AnnnonymBruker Skrevet 20. oktober 2025 #2541 Skrevet 20. oktober 2025 Anneisabell skrev (14 timer siden): Det er ikke spesielt merkelig å kommentere pengebruk når hun hver dag ranter om dårlig råd. Da er det faktisk ikke det første du tenker på å bestille deg mat, eller andre ting som kanskje er unødvendig, for penger varer ikke evig, selv om en legger til side og mener en har nok til neste lønn. Hun har gang på gang sagt hun bruker det hun har, og da er det lett å bruke av de avsatte pengene , når en i utgangspunktet ikke har selvkontroll og er impulsiv til de grader ( noe hun også selv hevder). Hadde hun ikke fikset bilen eller malt ferdig vinduene hadde dere kritisert det også. 5 6
Anneisabell Skrevet 20. oktober 2025 Forfatter #2542 Skrevet 20. oktober 2025 AnnnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde hun ikke fikset bilen eller malt ferdig vinduene hadde dere kritisert det også. Enig i at bilen er bra hun fixer men jeg personlig hadde ikke prioritert å bestille mat om jeg hadde levd på så lite penger som hun har gjort en periode, for trange tider kan komme fortere tilbake enn hun aner 7
Dollyen Skrevet 20. oktober 2025 #2543 Skrevet 20. oktober 2025 Anneisabell skrev (1 time siden): Enig i at bilen er bra hun fixer men jeg personlig hadde ikke prioritert å bestille mat om jeg hadde levd på så lite penger som hun har gjort en periode, for trange tider kan komme fortere tilbake enn hun aner men, helt ærlig. Vet vi hvem som bestilte maten og betalte? Hun hentet den. Husk også at det er lov å ta en pause fra alt innimellom og kose seg - hun spiser nok veldig billig den uken hun er alene og unner seg sjelden klær eller andre ting - som jeg ser iallefall. Lett å feie for andre sin dør, hva men ens egen dør? 2 9
Anneisabell Skrevet 20. oktober 2025 Forfatter #2544 Skrevet 20. oktober 2025 Dollyen skrev (53 minutter siden): men, helt ærlig. Vet vi hvem som bestilte maten og betalte? Hun hentet den. Husk også at det er lov å ta en pause fra alt innimellom og kose seg - hun spiser nok veldig billig den uken hun er alene og unner seg sjelden klær eller andre ting - som jeg ser iallefall. Lett å feie for andre sin dør, hva men ens egen dør? Mi dør vet du veldig lite om hvertfall og ikke poster jeg offentlig om livet mitt heller. Og ja en kan ta en pause men hvis man har fulgt mette ei stund er det et klart mønster i hverdagen hennes 10
Viernes Skrevet 20. oktober 2025 #2545 Skrevet 20. oktober 2025 Dollyen skrev (55 minutter siden): men, helt ærlig. Vet vi hvem som bestilte maten og betalte? Hun hentet den. Husk også at det er lov å ta en pause fra alt innimellom og kose seg - hun spiser nok veldig billig den uken hun er alene og unner seg sjelden klær eller andre ting - som jeg ser iallefall. Lett å feie for andre sin dør, hva men ens egen dør? Enig med deg. Hun passet barnebarna og et par stykker til, så det er jo naturlig å tro at barnas mor (og evt foreldrene til vennene) betalte for pizzaen som barna skulle spise. 7
M_z Skrevet 20. oktober 2025 #2546 Skrevet 20. oktober 2025 Viernes skrev (16 minutter siden): Enig med deg. Hun passet barnebarna og et par stykker til, så det er jo naturlig å tro at barnas mor (og evt foreldrene til vennene) betalte for pizzaen som barna skulle spise. Hun spiste også på Peppes litt tidligere i uken, med barn og barnebarn. Nekter å tro datteren betalte da også, for datteren har ikke all verdens med råd heller. 4 4
Viernes Skrevet 20. oktober 2025 #2547 Skrevet 20. oktober 2025 M_z skrev (7 minutter siden): Hun spiste også på Peppes litt tidligere i uken, med barn og barnebarn. Nekter å tro datteren betalte da også, for datteren har ikke all verdens med råd heller. Hva de har gjort andre ganger har jeg ikke sagt noe om, jeg nevnte denne gangen hvor hun passet barnebarn +2 til. Datteren hennes sin økonomi har vi vel ingen innsikt i, eller? 2 5
Anneisabell Skrevet 20. oktober 2025 Forfatter #2548 Skrevet 20. oktober 2025 Viernes skrev (1 time siden): Hva de har gjort andre ganger har jeg ikke sagt noe om, jeg nevnte denne gangen hvor hun passet barnebarn +2 til. Datteren hennes sin økonomi har vi vel ingen innsikt i, eller? Nettopp hadde vi sett at det var en gang i mellom hadde ikke folk reagert men når mønsteret gjenstår seg og nå to ganger på to/tre dager det er da folk vil kommentere og mene noe om situasjonen siden hun selv har fokus på dårlig økonomi 5
Gjest LiteTouch Skrevet 20. oktober 2025 #2549 Skrevet 20. oktober 2025 Jeg kjenner ikke Mette, men følger henne på snap. Jeg kan virkelig ikke forstå hva det er med Mette som provoserer dere så veldig. Jeg ser at ikke alt har gått, eller går på skinner for henne - og da tenker jeg at vi må være litt rause. Hun er enslig mor, har klart å skaffe seg enebolig i et attraktivt strøk i Bergen ( ja, jeg ser det trenger oppussing). Ikke røyker hun, ikke drikker hun, ikke kjøper hun moteklær, og hun sier hun kjøper stort til ungene for at klærne skal holde et par år Hun må da kunne unne seg en pizza eller lørdagsgodt innimellom hun som andre. Liver blir bare grått og kjedelig om hun bare skal sitte i sofaen og tvinne tommeltotter. Jeg beundrer at hun står på og prøver.
M_z Skrevet 20. oktober 2025 #2550 Skrevet 20. oktober 2025 Viernes skrev (7 timer siden): Hva de har gjort andre ganger har jeg ikke sagt noe om, jeg nevnte denne gangen hvor hun passet barnebarn +2 til. Datteren hennes sin økonomi har vi vel ingen innsikt i, eller? For det første så er det ganske logisk. Datteren er alene med to barn, har leilighet (som er imponerende i den alderen, men veldig dyrt), mener det er nevnt i tidligere sammenheng at hun jobber i barnehage (uten å være sikker på dette), samt at hun tidligere har opprettet spleis pga katten var syk - ikke noe man gjør om man har råd til å spante pizza på sin mor++ 2 ganger i uken. 5
Dollyen Skrevet 20. oktober 2025 #2551 Skrevet 20. oktober 2025 Anneisabell skrev (7 timer siden): Mi dør vet du veldig lite om hvertfall og ikke poster jeg offentlig om livet mitt heller. Og ja en kan ta en pause men hvis man har fulgt mette ei stund er det et klart mønster i hverdagen hennes hvem vet inte du, hvem vet inte jag. Aner ikke hvem du er og vet absolutt ingenting om noen sine dører eller Mette sin dør. En dør jeg vet om er min 2
Dollyen Skrevet 20. oktober 2025 #2552 Skrevet 20. oktober 2025 LiteTouch skrev (1 time siden): Jeg kjenner ikke Mette, men følger henne på snap. Jeg kan virkelig ikke forstå hva det er med Mette som provoserer dere så veldig. Jeg ser at ikke alt har gått, eller går på skinner for henne - og da tenker jeg at vi må være litt rause. Hun er enslig mor, har klart å skaffe seg enebolig i et attraktivt strøk i Bergen ( ja, jeg ser det trenger oppussing). Ikke røyker hun, ikke drikker hun, ikke kjøper hun moteklær, og hun sier hun kjøper stort til ungene for at klærne skal holde et par år Hun må da kunne unne seg en pizza eller lørdagsgodt innimellom hun som andre. Liver blir bare grått og kjedelig om hun bare skal sitte i sofaen og tvinne tommeltotter. Jeg beundrer at hun står på og prøver. Enig og vet du hva? Jeg syns faktisk ikke det er Mette som er underholdende, men alle kommentarene her inne. 6
Dollyen Skrevet 20. oktober 2025 #2553 Skrevet 20. oktober 2025 M_z skrev (7 timer siden): Hun spiste også på Peppes litt tidligere i uken, med barn og barnebarn. Nekter å tro datteren betalte da også, for datteren har ikke all verdens med råd heller. men du, hver gang du unner deg noe godt, spør folk deg om det var du som betalte eller noen andre? Syns du de har noe med det? Men, fordi Mette er på snap og viser det frem så har hun mer plikt å forklare seg enn andre folk? 2 9
Juststop Skrevet 20. oktober 2025 #2554 Skrevet 20. oktober 2025 M_z skrev (8 minutter siden): For det første så er det ganske logisk. Datteren er alene med to barn, har leilighet (som er imponerende i den alderen, men veldig dyrt), mener det er nevnt i tidligere sammenheng at hun jobber i barnehage (uten å være sikker på dette), samt at hun tidligere har opprettet spleis pga katten var syk - ikke noe man gjør om man har råd til å spante pizza på sin mor++ 2 ganger i uken. Om hun har spandert eller ikke, det vet vi ingenting om. Økonomien til hennes datter vet vi heller ingenting om. Alt dette blir bare spekulasjoner fra oss for Mette har ikke sagt noe om det. Vi vet hun var ute å spiste en pizza på pizzaria med sin datter og barnebarn. Mer vet vi ikke. Vi vet og at hun gikk ned å hentet en pizza til 4 barn da hun var barnevakt. Er ganske sikker på at hun sa at pizzaen var til barna og at hun selv skulle spise rundstykkene som kom med pizzaen. Mer vet vi ikke. Men om datteren spanderte litt pizza på sin mor disse to dagene. Så er det er helt annen sum enn en dyrelege regning. Så jo. Jeg vil si at hun fint kunne hatt råd til å unne moren noen pizza stykker selv om hun ikke hadde nok penger til å betale for en syk katt. 6 1
YNWA_1 Skrevet 20. oktober 2025 #2555 Skrevet 20. oktober 2025 Det kommer sikkert en forklaring på hvem som betalte pizza'n, men de som følger MA vet at pengene brenner i lomma. 6 3
Xmasclovn Skrevet 20. oktober 2025 #2556 Skrevet 20. oktober 2025 Dollyen skrev (2 timer siden): men du, hver gang du unner deg noe godt, spør folk deg om det var du som betalte eller noen andre? Syns du de har noe med det? Men, fordi Mette er på snap og viser det frem så har hun mer plikt å forklare seg enn andre folk? Nei, ikke fordi hun er på snap og viser det, men fordi hun år etter år syter om dårlig økonomi (også før sykemelding og nav-trøbbel) samtidig som hun kjøper ræl, hyppig take away osv. Derfor blir det kommentert og etterspurt. Pliktig er hun ikke til noe. 7 5
Lunabelle Skrevet 21. oktober 2025 #2557 Skrevet 21. oktober 2025 YNWA_1 skrev (12 timer siden): Det kommer sikkert en forklaring på hvem som betalte pizza'n, men de som følger MA vet at pengene brenner i lomma. Og det er jo rart at datteren «spanderer» på Mette, hver gang Mette har penger, men aldri ellers. Så konklusjonen er at det er Mette som spanderer så fort hun har penger. 4 6
Gjest LiteTouch Skrevet 21. oktober 2025 #2558 Skrevet 21. oktober 2025 Lunabelle skrev (4 timer siden): Og det er jo rart at datteren «spanderer» på Mette, hver gang Mette har penger, men aldri ellers. Så konklusjonen er at det er Mette som spanderer så fort hun har penger. Men er det ditt problem, sånn egentlig.
AnnnonymBruker Skrevet 21. oktober 2025 #2559 Skrevet 21. oktober 2025 M_z skrev (18 timer siden): ..: om man har råd til å spante pizza på sin mor++ 2 ganger i uken. Én fjær blir til 5 høns … 8
Lunabelle Skrevet 22. oktober 2025 #2560 Skrevet 22. oktober 2025 LiteTouch skrev (21 timer siden): Men er det ditt problem, sånn egentlig. Selvfølgelig er det ikke mitt problem og det har jeg heller ikke sagt noe om. Men dette er et diskusjonsforum og hvis alle kun skulle snakket om sine egne problemer, så ville det blitt stusselig etterhvert. Sånn egentlig… Jeg minner deg også på at Mette og andre «influensere» poster for oppmerksomhet. Vil hun ikke at dette skal bli diskutert, så er løsningen enkel. Da er det bare å la være å legge det ut. 3 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå