Gå til innhold

Mette Ask

Anneisabell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Janine34 skrev (På 29.10.2024 den 15.43):

Ja, elsker hvordan MA fikk trollet AB opp og ut i lyset, og fikk satt stopper for "karrieren" til AB. Campingvogna ble kjempefin, og det var inspirerende å følge det oppussingsprosjektet. Liker MA, men syns det økonomiske rotet hennes er fascinerende. 200k på en liten Sydentur, er hinsides når man ofte klager over økonomien. 

Enig i dette, men så sank hun til BUNNS på skalaen min da hun ble avslørt som trollet her inne. Ikke mye respekt igjen for henne etter det.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaneel skrev (1 time siden):

Så gla for å høre at det ikke er slutt mellom hu og h. Håper hun får den hjelpen hu trenger ❤️

Er det slutt ? Har hun sagt det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admdir skrev (8 timer siden):

Hun er singel nå er hun ikke? Har fått henne opp på snap i det siste. 

Nei hu prøver med barnefaren igjen. Slutt å spre falske rykter! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (12 timer siden):

Hjelp til hva?

Hjelp til å takle påvirkningene som adhd har på livet hennes, og konsekvensene det har gitt livet hennes 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (1 time siden):

Hjelp til å takle påvirkningene som adhd har på livet hennes, og konsekvensene det har gitt livet hennes 

Det ser ut som hun har fått en ny sykdom enn adhd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tangogtare skrev (2 minutter siden):

Det ser ut som hun har fått en ny sykdom enn adhd. 

Kalles nok bivirkningene av et levd liv med ubehandlet adhd 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (4 timer siden):

Men hvor ble det av AB? Kommer aldri hun tilbake? 

Hun baker pepperkaker på snap. 👍

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kaneel skrev (5 timer siden):

Kalles nok bivirkningene av et levd liv med ubehandlet adhd 

Tror ikke hennes sårer er fra adhd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tangogtare skrev (48 minutter siden):

Tror ikke hennes sårer er fra adhd. 

ADHD og Tourette har felles at dopamin  i hjernen  kan føre til uro i kroppen, som må ut av feks pille på ting .Bite negler,pille på sår og neglebånd, dra ut hårstrå, tvunne hår osv  Mange barn med ADHD får sitte og fikle med ting i klasserommet for å «få ut uroen» så de kan sitte i ro og følge med. Min adhd kollega strikker hele tiden, en annen fikler med smykket sitt hele tiden . 

Endret av Nor
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nor skrev (19 timer siden):

ADHD og Tourette har felles at dopamin  i hjernen  kan føre til uro i kroppen, som må ut av feks pille på ting .Bite negler,pille på sår og neglebånd, dra ut hårstrå, tvunne hår osv  Mange barn med ADHD får sitte og fikle med ting i klasserommet for å «få ut uroen» så de kan sitte i ro og følge med. Min adhd kollega strikker hele tiden, en annen fikler med smykket sitt hele tiden . 

Du har rett; helt normalt at barn og voksne med ADHD ubevisst fikler med ting, piller på hud, tvinner hår, klikker med penner osv.. Det finnes hjelpemidler mot det; f.eks. fidget cube eller fidget spinner

image.png.12a85a16eb87d8a9a24984955863a5a2.png

image.png.2395fd54cc4111aa875af9ded24a2f83.png

Begge døtrene mine har god effekt av disse. Særlig eldste, hun har i perioder nesten ikke hud igjen på fingertuppene pga hun piller, river og drar.

Jeg har selv ADHD og merker jeg har god effekt av å strikke. Dog; er indre uro altfor høy så er det ute å gå som er det eneste som hjelper; tømmer hodet pga jeg blir fysisk sliten. Samme som med døtrene mine så har ingen av oss fysisk utagerende hyperaktivitet, men indre uro og vanskelig å fokusere, overtenning og blir fort overstimulert, blir helt drainned på en måte og har null å gå på.

Så det at Mette er sykemeldt nå kan godt komme av hun er voksen med udiagnosert og ubehandlet ADHD; det har vært for mye over lengre tid. Hun står på og har mange ulike prosjekter som hun ikke ferdigstiller (akkurat den kjenner jeg meg igjen i; har jeg mange ugjorte ting/ planer/ oppgaver som må gjøres så øker det indre stresser, tiltakløshet, uro og man klarer ikke komme i gang) Bare det at hun på jobb velger å sitte alene på et rom viser at hun blir overstimulert av å samhandle med kollegaer og pasienter, og hun behøver den lunsjpausen alene for å hente seg inn. Mange med den type ADHD er lite sosiale og har gjerne ikke en haug med venner pga man blir helt tappet av å være sosial. Sånn sett passet nok den gamle jobben til Mette bedre for henne, der hun ikke behøvde å være sosialt påskrudd hele vakta. Nå så bruker hun opp energien på jobb, og siste rest på barna.  Det at det er flere uferdige prosjekter i hjemmet er også helt normalt ved ADHD ( forøvrig så synes jeg hun har det utrolig koselig hjemme; alt må ikke være perfekt i orden) 

Energiøkonomisering er noe hun burde tatt i bruk.

Dumt hun ikke har fått time på DPS før uti januar. Men ved forverring så vil jeg tro det går an å kontakte DPS og fortelle hvordan helsesituasjonen er og mulighet for tidligere time. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...