Xmasclovn Skrevet 28. september 2025 #2381 Skrevet 28. september 2025 Consita skrev (44 minutter siden): Tror helt ærlig dette er den mest patetiske tråden på hele kg. Hvor lenge går det ann å krangle om adhd. Skroller og skroller og ingeting... Så lenge Mettes innhold er 90% adhd. Eller til vi går lei😏 2
Consita Skrevet 28. september 2025 #2382 Skrevet 28. september 2025 (endret) Xmasclovn skrev (13 minutter siden): Så lenge Mettes innhold er 90% adhd. Eller til vi går lei😏 Jeg har gått veldig lei Endret 28. september 2025 av Consita Skal ikke snakke for andre 6
Xmasclovn Skrevet 28. september 2025 #2383 Skrevet 28. september 2025 Consita skrev (13 minutter siden): Jeg har gått veldig lei Det skjønner jeg godt! Samtidig er jeg ikke helt lei…enda. 1 2
Nor Skrevet 28. september 2025 #2384 Skrevet 28. september 2025 Xmasclovn skrev (På 27.9.2025 den 13.41): Hvis man skal tenke at det er meningsløst å diskutere henne fordi vi bare ser henne via sosiale medier, blir all diskusjon meningsløs. Ikke bare om rundt hjemmekontor og henne, men egentlig alle andre «offentlige mennesker» også. Da burde egentlig Rampelyset legges ned… Jeg kommer likevel til å diskutere den Mette jeg ser gjennom det hun deler om seg. I forhold til hjemmekontor tenker jeg hun kommer til å slite pga f.eks: - Selvstruktur og komme i gang blir vanskeligere uten ytre signaler og rammer, som f.eks fast struktur og fastsatt arbeidstid eller at hun ser at andre kollegaer begynner å jobbe. - Distraksjoner i «kontoret» trenger man jo nesten ikke å eksemplifisere med alt det rotet i omgivelsene (husarbeid, uferdige prosjekter osv). - Styring av tid og pauser når man sliter så mye som henne med avsporinger. For Mette som også sliter med prioriteringer kan det bli kaos fordi alle oppgaver føles like viktige. Her kan man også ta det å klare «logge av» og sette grense mellom jobb og fritid når hjemmet og arbeidsplassen er samme sted. -Kommunikasjon for en som allereder sliter med å tolke signaler, overtenking, selvkritikk i samspill med andre osv kan bli enda vanskeligere når kommunikasjonen er digital. Creds til alle som gadd å lese dette lange greiene😅 💤💤💤💤💤💤😴 3 1
Xmasclovn Skrevet 28. september 2025 #2385 Skrevet 28. september 2025 Nor skrev (14 minutter siden): 💤💤💤💤💤💤😴 Litt late to the party Nor-mor. Travel helg? 7 1 2
M_z Skrevet 29. september 2025 #2386 Skrevet 29. september 2025 Enhver hadde nok fått vondt i hodet av å vandre rundt i det pussestøvet inne, samt holde på med lim og ikke minst alle de sagene/maskinene.. det i kombinasjon med lite/ingen vann ila dagen er nok grunnen til hodepinen… ikke alltid medisinene som skyld. Burde kanskje passe på litt innemiljøet sitt, kanskje revurdere å sage/pusse materiale inne🤷♀️ 2 8
Nor Skrevet 29. september 2025 #2387 Skrevet 29. september 2025 Xmasclovn skrev (22 timer siden): Litt late to the party Nor-mor. Travel helg? Nesten like travel som Mette sin. Malt hus her, mens Mette holder liv i sine stadig nye prosjekter, og trofaste tilhengere her i tråden 😂 Mette om du leser dette… du må aldri tette hullet i taket i stuen. Da skuffer du så mange her 🤭 3 1
Alauda Skrevet 29. september 2025 #2388 Skrevet 29. september 2025 Nor skrev (1 time siden): Nesten like travel som Mette sin. Malt hus her, mens Mette holder liv i sine stadig nye prosjekter, og trofaste tilhengere her i tråden 😂 Mette om du leser dette… du må aldri tette hullet i taket i stuen. Da skuffer du så mange her 🤭 Det er jo ganske utrolig at hun bruker mye tid på å lage et pyntebrett(?) til spisebordet, med et åpent hull i taket som skriker etter å bli tettet og repartert. 12
Anneisabell Skrevet 29. september 2025 Forfatter #2389 Skrevet 29. september 2025 Alauda skrev (2 minutter siden): Det er jo ganske utrolig at hun bruker mye tid på å lage et pyntebrett(?) til spisebordet, med et åpent hull i taket som skriker etter å bli tettet og repartert. Hun skal jo bare gjøre ting som er gøy 1 7
Alauda Skrevet 29. september 2025 #2390 Skrevet 29. september 2025 Anneisabell skrev (25 minutter siden): Hun skal jo bare gjøre ting som er gøy Er klar over at hun heller setter i gang nye prosjekter enn å fullføre gamle, men skulle tro hun hadde målsetning om å endre på dette, med alt fokuset rundt diagnoser og utfordringer. 1 3
Xmasclovn Skrevet 29. september 2025 #2391 Skrevet 29. september 2025 Nor skrev (3 timer siden): Mette holder liv i sine stadig nye prosjekter Her treffer du jaggu spikern på hue Nor-mor! Hun holder liv i prosjektene til evig ved å aldri bli ferdig med en skit😂 1 6
AnnnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #2392 Skrevet 30. september 2025 Alauda skrev (9 timer siden): Det er jo ganske utrolig at hun bruker mye tid på å lage et pyntebrett(?) til spisebordet, med et åpent hull i taket som skriker etter å bli tettet og repartert. Tror hun må kjøpe materialer (?) til hullet i taket, så forstår det som hun i mellomtiden gjør oppussing/diy som ikke koster henne noe. (?) I alle fall slik jeg forstod det. 6 1
Kaneel Skrevet 30. september 2025 #2393 Skrevet 30. september 2025 Noen kan med fordel la chat gpt hvile 😂🤣😅 et veldig godt eksempel på hvordan det IKKE skal brukes! Så usunt! 8
AnnnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #2394 Skrevet 30. september 2025 Kaneel skrev (18 minutter siden): Noen kan med fordel la chat gpt hvile 😂🤣😅 et veldig godt eksempel på hvordan det IKKE skal brukes! Så usunt! Hææ.. Hva i alle dager var galt med det? Nå må dere rulle inn den latterliggjøringen og mobbingen. Det er uspiselig. 6 5
AnnnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #2395 Skrevet 30. september 2025 Alauda skrev (10 timer siden): Er klar over at hun heller setter i gang nye prosjekter enn å fullføre gamle, men skulle tro hun hadde målsetning om å endre på dette, med alt fokuset rundt diagnoser og utfordringer. Det er vel økonomien som stopper henne i å fullføre gamle prosjekter? At hun bruker rester hun har til å pusse opp eller lage andre ting er vel bare fint? 8
Xmasclovn Skrevet 30. september 2025 #2396 Skrevet 30. september 2025 Kaneel skrev (30 minutter siden): Noen kan med fordel la chat gpt hvile 😂🤣😅 et veldig godt eksempel på hvordan det IKKE skal brukes! Så usunt! Kanskje hun med svært stor brukererfaring innen Chat gpt etter hvert kan få jobb som en slags erfaringskonsulent for Chat gpt. Det lukter som en hjemmekontorjobb i tillegg, så det må vel være helt supert😂 4 2
Anneisabell Skrevet 30. september 2025 Forfatter #2397 Skrevet 30. september 2025 AnnnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er vel økonomien som stopper henne i å fullføre gamle prosjekter? At hun bruker rester hun har til å pusse opp eller lage andre ting er vel bare fint? Mette’s høye beskytter? Vell og bra å bruke opp det man har men er jaggu sikker på hu har noe liggende som kunne tettet stuetaket oxo 2 6
AnnnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #2398 Skrevet 30. september 2025 Anneisabell skrev (4 minutter siden): Mette’s høye beskytter? Vell og bra å bruke opp det man har men er jaggu sikker på hu har noe liggende som kunne tettet stuetaket oxo Om hun har det så burde hun tatt det først, ja. 1
Zenhouse Skrevet 30. september 2025 #2399 Skrevet 30. september 2025 Hun har vel også sagt at grunnen til at hullet i taket kommer sist er fordi ting må gjøres i bestemt rekkefølge - hvis ikke blir alt feil for henne- i hodet. Men da stusser jeg jo på hvordan det er greit at slike spontane ting ( for det var vel det?), får «lov» til å komme i mellom? 11 4
AnnnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #2400 Skrevet 30. september 2025 Zenhouse skrev (3 minutter siden): Hun har vel også sagt at grunnen til at hullet i taket kommer sist er fordi ting må gjøres i bestemt rekkefølge - hvis ikke blir alt feil for henne- i hodet. Men da stusser jeg jo på hvordan det er greit at slike spontane ting ( for det var vel det?), får «lov» til å komme i mellom? Det er vel kanskje der adhd og autisme kræsjer med hverandre? Jeg kjenner ikke så godt til autisme, men har fått opp noen i diverse sosiale medier som snakker om det, siden mange med adhd også har autisme, at de to tilstandene ofte kræsjer med hverandre. Den ene delen av deg er impulsiv, den andre har behov for rutiner og kontroll. 3 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå