Gå til innhold

Mette Ask

Anneisabell

Anbefalte innlegg

Nå blir det vel litt opphausing her? Hun mente/ sa vel at hun ikke har godd rutiner når barna ikke er der og at hun sovner uten å dusje, pusse tennene og fjerne sminke? Hun sa jo ikke at hun går rundt uten å pusse tennene osv? 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anneisabell skrev (1 time siden):

Eller sier hun dette for å få klikk og oppmerksomhet.  Adhd kan ikke brukes som Unskyldning den kommer og går vell ikke samtidig med samværet med ungene.  Tror helt seriøst ikke at hun har adhd. Men er sånn som person.  At hun må kjøpe bok om diagnosen og få hjelp til å leve livet er ganske rart,med tanke på at en i nærmeste familie allerede har diagnosen. Da har hun vell fått mye råd og veiledning som hun kan overføre til sitt eget liv. Eller klarer hun ikke det? Og forventer at behandler skal forfølge henne for at hun kanskje kan klare å endre på livet sitt

Jeg er villig til å tro at denne damen faktisk sliter med sånt. Men det er ikke pga adhd. Hvis det er slik at hun skal utredes mer generelt enn kun for adhd, tror jeg det kommer flere diagnoser. Hun smører nok litt på med dette å kjøpe bok og bla bla for å fremstille seg enda mer håpløs. Som om det trengs😂

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende at det var andre hensikter hos den ene som trengte vaskehjelp. Veldig rart at sånne ekstreme ting alltid skjer med de som deler livet sitt på snap. Har ikke skjedd de mange jeg kjenner som tar på seg vasking hos folk 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (19 minutter siden):

Overraskende at det var andre hensikter hos den ene som trengte vaskehjelp. Veldig rart at sånne ekstreme ting alltid skjer med de som deler livet sitt på snap. Har ikke skjedd de mange jeg kjenner som tar på seg vasking hos folk 

Den ene løgnen drar den andre med seg når det gjelder Mette. Bare å se tilbake på alt hun har gjort og delt gjennom blogg og snap. Helt utrolig at ei godt voksen dame holder på slik.  

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke overraskende..det tenkte eg med en gang hun la ut annonse.. og eg skrev her at eg håpet hun fikk seriøse svar...

Men, hva kan man forvente når man  inne på hennes åpne facebook kan se en del "dum og deilig" bilder? En sånn måte er ikke heldig å framstå på for kreti og pleti når man skal hjem til folk...det burde man virkelig forstå! Ha en lukket og nøytral profil!!

Endret av Moongirl
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moongirl skrev (37 minutter siden):

Det er ikke overraskende..det tenkte eg med en gang hun la ut annonse.. og eg skrev her at eg håpet hun fikk seriøse annonser..

Men, hva kan man forvente når man kan inne på hennes åpne facebook se en del "dum og deilig" bilder? En sånn måte er ikke heldig å framstå på for kreti og pleti når man skal hjem til folk...det burde man virkelig forstå! Ha en lukket og nøytral profil!!

Hun er jo dum og deilig så det er da ikke rart…

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forvente at andre skal stille opp så hun kan komme natt. Det er frekt. Virker som hun selv stiller opp for datter så hun kan dyrke seg selv. Eller x så han kan jobbe ugunstige vakter foran å ha sin egen datter mer enn han har....joda så det så

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ikke at familie stiller opp med overnatting av barnebarn, kakebaking til en bursdagsfeiring eller henting i barnehage. Men de ønsker å hjelpe og å få være sammen med barn og barnebarn.

Vi stiller opp for hverandre så godt vi kan og jeg har heller ikke tenkt at det er frekt om venner eller familie ber om hjelp. Trist for Mette at de ikke har det slik. 
Jeg vil tro det hadde vært enklere å stille opp for hverandre i Mettes situasjon dersom man har en fast avtale. Det betyr ikke man ikke kan være fleksibel. Men hun styrer på og gjør livet så vanskelig for seg selv som hun kan dessverre. Jeg liker henne, men blir så oppgitt 🙈 over et fremmed menneske til og med 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller x så han kan jobbe ugunstige vakter foran å ha sin egen datter mer enn han har.

Stemmer at hun har sagt at pappaen ikke kan ha barnet oftere pga ugunstige vakter. 

Tenk om de heller kunne stille opp for hverandre slik at han kunne ha barnet oftere og hun kunnet jobbe natt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med den dama som ikke henger på grep.  

50% natt var kunn få netter i mnd  når hun nå skal kommentere hva andre mener , er det plutselig flere netter i uken.

Så høy og troen på seg selv. Ser for meg det hjemmekontoret haha

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (På 23.2.2025 den 17.10):

Ja hun sa det ganske nøyaktig slik. At barna var de som holder henne i rutine, og når de ikke er der så glemmer hun alt, som å spise, legge seg og pusse tenner.  
Det blir for dumt, og kan heller ikke skylde på adhd siden hun i følge seg selv klarer det når barna er der. Er det selektivt hva hun klarer og når? Selektiv adhd? Eller klarer hun det egentlig aldri, men får hjelp av barna til å huske på sånt. Hun har kronisk fett hår, så blir ikke overrasket over slike utsagn heller..

Det er ikke rart hun ikke får jobb på bofellesskap der hun skal hjelpe brukere med nettopp slike ting og så klarer hun ikke å pusse sine egne tenner.

Jo… adhd kan gjøre at man kan glemme å f.eks. drikke vann ( for du plutselig føler du skal tørste i hjel), spise på hele dagen fordi du er oppslukt av noe du holder på med og ikke merker at du er sulten. At hun kan glemme å spise, og så sovner på sofaen før hun får pusset tenner er ikke så rart? 
Det  er jo ikke noe som behøver å skje fast hver dag fordi om det er pga adhd. :ler: 

Har du adhd selv, og vet veldig mye om hvordan det faktisk arter seg? 
His ikke så kan jeg anbefale boka som Mette har bestilt. Eller titte innom instagramkontoen til Alex Partrtidge. (Grunnleggeren av LadBible og UniLad) 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (36 minutter siden):

Jo… adhd kan gjøre at man kan glemme å f.eks. drikke vann ( for du plutselig føler du skal tørste i hjel), spise på hele dagen fordi du er oppslukt av noe du holder på med og ikke merker at du er sulten. At hun kan glemme å spise, og så sovner på sofaen før hun får pusset tenner er ikke så rart? 
Det  er jo ikke noe som behøver å skje fast hver dag fordi om det er pga adhd. :ler: 

Har du adhd selv, og vet veldig mye om hvordan det faktisk arter seg? 
His ikke så kan jeg anbefale boka som Mette har bestilt. Eller titte innom instagramkontoen til Alex Partrtidge. (Grunnleggeren av LadBible og UniLad) 

Og man kan bli veldig «ute av syne, ute av sinn».

Feks hvis jeg ikke SER skittentøyskurven så greier jeg ikke tenke på at jeg må vaske klær.

Forlater jeg en husarbeidsoppgave halvferdig i et rom og begynner på noe nytt i en annen del av huset så greier jeg ikke huske å fullføre oppgave 1 før jeg får sjokk av å komme tilbake inn der og ser det. Osv.

Det handler mye om at det foregår så mye i adhd-hjernen til en hver tid at det er vanskelig å forholde seg til andre ting enn det som skjer her og nå.

Også skal det nesten ingenting til for at en tanke/rutine/oppgave blir distrahert/avbrutt av noe annet.

Og er jeg i et hyperfokus på noe så kan jeg lett glemme å drikke/spise mellom frokost og midnatt😅

Endret av GhostHug
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger ikke Mette lengre (men gjorde det i forrige runde) så må derfor ta litt forbehold. Ut fra hva som skrives her så er hun lik som for noen år siden.

Noen som har skjønt hvorfor hun er så besatt av å få ADHD-diagnose? Hvorfor har hun «bestemt» seg for at det er ADHD? Er det fordi hun vil stabiliseres med medisiner hvis hun begynner på det eller for å få en bortforklaring?

Hvis hun tror hun har ADHD, hvorfor følger hun ikke livsstilsrådene til en med den sykdommen? Høres ut som hun gjør det motsatte - nemlig marinere seg i «haha jeg gjorde sånn, jeg har såååå ADHD»? Jeg bare skjønner ikke hvorfor hun ikke innretter livet sitt etter diagnosen hun tror hun har, setter opp systemer, skjemaer å følge, passer på at hun ikke tar uoverveide valg (som å si opp en fast jobb) etc.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GhostHug skrev (11 timer siden):

Og man kan bli veldig «ute av syne, ute av sinn».

Feks hvis jeg ikke SER skittentøyskurven så greier jeg ikke tenke på at jeg må vaske klær.

Forlater jeg en husarbeidsoppgave halvferdig i et rom og begynner på noe nytt i en annen del av huset så greier jeg ikke huske å fullføre oppgave 1 før jeg får sjokk av å komme tilbake inn der og ser det. Osv.

Det handler mye om at det foregår så mye i adhd-hjernen til en hver tid at det er vanskelig å forholde seg til andre ting enn det som skjer her og nå.

Også skal det nesten ingenting til for at en tanke/rutine/oppgave blir distrahert/avbrutt av noe annet.

Og er jeg i et hyperfokus på noe så kan jeg lett glemme å drikke/spise mellom frokost og midnatt😅

:highfive:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med selvtillit da..hvor hun mener at hun er den perfekte kandidaten av de alle! Men, ehh..nå er plutselig en dagtidsjobb blitt drømmejobben? Hva skjedde med nattevakter og det å jobbe med mennesker?

Altså..hun med hjemmekontor...med liten struktur på livet sitt? Det kan vel ikke gå bra. ..

Og det  er vel ikke så positivt at hun har sagt opp jobben sin i kjeden der hun nå skal søke?

Endret av Moongirl
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nana skrev (7 timer siden):

Jeg følger ikke Mette lengre (men gjorde det i forrige runde) så må derfor ta litt forbehold. Ut fra hva som skrives her så er hun lik som for noen år siden.

Noen som har skjønt hvorfor hun er så besatt av å få ADHD-diagnose? Hvorfor har hun «bestemt» seg for at det er ADHD? Er det fordi hun vil stabiliseres med medisiner hvis hun begynner på det eller for å få en bortforklaring?

Hvis hun tror hun har ADHD, hvorfor følger hun ikke livsstilsrådene til en med den sykdommen? Høres ut som hun gjør det motsatte - nemlig marinere seg i «haha jeg gjorde sånn, jeg har såååå ADHD»? Jeg bare skjønner ikke hvorfor hun ikke innretter livet sitt etter diagnosen hun tror hun har, setter opp systemer, skjemaer å følge, passer på at hun ikke tar uoverveide valg (som å si opp en fast jobb) etc.

Hvis det var så lett å leve med adhd ved å skrive huskelister og lage seg skjema så, ja. Det er ikke å bare ta seg sammen, og få en nevrotypisk hjerne… Da hadde vi bare gjort det da. 
Ingen er besatt av, eller VIL ha en adhd diagnose? Forstår ikke at noen kan tenke sånn? Men man kan få svar på så mye, og lære å forstå og akseptere seg selv som man er. Og medisiner hjelper mange! Man får jo ikke prøve medisinering om man ikke får diagnose først. 
Hvorfor denne heksejakten på folk med adhd for tida? 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå passer det ikke så godt med nattevakter likevel for det er helseskadelig. Er det mulig. Hun satser nok alle kort på jobb der hun sa opp. Hjemmekontor med en som glemmer det meste er nok strålende. Hun har selv sagt dagtidsjobb brant henne ut og endte i sykmelding. Nå når hun ikke fikk nattevakt jobben var det bra for det er helseskadelig. Hvilken type jobb er det hun tenker hun skal greie??

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (50 minutter siden):

Nå passer det ikke så godt med nattevakter likevel for det er helseskadelig. Er det mulig. Hun satser nok alle kort på jobb der hun sa opp. Hjemmekontor med en som glemmer det meste er nok strålende. Hun har selv sagt dagtidsjobb brant henne ut og endte i sykmelding. Nå når hun ikke fikk nattevakt jobben var det bra for det er helseskadelig. Hvilken type jobb er det hun tenker hun skal greie??

Stakkars vigle mette

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kakafoni
Xmasclovn skrev (På 23.2.2025 den 20.26):

Hun er jo dum og deilig så det er da ikke rart…

Hva er det som gjør at du er så aktiv i tråden om MA? Det virker som at du har ekstremt mye mot henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...