Anneisabell Skrevet fredag kl 18:04 Forfatter #1061 Del Skrevet fredag kl 18:04 Velkommen etter, Dubai sjokolade er gammelt nytt eller? Dessuten veldig irriterende med den modereringen stadig vekk..mat budsjettet for februar tror jeg sprakk med take away, to goog too go og sjokolade til 200 kr !!!! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet fredag kl 18:21 #1062 Del Skrevet fredag kl 18:21 Anneisabell skrev (15 minutter siden): Velkommen etter, Dubai sjokolade er gammelt nytt eller? Dessuten veldig irriterende med den modereringen stadig vekk..mat budsjettet for februar tror jeg sprakk med take away, to goog too go og sjokolade til 200 kr !!!! No worries, hun tjener det nok inn på et par Foodora leveringer…Eller 50. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet fredag kl 18:22 #1063 Del Skrevet fredag kl 18:22 (endret) Tåpelig...de gode forsettene varer ikke lenge i den gården! Kunne fått mye god mat på butikken for det hun bruker på take-away og en sjokolade til 200 kr!! Synes den de solgte på Normal til 120 kr var myye, så gikk rett forbi...men, hun kjører på. Nå er det jo så viktig å spare penger framover! Endret fredag kl 18:54 av Moongirl 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet fredag kl 18:30 Forfatter #1064 Del Skrevet fredag kl 18:30 Moongirl skrev (6 minutter siden): Tåpelig...de gode forsettene varer ikke lenge i den gården! Kunne fått mye god mat på butikken for det hun bruker på take-away og minst en sjokolade til 200 kr!! Synes den de solgte på Normal til 120 kr var myye, så gikk rett forbi...men, hun kjører på. Nå er det jo så viktig å spare penger framover! Viktig å vise seere gammelt nytt og sitte der å smatte på en faens sjokolade til 200 kr 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisha* Skrevet fredag kl 19:10 #1065 Del Skrevet fredag kl 19:10 Gleder meg til å se hvordan hun har tenkt å håndtere budsjettet fremover. Et hus som sårt trenger oppussing, gjelder både inne og ute. To til tre rom som står halvferdig. Så har vi det store hageprosjektet hun skal starte til våren . I tillegg kommer faste utgifter på lån, strøm,bil, mat etc. Jobb - ja det beror på om hun orker, og det er ledige vakter. Når man ser hva som handles av mat og godis, ikke minst hvor mye - ja da forstår man hvorfor hun ikke har energi. Kanskje hun satser på å vinne i lotto… Med så mange røde flagg, ville jeg valgt bort å vise alt på offentlig snap. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvberget Skrevet fredag kl 19:19 #1066 Del Skrevet fredag kl 19:19 Alisha* skrev (6 minutter siden): Gleder meg til å se hvordan hun har tenkt å håndtere budsjettet fremover. Et hus som sårt trenger oppussing, gjelder både inne og ute. To til tre rom som står halvferdig. Så har vi det store hageprosjektet hun skal starte til våren . I tillegg kommer faste utgifter på lån, strøm,bil, mat etc. Jobb - ja det beror på om hun orker, og det er ledige vakter. Når man ser hva som handles av mat og godis, ikke minst hvor mye - ja da forstår man hvorfor hun ikke har energi. Kanskje hun satser på å vinne i lotto… Med så mange røde flagg, ville jeg valgt bort å vise alt på offentlig snap. I tillegg skal hun jo spandere sydentur på datter og barnebarn, som kostet 6 siffer... Heier på henne, og håper alt går bra. Men tankegangen hennes virker urealistisk... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet fredag kl 19:36 #1067 Del Skrevet fredag kl 19:36 Alisha* skrev (23 minutter siden): Gleder meg til å se hvordan hun har tenkt å håndtere budsjettet fremover. Et hus som sårt trenger oppussing, gjelder både inne og ute. To til tre rom som står halvferdig. Så har vi det store hageprosjektet hun skal starte til våren . I tillegg kommer faste utgifter på lån, strøm,bil, mat etc. Jobb - ja det beror på om hun orker, og det er ledige vakter. Når man ser hva som handles av mat og godis, ikke minst hvor mye - ja da forstår man hvorfor hun ikke har energi. Kanskje hun satser på å vinne i lotto… Med så mange røde flagg, ville jeg valgt bort å vise alt på offentlig snap. Nå tøyser du fælt. Det er mer enn to tre rom. Alle rom mangler lister av uviss grunn. Taket i stuen har store hull som betyr hele taket må males. Badet har innredning hvor dørene er revet av. Alle dørene. Alle soverom er halvferdige. Gangen har et skap som skal snekres som bod under trapp. Kjøkken mangler foringer og gud vet hva. Det huset der er i beste fall et oppussingsprosjekt. Utenfor orker jeg ikke tenke på engang men hun må nok beregne mange mange uker for å i det hele tatt se noe annet enn trashy ut. Jeg hadde skamma meg. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet fredag kl 20:54 #1068 Del Skrevet fredag kl 20:54 (endret) Når hun først kjøpte Dubai sjokolade til 200kr kunne hun i det minste ha kjøpt en ordentlig en😂 Fyllet i den skal være myk krem og fyldig, mens hun fikk noe harde greier som knekker tenner. Endret fredag kl 20:55 av Xmasclovn 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet lørdag kl 11:18 #1069 Del Skrevet lørdag kl 11:18 Håper inderlig for Mette sin del at hun får den faste 50% stillingen hun var på jobbintervju hos; da har hun i det minste en fast sum i inntekt og behøver ikke «shoppe» like mange vakter som freelance hjelpepleier for å dekke faste utgifter. Jeg jobbet som tidligere på samme måte selv i en periode da barna var for små til å være hjemme alene/eldste var ikke gammel nok til å være barnevakt for yngste, men jeg var ikke alene med barna og vi hadde mannen min si faste inntekt i bunnen Hadde jeg vært alene med barna og jobbet freelance så tror jeg at jeg ville blitt veldig stresset over å ikke vite hvilken inntekt jeg ville hatt fra måned til måned. Desember f.eks. så var det ofte lite ledige vakter pga folk hadde brukt opp sykt barn- dager og egenmelding. Ekstravakter på røde dager/høytidsdager som f.eks. påske og jul, ( da får man 133% tillegg i lønn) er ettertraktete vakter og de faste ansatte hadde førsteprioritet til å jobbe ekstra de dagene. Tre ting er i allefall viktig: at hun melder seg som vikar på flere steder (noe hun har gjort), at hun setter opp et regnestykke over alle faste utgifter + matbudsjett sånn at hun kan regne ut hvor mange vakter hun minimum må jobbe hver måned for at det skal gå rundt økonomisk, og at hun bygger seg opp en god buffer. En god buffer er viktig å ha for alle, men hvis man jobber så uforutsigbart der man ikke vet hva man får utbetalt hver måned så vil en buffer gi litt mere trygghet hvis det er en måned med lite ledige vakter. Ang sydenferie som noen nevnte her; jeg er innom Mette sin snap hver dag og kan ikke huske at hun har sagt at hun skal bruke 100 000 på sydenferie i år der hun som i fjor også spanderer på voksen datter + barnebarn. Selv om hun gjorde det i fjor så er det ikke en tradisjon, og fjorårets ferie hadde hun spart opp til, så den ble ikke betalt med lånte midler. De bodde også på all inklusiv, og brukte lite penger på selve ferien da alt de spiste og drakk var inkludert Og når det gjelder huset så er det fornuftig å pusse opp etter lommeboka; selv om det mangler lister og foringer og taket i stua burde vært malt så er det ingen krise og huset er beboelig. Rommet til sønnen ble skikkelig fint synes jeg Ville vært verre mtp økonomi å ta opp lån, leie inn arbeidere og ta alt i en smekk. Mette sparer mye på at hun er handy og gjør oppussing selv. Uansett; i denne fasen her uten fast jobb så bør penger til oppussing komme nederst på lista når huset tross alt er beboelig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet lørdag kl 12:02 #1070 Del Skrevet lørdag kl 12:02 Mette bestilte ny sydentur i høst for alle denne sommeren, men regner med at den selvfølgelig er avbestilt! Hun har vel sagt opp kredittkortet også, da hun såg at hun ikke kunne stole på seg selv. For ja, det er lett å dra det for mye.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet mandag kl 17:16 Forfatter #1071 Del Skrevet mandag kl 17:16 Ååå han var jo så skjønn....jeg har jo høyst sannsynlig adhd....bla bla bla, surve, surfe, surve og bite litt i tunga. Dagen min er reddet... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet mandag kl 18:03 Forfatter #1072 Del Skrevet mandag kl 18:03 Er det ikke dumt og sitte og si en ikke vil være andeledes om en har adhd når en av hennes aller nærmeste også har det. Siden hun har sagt hun har tatt tabletter fra vedkommende. Må være trist om denne personen høre hun sier det sånn. ... 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 9 timer siden #1073 Del Skrevet 9 timer siden Det er helt ekstremt hvor mye hun henger på den høyt ønskede ADHD diagnosen. Istede for å kanskje gjenkjenne en ting eller tre virker det nesten som hun tenker at alle ting hun gjør som ikke er 100% normalt om man kan kalle det det er på grunn av diagnosen. Veldig veldig spesielt å være vitne til. Det virker nesten som noen har sagt - dette er diagnosen og trekk som passer herunder; oppfør deg slik. Jeg mistenker at hun ønsker dette så sterkt (forstå det den som kan) at hun lager seg en måte å være på som passer til kriteriene for diagnosen. Jeg og utsetter ting, har hundre prosjekter, glemmer en regning, glemmer hva jeg skulle handle osv - det er en del av livet ikke en diagnose. 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 4 timer siden #1074 Del Skrevet 4 timer siden Minipilla skrev (4 timer siden): Det er helt ekstremt hvor mye hun henger på den høyt ønskede ADHD diagnosen. Istede for å kanskje gjenkjenne en ting eller tre virker det nesten som hun tenker at alle ting hun gjør som ikke er 100% normalt om man kan kalle det det er på grunn av diagnosen. Veldig veldig spesielt å være vitne til. Det virker nesten som noen har sagt - dette er diagnosen og trekk som passer herunder; oppfør deg slik. Jeg mistenker at hun ønsker dette så sterkt (forstå det den som kan) at hun lager seg en måte å være på som passer til kriteriene for diagnosen. Jeg og utsetter ting, har hundre prosjekter, glemmer en regning, glemmer hva jeg skulle handle osv - det er en del av livet ikke en diagnose. Åkeiii. Det blir som å si at det å tisse også er helt vanlig. Men når du gjør det 40 ganger om dagen, da? Da er det ikke så vanlig kanskje!? Da er det et problem. DET ER INGEN SOM ØNSKER Å HA ADHD! J..... idioter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 4 timer siden #1075 Del Skrevet 4 timer siden (endret) loffen skrev (5 minutter siden): Åkeiii. Det blir som å si at det å tisse også er helt vanlig. Men når du gjør det 40 ganger om dagen, da? Da er det ikke så vanlig kanskje!? Da er det et problem. DET ER INGEN SOM ØNSKER Å HA ADHD! J..... idioter Mette gir inntrykk av å ønske seg en ADHD diagnose for å kunne forklare alle de merkelige avgjørelsene hun tar. Enklere å skylde på noe enn å ta ansvar selv. Endret 4 timer siden av Fotballfluen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå