skeiv-ostepop Skrevet 13. november 2025 #2641 Skrevet 13. november 2025 AnnnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg tar ikke lett på trafikksikkerhet, men mitt inntrykk fra det Mette delte på snap var jo at hu tok tak i det, da blir det merkelig å rapporterte noen man kun følger på snap. Hvordan kunne følgeren som meldte fra vite om det? Med tanke på historien til Mette og vedlikehold av bil? Uansett påførte det ikke henne noen nevneverdig ekstra kostnad om hun hadde fikset bilen. Det er gratis å fremvise bilen til en slik kontrolltime. Så jeg forstår virkelig ikke at dette er et problem å rakke ned på. 7
Maskopi Skrevet 13. november 2025 #2642 Skrevet 13. november 2025 AnnnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun sier jo på snap at hu kjøpte ny bil i juni. Så dette er den gamle bilen. Juni 2024 3
skeiv-ostepop Skrevet 13. november 2025 #2643 Skrevet 13. november 2025 Maskopi skrev (Akkurat nå): Juni 2024 Så da har hun hatt to verkstedbesøk på samme bil pga bremser på under et halvt år? Eller kanskje ikke bremsene ble fikset i sommer? 3
Maskopi Skrevet 13. november 2025 #2644 Skrevet 13. november 2025 skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden): Så da har hun hatt to verkstedbesøk på samme bil pga bremser på under et halvt år? Eller kanskje ikke bremsene ble fikset i sommer? Hun sier på snap i dag at hun har hatt bilen siden "ikke denne sommeren men forrige" og at hun har vært på verksted å fikset bremsene først bak så foran (eller motsatt). For alt hun vet kan verkstedet ha meldt fra til SVV om de har sett at bilen var i uforskriftsmessig stand. 5
AnnnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #2645 Skrevet 13. november 2025 skeiv-ostepop skrev (3 minutter siden): Så da har hun hatt to verkstedbesøk på samme bil pga bremser på under et halvt år? Eller kanskje ikke bremsene ble fikset i sommer? Jeg aner ikke jeg altså, men hun fortalte vel nå i sommer/høst en gang (jeg husker ikke når) at bremsene ble fikset og at det ikke var en så stor feil med bremsene som hun trodde ...? 1 5
skeiv-ostepop Skrevet 13. november 2025 #2646 Skrevet 13. november 2025 Maskopi skrev (1 minutt siden): Hun sier på snap i dag at hun har hatt bilen siden "ikke denne sommeren men forrige" og at hun har vært på verksted å fikset bremsene først bak så foran (eller motsatt). For alt hun vet kan verkstedet ha meldt fra til SVV om de har sett at bilen var i uforskriftsmessig stand. Dersom dette stemmer så har hun altså ved to anledninger i løpet av et halvår ignorert alle tydelige tegn på at bremsene begynner å bli slitt og utsatt det begge gangene så lenge at bremsene har vært metall mot metall og betydelig varmgang under kjøring. Da forstår en vel hvorfor noen velger å varsle SVV når det skjer gang nr to? 4 4
skeiv-ostepop Skrevet 13. november 2025 #2647 Skrevet 13. november 2025 AnnnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg aner ikke jeg altså, men hun fortalte vel nå i sommer/høst en gang (jeg husker ikke når) at bremsene ble fikset og at det ikke var en så stor feil med bremsene som hun trodde ...? Så to ganger på et halvår altså. Ikke rart noen varsler. 4
Xmasclovn Skrevet 13. november 2025 #2648 Skrevet 13. november 2025 (endret) Korpsnerden skrev (1 time siden): Så lett mange her tar på trafikksikkerhet - jeg er ganske rystet faktisk. Se for deg at du eller noen du er glad i havner i en trafikkulykke, også viser det seg at føreren av den andre bilen var fullt klar over at bremsene i bilen var nedslitte og farlige. Jeg tror det kunne blitt mye dyrere for Mette dersom bilen ble involvert i en ulykke før reperasjon, ift forsikring som ikke dekker, politisak osv. For ikke å snakke om hva man evt måtte leve med videre ift skader på andre osv. Joda, hun påstår at det er fikset nå, men det var det antagelig ikke på det tidspunktet det ble rapportert. Det er skjøre vimsete Mette det er snakk om, og da må alt tas på med silkehansker vettu😏 Hun er jo bare søt og snill og gjør aldri noe galt. Alenemor som gjør sitt beste. Og så har hun ADHD og kanskje autisme og sånt vettu… Da skal man se gjennom fingrene på det meste. Endret 13. november 2025 av Xmasclovn La til 6 3
Xmasclovn Skrevet 13. november 2025 #2649 Skrevet 13. november 2025 Anneisabell skrev (1 time siden): Er så enig med deg, hun takler faktisk denne some verden veldig dårlig. Og hvor mange ganger har hun ikke sittet guran kamera og grått på grunn av de slemme folka der ute. Men hun bryr seg egentlig ikke sier hun et kvarter etterpå. Jo du bryr deg, det ser man jo utifra alt du dokumenter i etterkant. At du gidder dette for deg selv, og ikke minst dine nærmeste Hun bryr seg for mye. Delvis pga hun er så opptatt av hva andre synes at det blir kleint. Delvis fordi hun liker oppmerksomheten det gir. Det jeg likevel tror er hennes største grunn til å dele og utbrodere alt i det vide og brede er mangelen på sosial omgang og nettverk. Hun har tydeligvis ingen utenom dattera å lufte seg til. Dermed ender hun opp å fremstille seg på sosiale medier slik hun gjør. År etter år. Det er egentlig litt trist. Vi andre hadde bare klaget til en venninne, kollega, mannen osv og blitt ferdig med saken. Mette haler det ut i SoMe over flere dager. 9 5
Villroses hage Skrevet 13. november 2025 #2650 Skrevet 13. november 2025 Nor skrev (2 timer siden): Anbefaler deg å slutte å følge henne om det plager deg. Men da kan du jo ikke kritisere henne, og det vil kanskje være et tap for deg ? Det er jo ikke jeg som blir plaget , men denne "Mette". I og med at jeg ikke følger med på denne snapkanalen, driver jeg da heller ikke å kriiserer vedkommende. Følger kun med i tråden her (og i andre tråder om både "influensere" og andre som på død og liv vil brette ut fra sitt privatliv offentlig). Det virker jo som om denne personen tråden handler om er uvanlig oppmerksomhetssyk, og derfor søker offentligheten. Noe vedkommende tydelig finner vanskelig når hennes valg blir gjenstand for diskusjoner, velmente råd og kritikk. All fornuft tilsier da at det ville være sunnest for både henne og familien å logge av, og holde privatlivet privat. Altså, det kommer jo fram at denne kvinnen har barn, som uten tvil vil lide for morens hemningsløse trang til å utlevere "alt". De lider selvfølgelig ikke i hjemmet, men fordi folk sladrer. Fordi barn kan være nådeløse mot hverandre. Alternativt kunne jo Mette hatt en side hvor hun kun delte DIY-prosjekter, helt uten å blottlegge privatlivet med alskens utfordringer. Kanskje dette ikke genererer tilfredsstillende respons og oppmerksomhet for henne? 7 4
AnnnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #2651 Skrevet 13. november 2025 Villroses hage skrev (1 time siden): Det er jo ikke jeg som blir plaget , men denne "Mette". I og med at jeg ikke følger med på denne snapkanalen, driver jeg da heller ikke å kriiserer vedkommende. Følger kun med i tråden her (og i andre tråder om både "influensere" og andre som på død og liv vil brette ut fra sitt privatliv offentlig). Det virker jo som om denne personen tråden handler om er uvanlig oppmerksomhetssyk, og derfor søker offentligheten. Noe vedkommende tydelig finner vanskelig når hennes valg blir gjenstand for diskusjoner, velmente råd og kritikk. All fornuft tilsier da at det ville være sunnest for både henne og familien å logge av, og holde privatlivet privat. Altså, det kommer jo fram at denne kvinnen har barn, som uten tvil vil lide for morens hemningsløse trang til å utlevere "alt". De lider selvfølgelig ikke i hjemmet, men fordi folk sladrer. Fordi barn kan være nådeløse mot hverandre. Alternativt kunne jo Mette hatt en side hvor hun kun delte DIY-prosjekter, helt uten å blottlegge privatlivet med alskens utfordringer. Kanskje dette ikke genererer tilfredsstillende respons og oppmerksomhet for henne? Jeg opplever ikke Mette som uvanlig oppmerksomhetssyk og tror ikke hun trives med å ha en tråd om henne her inne? Men klart hun deler jo ting som mange andre, deriblandt meg, ikke ville delt i sosiale medier, men heller blåst ut til mannen, en venninne osv. 7
Nor Skrevet 13. november 2025 #2652 Skrevet 13. november 2025 AnnnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tar ikke lett på trafikksikkerhet, men mitt inntrykk fra det Mette delte på snap var jo at hu tok tak i det, da blir det merkelig å rapporterte noen man kun følger på snap. Enig. Men det er noen her i tråden som er smålig og liker tråkke på de som ligger nede. Vi har vel alle friskt i minnet dukkehuset MA lagde i fjor til jul, som datteren ble veldig glad for. Var mye spot og latterliggjøring i denne tråden av dette dukkehuset. Er bare overrasket over hvor mange som finner glede i å såre, rakke ned på og latterliggjøre mennesker. Og at de i tillegg velger å bruke tid på å følge denne personen på snap. Vel det sier vel mer om de enn Mette Ask 9 2
skeiv-ostepop Skrevet 13. november 2025 #2653 Skrevet 13. november 2025 Nor skrev (13 minutter siden): Enig. Men det er noen her i tråden som er smålig og liker tråkke på de som ligger nede. Vi har vel alle friskt i minnet dukkehuset MA lagde i fjor til jul, som datteren ble veldig glad for. Var mye spot og latterliggjøring i denne tråden av dette dukkehuset. Er bare overrasket over hvor mange som finner glede i å såre, rakke ned på og latterliggjøre mennesker. Og at de i tillegg velger å bruke tid på å følge denne personen på snap. Vel det sier vel mer om de enn Mette Ask Men nå er det ikke å rakke ned på, såre eller latterliggjøre Mette å tipse SVV om et potensielt trafikkfarlig kjøretøy. 4 6
Xmasclovn Skrevet 13. november 2025 #2654 Skrevet 13. november 2025 Nor skrev (1 time siden): Enig. Men det er noen her i tråden som er smålig og liker tråkke på de som ligger nede. Vi har vel alle friskt i minnet dukkehuset MA lagde i fjor til jul, som datteren ble veldig glad for. Var mye spot og latterliggjøring i denne tråden av dette dukkehuset. Er bare overrasket over hvor mange som finner glede i å såre, rakke ned på og latterliggjøre mennesker. Og at de i tillegg velger å bruke tid på å følge denne personen på snap. Vel det sier vel mer om de enn Mette Ask Det var slettes ingen latterliggjøring og spot av dukkehuset. Det ble skrevet f.eks at dukkehuset aldri kom til å bli ferdig til jul, noe det heller ikke ble, og hvorvidt det var koselig å få en halvferdig gave man ikke kunne leke ordentlig med. For øvrig er det ingen indikasjon på at det dukkehuset er ferdig den dag i dag. Og så var det noen kommentarer rundt det at hun valgte å bruke bordplata til spisebordet som materiale på dukkehuset, for så å slite med få plass nok til alle rundt bordet på julaften. Skal du snakke om latterliggjøring og spotting kunne du ha funnet bedre eksempler. 4 10
Nor Skrevet 13. november 2025 #2655 Skrevet 13. november 2025 AnnnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg opplever ikke Mette som uvanlig oppmerksomhetssyk og tror ikke hun trives med å ha en tråd om henne her inne? Men klart hun deler jo ting som mange andre, deriblandt meg, ikke ville delt i sosiale medier, men heller blåst ut til mannen, en venninne osv. Det er vel derfor hun er på snap, for hun i likhet med Kristin Gjelsvik, Og mange mange andre vil ha oppmerksomhet. Og du velger gi henne det. Hun velger hva hun vil legge ut. Og hun oppnår at folk følger henne og gir henne dyrebare klikk. Ikke så dum som hun noen ganger fremstår. Aner ikke om hun tjener noe på dette, men det er vel det hun ønsker.
AnnnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #2656 Skrevet 13. november 2025 Nor skrev (6 minutter siden): Det er vel derfor hun er på snap, for hun i likhet med Kristin Gjelsvik, Og mange mange andre vil ha oppmerksomhet. Og du velger gi henne det. Hun velger hva hun vil legge ut. Og hun oppnår at folk følger henne og gir henne dyrebare klikk. Ikke så dum som hun noen ganger fremstår. Aner ikke om hun tjener noe på dette, men det er vel det hun ønsker. Jeg oppfatter det mer som et behov for å dele enn behov for oppmerksomhet. Tror ikke hu tjener på det, man skal vel ha 50-60K følgere før man i det hele tatt kan tjene penger på snap (og har aldri sett hu har reklamert for noe (?) som er en annen inntektskilde). Aner ikke hvor mange følgere hu har, men man får jo en indikasjon på antall visninger på spotlight. 2 5
Sol Rampelyset Skrevet 13. november 2025 #2657 Skrevet 13. november 2025 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.
Juststop Skrevet 13. november 2025 #2658 Skrevet 13. november 2025 M_z skrev (På 12.11.2025 den 14.56): Oh lord… skjønner det er kjipt at noen har tipset og hun må på kontroll, men så bra at bilen blir sjekket skikkelig slik at den er trygg å kjøre barn og barnebarn i da! Selve kontrollen koster ingenting og tar ca 30min, så er ikke noe å sitte å grine over! Kjipt med det lille drivstoffet og bompengene som går på turen HEEEELT til Åsane, men det hun lister opp med å ha julaften hos seg og betale alt der selv, julebord med familien der hun betaler for alle og pynting av hus(?)… er jo bare luksus! Kan forstå at det er fint å kunne arrangere slikt for seg selv og familien, men om man har dårlig råd så må man finne alternativer og ikke gjøre det dyrest mulig! Dagens snapping ble jeg bare oppgitt over, hvorfor åpnet hun snap for å fortelle dette? Antar det bare gir glede for de som har ringt inn… og hun får ingenting godt ut av å sitte å grine på kamera selv. Oh my… Hun gråt ikke i den snapen. Hun var nok bare tydelig oppgitt og irritert over å ha blitt meldt inn til Statens vegvesen, spesielt siden bilen hennes ble reparert for lenge siden. Jeg skjønner VELDIG godt den reaksjonen, jeg hadde klikket om noen hadde meldt meg inn på et så tynt og idiotisk grunnlag. Å grine betyr å gråte, altså tårer, hulking eller tydelige gråtetegn. Det var det ingen ting av her. Det hun viste var frustrasjon, ikke grining! 9 1
Juststop Skrevet 13. november 2025 #2659 Skrevet 13. november 2025 Nor skrev (På 12.11.2025 den 17.53): Ja, Koster ikke mye, og MA har nok tid til en tur til SV om hun planlegger litt nå mens hun er sykemeldt. Hun bruker jo mye tid til å skaffe ting og tang til alle prosjektene sine. Når det er sagt, så må jeg si at om det er en av disse drittslengerne i denne tråden som har meldt fra til SV for å plage MA, så husk dette når Karma kommer og biter dere bak…. For det gjør den. Når noen har glade av å plage de som alt ligger nede, er de så elendige mennesker at de kommer til å ligge våken om nettene og tenke på at de har glede av å plage en psykisk plaget småbarnsmor. Når man sier at noen «ligger nede» eller er psykisk plaget, betyr det at hverdagen blir tung og vanskelig å mestre på grunn av psykisk helse, som depresjon eller angst, over tid. Det er ikke det samme som å ha utfordringer med jobb eller sosialt liv på grunn av nevropsykologiske forhold, selv om det kan være krevende. 6
Nor Skrevet 14. november 2025 #2660 Skrevet 14. november 2025 AnnnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg oppfatter det mer som et behov for å dele enn behov for oppmerksomhet. Tror ikke hu tjener på det, man skal vel ha 50-60K følgere før man i det hele tatt kan tjene penger på snap (og har aldri sett hu har reklamert for noe (?) som er en annen inntektskilde). Aner ikke hvor mange følgere hu har, men man får jo en indikasjon på antall visninger på spotlight. Virker ikke som hun har omgangskrets utenom datter og far til yngste, men jeg kan jo ta feil. I så fall ser hun vel på følgerne sine som «en omgangskrets» i hennes verden. At det er noen rotne egg i den kurven virker det som hun har levd greit med til nå, men ble tydeligvis såret over at et skikkelig råttent egg har hatt glede av å gi henne enda mer utfordringer enn hun alt har. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå