Juststop Skrevet 2. oktober 2025 #2441 Skrevet 2. oktober 2025 Xmasclovn skrev (2 minutter siden): Er din mann profesjonell eller hobbysnekker som Mette? Profesjonell. Men Mette er hobbysnekker og da kan vi ikke forvente perfeksjon. Han har sett på snapchat og sier at glippene som er tiltenkt tetningslist, akryl og eventuelt sparkel, er litt ujevne, men vil bli helt tette og se jevne ut når finishen er gjort. En profesjonell ville fått glippene helt rette fra start, men resultatet vil bli funksjonelt og estetisk ryddig. Absolutt ikke en dårlig jobb. Husker at hun sa foringene satt fast i karmen og at stikksagen gikk i stykker så hun måtte bruke multi verktøy. I tillegg ble ikke foringene tatt av vinduene, men kuttet mens de var montert, noe som var fornuftig for å unngå skade på vinduskarmen. I mange tilfeller ville også profesjonelle kuttet foringene på plass for å unngå skade. Alt dette gjør jobben mer krevende sier han, men absolutt ikke feil. 8
Xmasclovn Skrevet 2. oktober 2025 #2442 Skrevet 2. oktober 2025 Juststop skrev (6 minutter siden): Profesjonell. Men Mette er hobbysnekker og da kan vi ikke forvente perfeksjon. Han har sett på snapchat og sier at glippene som er tiltenkt tetningslist, akryl og eventuelt sparkel, er litt ujevne, men vil bli helt tette og se jevne ut når finishen er gjort. En profesjonell ville fått glippene helt rette fra start, men resultatet vil bli funksjonelt og estetisk ryddig. Absolutt ikke en dårlig jobb. Husker at hun sa foringene satt fast i karmen og at stikksagen gikk i stykker så hun måtte bruke multi verktøy. I tillegg ble ikke foringene tatt av vinduene, men kuttet mens de var montert, noe som var fornuftig for å unngå skade på vinduskarmen. I mange tilfeller ville også profesjonelle kuttet foringene på plass for å unngå skade. Alt dette gjør jobben mer krevende sier han, men absolutt ikke feil. Greit å vite hvis han skal brukes som en slags referanse. 2
Visla Skrevet 2. oktober 2025 #2443 Skrevet 2. oktober 2025 Juststop skrev (8 minutter siden): Profesjonell. Men Mette er hobbysnekker og da kan vi ikke forvente perfeksjon. Han har sett på snapchat og sier at glippene som er tiltenkt tetningslist, akryl og eventuelt sparkel, er litt ujevne, men vil bli helt tette og se jevne ut når finishen er gjort. En profesjonell ville fått glippene helt rette fra start, men resultatet vil bli funksjonelt og estetisk ryddig. Absolutt ikke en dårlig jobb. Husker at hun sa foringene satt fast i karmen og at stikksagen gikk i stykker så hun måtte bruke multi verktøy. I tillegg ble ikke foringene tatt av vinduene, men kuttet mens de var montert, noe som var fornuftig for å unngå skade på vinduskarmen. I mange tilfeller ville også profesjonelle kuttet foringene på plass for å unngå skade. Alt dette gjør jobben mer krevende sier han, men absolutt ikke feil. Hva sier han om bulen i gipsplaten under vinduet som hun har skadet? Er det bare å slenge på litt sparkel der også så blir det bra?😅 2
Juststop Skrevet 2. oktober 2025 #2444 Skrevet 2. oktober 2025 Xmasclovn skrev (8 minutter siden): Greit å vite hvis han skal brukes som en slags referanse. Jeg forstår ironien og synes ikke det er greit å antyde at min mann gjør en dårlig vurdering. Uansett hvordan man vrir det, poenget er at glippene kan tettes med tetningslist, akryl og eventuelt sparkel, og at sluttresultatet blir funksjonelt og pent. 7
Juststop Skrevet 2. oktober 2025 #2445 Skrevet 2. oktober 2025 Visla skrev (6 minutter siden): Hva sier han om bulen i gipsplaten under vinduet som hun har skadet? Er det bare å slenge på litt sparkel der også så blir det bra?😅 Ja, løsningen hun valgte er helt korrekt. Forhøyningen i gipsplaten var ikke skadet, og det å sparkle over og utover for å jevne ut overflaten er standard praksis. Det er både funksjonelt og gir et pent sluttresultat. Å ta av hele platen og legge ny ville vært unødvendig arbeid, med større risiko for skade og mer tidkrevende skjøting og maling. 7 1
Xmasclovn Skrevet 2. oktober 2025 #2446 Skrevet 2. oktober 2025 Juststop skrev (3 minutter siden): Jeg forstår ironien og synes ikke det er greit å antyde at min mann gjør en dårlig vurdering. Uansett hvordan man vrir det, poenget er at glippene kan tettes med tetningslist, akryl og eventuelt sparkel, og at sluttresultatet blir funksjonelt og pent. Det var ikke ironisk. Eller tenker du at meningen hans skal vektlegges likt uansett om han er profesjonell eller hobbysnekker? 2 1
Juststop Skrevet 2. oktober 2025 #2447 Skrevet 2. oktober 2025 Xmasclovn skrev (3 minutter siden): Det var ikke ironisk. Eller tenker du at meningen hans skal vektlegges likt uansett om han er profesjonell eller hobbysnekker? En profesjonell vurdering har mer tyngde enn om det hadde vært en hobby-snekker, og gir derfor et mer pålitelig grunnlag for å vurdere arbeidet. Så nei, jeg mener ikke at det skal vektlegges likt som en vurdering fra en hobbysnekker. 6
YNWA_1 Skrevet 3. oktober 2025 #2448 Skrevet 3. oktober 2025 Xmasclovn skrev (9 timer siden): Greit å vite hvis han skal brukes som en slags referanse. 😅 2
Lunabelle Skrevet 3. oktober 2025 #2449 Skrevet 3. oktober 2025 Juststop skrev (10 timer siden): Jeg forstår ironien og synes ikke det er greit å antyde at min mann gjør en dårlig vurdering. Uansett hvordan man vrir det, poenget er at glippene kan tettes med tetningslist, akryl og eventuelt sparkel, og at sluttresultatet blir funksjonelt og pent. Funksjonelt kanskje… men pent: Nei! Hun har ikke evnen til å gjøre den siste finishen, så resultatet blir ikke pent, dessverre. 7
Visla Skrevet 3. oktober 2025 #2450 Skrevet 3. oktober 2025 Lunabelle skrev (44 minutter siden): Funksjonelt kanskje… men pent: Nei! Hun har ikke evnen til å gjøre den siste finishen, så resultatet blir ikke pent, dessverre. Det er bra hun ikke har så bra belysning når hun jobber og etterpå, så hun kanskje ikke ser alt🙃 5
Xmasclovn Skrevet 3. oktober 2025 #2451 Skrevet 3. oktober 2025 (endret) YNWA_1 skrev (2 timer siden): 😅 Må jo vite hvor seriøst jeg skal ta innlegg😅 Endret 3. oktober 2025 av Xmasclovn 4
AnnnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #2452 Skrevet 3. oktober 2025 Lunabelle skrev (1 time siden): Funksjonelt kanskje… men pent: Nei! Hun har ikke evnen til å gjøre den siste finishen, så resultatet blir ikke pent, dessverre. Synes det ser pent ut det hun har gjort så langt, jeg? Kan jo ikke bedømme det som ikke er ferdig, men veggene som er sparklet og malt ser da fine ut. Tror hun gjør en grundig jobb, men at hun sliter med å ferdigstille. Men virker som hun kommer til å ferdigstille det hun holder på med nå da. Jeg har trua 👏☺️ 8
Linazer Skrevet 3. oktober 2025 #2453 Skrevet 3. oktober 2025 AnnnonymBruker skrev (33 minutter siden): Synes det ser pent ut det hun har gjort så langt, jeg? Kan jo ikke bedømme det som ikke er ferdig, men veggene som er sparklet og malt ser da fine ut. Tror hun gjør en grundig jobb, men at hun sliter med å ferdigstille. Men virker som hun kommer til å ferdigstille det hun holder på med nå da. Jeg har trua 👏☺️ Jeg har også troa på at hun vil fullføre stua nå. I mine øyne ser det ut som at hun gjør en god jobb. Mer nøye enn meg iallefall. 8
AnnnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #2454 Skrevet 3. oktober 2025 Linazer skrev (12 minutter siden): Jeg har også troa på at hun vil fullføre stua nå. I mine øyne ser det ut som at hun gjør en god jobb. Mer nøye enn meg iallefall. Ja, og til å ha adhd er hun også flink å ta vare på ting som kan gjenbrukes. Pappa med adhd glemte å vaske/pakke inn pensler osv, så måtte stadig kaste og kjøpe nytt. Sånn var det med ALT.. Synes Mette virker flink på det. 8
Nor Skrevet 3. oktober 2025 #2455 Skrevet 3. oktober 2025 AnnnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, og til å ha adhd er hun også flink å ta vare på ting som kan gjenbrukes. Pappa med adhd glemte å vaske/pakke inn pensler osv, så måtte stadig kaste og kjøpe nytt. Sånn var det med ALT.. Synes Mette virker flink på det. Enig☺️ 3
Alisha* Skrevet 3. oktober 2025 #2457 Skrevet 3. oktober 2025 Må bare få si at stua var mye finere før - nå virker den bare kald. Liker ikke fargen på veggen heller, men det er jo smak og behag. Gjenstår å se hva som blir utelatt denne gangen. Ellers er det noe spesielt å fremheve seg selv som nøye og flink i alt hun foretar seg.~ Også dette med å tro hun selv er så god og pen. Hele snappingen blir kunstig. Når en i tillegg går ut på brukere her på kg blir det bare rart😅 2 9
AnnnonymBruker Skrevet 3. oktober 2025 #2458 Skrevet 3. oktober 2025 Alisha* skrev (18 minutter siden): Må bare få si at stua var mye finere før - nå virker den bare kald. Liker ikke fargen på veggen heller, men det er jo smak og behag. Gjenstår å se hva som blir utelatt denne gangen. Ellers er det noe spesielt å fremheve seg selv som nøye og flink i alt hun foretar seg.~ Også dette med å tro hun selv er så god og pen. Hele snappingen blir kunstig. Når en i tillegg går ut på brukere her på kg blir det bare rart😅 Så ulik smak kan man ha, jeg tror stuen blir mye finere nå! 😅 Men jeg har gipsvegger selv da, og liker det. Hun er jo god og pen da. Synes i alle fall jeg☺️ 8
YNWA_1 Skrevet 3. oktober 2025 #2459 Skrevet 3. oktober 2025 Xmasclovn skrev (3 timer siden): Må jo vite hvor seriøst jeg skal ta innlegg😅 Enig 👍🏼😅 3
Juststop Skrevet 3. oktober 2025 #2460 Skrevet 3. oktober 2025 Alisha* skrev (5 timer siden): Må bare få si at stua var mye finere før - nå virker den bare kald. Liker ikke fargen på veggen heller, men det er jo smak og behag. Gjenstår å se hva som blir utelatt denne gangen. Ellers er det noe spesielt å fremheve seg selv som nøye og flink i alt hun foretar seg.~ Også dette med å tro hun selv er så god og pen. Hele snappingen blir kunstig. Når en i tillegg går ut på brukere her på kg blir det bare rart😅 Jeg må jo nesten bare spørre om du ser på en annen enn Mette? For jeg har ikke sett henne fremheve seg selv som flink i alt hun fortar seg eller sagt noe eller vist seg fram som om hun er god og pen. Den siste setningen din har heller ingen mening. Hva mener du der? 6 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå