Gå til innhold

Mette Ask

Anneisabell

Anbefalte innlegg

Et barbie-dukkehus av det kaliberet Mette lager ville ha kostet betydelig mere enn 1500kr.

Der på ekstra leker til 1500kr er i plastikk, og egentlig bare ræl. Blir fort ødelagt kontra et solid et i tre, Har googlet og det nærmeste jeg kommer som ligner litt på det som Mette lager koster over 3000kr

Her er det til litt over 3000kr

image.png.5edc20d1b7758d3370b9f51f9bc7fee1.png
Extra leker til 1400kr:

image.png.5c5d1f883dd211f5e5a7d2e0882a4732.png
Ikke akkurat sammenlignbart. Lillejenta er bare 4 år og kommer til å ha glede av barbie-huset i mange år. Og det som Mette lager er solid og kan gå i arv kontra dette masseproduserte plastikkhuset. Ikke minst har Mette glede av å bygge dette huset til datteren sin.

Tror det kommer til å bli fint jeg; hun kan f.eks. stikke innom der de selger tapet å spørre etter avskjær/ rester/ utgåtte bøker med tapet-prøver i og tapetsere veggene inne i huset, hun er flink å sy så hun kan sy gardiner og lage gulvteppe. Selve hovedjobben er snart gjort, og da kan hun kose seg med tapet, gardiner, innredning osv… eneste jeg hadde droppet er å lage møbler selv, som hun nevnte i begynnelsen av dette prosjektet. Det er to uker til jul, så jeg hadde heller benyttet meg av salg og kjøpt de nødvendigste møblene. Lilejente kan jo også ønske seg div møbler og interiør til bursdager og jul, eller kjøpe selv av penger hun får fra besteforeldre osv. (Døtrene mine hadde Lundeby-hus, , bare hus, belysning og dukkene var dyre nok i seg selv, så de fikk ikke et fiks ferdig innredet Lundeby-hus til jul, men måtte ønske seg pakker med inventar, eller kjøpe selv av penger de sparte…….men der prosjektet var endel av sjarmen med  der; de måtte jobbe for det selv også, ikke bare få hele dukkehuset med alt tilbehør rett i hendene… og ja; husene med tilbehør er tatt vare på i tilfelle de får barn en dag) (Lundebyhus eksisterte da jeg var lita også, det var den store drømmen, men jeg fikk det aldri pga prisen) 

Lundeby dukkehus, i tre og ikke plast, med innlagt strøm: kunne bygge på en kjeller, pluss garasje og hage

image.png.23b5e0d1577cba7e4efcccca51f5cc28.png

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det huset burde også festes til veggen så det ikke velter og blir ødelagt eller skader lille jenta. Lett at sånne ting kan skje under lek. Er anbefalt å feste kommoder, skap og bokhyller til veggen på barnerom. Mtp at lille jenta er veldig aktiv. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger 1175 dukkehus til salgs på Finn, ett av de første som kom opp var et Lundby-dukkehus til 400 kroner. Det kunne evt blitt gjort litt mer personlig med de gode ideene til @skruf, og det ville vært en minimal jobb i forhold til prosjektet hun kjører nå.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (49 minutter siden):

Det ligger 1175 dukkehus til salgs på Finn, ett av de første som kom opp var et Lundby-dukkehus til 400 kroner. Det kunne evt blitt gjort litt mer personlig med de gode ideene til @skruf, og det ville vært en minimal jobb i forhold til prosjektet hun kjører nå.

Det er da ikke til Barbie, og det er Barbie lillejenta leker med! 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gisse skrev (6 minutter siden):

Du så at det lå 1174 andre dukkehus der?

Jeg nevnte dette fordi Skruf tok det opp. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gisse skrev (8 minutter siden):

Det ligger mange Barbie hus på Finn til en rimelig penge. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser mange opplyser at det ligger mange dukkehus til salgs på Finn.no. Noen som har oversikt over hvor mange strikkekjoler som ligger der ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nor skrev (9 timer siden):

Ser mange opplyser at det ligger mange dukkehus til salgs på Finn.no. Noen som har oversikt over hvor mange strikkekjoler som ligger der ? 

Gidder du å sjekke? Bare skriv inn «strikkekjole» i søkefeltet der.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (34 minutter siden):

Gidder du å sjekke? Bare skriv inn «strikkekjole» i søkefeltet der.

Jeg støtter dukkehus prosjektet hennes, så er personlig ikke så interessert. Tenker mer på de som bruker tid på å ødelegge gleden hennes ved å lage noe selv til barnet sitt. Det jo masse ferdig strikkede kjoler å få kjøpt. 694 stk. på finn.no 👍

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nor skrev (11 minutter siden):

Jeg støtter dukkehus prosjektet hennes, så er personlig ikke så interessert. Tenker mer på de som bruker tid på å ødelegge gleden hennes ved å lage noe selv til barnet sitt. Det jo masse ferdig strikkede kjoler å få kjøpt. 694 stk. på finn.no 👍

Du er ikke interessert, men tar deg tid til å både etterspørre her samt søke på Finn. Det er…eh…ganske spesielt. Mulig det kommer godt med til de som evt er interessert i å kjøpe strikkakjole🤷🏼‍♀️

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (1 time siden):

Du er ikke interessert, men tar deg tid til å både etterspørre her samt søke på Finn. Det er…eh…ganske spesielt. Mulig det kommer godt med til de som evt er interessert i å kjøpe strikkakjole🤷🏼‍♀️

Tok ca fem sekunder og sjekke på Finn . Veldig enkelt, gikk altså ikke mye tid 👍Jeg er ikke så interessert i hva et ferdig dukkehus koster i butikken eller på finn !! Jeg er derimot interessert  i Mette, liker følge henne på snap selv om jeg synes hun gjør valg og prioriteringer jeg ikke ville tatt. Koser meg med å følge henne altså, i stedet å irritere meg over henne. Enkelte her leter jo med lykt og lupe for å finne noe å kritisere henne for. Hun er vakker, snill, godt likt i både arbeidslivet, nabolag og blant foreldre i kretsen rundt barna hennes , Kjenner henne ikke personlig, men begynte følge henne for jeg kjenner en som kjenner henne. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nor skrev (14 minutter siden):

Tok ca fem sekunder og sjekke på Finn . Veldig enkelt, gikk altså ikke mye tid 👍Jeg er ikke så interessert i hva et ferdig dukkehus koster i butikken eller på finn !! Jeg er derimot interessert  i Mette, liker følge henne på snap selv om jeg synes hun gjør valg og prioriteringer jeg ikke ville tatt. Koser meg med å følge henne altså, i stedet å irritere meg over henne. Enkelte her leter jo med lykt og lupe for å finne noe å kritisere henne for. Hun er vakker, snill, godt likt i både arbeidslivet, nabolag og blant foreldre i kretsen rundt barna hennes , Kjenner henne ikke personlig, men begynte følge henne for jeg kjenner en som kjenner henne. 

Høres ut som du kjenner henne veldig godt faktisk.  Veldig merkelig å sitte og evt snakke om en 3 person slik at du skal bli informert om hvor godt eller dårlig likt hun er i ulike kretser.  Greit nok om dere alle 3 kjenner hverandre. Men ja veldig spesielt 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nor skrev (17 minutter siden):

Enda mer spesielt er det at du deler informasjon om henne på KG som på ingen måte fremkommer i hennes egne sosiale medier, eller som hun har delt selv.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nor skrev (30 minutter siden):

Hvordan vet du at hun er godt likt i arbeidslivet, nabolag og foreldrene i kretsen rundt barna? 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (47 minutter siden):

Hvordan vet du at hun er godt likt i arbeidslivet, nabolag og foreldrene i kretsen rundt barna? 

Som jeg skrev, jeg kjenner en som kjenner henne. Hun kjenner også flere personer rundt Mette. Hun fortalte om Mette sin snap, og derfor begynte jeg følge henne. Hun kjenner også far til minste datter, og fortalte at han gledet seg til å feire jul med Mette og barna. Det har jeg fått lov og skrive her.  Ingen kan si hun fremstår som et vondt menneske, selv om hun er ustrukturert og impulsiv . 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nor skrev (1 minutt siden):

Som jeg skrev, jeg kjenner en som kjenner henne. Hun kjenner også flere personer rundt Mette. Hun fortalte om Mette sin snap, og derfor begynte jeg følge henne. Hun kjenner også far til minste datter, og fortalte at han gledet seg til å feire jul med Mette og barna. Det har jeg fått lov og skrive her.  Ingen kan si hun fremstår som et vondt menneske, selv om hun er ustrukturert og impulsiv . 

Har ikke sett at noen har sagt M er et vondt menneske. Men hvis det så stemmer alt du sier, så er det greit det kommer fra hovedpersonen selv og ikke en random person som deg, som strør både det ene og det andre rundt deg..merkelig det du driver med

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til alle dere som synes det er spesielt og er forundret over at jeg deler positive til om Mette, så tror jeg nok hun setter mer pris på det enn alle løgner og ondskapsfulle spekulasjoner som blir servert her. Harselering om mulige diagnoser, feilinformasjon om hennes forhold til barnefedre.osv. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (3 minutter siden):

Har ikke sett at noen har sagt M er et vondt menneske. Men hvis det så stemmer alt du sier, så er det greit det kommer fra hovedpersonen selv og ikke en random person som deg, som strør både det ene og det andre rundt deg..merkelig det du driver med

Er det ikke mer merkelig at hun må dementere løgn i snappende  sin som hun har lest på denne siden? Heller merkelig enn løgner

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nor skrev (1 time siden):

Til alle dere som synes det er spesielt og er forundret over at jeg deler positive til om Mette, så tror jeg nok hun setter mer pris på det enn alle løgner og ondskapsfulle spekulasjoner som blir servert her. Harselering om mulige diagnoser, feilinformasjon om hennes forhold til barnefedre.osv. 

Det er meget spesielt å sitte på et forum og for harde livet forsvare en man egentlig ikke kjenner med informasjon som ikke fremkommer i personens SoMe. Uavhengig om man tror personen vil sette pris på det eller ei. Mette velger å dele det hun vil i kanalene og det er vel det som skal diskuteres. Ikke hva en mamma i barnehagen eller kollega mener om henne.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nor skrev (2 timer siden):

Man er ikke automatisk et vondt menneske selv om man ikke er godt likt av alle. Ingen er godt likt av alle i alle miljøer, bare så det er sagt. Hva vet den ene personen om feks Mettes kollegaer og arbeidsgiver liker henne godt? Kanskje de ikke synes det er innafor å være sykemeldt samtidig som hun legger ut på snap alle prosjektene sine og at hun er våken til langt på natt istedenfor å hvile for å komme seg fortest mulig tilbake på jobb? Det er heller ikke sikkert at foreldrene til vennene til barna synes det er helt innafor å sove i timesvis på sofaen mens en 4-åring går på selvstyr i huset? Eksen kan selvsagt glede seg til å feire jul med Mette og barna uavhengig av hvor godt han liker henne. At han har noe som helst tålmodighet med henne nå etter at hun igjen ønsket å være sammen for så å avslutte noen uker etterpå er rett og slett imponerende. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...