Gå til innhold

Mette Ask

Anneisabell

Anbefalte innlegg

Jeg tviler på at de færreste her ønsker Mette noe vondt, tvert i mot, derfor er det så fortvilende å se hvordan hun har det nå og at hun tydelig ikke tenker klart. Å påta seg en lavtlønnet «drittjobb» (ingen jobber er for såvidt dritt; å tjene penger er bra, men ikke akkurat Foodora som har vært flere ganger i media over lav lønn og dårlige arbeidsforhold og vilkår, og som er en jobb som f.eks. studenter med sykkel påtar seg) de helgene barna ikke er hjemme og man har helt fri til å hente seg inn litt, når man er over 40, alene med to, har en bra betalt jobb som man har gått ned til 80% stilling pga man makter ikke full stilling, når man er så utbrent at man ikke engang klarer å vaske klær eller rydde, og blir så overveldet at man setter seg ned å gråter midt i snømåkingen….det er virkelig ikke løsningen for å få det bedre.

Aldri ta store, inngripende avgjørelser når man er i en krisesituasjon!

Man har rett på å være sykemeldt i et år før det tas grep om enten tilbake til jobb eller over på AAP.

Mette har vært sykemeldt, men ikke så lenge. Hadde jeg vært mette så hadde jeg fått legetime og diskutert sykemelding med legen. Sånn som Mette har det nå så er det etter mitt syn grunnlag for sykemelding. Det er ikke mange ukene igjen til timen på Dps. Bruk tiden frem til da for å komme seg mere til hektene; prøve å sortere alle tankene og skriv de gjerne ned og ta med de notatene på første time (lett å glemme og det kan gå litt i surr, og etter et langt liv som udiagnostisert så har man lært seg å maskere symptomer, også ovenfor fagfolk, og man underrapporterer hvor ille det faktisk er…og i verste utfall så får man ikke den hjelpen man behøver) (og er der f.eks. ADHD så blir ikke alt bra og man får full koll av å ta en tablett hver dag…mye må jobbes med, man må lære seg å endre reaksjonsmønster, finne knagger å håndtere situasjoner og følelser med…og mange har gammel bagasje i sekken som popper opp etterhvert som man får hjelp)

Jeg er egentlig ikke overrasket over at Mette fikk en ny boost da hun fikk ja til å være bud for Foodora og at hun ikke tok tenkepause. Ikke at jeg skal diagnostisere Mette, men jeg tar utgangspunkt i at hun selv er sikker på at hun har ADHD, og vi har mye ADHD i min familie, inkludert meg selv som også fikk diagnosen som voksen, og det er mye som er gjenkjennbart, F.eks. det at det er kort vei mellom tanke og handling, kaos i hodet og man sliter med å filtrere inntrykk (inkludert lyd og ytre «støy» som man utsettes for når man jobber med mange andre; det blir for mye inntrykk og man har lite å gå på etter jobb. Man har lett for å bli overveldet. Særlig når det er flere oppgaver, selv noe så basic som husarbeid +hage/.utearbeid (derfor bør hun delegere etter alder husarbeid til hjemmeboende barn….selv en 5-åring kan hjelpe til. Og barn vil gjerne hjelpe til….særlig eldre barn som ser at mor er helt knekt…men man må la de slippe til)

Det er også typisk for diagnosen at når man får en ide, eller man får lyst å kjøpe noe, selv om det er en dårlig ide,eller noe man ikke har økonomi til, så må det skje fort og man føler på umiddelbar lykke, glede og får en oppsving, pga det utløser dopamin til hjernen. I et kort øyeblikk.

Det er ikke noe rart at Mette har null å gå på etter jobb da hun en hel dag har gått å tatt seg sammen og maskert symptomer og samhandlet med flere kollegaer og pasienter kontra da hun jobbet nattevakt i bofellesskap og hadde alenetid hele natta. Når hun slutter av for dagen i den jobben hun har nå så er hun helt utladet, men likevel er ikke dagen over da hun må hente i bhg, lage middag, være sammen med barnet til det er sengetid, stelle og legge barnet. Full forståelse for at hun kræsjer i sofaen resten av kvelden. Det hjelper heller ikke på at hun har mangel på d-vitamin og jern. Og i tillegg har tatt for lav dose av jerntilskudd eller har glemt å ta. Både manko på jern og D-vitamin har sterk innvirkning på energi og trøtthet

Igjen; løsningen er ikke å påta seg mere jobb når hun har fri. Og igjen; jeg tror at sykemelding (samt jobbe med egne holdninger rundt det å være sykemeldt) frem til etter utredning og behandling hos Dps er veien å gå nå. Avbryt hele Foodora-ideen. Det vil gjøre vondt verre og jeg frykter det hele blir et økonomisk tap. Der er vel ca 50% man må skatte av biinntekt, i tillegg må hun dekke utstyr selv, drivstoff, bompenger, økt kilometerstand, mere slitasje på bil….for litt over 100kr i timen (mulig det var 150kr timen) Det blir ikke mye, om mulig noe, igjen av lønna ved å jobbe annenhver helg. Første vakta dekker ikke de 800kr hun må betale for utstyret hun må ha engang…

Anbefaler Mette (og andre) å lese om skje-teorien. Den endret egen tankegang da jeg slet med å akseptere at jeg fikk fatuige og prøvde å presse meg selv til å gjøre alt som jeg gjorde før jeg ble syk (ikke pga ADHD, men annen sykdom) og endte med å møte veggen

https://no.wikipedia.org/wiki/Skjeteorien

Og; til Mette og andre som sliter med at ytre støy gjør at man blir helt tappet pga hjernen filtrerer ikke ut noe men suger til seg alt; Loops! De har blitt et skikkelig hjelpemiddel til både døtrene mine og meg. Så enkelt, relativt rimelig mtp utbytter det gir og de er ikke elektriske og behøver hverken batteri eller lading, og de er så og si evigvarende, og vi fikk en helt annen hverdag mtp lydømfintlig/mindre støy i hodet (søsteren min bruker de også hjemme pga hun blir sliten av at skravla går i ett på barna😄) Er ulike modeller ut i fra behov, samt det er med en ekstra «dings» man kan sette på for ekstra mute. Man hører hva som blir sagt, ene datteren min bruker de f.eks. på forelesninger og andre datteren min jobber i åpent kontorlandskap og bruker de der. Begge merker stor forskjell på før og etter de fikk Loops av meg.

https://www.loopearplugs.com/collections/all?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_id=21817588519&utm_campaign=&utm_content=168451004586&utm_term=loop earplugs&gadid=717275621187&cq_src=google_ads&cq_cmp=21817588519&cq_con=168451004586&cq_term=loop earplugs&cq_med=&cq_plac=&cq_net=g&cq_plt=gp&gad_source=1&gbraid=0AAAAACj0PVzd1VenLPmpNu0HOFnGvyig2&gclid=Cj0KCQiAyoi8BhDvARIsAO_CDsCQXT4CanEHrxLof8M4VTgg8w6nYCBFVzZ7TvyDbKl_DaE6hKmdz74aAic7EALw_wcB

Og igjen; Mette; ingen vil deg noe vondt (håper jeg,) det er bare så fortvilende å se hvor selvdestruktiv du er ved å nekte å ta i mot hjelp i det daglige, alle kravene og målene du setter til deg selv og nedturen når du ikke klarer å fullføre alt og du opplever ikke mestring pga det er for mye for deg. Og at du nå vurderer å ta et virkelig dårlig valg rett før Dps og når du er utbrent og så langt nede. Av og til så kan det være lurt å lytte til de som vil deg vel og som ser hvordan du har det utenfra kontra deg selv som er i en dårlig og destruktiv periode nå. Det å ta i mot hjelp er ikke å være svak, heller tvert i mot så viser det styrke å være mottakelig for hjelp. Ingen klarer alt alene, og ingen burde stått i alt alene❤️

• Liker 7
  • Hjerte 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sovner også på sofaen etter en lang dag på jobben, handling på vei hjem, middag og så sovner jeg noen ganger med telefonen i hånden i sofaen. Tenker virkelig ikke at legen skal sykmelde meg av den grunn. 
I tillegg må jeg si den sykmeldingen hennes må være noe av det dummeste jeg har vært borti. Sykmelde seg fordi hun var sliten men satte i gang med hundre prosjekter hjemme. Merkelig opplegg. 

Å si opp jobben med fast inntekt og kun basere seg på ringevikar for en mor med tre barn og null økonomisk sans må være noe av det dummeste jeg har hørt. 

Det virker som at den kommende ønskede ADHD diagnosen er det eneste som er i fokus nå. Har aldri vært borti noen som har ønsket en diagnose mer enn henne. Virker som hun tror at om hun får denne diagnosen så vil alt bare ordne seg. Merkelig tankegang. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sitter å sier at du ikke vil bli sykmeldt fordi det blir ekstra papir arbeid for sjefen..da er det seriøst lov å riste på hode...svelg den jævla stoltheten din og innse at du trenger hjelp. Stakkars menneske 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Jeg tviler på at de færreste her ønsker Mette noe vondt, tvert i mot, derfor er det så fortvilende å se hvordan hun har det nå og at hun tydelig ikke tenker klart. Å påta seg en lavtlønnet «drittjobb» (ingen jobber er for såvidt dritt; å tjene penger er bra, men ikke akkurat Foodora som har vært flere ganger i media over lav lønn og dårlige arbeidsforhold og vilkår, og som er en jobb som f.eks. studenter med sykkel påtar seg) de helgene barna ikke er hjemme og man har helt fri til å hente seg inn litt, når man er over 40, alene med to, har en bra betalt jobb som man har gått ned til 80% stilling pga man makter ikke full stilling, når man er så utbrent at man ikke engang klarer å vaske klær eller rydde, og blir så overveldet at man setter seg ned å gråter midt i snømåkingen….det er virkelig ikke løsningen for å få det bedre.

Aldri ta store, inngripende avgjørelser når man er i en krisesituasjon!

Man har rett på å være sykemeldt i et år før det tas grep om enten tilbake til jobb eller over på AAP.

Mette har vært sykemeldt, men ikke så lenge. Hadde jeg vært mette så hadde jeg fått legetime og diskutert sykemelding med legen. Sånn som Mette har det nå så er det etter mitt syn grunnlag for sykemelding. Det er ikke mange ukene igjen til timen på Dps. Bruk tiden frem til da for å komme seg mere til hektene; prøve å sortere alle tankene og skriv de gjerne ned og ta med de notatene på første time (lett å glemme og det kan gå litt i surr, og etter et langt liv som udiagnostisert så har man lært seg å maskere symptomer, også ovenfor fagfolk, og man underrapporterer hvor ille det faktisk er…og i verste utfall så får man ikke den hjelpen man behøver) (og er der f.eks. ADHD så blir ikke alt bra og man får full koll av å ta en tablett hver dag…mye må jobbes med, man må lære seg å endre reaksjonsmønster, finne knagger å håndtere situasjoner og følelser med…og mange har gammel bagasje i sekken som popper opp etterhvert som man får hjelp)

Jeg er egentlig ikke overrasket over at Mette fikk en ny boost da hun fikk ja til å være bud for Foodora og at hun ikke tok tenkepause. Ikke at jeg skal diagnostisere Mette, men jeg tar utgangspunkt i at hun selv er sikker på at hun har ADHD, og vi har mye ADHD i min familie, inkludert meg selv som også fikk diagnosen som voksen, og det er mye som er gjenkjennbart, F.eks. det at det er kort vei mellom tanke og handling, kaos i hodet og man sliter med å filtrere inntrykk (inkludert lyd og ytre «støy» som man utsettes for når man jobber med mange andre; det blir for mye inntrykk og man har lite å gå på etter jobb. Man har lett for å bli overveldet. Særlig når det er flere oppgaver, selv noe så basic som husarbeid +hage/.utearbeid (derfor bør hun delegere etter alder husarbeid til hjemmeboende barn….selv en 5-åring kan hjelpe til. Og barn vil gjerne hjelpe til….særlig eldre barn som ser at mor er helt knekt…men man må la de slippe til)

Det er også typisk for diagnosen at når man får en ide, eller man får lyst å kjøpe noe, selv om det er en dårlig ide,eller noe man ikke har økonomi til, så må det skje fort og man føler på umiddelbar lykke, glede og får en oppsving, pga det utløser dopamin til hjernen. I et kort øyeblikk.

Det er ikke noe rart at Mette har null å gå på etter jobb da hun en hel dag har gått å tatt seg sammen og maskert symptomer og samhandlet med flere kollegaer og pasienter kontra da hun jobbet nattevakt i bofellesskap og hadde alenetid hele natta. Når hun slutter av for dagen i den jobben hun har nå så er hun helt utladet, men likevel er ikke dagen over da hun må hente i bhg, lage middag, være sammen med barnet til det er sengetid, stelle og legge barnet. Full forståelse for at hun kræsjer i sofaen resten av kvelden. Det hjelper heller ikke på at hun har mangel på d-vitamin og jern. Og i tillegg har tatt for lav dose av jerntilskudd eller har glemt å ta. Både manko på jern og D-vitamin har sterk innvirkning på energi og trøtthet

Igjen; løsningen er ikke å påta seg mere jobb når hun har fri. Og igjen; jeg tror at sykemelding (samt jobbe med egne holdninger rundt det å være sykemeldt) frem til etter utredning og behandling hos Dps er veien å gå nå. Avbryt hele Foodora-ideen. Det vil gjøre vondt verre og jeg frykter det hele blir et økonomisk tap. Der er vel ca 50% man må skatte av biinntekt, i tillegg må hun dekke utstyr selv, drivstoff, bompenger, økt kilometerstand, mere slitasje på bil….for litt over 100kr i timen (mulig det var 150kr timen) Det blir ikke mye, om mulig noe, igjen av lønna ved å jobbe annenhver helg. Første vakta dekker ikke de 800kr hun må betale for utstyret hun må ha engang…

Anbefaler Mette (og andre) å lese om skje-teorien. Den endret egen tankegang da jeg slet med å akseptere at jeg fikk fatuige og prøvde å presse meg selv til å gjøre alt som jeg gjorde før jeg ble syk (ikke pga ADHD, men annen sykdom) og endte med å møte veggen

https://no.wikipedia.org/wiki/Skjeteorien

Og; til Mette og andre som sliter med at ytre støy gjør at man blir helt tappet pga hjernen filtrerer ikke ut noe men suger til seg alt; Loops! De har blitt et skikkelig hjelpemiddel til både døtrene mine og meg. Så enkelt, relativt rimelig mtp utbytter det gir og de er ikke elektriske og behøver hverken batteri eller lading, og de er så og si evigvarende, og vi fikk en helt annen hverdag mtp lydømfintlig/mindre støy i hodet (søsteren min bruker de også hjemme pga hun blir sliten av at skravla går i ett på barna😄) Er ulike modeller ut i fra behov, samt det er med en ekstra «dings» man kan sette på for ekstra mute. Man hører hva som blir sagt, ene datteren min bruker de f.eks. på forelesninger og andre datteren min jobber i åpent kontorlandskap og bruker de der. Begge merker stor forskjell på før og etter de fikk Loops av meg.

https://www.loopearplugs.com/collections/all?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_id=21817588519&utm_campaign=&utm_content=168451004586&utm_term=loop earplugs&gadid=717275621187&cq_src=google_ads&cq_cmp=21817588519&cq_con=168451004586&cq_term=loop earplugs&cq_med=&cq_plac=&cq_net=g&cq_plt=gp&gad_source=1&gbraid=0AAAAACj0PVzd1VenLPmpNu0HOFnGvyig2&gclid=Cj0KCQiAyoi8BhDvARIsAO_CDsCQXT4CanEHrxLof8M4VTgg8w6nYCBFVzZ7TvyDbKl_DaE6hKmdz74aAic7EALw_wcB

Og igjen; Mette; ingen vil deg noe vondt (håper jeg,) det er bare så fortvilende å se hvor selvdestruktiv du er ved å nekte å ta i mot hjelp i det daglige, alle kravene og målene du setter til deg selv og nedturen når du ikke klarer å fullføre alt og du opplever ikke mestring pga det er for mye for deg. Og at du nå vurderer å ta et virkelig dårlig valg rett før Dps og når du er utbrent og så langt nede. Av og til så kan det være lurt å lytte til de som vil deg vel og som ser hvordan du har det utenfra kontra deg selv som er i en dårlig og destruktiv periode nå. Det å ta i mot hjelp er ikke å være svak, heller tvert i mot så viser det styrke å være mottakelig for hjelp. Ingen klarer alt alene, og ingen burde stått i alt alene❤️

Flott innlegg og enig med deg🙏

Tror de fleste her er bekymret for MA og vil henne bare godt.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ser dere dette? Jeg søkte på snap og der lå det noen få historier med oppskrifter og starten på dukkehuset og litt annet, men ikke mye. Jeg søkte på Mette Ask på snap, har jeg søkt feil navn eller er det insta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier så mye bra @skruf ! :klem: 

Kjenner meg også igjen i alt dette, og tenker at Mette bare må stoppe litt nå og ikke gjøre noe overilt før hun får hjelp. 

p.s. Jeg bestilte loops i går. :ler: Datteren min sverger til de. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaneel skrev (5 timer siden):

Mette! Det er ikke kritikk! Vi blir faktisk dypt bekymret for deg! Det du gjør og hvordan du tenker ang å løse problemene dine ang dette henger ikke på greip! Ta heller til deg at du bør ha og få hjelp og ikke ta slike avgjørelser på egenhånd da det er tydelig du ikke klarer dette på egenhånd. Hører du er på gråten pga forumet i dag men hør heller litt etter enn å være «vrang» for du holder på å lage enda mer problemer for deg selv! 

Hvorfor vil hun seg selv så vondt at hun leser på forumet? Det er vel første bud for influensere/kjendiser å holde seg unna forum/sider som inneholder diskusjon om dem selv.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke vært på snap siden hun satt i bilen og ventet på at den skulle tine, men det hun uttalte da var at kritikerne, dvs vi på forumet, fikk mye å kose oss med nå og virkelig gned oss i hendene…

Jeg blir litt oppgitt og lurer på hvilke briller hun leser innleggene her. Såvidt jeg har lest så har de siste sidene vist så og si utelukkende omsorg og bekymring for henne. Ikke noe hets og hat. Hvorfor vil hun innbille andre følgere som ikke er i denne tråden at det er bare kritikk og vi formelig mesker oss i hennes trasigheter? 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (19 minutter siden):

Nå har jeg ikke vært på snap siden hun satt i bilen og ventet på at den skulle tine, men det hun uttalte da var at kritikerne, dvs vi på forumet, fikk mye å kose oss med nå og virkelig gned oss i hendene…

Jeg blir litt oppgitt og lurer på hvilke briller hun leser innleggene her. Såvidt jeg har lest så har de siste sidene vist så og si utelukkende omsorg og bekymring for henne. Ikke noe hets og hat. Hvorfor vil hun innbille andre følgere som ikke er i denne tråden at det er bare kritikk og vi formelig mesker oss i hennes trasigheter? 

Det kommer nok en forklaring på spørsmålene dine i løpet av dagen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette, du burde droppe offentlig snap, droppe å utlevere tanker og følelser, beskytte deg mot innspill du tydelig ikke klarer å takle og gi deg selv ro i hodet. Akkurat nå er snap ødeleggende for helsa di. Skjermen suger energi og oppmerksomhet ut av livet ditt.  

Få deg en coach, samtalepartner, lege, psykiatrisk sykepleier, psykolog eller andre som kan lytte og veilede. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Kritikere» er felles betegnelse alle influensere bruker om folk som skriver ting de ikke liker å høre, som ikke skryter uhemmet av de og sender hjerte emojier i hver melding.

Men hvorfor er kritikere så negativt ladet?

Jeg har og kritikere i livet mitt. Flere faktisk. Og jeg trenger de. De kommer med meninger og innspill jeg trenger for å ta en bedre vurdering og avgjørelse. Jeg har ikke fasiten på alt her i verden og «kritikerene» i livet mitt stiller gjerne spørsmål med utfordringer og valg jeg har. Jeg følger ikke alltid kritikerene. Jeg erfarer at de ikke alltid har rett. Men uten de er beslutningsgrunnlaget mitt mye tynnere. Og når jeg har rett vet jeg i det minste at jeg vurderte saken bredere enn jeg hadde gjort ellers. Og når jeg tar feil så har jeg mer kunnskap om hvorfor jeg tok feil enn ellers.

Så jeg er glad for at jeg har kritikere i livet mitt og jeg føler det at influensere flest burde begynne å sette mer pris på kritikk enn de virker å gjøre i dag. Spesielt inkludert Mette.

Så kommer sikkert noen til å kommentere at det er forskjell på saklig og konstruktiv kritikk. Joda. Men det er ikke usaklig eller destruktiv bare fordi man er uenig i kritikken eller ikke føler det er matnyttig selv.

Ut i fra det Mette deler om dagen så mener jeg oppriktig at hun trenger flere kritikere i livet sitt. Ikke færre.

Og har hun ikke ryggrad eller selvtillit nok til å fortelle hele verden at hun har tenkt å si opp jobben sin, uten å gå helt i kjelleren når folk mener det er dumt, så bør hun virkelig revurdere valget sitt om å være offentlig.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde vært hennes arbeidsgiver eller kollega (hun har selv sagt at både sjefen og kollegaer følger henne på snap) hadde jeg ikke satt pris på at hun legger ut om hvor sliten hun blir, sykemelding osv på snap. I tillegg oppfattes hun som kunnskapsløs når hun sier hun ikke vil være sykemeldt pga papirarbeid for sjefen. Det er mye mer ustabilt og frustrerende med ansatte som er så ustabile som hun er for tiden. Da er det enklere med en langtidssykemelding så man kan sikre en vikar og stabilt arbeid. Å si at hun er så sliten at hun ikke orker å jobbe 100% samtidig som hun sier at hun søker andre jobber og skal jobbe "gratis" som Foodorasjåfør fordi det vil gi henne en boost er ikke greit. Hun sier hun ikke har venner fordi hun blir sliten av andre mennesker. Hun trenger andre mennesker i livet sitt som kan realitetsorientere henne og som hun kan sparre med. En djevelens advokat som kan stille de riktige spørsmålene for å få henne til å reflektere før hun tar impulsive valg.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen som «truer» hu med Bv… men hadde ikke hu en episode med følgere som meldte hu til Bv mens hu blogger lenge før lillejenter ble født mener det er før tyrkeren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er litt underlig at hun klager på «kritikkere», samtidig som hun nå begynner å komme til samme slutninger rundt problemstillinger som de slutningene «kritikkerne» kom med. Istedet for å bare ta til seg velmente råd med en gang, så skal hun stå på sitt på trass, klage, gråte en skvett og så gjøre det hun blir rådet om. Som f.eks dette med Foodora. 100% av tilbakemeldingene var at dette er moderne slavehandel i praksis og en jævlig dum ide mtp hennes situasjon. Men neida, dette er sååå kjekt og noe hun mååå prøve. For så å skjønne at dette var dumt, og at hun nå bare må jobbe noen vakter for å nedbetale de 800kr hun betalte for utstyr. Hjelp.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (21 minutter siden):

Nå er det noen som «truer» hu med Bv… men hadde ikke hu en episode med følgere som meldte hu til Bv mens hu blogger lenge før lillejenter ble født mener det er før tyrkeren 

Kan de ikke bare melde til BV da? Det skjer ikke noe av bare meldingen. Dersom det er reelle bekymringer og avvik så vil man først og fremst få støtte og hjelp. Og krav til at en følger planer.

Men ut over det skjer det ikke noe om alt er ok.

Jeg synes for øvrig ikke at det er greit å misbruke varsling til BV med grunnløse påstander. Men man må nesten stole på at folk gjør sine vurderinger og at BV klarer å sortere i meldingene de får.

Men jeg føler egentlig at slike påstander er noe oppbrukt av influensere. Føler at det er en vanlig taktikk for å skaffe sympati og sette «gale følgere» i dårlig lys.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regine. skrev (20 timer siden):

Hvor ser dere dette? Jeg søkte på snap og der lå det noen få historier med oppskrifter og starten på dukkehuset og litt annet, men ikke mye. Jeg søkte på Mette Ask på snap, har jeg søkt feil navn eller er det insta?

mette_ask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det ikke vært billigere for henne å bare betale de 800 kr, fremfor å jobbe de inn. Med tanke på drivstoff og bompenger etc. (og hvorfor i all verden skal man kjøpe sin egen arbeidsuniform? Betalte hun for trøya hun bruker på tannlegekontoret også?)

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (32 minutter siden):

Hadde det ikke vært billigere for henne å bare betale de 800 kr, fremfor å jobbe de inn. Med tanke på drivstoff og bompenger etc. (og hvorfor i all verden skal man kjøpe sin egen arbeidsuniform? Betalte hun for trøya hun bruker på tannlegekontoret også?)

Åpenbart.

Om hun uansett ikke har tenkt å fortsette så hadde jeg bare tatt tapet og notert det som ei lekse om jeg var henne.

Tidsbrukt, barnevakt, drivstoff, bompenger og slitasje på bil og psyke blir vesentlig mer enn de 800 kronene. Selv om hun skulle ende opp med å få betalt noen kroner så skal de skattes av.

Men jeg tror ikke hun tenker så langt. Snevert fokus og lite vilje til omstilling.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (1 time siden):

Synes hun sa det måtte trekkes av lønn, og kunne ikke betales inn, slik at hun ble nødt til å jobbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke var hun dødssliten etter jobb, i den grad at hun sovnet på sofaen etter middag og det var «urettferdig ovenfor ungene». Dette kunne ikke fortsette, og hun måtte finne løsninger. Ny jobb, foodora bud, si opp fast jobb, bli vikar blabla. Det kom masse «kritikk» fra «kritikkerne». Senest på søndag gikk skravla om hvor dritt alt var.

I går: Fungerer sååå bra på jobb i det siste, til og med tannlegen sier det, ikke sliten, har en sååå bra uke. Hallo i luken. Det er tirsdag. Kanskje litt vel tidlig å snakke om at denne uka har vært bra, når du forstatt har 5 dager igjen av den. Den endringen fra søndag til tirsdag! Jøss! Snakk om svingninger.

Endret av Xmasclovn
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...