Gå til innhold

Mette Ask

Anneisabell

Anbefalte innlegg

Moongirl skrev (På 22.2.2025 den 10.23):

Det er jo trist..men, sånn går det når man bruker penger i vilden vei..spinndyr sydenferie(+ utenlandstur like etterpå og) som gikk på bekostning av andre viktigere ting som hus, bil, regninger osv..dyre "gratisturer" til Danmark..kjempedyrt julebord de bare må gå på...dyr take-away, juletrær og annet fjas....og det å "glemme" regninger som bare er noen få måneder gamle..og var det så viktig den kjøkkeninnredningen? Neppe, hun hadde jo et kjøkken.

Vel, da får hun nyte sin billigpasta, sin vassne havregryn og vaske hos randoms i helgene...kan ikke få alt! Ville heller prioritert å ha det bra jevnt over enn å måtte gjøre sånn som dette! Men, alt nytt er jo spennende..wohoo 🤪

Ekspander  

Helt sant. Det er så mye som kunne vært gjort annerledes. Det vet hun vel også selv. Så får en håpe at hun kan få litt verktøy for å få livet på rett spor, og en tydelig beskjed fra psykolog om hva som evt skyldes diagnose og hva som er personlighetstrekk hun rett og slett må få vekk.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vintermåne skrev (På 22.2.2025 den 10.30):

Men- faktisk syns jeg det er bra hun tar tak da- og gjør realistiske ting for å prøve å ordne opp hvertfall 😅 det er nok av folk på sosiale medier (og i samfunnet ellers) som tviholder på en fasade og roter det mer og mer til - 

syns jeg ser Kristin Gjelsvik vaske for andre og spise billig pose-pasta for å betale gjelda si- hun burde jo virkelig tatt grep liksom 😅 er jo et mye verre økonomisk katastrofeområde- men lever som om hun er millionær på sosiale medier videre 🙄 

Mette gjør mye rart, men hun er jo veldig folkelig da hvertfall 😊 det hun gjør er jo det andre også måtte ha gjort i en økonomisk krise?? 

Ekspander  

Absolutt bra at hun tar tak i det i stedet for å la det surre og gå til namsmannen står på døra, slik mange dessverre gjør. Hun er god der. Og kan ikke sammenlignes med Kristin G som er alt annet enn jordnær…

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (På 22.2.2025 den 11.17):

Vaske hjemme hos fremmede hele helgen... Kl 12 så satt hun fortsatt hjemme og spiste. Så skal hun fortsette å fylle ut de skjemaene ang adhd-utredningen. Så skal hun visst se litt på tv, før hun skal dra å vaske litt. Så jeg tenker det blir et par-tre timer med vasking 🙈. I kjent Mettestil...

Ekspander  

Såpass. Klikket meg bare raskt gjennom, men fikk inntrykk av at hun skulle vaske og holde på hele helgen, og hun nevte at det var flere navn og klokkeslett på den «sikkerhetslista» som lå på stuebordet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M_z skrev (På 22.2.2025 den 12.30):

sang om MA?🤷‍♀️

Ekspander  

100kr til den som sender denne til henne😂 

Spøk til side, så er det litt vel å ta i at den handler om Mette, for hun er ikke sååå drøy. Men jeg kjenner par tre andre som den garantert handler om. De er ille de, og Mette har bare A i adhd sammenlignet med dem😂

Endret av Xmasclovn
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (På 22.2.2025 den 11.17):

Vaske hjemme hos fremmede hele helgen... Kl 12 så satt hun fortsatt hjemme og spiste. Så skal hun fortsette å fylle ut de skjemaene ang adhd-utredningen. Så skal hun visst se litt på tv, før hun skal dra å vaske litt. Så jeg tenker det blir et par-tre timer med vasking 🙈. I kjent Mettestil...

Ekspander  

Tenker ikke det blir noen vasking jeg…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaneel skrev (På 22.2.2025 den 17.08):

Ekspander  

Det er ikke overraskende i hvertfall 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (På 22.2.2025 den 17.08):

Ekspander  

Fordi hun ikke orket likevel eller fordi hun er så flink til å vaske?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (På 22.2.2025 den 20.30):

Fordi hun ikke orket likevel eller fordi hun er så flink til å vaske?

Ekspander  

Kan jo være en kombo… 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (På 23.2.2025 den 7.39):

Kan jo være en kombo… 😅

Ekspander  

Jeg mente å skrive «ikke flink til å vaske»😆 men det gikk fort i svingene ser jeg. Jeg personlig hadde ikke ansatt Mette til det for å si det sånn…

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (På 23.2.2025 den 8.40):

Jeg mente å skrive «ikke flink til å vaske»😆 men det gikk fort i svingene ser jeg. Jeg personlig hadde ikke ansatt Mette til det for å si det sånn…

Ekspander  

Fy søren som mette klarer å sutre om de samme tingene gang på gang...hun er bare slitsom egentlig.  Så begynner å bli mye tæpping fra hennes snap også merker jeg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke dette behovet for å sitte å snakke om det samme, om igjen og om igjen. Hun er definitivt ute etter sympati. Jeg kan ikke se noen forandring - om hun har det så dårlig, hvorfor ikke ta imot litt hjelp fra flere hold. Hjelper lite å gråte i annenhver snap fordi hun er ustrukturert,rotete og tar dårlige valg. Det er som at alt henger fast i den adhd knappen - hvor alle skal se vanskelighetene  med å fylle ut disse papirene.  Virker som hun har bestemt at «jeg har adhd,derfor er livet mitt ustrukturert»

Ta deg sammen M, du syter om det samme dag inn og dag ut. Det er jo en grunn til at familien ikke står samlet. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alisha* skrev (På 23.2.2025 den 9.30):

Forstår ikke dette behovet for å sitte å snakke om det samme, om igjen og om igjen. Hun er definitivt ute etter sympati. Jeg kan ikke se noen forandring - om hun har det så dårlig, hvorfor ikke ta imot litt hjelp fra flere hold. Hjelper lite å gråte i annenhver snap fordi hun er ustrukturert,rotete og tar dårlige valg. Det er som at alt henger fast i den adhd knappen - hvor alle skal se vanskelighetene  med å fylle ut disse papirene.  Virker som hun har bestemt at «jeg har adhd,derfor er livet mitt ustrukturert»

Ta deg sammen M, du syter om det samme dag inn og dag ut. Det er jo en grunn til at familien ikke står samlet. 

Ekspander  

Sier hun kommer seg ut av der gang på gang  men til hvilken pris? Det går jo utover noe at hun må bruke en lørdag kveld til å vaske hos andre,enn å ta et sjau hjemme og få litt på stell. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anneisabell skrev (På 23.2.2025 den 9.54):

Sier hun kommer seg ut av der gang på gang  men til hvilken pris? Det går jo utover noe at hun må bruke en lørdag kveld til å vaske hos andre,enn å ta et sjau hjemme og få litt på stell. 

Ekspander  

Bare det å ta på seg å vaske for totalt ukjente lørdag/søndag er jo helt tullete. Og hva tjener hun på det?  Kan ikke se for meg store summer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at Mette leser her inne. Kritikken hun snakker om at hun får- er trolig kun her inne. Godt mulig hun får litt tilbakemeldinger på snap også. 
Hun var jo lenge borte fra «offentligheten», må si jeg lurer litt på om hun hadde det bedre eller verre da med seg selv? Jeg skjønner at hun har et stort behov for å ventilere litt- og siden hun ikke har venner/familie hun vil/kan snakke med, så kommer det på snap i stedet- til «alle». 
Kan ikke forstå at det er en bra ting….

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at hun sa at barna er de som får henne i rutine, og uten dem så glemmer hun å pusse tenner, spise og legge seg, føler jeg snart en skam over å kritisere henne. What the actual fuck?! Det er på nivå med noen som er psykisk utviklingshemmet, og slike mennesker kan jeg ikke kritisere. Og nei, sånt får hun drite i å skylde på adhd.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk å være pasient på et tannlegekontor der tannlegeassistenten har dårlig ånde pga hun glemmer å pusse tenner

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (På 23.2.2025 den 14.48):

Etter at hun sa at barna er de som får henne i rutine, og uten dem så glemmer hun å pusse tenner, spise og legge seg, føler jeg snart en skam over å kritisere henne. What the actual fuck?! Det er på nivå med noen som er psykisk utviklingshemmet, og slike mennesker kan jeg ikke kritisere. Og nei, sånt får hun drite i å skylde på adhd.

Ekspander  

Tuller du? Glemme å pusse tenner og legge seg? Er det mulig? Håper virkelig hun har den ADHD-diagnosen hun tror hun har (og det virker som hun ønsker seg) og at hun kan få hjelp. Hun trenger virkelig å få orden på livet sitt. Jeg liker Mette godt og syns det er trist at hun roter til livet sitt sånn.
Helt utrolig å si opp en fast jobb og bli ringevikar og foodorabud, men ikke kunne jobbe fordi hun ikke har penger til diesel. Det er vanlig å være impulsiv når man har ADHD, men dette er jo helt ekstremt, spesielt når hun har barn og alt. Syns det er rimelig spesielt at foodorabud selv må betale for uniformen, det har jeg aldri hørt om før i noen andre bedrifter. Men har jo hørt at de er svært underbetalt også. Skjønner ikke at hun gidder å jobbe for en sånn bedrift. 

Jeg har selv det som før ble kalt add og er til tider ganske distré, men så essensielle ting som å pusse tenner og legge meg har jeg aldri glemt.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (På 23.2.2025 den 15.44):

Tuller du? Glemme å pusse tenner og legge seg? Er det mulig? Håper virkelig hun har den ADHD-diagnosen hun tror hun har (og det virker som hun ønsker seg) og at hun kan få hjelp. Hun trenger virkelig å få orden på livet sitt. Jeg liker Mette godt og syns det er trist at hun roter til livet sitt sånn.
Helt utrolig å si opp en fast jobb og bli ringevikar og foodorabud, men ikke kunne jobbe fordi hun ikke har penger til diesel. Det er vanlig å være impulsiv når man har ADHD, men dette er jo helt ekstremt, spesielt når hun har barn og alt. Syns det er rimelig spesielt at foodorabud selv må betale for uniformen, det har jeg aldri hørt om før i noen andre bedrifter. Men har jo hørt at de er svært underbetalt også. Skjønner ikke at hun gidder å jobbe for en sånn bedrift. 

Jeg har selv det som før ble kalt add og er til tider ganske distré, men så essensielle ting som å pusse tenner og legge meg har jeg aldri glemt.

Ekspander  

Ja hun sa det ganske nøyaktig slik. At barna var de som holder henne i rutine, og når de ikke er der så glemmer hun alt, som å spise, legge seg og pusse tenner.  
Det blir for dumt, og kan heller ikke skylde på adhd siden hun i følge seg selv klarer det når barna er der. Er det selektivt hva hun klarer og når? Selektiv adhd? Eller klarer hun det egentlig aldri, men får hjelp av barna til å huske på sånt. Hun har kronisk fett hår, så blir ikke overrasket over slike utsagn heller..

Det er ikke rart hun ikke får jobb på bofellesskap der hun skal hjelpe brukere med nettopp slike ting og så klarer hun ikke å pusse sine egne tenner.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (På 23.2.2025 den 16.10):

Ja hun sa det ganske nøyaktig slik. At barna var de som holder henne i rutine, og når de ikke er der så glemmer hun alt, som å spise, legge seg og pusse tenner.  
Det blir for dumt, og kan heller ikke skylde på adhd siden hun i følge seg selv klarer det når barna er der. Er det selektivt hva hun klarer og når? Selektiv adhd? Eller klarer hun det egentlig aldri, men får hjelp av barna til å huske på sånt. Hun har kronisk fett hår, så blir ikke overrasket over slike utsagn heller..

Det er ikke rart hun ikke får jobb på bofellesskap der hun skal hjelpe brukere med nettopp slike ting og så klarer hun ikke å pusse sine egne tenner.

Ekspander  

Eller sier hun dette for å få klikk og oppmerksomhet.  Adhd kan ikke brukes som Unskyldning den kommer og går vell ikke samtidig med samværet med ungene.  Tror helt seriøst ikke at hun har adhd. Men er sånn som person.  At hun må kjøpe bok om diagnosen og få hjelp til å leve livet er ganske rart,med tanke på at en i nærmeste familie allerede har diagnosen. Da har hun vell fått mye råd og veiledning som hun kan overføre til sitt eget liv. Eller klarer hun ikke det? Og forventer at behandler skal forfølge henne for at hun kanskje kan klare å endre på livet sitt

Endret av Anneisabell
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...