Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Alisha* skrev (12 minutter siden):

Om MA er Psykisk plaget og ligger nede, er det kanskje bedre å logge av.  Ikke bare Snapchat, men også de andre kanalene…🤷‍♀️

Jeg hadde nok også reagert om noen meldte meg til SV fordi bilen måtte - og har vært - en tur på verksted😅

• Liker 2
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Gjest LiteTouch
Skrevet

Det er så utrolig simpelt å tipse om bil. Jeg har ikke ord for hvordan enkelte kan oppføre seg mot andre.

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden):

Ha nå i bakhodet her at noen kan ha meldt henne tilbake mens bilen ikke var fikset. Det er ikke alltid det offentlige går fort.

I tillegg er det kanskje et spørsmål om tillit her. Mette viser jo at hun er mest glad i å bruke pengene på kjekke ting fremfor nødvendige ting. Så da kan det fort bli et spørsmål om hun faktisk har fikset bilen eller om det er noe hun bare sier.

Og ikke minst om jobben er fagmessig forsvarlig.

Men uansett da - hun tok vel tak i det rimelig kjapt? Jeg fikk ikke med meg alt, men mener Mette sa at problemet med bilen ikke var så ille som hun fryktet (for det ble ikke så dyrt eller noe sånt). Det er jo rimelig spesielt å tipse SV kun fordi Mette klagde om det på snap. Hun fikset det jo.. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men uansett da - hun tok vel tak i det rimelig kjapt? Jeg fikk ikke med meg alt, men mener Mette sa at problemet med bilen ikke var så ille som hun fryktet (for det ble ikke så dyrt eller noe sånt). Det er jo rimelig spesielt å tipse SV kun fordi Mette klagde om det på snap. Hun fikset det jo.. 

Hva var problemet denne gangen? Hun har kjørt lenge med dårlige bremser og ulike utslitte deler før.

• Liker 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (6 minutter siden):

Hva var problemet denne gangen? Hun har kjørt lenge med dårlige bremser og ulike utslitte deler før.

Mulig det, jeg har ikke fått med meg det. Husker ikke hva det var denne gangen, men noe med bremsene ja. 

• Liker 4
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mulig det, jeg har ikke fått med meg det. Husker ikke hva det var denne gangen, men noe med bremsene ja. 

Sist gang kjørte hun med så slitte bremser at det var stål mot stål. Og i tillegg var de skeive så de var ofte borti hverandre under kjøring.

Over korte distanser kan det gå bra. Men Mette var på det punktet at hun kjørte et lite stykke, tok en pause og så fortsatte hun til hun tok en ny pause.

Når bremsene er så slitt så er det ikke lenger trygt å kjøre. Og varmgang i bremser kan både redusere bremseeffekten eller fjerne den helt.

Så om det var noe tilsvarende igjen så er jeg ikke overrasket om noen valgte å varsle SSV. Strengt tatt vil jeg rose de. For dette er ikke noe vi ønsker å ha kjørende rundt i trafikken da det kan gå ut over andre.

• Liker 13
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Sist gang kjørte hun med så slitte bremser at det var stål mot stål. Og i tillegg var de skeive så de var ofte borti hverandre under kjøring.

Over korte distanser kan det gå bra. Men Mette var på det punktet at hun kjørte et lite stykke, tok en pause og så fortsatte hun til hun tok en ny pause.

Når bremsene er så slitt så er det ikke lenger trygt å kjøre. Og varmgang i bremser kan både redusere bremseeffekten eller fjerne den helt.

Så om det var noe tilsvarende igjen så er jeg ikke overrasket om noen valgte å varsle SSV. Strengt tatt vil jeg rose de. For dette er ikke noe vi ønsker å ha kjørende rundt i trafikken da det kan gå ut over andre.

Sist? Du mener det samme som ble tipset om nå i høst? Som hun har fikset? Eller har det samme skjedd før? 

• Liker 7
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sist? Du mener det samme som ble tipset om nå i høst? Som hun har fikset? Eller har det samme skjedd før? 

Dette var vel i vår? Forrige bil tror jeg.

• Liker 2
Skrevet

Hun sa at varselet ble sendt ca 24 sept til Biltilsynet. Vet ikke helt når hun hadde bilen på verksted, men antar det var etter den datoen. Hun snappet fra bilen , sa at bremseskivene var så varme at hun måtte stoppe og ha pause, slik at  de kunne bli kjølt ned. Jeg har verken lappen eller bil selv, så jeg vet ikke om dette er normalt, men for meg virket det i beste fall tankeløst, i verste fall farlig. 
Så ut fra det hun viste på snap den gangen, så synes jeg ikke det er helt borte vekk å varsle faktisk. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (5 minutter siden):

Hun sa at varselet ble sendt ca 24 sept til Biltilsynet. Vet ikke helt når hun hadde bilen på verksted, men antar det var etter den datoen. Hun snappet fra bilen , sa at bremseskivene var så varme at hun måtte stoppe og ha pause, slik at  de kunne bli kjølt ned. Jeg har verken lappen eller bil selv, så jeg vet ikke om dette er normalt, men for meg virket det i beste fall tankeløst, i verste fall farlig. 
Så ut fra det hun viste på snap den gangen, så synes jeg ikke det er helt borte vekk å varsle faktisk. 

Det er ikke normalt. Og det kan medføre bruksforbud om det blir oppdaget.

Og når bremsene blir så varme så ødelegger hun mer på bilen og totalen blir dyrere. Og farligere.

Men forrige gang var i mai/juni i år - og det ble vel da fikset av en bekjent. Har ikke hun byttet bil siden den gang?

• Liker 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (5 minutter siden):

Det er ikke normalt. Og det kan medføre bruksforbud om det blir oppdaget.

Og når bremsene blir så varme så ødelegger hun mer på bilen og totalen blir dyrere. Og farligere.

Men forrige gang var i mai/juni i år - og det ble vel da fikset av en bekjent. Har ikke hun byttet bil siden den gang?

Å  visste jeg ikke at det var i sommer. Trodde det var snakk om samme bil. Kan hende varsleren har trodd det samme? Uansett- utleverer man det ene og andre på snap så kan det backfire. Snap er ikke enveiskjøring, det sitter tusenvis av mottakere på andre siden. Skjønner dette var kjipt for Mette, men utfra det jeg har sett henne dele, så var det ikke veldig overraskende. Kanskje litt rart at noen tar seg bryet med å kontakte biltilsynet, men ikke overraskende. 

• Liker 3
Skrevet
Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Å  visste jeg ikke at det var i sommer. Trodde det var snakk om samme bil. Kan hende varsleren har trodd det samme? Uansett- utleverer man det ene og andre på snap så kan det backfire. Snap er ikke enveiskjøring, det sitter tusenvis av mottakere på andre siden. Skjønner dette var kjipt for Mette, men utfra det jeg har sett henne dele, så var det ikke veldig overraskende. Kanskje litt rart at noen tar seg bryet med å kontakte biltilsynet, men ikke overraskende. 

Godt mulig jeg blingser og at hun har samme bil fortsatt. Men da blir spørsmålet om hun faktisk fikset bremsene i vår eller om det er de samme problemene.

For er det de samme problemene så bør bilen ha bruksforbud.

• Liker 4
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (10 minutter siden):

Godt mulig jeg blingser og at hun har samme bil fortsatt. Men da blir spørsmålet om hun faktisk fikset bremsene i vår eller om det er de samme problemene.

For er det de samme problemene så bør bilen ha bruksforbud.

Det hadde vel NAF funnet ut av? Husker Mette sa de sa noe om at det ikke var så alvorlig som hun fryktet og at det heller ikke ble så dyrt som hun fryktet? Det var vel ikke sånn at Mette snakket om bilproblemene så lenge før hun fikset dem, heller …? 🤔🤷🏻‍♀️

• Nyttig 8
Skrevet
Alisha* skrev (1 time siden):

Om MA er Psykisk plaget og ligger nede, er det kanskje bedre å logge av.  Ikke bare Snapchat, men også de andre kanalene…🤷‍♀️

Åja… sperre inne de som ikke psykisk frisk ? Mer du mener de skal utestenges fra ? Kino? Ferieturer ? Julebord ?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hadde vel NAF funnet ut av? Husker Mette sa de sa noe om at det ikke var så alvorlig som hun fryktet og at det heller ikke ble så dyrt som hun fryktet? Det var vel ikke sånn at Mette snakket om bilproblemene så lenge før hun fikset dem, heller …? 🤔🤷🏻‍♀️

Men hun hadde altså bremseproblemer i vår også og snakket en del om det da. Så ble det fikset. Og nå, 3-4 måneder etterpå, er det problemer med bremsene igjen.

Det er ikke normalt med så mye problemer med bremsene. Så da forstår jeg godt at en ikke helt stoler på det hun sier.

• Liker 5
Skrevet
Nor skrev (53 minutter siden):

Åja… sperre inne de som ikke psykisk frisk ? Mer du mener de skal utestenges fra ? Kino? Ferieturer ? Julebord ?

Det ble hevdet at Ma var psykisk plaget og med det lå nede. Da er det kanskje naturlig å mene man burde logge av Snapchat. - som igjen var mitt svar.

Sperre inne og utestenges har jeg ikke nevnt noe om. Hvor har du det fra? Slutt å fantasere!

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Herregud- det er helt sprøtt å tipse SV sånn 😳😳 hvem er det som gjør det? 
vet bare om gretne gamle gubber/kjerringer som tar skiltnummer på ungdomsbiler og melder inn for det dne og det andre 😅 

ellers vet jeg at SV kan gjøre det selv dersom de observerer åpenbare ting og ikke får undersøkt der og da (parkerte biler osv)

men at en «følger» skal melde inn pga noe du har sett/hørt på snap - det er veldig drøyt 😂😂 skjønner godt hun blir oppgitt….. 

jeg er ofte kritisk til Mette og det hun gjør og viser osv, men det her…… er bare……. 🙄🙄 

• Liker 12
Skrevet

At folk kan være så onde.... lavmål. Hun har jo fikset bilen og hun brukte kollektiv en periode nettopp fordi bilen skulle på verksted. 

• Liker 10
Skrevet
Alisha* skrev (14 minutter siden):

Det ble hevdet at Ma var psykisk plaget og med det lå nede. Da er det kanskje naturlig å mene man burde logge av Snapchat. - som igjen var mitt svar.

Sperre inne og utestenges har jeg ikke nevnt noe om. Hvor har du det fra? Slutt å fantasere!

Ok, så det var bare sosiale media de mye psykiske utfordringer må styre unna. Min søster med Down  syndrom har snap. Også min demente tante. Hva tenker du om det ? Skam deg !

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud Mette så patetisk du er. Sitter der å griner på snap over at du må «bruke penger på å dra heeeelt til Åsane», noe som ikke var et problem forrige uke da du skulle dit å hente lampe. Ei er det langt fra deg til Åsane. Det er normal pendlervei for mange i jobb. Du har heller aldri problemer med å bruke penger eller tid på hente ræl du finner på Finn.

Du skal julehandle, julelunsj og blabla i tillegg til å måtte dra på Statens veivesen. Og stakkars vente der til bilen er ferdig. Wow! Dette er ting de fleste mennesker må gjøre i tillegg til jobb. 

Slik det fremstår ble vel denne observasjonen sendt inn FØR bilen din var fikset. Det er gjort av vedkommende, for biler hvor bremsene er helt utslitt slik at stålet skraper mot hverandre har ikke noe på veien å gjøre.

Du kunne ha ordnet opp i alt dette uten på dele på snap. Men da hadde det ikke blitt klikk og varm KG tråd.

Slutt å syte. Gjør deg selv en tjeneste og logg av som «influenser». For alltid. 

• Nyttig 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...