Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Men hun hadde altså bremseproblemer i vår også og snakket en del om det da. Så ble det fikset. Og nå, 3-4 måneder etterpå, er det problemer med bremsene igjen.

Det er ikke normalt med så mye problemer med bremsene. Så da forstår jeg godt at en ikke helt stoler på det hun sier.

Tror det var ny bil…? Mener hu nevnte det.. 🤷🏻‍♀️

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nor skrev (1 minutt siden):

Ok, så det var bare sosiale media de mye psykiske utfordringer må styre unna. Min søster med Down  syndrom har snap. Også min demente tante. Hva tenker du om det ? Skam deg !

Hvorfor blander du inn alt mulig annet? Hva er det du ikke forstår?  Har du vondt for å akseptere svar bør du kanskje revurdere kg. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Alisha* skrev (28 minutter siden):

Hvorfor blander du inn alt mulig annet? Hva er det du ikke forstår?  Har du vondt for å akseptere svar bør du kanskje revurdere kg. 

Se om du klarer formulere hvorfor ikke Mette Ask skal få være på snap. Utenom å prøve snakke deg bort fra påstanden din. Ikke bare til å slenge med kjeften og ikke ta ansvar for det en angriper en sårbar person med. Men det ser jeg at du ikke klarer. Hvorfor bør Mette ikke ha snap ? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Vintermåne skrev (1 time siden):

Herregud- det er helt sprøtt å tipse SV sånn 😳😳 hvem er det som gjør det? 
vet bare om gretne gamle gubber/kjerringer som tar skiltnummer på ungdomsbiler og melder inn for det dne og det andre 😅 

ellers vet jeg at SV kan gjøre det selv dersom de observerer åpenbare ting og ikke får undersøkt der og da (parkerte biler osv)

men at en «følger» skal melde inn pga noe du har sett/hørt på snap - det er veldig drøyt 😂😂 skjønner godt hun blir oppgitt….. 

jeg er ofte kritisk til Mette og det hun gjør og viser osv, men det her…… er bare……. 🙄🙄 

cafflatte skrev (1 time siden):

At folk kan være så onde.... lavmål. Hun har jo fikset bilen og hun brukte kollektiv en periode nettopp fordi bilen skulle på verksted. 

Jeg synes det er drøyt at Mette over tid viser at hun faktisk kjører med trafikkfarlig kjøretøy - og deler dette med mange ukjente. Og når da noen reagerer, som jeg har full forståelse for, så skal det være stakkars henne?

Hun får fikse bilen (e) sine og ha de i forskriftsmessig og trafikksikker stand slik som alle oss andre som skal ferdes i trafikken?

• Nyttig 11
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det er drøyt at Mette over tid viser at hun faktisk kjører med trafikkfarlig kjøretøy - og deler dette med mange ukjente. Og når da noen reagerer, som jeg har full forståelse for, så skal det være stakkars henne?

Hun får fikse bilen (e) sine og ha de i forskriftsmessig og trafikksikker stand slik som alle oss andre som skal ferdes i trafikken?

Hun kjørte vel ikke over tid.. 🤔 Og hun fikset det jo. Utfra det jeg fikk meg meg av det Mette delte om bilen og at hun tok tak i det, synes jeg tipseren her virker helt syk… Tror vedkommende ville plage Mette, jeg.

Endret av AnnnonymBruker
  • Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (22 minutter siden):

Men hun fikset jo bilen. Hun leverte den til verkstedet.  

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
cafflatte skrev (30 minutter siden):

Ja, men før hun gjorde det satt hun og snappet mens  hun stoppet bilen, fordi det røyk omtrent av bremseskivene og de måtte  kjøles ned. Det var da vedkommende meldte fra til Statens Vegvesen. Dette var altså før hun sendte den på verksted. Nå sitter hun derimot og detaljforklarer at alt hun gjorde med bilen var i samråd med NAF el hvem det nå var, at hun fikk «lov» til å ta små turer med bilen i den stand den var i. 
Det virket ganske dramatisk den gangen, selv om hun nå forklarer at hun hadde alt under kontroll. 

• Liker 7
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hun kjørte vel ikke over tid.. 🤔 Og hun fikset det jo. Utfra det jeg fikk meg meg av det Mette delte om bilen og at hun tok tak i det, synes jeg tipseren her virker helt syk… Tror vedkommende ville plage Mette, jeg.

cafflatte skrev (42 minutter siden):

Hun har kjørt lenge med dette problemet. Bremseklosser/skiver begynner bare ikke å bli så varme at hun må stoppe og ta pauser over natten. Det begynner med slitte bremseklosser. Det hører man på lyden. Så hører man metall mot metall. Det kjennes og i bilen. Så begynner man å merke varmgangen. Og når man er kommet til det punktet så har bilen vært trafikkfarlig lenge.

Så flott at noen faktisk såg dette og meldte fra. For jeg tror ikke hun hadde fikset dette uten at det ble varslet.

I vår kjørte hun rundt akkurat likt med forrige bil. Man kunne til og med høre lyden på snap når hun filmet MENS hun kjørte.

Så jeg har absolutt ingen tillit til at hun hadde fikset dette uten, og jeg mener det er flott at noen sa i fra. Om en mener dette er flisespikkeri og galskap å si i fra så kan en ikke forstå hvor farlig det er med en to tonns bil i trafikken som plutselig mangler bremser. Ikke Mette helle for den del. For det er galskap.

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet

Skrevet i mai måned. Det er flere innlegg i tråden som kommenterer Mettes egen deling av tilstanden på bilen. Så dette er ikke det eneste, og det strekker seg før den 23 mai, og langt ut i juni. Så er det samme bil så kan en jo stille spørsmål om en stoler på at hun har fikset noe den gang, eller om det er ny bil hvor lenge hun hadde kjørt med problemene denne gang om ingen hadde varslet.

Skjermbilde2025-11-12kl_23_38_25.thumb.png.570d90ba639644f3bba77d59cb6c8ac0.png

• Nyttig 6
Skrevet
Nor skrev (2 timer siden):

Se om du klarer formulere hvorfor ikke Mette Ask skal få være på snap. Utenom å prøve snakke deg bort fra påstanden din. Ikke bare til å slenge med kjeften og ikke ta ansvar for det en angriper en sårbar person med. Men det ser jeg at du ikke klarer. Hvorfor bør Mette ikke ha snap ? 

Hun burde absolutt logge av Snap fordi hun ukritisk legger offentlig ut personlige problemer. Dette uten å forstå hva slags konsekvenser det kan få for henne selv og familie.

• Liker 8
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (8 timer siden):

Skrevet i mai måned. Det er flere innlegg i tråden som kommenterer Mettes egen deling av tilstanden på bilen. Så dette er ikke det eneste, og det strekker seg før den 23 mai, og langt ut i juni. Så er det samme bil så kan en jo stille spørsmål om en stoler på at hun har fikset noe den gang, eller om det er ny bil hvor lenge hun hadde kjørt med problemene denne gang om ingen hadde varslet.

Skjermbilde2025-11-12kl_23_38_25.thumb.png.570d90ba639644f3bba77d59cb6c8ac0.png

Hun sier jo på snap at hu kjøpte ny bil i juni. Så dette er den gamle bilen. 

• Liker 2
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hun sier jo på snap at hu kjøpte ny bil i juni. Så dette er den gamle bilen. 

Og det var en del av poenget mitt.

Dersom hun kjørte i flere måneder med defekte bremser på den forrige bilen - hvorfor i alle dager skal en tro at hun fikser de med en gang på den nye bilen?

Jeg mener det fortsatt var rett å varsle SSV. For Mette har en tendens til å utsette slike utgifter som er kjedelige, mens hun lett kan blåse av flere tusen på interiør. Eller takeaway. Mens hun kjører rundt blant alle andre med defekte bremser.

• Nyttig 7
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (10 timer siden):

La oss f.eks da konstatere at vedkommende gjorde det for å plage. Hva så og hva gjør man videre?

Det vil alltid finnes mennesker der ute som ikke vil en vel eller finner glede i å plage andre. Bør man likevel fortsette å dele uhemmet av livet sitt, for så å knekke sammen hver gang noen «er slem»? Eller bør man tenke litt på sine valg og om de er verdt det?

Når hun knekker sammen av noe så lite som en ekstra bilsjekk 20 km unna, og ender med å bruke en hel kveld på å utbrodere og dokumentere kvitteringer ol. ovenfor totalt fremmede som ikke har en skit med slikt å gjøre hvordan hadde det blitt av noe verre? Andre «influensere» har blitt meldt til barnevern og psykiatrien, stalket, fått barna utlevert osv. Likevel syter de og dramatiserer mindre enn Mette gjør. Dette er rett og slett ikke sunt.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Xmasclovn skrev (5 minutter siden):

La oss f.eks da konstatere at vedkommende gjorde det for å plage. Hva så og hva gjør man videre?

Det vil alltid finnes mennesker der ute som ikke vil en vel eller finner glede i å plage andre. Bør man likevel fortsette å dele uhemmet av livet sitt, for så å knekke sammen hver gang noen «er slem»? Eller bør man tenke litt på sine valg og om de er verdt det?

Når hun knekker sammen av noe så lite som en ekstra bilsjekk 20 km unna, og ender med å bruke en hel kveld på å utbrodere og dokumentere kvitteringer ol. ovenfor totalt fremmede som ikke har en skit med slikt å gjøre hvordan hadde det blitt av noe verre? Andre «influensere» har blitt meldt til barnevern og psykiatrien, stalket, fått barna utlevert osv. Likevel syter de og dramatiserer mindre enn Mette gjør. Dette er rett og slett ikke sunt.

Er så enig med deg, hun takler faktisk denne some verden veldig dårlig. Og hvor mange ganger har hun ikke sittet guran kamera og grått på grunn av de slemme folka der ute. Men hun bryr seg egentlig ikke sier hun et kvarter etterpå. Jo du bryr deg, det ser man jo utifra alt du dokumenter i etterkant. At du gidder dette for deg selv, og ikke minst dine nærmeste 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Så lett mange her tar på trafikksikkerhet - jeg er ganske rystet faktisk.

Se for deg at du eller noen du er glad i havner i en trafikkulykke, også viser det seg at føreren av den andre bilen var fullt klar over at bremsene i bilen var nedslitte og farlige. 

Jeg tror det kunne blitt mye dyrere for Mette dersom bilen ble involvert i en ulykke før reperasjon, ift forsikring som ikke dekker, politisak osv. For ikke å snakke om hva man evt måtte leve med videre ift skader på andre osv.

Joda, hun påstår at det er fikset nå, men det var det antagelig ikke på det tidspunktet det ble rapportert. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Korpsnerden skrev (21 minutter siden):

Se for deg at du eller noen du er glad i havner i en trafikkulykke, også viser det seg at føreren av den andre bilen var fullt klar over at bremsene i bilen var nedslitte og farlige. 

Jeg tror det kunne blitt mye dyrere for Mette dersom bilen ble involvert i en ulykke før reperasjon, ift forsikring som ikke dekker, politisak osv. For ikke å snakke om hva man evt måtte leve med videre ift skader på andre osv.

Joda, hun påstår at det er fikset nå, men det var det antagelig ikke på det tidspunktet det ble rapportert. 

Jeg tror ikke folk forstår hvor farlig det er å miste bremsene på 50kmt på vei inn i et kryss. Eller «bare» 40 km/t.

Det har vært flere større ulykker opp igjennom tidene med omkomne som et resultat av sviktende bremser på kjøretøy. At dette tas så lett på er utrolig skremmende.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Villroses hage skrev (10 timer siden):

Hun burde absolutt logge av Snap fordi hun ukritisk legger offentlig ut personlige problemer. Dette uten å forstå hva slags konsekvenser det kan få for henne selv og familie.

Anbefaler deg å slutte å følge henne om det plager deg. Men da kan du jo ikke kritisere henne, og det vil kanskje være et tap for deg ?

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Korpsnerden skrev (26 minutter siden):

Jeg tar ikke lett på trafikksikkerhet, men mitt inntrykk fra det Mette delte på snap var jo at hu tok tak i det, da blir det merkelig å rapporterte noen man kun følger på snap. 

• Nyttig 8
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tar ikke lett på trafikksikkerhet, men mitt inntrykk fra det Mette delte på snap var jo at hu tok tak i det, da blir det merkelig å rapporterte noen man kun følger på snap. 

Ja hun tok tak men ikke med det samme for hun hadde ikke penger og frem til da brukte hun bilen både titt og ofte.

• Liker 5
Skrevet
Anneisabell skrev (1 minutt siden):

Ja hun tok tak men ikke med det samme for hun hadde ikke penger og frem til da brukte hun bilen både titt og ofte.

Var det ikke den perioden hun tok trikken eller bussen da? Jeg ser hun har lagt ut mye på snap, men har ikke rukket å se på det enda, så det er mulig hun sier noe om det der. Men jeg husker jo hun lot bilen stå og tok kollektiv transport en periode pga bilen.

• Liker 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...