sikker på at dette er mette. Det er ikke helt likt hvordan hun selv tekster sine snapper.. Ekspander Hun kommer til å avkrefte/bekrefte snart, siden hun uansett er inne å leser. Deltagelse skal man ikke se bort fra heller, men den kan være under både Mette og Trude🤭 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 26. februar #1189 Del Skrevet 26. februar (endret) Jag tror ärligt talat inte det här kommer att nå in, men jag ger det ett försök ändå; Varför envisas du @Mette.kun.privat med att göra samma sak igen och igen och sen förvänta ett annat resultat? Nu har du, upprepade gånger, försökt att dela av dig med alla aspekt av ditt liv. Folk reagerar, inte bare positivt utan också kritiskt, och du går i källaren. Skriker ut och ska försvara att det minsann inte var si och inte var så. Det är vad du förmedlar och sättet du förmedlar på som blir källan till reaktionerna. Så skal du försvara dig ett tag, gråta lite på Snap och tycke att alla är fruktansvärda emot dig (även om du själv tycker dig vara en alldeles underbar person och tydligen då är friställd från kritik…?) och sen skal du logga av och ”minsann aldrig logga på för detta förstör dig!”. …Så går det ett tag och så är det samma veva på ny. Varför exponera dig upprepade gånger när du uppenbarligen inte mår bra av det? När du varje gång känner dig missuppfattat, missförstått och feltolkad en stump i kvarten? När du tror/är rädd för att reaktionerna på det du helt självmant väljer att dela kan förstöra för dig? Jag förstår ärligt talat inte vad du försöker eller önskar att åstadkomma med din exponering och delande av ditt liv. Endret 26. februar av Hei2016 Fel formatering 11 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 26. februar #1190 Del Skrevet 26. februar Hei2016 skrev (På 26.2.2025 den 19.40): Jag tror ärligt talat inte det här kommer att nå in, men jag ger det ett försök ändå; Varför envisas du @Mette.kun.privat med att göra samma sak igen och igen och sen förvänta ett annat resultat? Nu har du, upprepade gånger, försökt att dela av dig med alla aspekt av ditt liv. Folk reagerar, inte bare positivt utan också kritiskt, och du går i källaren. Skriker ut och ska försvara att det minsann inte var si och inte var så. Det är vad du förmedlar och sättet du förmedlar på som blir källan till reaktionerna. Så skal du försvara dig ett tag, gråta lite på Snap och tycke att alla är fruktansvärda emot dig (även om du själv tycker dig vara en alldeles underbar person och tydligen då är friställd från kritik…?) och sen skal du logga av och ”minsann aldrig logga på för detta förstör dig!”. …Så går det ett tag och så är det samma veva på ny. Varför exponera dig upprepade gånger när du uppenbarligen inte mår bra av det? När du varje gång känner dig missuppfattat, missförstått och feltolkad en stump i kvarten? När du tror/är rädd för att reaktionerna på det du helt självmant väljer att dela kan förstöra för dig? Jag förstår ärligt talat inte vad du försöker eller önskar att åstadkomma med din exponering och delande av ditt liv. Ekspander 👏🏻 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 26. februar #1191 Del Skrevet 26. februar Mette.kun.privat skrev (På 26.2.2025 den 18.45): Noen få folk reagerer og går inn her for å spekulere, overdrive, noen ganger komme med løgn, vri og snu på ting jeg har sagt, ja. Det vil dere garantert fortsette med, så jeg er fullt klar over at dere ikke slutter med det. Men nå er jeg også her 😊 og jeg vil kommentere når jeg føler for det. Jeg er forøvrig veldig bevisst på at jeg ikke er "som alle andre", men det er det mange som ikke er, på forskjellige måter. Selv er jeg veldig impulsiv, ærlig, snakker fra leveren.... Ja, jeg har negative og positive sider som alle andre. Men jeg er en god mamma, en god arbeidstaker og et godt medmenneske. Ting som er veldig viktig for meg. Ekspander Det er bra at du har en oppfattelse av deg som en god mor, god arbeidstaker og et godt menneske. Men hvis du ser deg selv med andres øyne, så tror jeg kanskje du også vil se noe annet. Inntrykket folk har er dessverre ikke udelt positivt og det kommer kun av hva du har lagt ut selv. Ønsker ikke å gå i detalj, da begynner det å gå over til personangrep og det har jeg ikke noe ønske om. Men jeg tror du gjør deg selv og barna dine en stor tjeneste ved å logge av fra sosiale medier. Det gjør deg ikke godt. Og du har mye skyld i det selv. Hva du formidler, hvordan du formidler det osv. Det er ikke dynamikken her inne som har skylda for hvordan ting fremstår. Hvorfor utsetter du deg selv frivillig for dette fokuset? Les @Hei2016 sitt innlegg, gjerne flere ganger, for hun sier det veldig bra. 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette.kun.privat Skrevet 26. februar #1192 Del Skrevet 26. februar Xmasclovn skrev (På 26.2.2025 den 19.05): Det er for enkelt å legge alt på at det er en negativ dynamikk her og en gjeng som utelukkende er ute etter å vri om og lyve. Kan det tenkes @Mette.kun.privatat ting blir forstått og diskutert slik det gjøres pga måten du formidler det og uttrykker deg på? Det er fint at du er klar over og fornøyd med hvordan du selv oppfatter deg som menneske, men det det er også minst like viktig å kunne se seg selv utenfra. Du kan google «mentalisering». Ekspander Jeg formidler og utrykker meg utifra den personen jeg er, mine erfaringer og mine opplevelser. Om jeg skal begynne å overtenke på hva mine ord skal missoppfattes til eller vries om til å bli hos noen enkelte, så kan jeg like godt slutte å snakke i det hele tatt (noe jeg overhode ikke ønsker). Jeg forstår at når jeg snakker på snapchat og bare tekster deler av det, så kan noen som ikke har på lyd miste hele sammenhengen. Jeg forstår og at jeg ikke vil bli likt av alle, på lik linje som at ikke alle vil forstå budskapet mitt eller meg som menneske. Det er jeg innforstått med og er ikke noe jeg reagerer på. Det jeg reagerer på er når noen, deg inkludert, spekulerer så i de grader videre og legger det frem som en sannhet på et offentlig forum. Jeg reagerer også der hvor dere drar inn familien min og spekulerer og synser negativt om de, uten at jeg har sagt noe som helst om de. Jeg har nemlig familie jeg ikke snakker om eller viser på mine kanaler fordi de ikke ønsker å være offentlig. Men selv om de ikke er synlige, så er de i livet mitt og de stiller selvsagt opp for meg. Og sist, men ikke minst, så reagerer jeg på løgn. Jeg anser meg selv som et menneske som er flink til å ta imot konstruktiv kritikk, se mine egne feil, innse feil jeg kanskje ikke tildligere så, si unnskyld og beklager der det trengst og jeg er flink til å jobbe for forbedringer i meg selv. Jeg kan selvsagt prøve å forbedre meg i måten jeg formidler og utrykker meg på. Men jeg kan ikke forandre det mennesket jeg er. Får veldig mange meldinger fra de som forstår meg og forstår hva jeg formidler. Så det veier selvsagt høyest. Og ja, dette er meg 😅. Dere får sende meg en melding på snapchat om dere virkelig tviler. Jeg har kun denne brukeren og har absolutt ingen ønsker om å rote meg inn i noe jeg har erfart før. Men nå må jeg gi meg med å svare 😊 kan ikke sitte her hele kvelden. Nyt kvelden dere 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette.kun.privat Skrevet 26. februar #1193 Del Skrevet 26. februar Lunabelle skrev (På 26.2.2025 den 20.01): Det er bra at du har en oppfattelse av deg som en god mor, god arbeidstaker og et godt menneske. Men hvis du ser deg selv med andres øyne, så tror jeg kanskje du også vil se noe annet. Inntrykket folk har er dessverre ikke udelt positivt og det kommer kun av hva du har lagt ut selv. Ønsker ikke å gå i detalj, da begynner det å gå over til personangrep og det har jeg ikke noe ønske om. Men jeg tror du gjør deg selv og barna dine en stor tjeneste ved å logge av fra sosiale medier. Det gjør deg ikke godt. Og du har mye skyld i det selv. Hva du formidler, hvordan du formidler det osv. Det er ikke dynamikken her inne som har skylda for hvordan ting fremstår. Hvorfor utsetter du deg selv frivillig for dette fokuset? Les @Hei2016 sitt innlegg, gjerne flere ganger, for hun sier det veldig bra. Ekspander Siste svaret mitt i kveld: Jeg har ikke bare en oppfattelse av at jeg er en god mor, god arbeidstaker og et godt medmenneske. Det er noe jeg vet, og er helt trygg på. Beklager, men her er jeg så trygg, at jeg du får ingen reaksjon fra meg. Det er derimot andre ting jeg kan og bør bli flinkere på. Noe jeg jobber med 😊. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 26. februar Forfatter #1194 Del Skrevet 26. februar Mette.kun.privat skrev (På 26.2.2025 den 20.18): Siste svaret mitt i kveld: Jeg har ikke bare en oppfattelse av at jeg er en god mor, god arbeidstaker og et godt medmenneske. Det er noe jeg vet, og er helt trygg på. Beklager, men her er jeg så trygg, at jeg du får ingen reaksjon fra meg. Det er derimot andre ting jeg kan og bør bli flinkere på. Noe jeg jobber med 😊. Ekspander Vi alle tror jo det beste om oss selv. Tenker det er lurt og lytte litt til folk rundt oss. For vi er neppe så enestående som vi ønsker å tro om oss selv 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruK Skrevet 26. februar #1195 Del Skrevet 26. februar Er Mette sammen han tyrkeren enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 26. februar #1196 Del Skrevet 26. februar Mette.kun.privat skrev (På 26.2.2025 den 20.07): Jeg formidler og utrykker meg utifra den personen jeg er, mine erfaringer og mine opplevelser. Om jeg skal begynne å overtenke på hva mine ord skal missoppfattes til eller vries om til å bli hos noen enkelte, så kan jeg like godt slutte å snakke i det hele tatt (noe jeg overhode ikke ønsker). Jeg forstår at når jeg snakker på snapchat og bare tekster deler av det, så kan noen som ikke har på lyd miste hele sammenhengen. Jeg forstår og at jeg ikke vil bli likt av alle, på lik linje som at ikke alle vil forstå budskapet mitt eller meg som menneske. Det er jeg innforstått med og er ikke noe jeg reagerer på. Det jeg reagerer på er når noen, deg inkludert, spekulerer så i de grader videre og legger det frem som en sannhet på et offentlig forum. Jeg reagerer også der hvor dere drar inn familien min og spekulerer og synser negativt om de, uten at jeg har sagt noe som helst om de. Jeg har nemlig familie jeg ikke snakker om eller viser på mine kanaler fordi de ikke ønsker å være offentlig. Men selv om de ikke er synlige, så er de i livet mitt og de stiller selvsagt opp for meg. Og sist, men ikke minst, så reagerer jeg på løgn. Jeg anser meg selv som et menneske som er flink til å ta imot konstruktiv kritikk, se mine egne feil, innse feil jeg kanskje ikke tildligere så, si unnskyld og beklager der det trengst og jeg er flink til å jobbe for forbedringer i meg selv. Jeg kan selvsagt prøve å forbedre meg i måten jeg formidler og utrykker meg på. Men jeg kan ikke forandre det mennesket jeg er. Får veldig mange meldinger fra de som forstår meg og forstår hva jeg formidler. Så det veier selvsagt høyest. Og ja, dette er meg 😅. Dere får sende meg en melding på snapchat om dere virkelig tviler. Jeg har kun denne brukeren og har absolutt ingen ønsker om å rote meg inn i noe jeg har erfart før. Men nå må jeg gi meg med å svare 😊 kan ikke sitte her hele kvelden. Nyt kvelden dere Ekspander Beklager, men dette blir for dumt. I typisk Mette-stil prøver du å gi inntrykk av å ta selvkritikk, men kort tid etter skyter du likevel ut at det er «alle» andre sin feil. Ønsker du f.eks ikke å veie ordene dine, selv om du vet at det vil kunne føre til misoppfatninger, kan du ene og alene takke det selv når sånt skjer. Ikke «folka på nett som bare er slemme». Et annet eksempel er måten du velger å omtale familierelasjoner, kontakt med andre mennesker, det å ta imot hjelp fra sine nærmeste på. Måten du gjør dette på er det som gir oss det innrykket vi sitter igjen med. Noen bruker kanskje i tillegg sitt liv og mellommennesklige relasjoner som referansepunkt og sammenligningsgrunnlag, og stiller enda mer spørsmål fordi de finner det rart å ha et så «kjølig» forhold til famile og andre mennesker. Du må gjerne vise til hvor jeg har kommet med løgn/spekulasjon, så kan vi diskutere det nærmere. 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 26. februar #1197 Del Skrevet 26. februar Mette.kun.privat skrev (På 26.2.2025 den 20.07): Jeg reagerer også der hvor dere drar inn familien min og spekulerer og synser negativt om de, uten at jeg har sagt noe som helst om de. Jeg har nemlig familie jeg ikke snakker om eller viser på mine kanaler fordi de ikke ønsker å være offentlig. Men selv om de ikke er synlige, så er de i livet mitt og de stiller selvsagt opp for meg. Ekspander Fast, Mette, här ljuger du. Du har tidigare, över väldigt lång tid, delat mycket om din familj och dina familjemedlemmar. Upprepade gånger. Bara för att du från och med nu (eller önskat startdatum) har bestämt (eller de har bestämt?) att du inte ska/får visa dem, betyder inte det att allt, och då menar jag ALLT, du har delat om dem tidigare automatiskt raderas från alla andras minne. En av nackdelarna med att dela, är att när det är gjort så kommer folk ihåg. 6 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 26. februar #1198 Del Skrevet 26. februar Xmasclovn skrev (På 26.2.2025 den 18.25): Dette Mette er det beste rådet du noen gang kommer til få! Ekspander Ja men da vet vi hu værtfall kommer til å bli værende å diskutere mer 🤣🤣😅 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 26. februar #1199 Del Skrevet 26. februar Kaneel skrev (På 26.2.2025 den 20.50): Ja men da vet vi hu værtfall kommer til å bli værende å diskutere mer 🤣🤣😅 Ekspander Du har helt rett! Tenkte faktisk ikke at hun gjøre motsatt av det hun blir rådet om. Mette vær her og diskuter med oss. Vær aktiv på alle medier og sosiale medier slik du har vært før. Det er sikkert en eller annen avis som vil skrive om ett eller annet prinsipp du har eller noe som skjer i livet ditt! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 26. februar #1200 Del Skrevet 26. februar Mette.kun.privat skrev (På 26.2.2025 den 18.31): Takker for rådet 😊. Jeg forstår at jeg ødelegger den negative dynamikken som noen har bygget opp her. Men det gikk for langt og nå er jeg her! Kommer ikke til å være veldig aktiv, men vil stikke innom innimellom fra nå av. Ekspander Det er ikke noe feil med deg. Du har alltid vært bra nok. Du er bare ikke nevrotypisk, og du kommer til å få det så mye bedre med deg selv snart. Lykke til! Trist at visse klovner her inne ikke har empati og forståelse for at folk er forskjellige. Hei2016 skrev (På 26.2.2025 den 19.40): Jag tror ärligt talat inte det här kommer att nå in, men jag ger det ett försök ändå; Varför envisas du @Mette.kun.privat med att göra samma sak igen och igen och sen förvänta ett annat resultat? Nu har du, upprepade gånger, försökt att dela av dig med alla aspekt av ditt liv. Folk reagerar, inte bare positivt utan också kritiskt, och du går i källaren. Skriker ut och ska försvara att det minsann inte var si och inte var så. Det är vad du förmedlar och sättet du förmedlar på som blir källan till reaktionerna. Så skal du försvara dig ett tag, gråta lite på Snap och tycke att alla är fruktansvärda emot dig (även om du själv tycker dig vara en alldeles underbar person och tydligen då är friställd från kritik…?) och sen skal du logga av och ”minsann aldrig logga på för detta förstör dig!”. …Så går det ett tag och så är det samma veva på ny. Varför exponera dig upprepade gånger när du uppenbarligen inte mår bra av det? När du varje gång känner dig missuppfattat, missförstått och feltolkad en stump i kvarten? När du tror/är rädd för att reaktionerna på det du helt självmant väljer att dela kan förstöra för dig? Jag förstår ärligt talat inte vad du försöker eller önskar att åstadkomma med din exponering och delande av ditt liv. Ekspander Det heter ADHD. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå