Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnnnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er din opplevelse. For mange andre er det motsatt. Nei, det er ikke «klart man blir lettere distrahert» hjemme, når det er ulikt hva som distraherer oss.  

Nei det er ikke bare min opplevelse , det er det mange som sier , blant annet en del sjefer og derfor er det også en del steder som kutter ned på hjemmekontor. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nor skrev (17 minutter siden):

Besatt, men lur så hun får mange klikk. Og alle her som sier de bare er innom og oppgitt kikker på dama en sjelden gang, men er helt besatt av henne så de kan gå inn her og mase og overgå både NAV og leger med sin vitenskap fra livets harde skole, spiser av hånden hennes. Bla bla bla … følger henne ikke, men … 😂😂😂 

Hvem er «alle» som sier de bare er innom en sjelden gang? Det er det kun en som har sagt på de siste 4-5 sidene. Og enn så lenge tjener Mette nix og nada på klikk, så de gir jeg henne med glede daglig😂  Ja daglig, du leste rett🤭 Hun er min favortittbesettelse😂❤️

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Nei det er ikke bare min opplevelse , det er det mange som sier , blant annet en del sjefer og derfor er det også en del steder som kutter ned på hjemmekontor. 

Det får du nesten dokumentere. For et raskt søk viser at dette er listet opp som en fordel, og ikke en ulempe, ved hjemmekontor: https://lederne.no/artikler/hjemmekontor-fordeler-ulemper-og-konsekvenser

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det får du nesten dokumentere. For et raskt søk viser at dette er listet opp som en fordel, og ikke en ulempe, ved hjemmekontor: https://lederne.no/artikler/hjemmekontor-fordeler-ulemper-og-konsekvenser

Fra 2022 ja etter corona , om du leste hele er dette blant to sv punktene  som er negative

Opplevelsen av mening med jobben synker i takt med hyppighet av hjemmekontor. 

Mange opplever at de mister «gnisten» med økt bruk av hjemmekontor.

Får ikke til å linke til artikkelen ,   men bare å søke opp:

Forskning slår hull på myte om hjemmekontoret

Nei, du jobber ikke mer effektivt hjemmefra enn om du drar på kontoret. Tvert imot, viser ny forskning.

Ivar KvistumREDAKTØR I HMS-MAGASINET

men lite vits å diskutere dette mer med deg ser jeg, så jeg stopper her for enige blir vi ikke åpenbart 

• Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Orly skrev (11 minutter siden):

Fra 2022 ja etter corona , om du leste hele er dette blant to sv punktene  som er negative

Opplevelsen av mening med jobben synker i takt med hyppighet av hjemmekontor. 

Mange opplever at de mister «gnisten» med økt bruk av hjemmekontor.

Får ikke til å linke til artikkelen ,   men bare å søke opp:

Forskning slår hull på myte om hjemmekontoret

Nei, du jobber ikke mer effektivt hjemmefra enn om du drar på kontoret. Tvert imot, viser ny forskning.

Ivar KvistumREDAKTØR I HMS-MAGASINET

men lite vits å diskutere dette mer med deg ser jeg, så jeg stopper her for enige blir vi ikke åpenbart 

De ulempene du nevner nå handler jo ikke om konsentrasjon/distraksjon

Fordeler ved hjemmekontor 

• - Bedre arbeidsro til å utføre oppgaver som krever ekstra fokus og konsentrasjon. 
  • - Ansatte leverer som de skal, ofte med økt produktivitet.
  • - Digitale informasjons- og allmøter er effektive, tidsbesparende og gjør det enkelt for alle å bli med. 
Endret av AnnnonymBruker
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Etter at MA fikk diagnosen så virker det som om uansett hva hun gjør, sier, føler eller tenker så er det pga diagnosen, snakk om å henge seg opp i det og over-analysere alt 😛

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Skrottefar skrev (12 minutter siden):

Etter at MA fikk diagnosen så virker det som om uansett hva hun gjør, sier, føler eller tenker så er det pga diagnosen, snakk om å henge seg opp i det og over-analysere alt 😛

Ja som jeg skrev hun er blitt besatt av diagnosen

• Nyttig 10
Skrevet
Juststop skrev (11 timer siden):

Ser hun skriver 'hjemmekontor eller i rolige omgivelser'

AnnnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor tror dere det krever så struktur og orden å jobbe hjemmefra?

Jobben ligger jo der og venter på meg om jeg jobber hjemmefra eller drar på kontoret. 

Hjemmefra: stille og rolig, så jeg kan ta et dypdykk i jobben. Kan også ta telefonsamtaler/teamsmøter i fred.
På kontoret: stadige forstyrrelser, blir stadig avbrutt midt i en tankeprosess.

For det var snakk som helsesekretær og/eller pasientadministrativ jobb bl.a.
Sjelden å få hjemmekontor der (mulig om en jobber kun med rapporter etc, men det flømmer ikke over av slike jobber), og på et legekontor eller sykehus er det sjelden rolig. Det er ofte korte tidsfrister å måtte forholde seg til, møter en må delta på, og en må ha tunga rett i munnen hele tiden (jobber selv med dette).
Bookingjobber innen helse, eventuelt lignende ved private røntgeninstitutt etc kan en nok få på hjemmekontor, men kan neppe se for meg at det er en «rolig» jobb uansett, ei heller veldig vanskelig å få tak i folk til. 
Tror uansett det vil være for stressende for Mette 

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
enkefru skrev (Akkurat nå):

For det var snakk som helsesekretær og/eller pasientadministrativ jobb bl.a.
Sjelden å få hjemmekontor der (mulig om en jobber kun med rapporter etc, men det flømmer ikke over av slike jobber), og på et legekontor eller sykehus er det sjelden rolig. Det er ofte korte tidsfrister å måtte forholde seg til, møter en må delta på, og en må ha tunga rett i munnen hele tiden (jobber selv med dette).
Bookingjobber innen helse, eventuelt lignende ved private røntgeninstitutt etc kan en nok få på hjemmekontor, men kan neppe se for meg at det er en «rolig» jobb uansett, ei heller veldig vanskelig å få tak i folk til. 
Tror uansett det vil være for stressende for Mette 

Kan godt hende hun må omskolere seg for å få en rolig jobb ja. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Skrottefar skrev (1 time siden):

Hun sauser seg virkelig inn i diagnoser og elendighet. Mulig det er normalt når man får en diagnose og endelig «forstår» seg selv, men det er ikke alle som bretter det ut for Gud og hvermann, dag inn og dag ut. Kanskje det er der forskjellen ligger. Kaaanskje. For jeg tror også hun bruker det som unnskyldning og hvilepute for alt mulig, selv om visse handlinger, følelser etc ikke nødvendigvis er diagnosebetinget.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Xmasclovn skrev (På 25.9.2025 den 8.54):

Da får du ha din oppfattelse. Så lenge hun bruker diagnoser til å bortforklare hverdagslige utfordringer også de uten diagnoser har, samt fremstå som at hun ikke kommer til å jobbe tilstrekkelig for å lære seg verktøy for å leve med diagnoser, så kommer ikke jeg til å endre mening. Det er mye halvhjertet snakk om ny start, jobbe på, dette skal jeg klare 💪🏻 uten stubstans, mens man fortsetter å leve i sitt indre og ytre kaos.

Nå var det vel vanskelig å ta kollektivtransport også pga diagnose, mens inntil nylig ble det aldri nevnt som et problem. Samme kollektivtransporten hun brukte nesten daglig til jobb og til selveste utredningen. Interessant om ikke annet.

Har ikke fulgt kjempegodt med på siste utvikling, men vil bare si litt på generelt grunnlag.

Det hun sier om ny start, jobbe på og dette skal jeg klare er jo noe man sier når man gjerne føler seg overveldet. 

Ting kan forandre seg psykisk. Ting man tok på strak arm før, kan noen ganger bli veldig vanskelig.

Etter hva jeg forstår har hun fått diagnosen ADHD. Diagnoser må bearbeides, når man får en diagnose blir man veldig opptatt av dette, finne knagger å henge ting på, livet man har levd frem til nå skal sorteres og man vil gjerne prøve å finne sammenhenger og svar. Kan hende hun famler litt i blinde akkurat nå.

Endret av Elfy
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Elfy skrev (11 timer siden):

Etter hva jeg forstår har hun fått diagnosen ADHD. Diagnoser må bearbeides, når man får en diagnose blir man veldig opptatt av dette, finne knagger å henge ting på, livet man har levd frem til nå skal sorteres og man vil gjerne prøve å finne sammenhenger og svar. Kan hende hun famler litt i blinde akkurat nå.

Ja, dette er beskrivelsen av Mette. Ganger hundre. Og siden hun alltid har hatt for vane å famle i blinde, grunnet diagnose eller ei, så blir det vanskelig å gi henne litt «slack» eller mer fortåelse. Særlig når hun sauser seg inn i elendighet og diagnoser og har egentlig bare blitt ADHD’n sin.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Elfy skrev (11 timer siden):

Har ikke fulgt kjempegodt med på siste utvikling, men vil bare si litt på generelt grunnlag.

Det hun sier om ny start, jobbe på og dette skal jeg klare er jo noe man sier når man gjerne føler seg overveldet. 

Ting kan forandre seg psykisk. Ting man tok på strak arm før, kan noen ganger bli veldig vanskelig.

I tillegg utredes hun for autisme også nå. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Xmasclovn skrev (På 26.9.2025 den 21.04):

Jeg står fortsatt på at Mette har tilnærmet null sjanse for å få de jobbene hun nevner, som f.eks rådgiver i Nav, saksbehandler i offentlig sektor og pasientkoordinator. Hun sikter for høyt først og fremst pga for lite utdanning, men også pga manglende erfaring. Hun har jo f.eks null erfaring i offentlig saksbehandling, forvaltning ol.  

I tillegg har hun valgt å profilere seg offentlig, både i media og på egne kanaler, på en måte som ikke er like heldig i en jobbsøkersituasjon. Både når det gjelder vaksinemotstand, men også diagnoser, manglende struktur og orden i livet generelt og veldig mye mer. Hun kommer sannsynligvis til å slite i jobbmarkedet pga det hun selv har valgt å blottlegge.
Alle bruker nettet i forbindelse med rekruttering i dag og der kommer dessverre ikke Mette så godt ut av det. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Lunabelle skrev (13 minutter siden):

I tillegg har hun valgt å profilere seg offentlig, både i media og på egne kanaler, på en måte som ikke er like heldig i en jobbsøkersituasjon. Både når det gjelder vaksinemotstand, men også diagnoser, manglende struktur og orden i livet generelt og veldig mye mer. Hun kommer sannsynligvis til å slite i jobbmarkedet pga det hun selv har valgt å blottlegge.
Alle bruker nettet i forbindelse med rekruttering i dag og der kommer dessverre ikke Mette så godt ut av det. 

Tja… Jeg deler åpent like åpent som Mette om mine helseutfordringer i sosiale medier. Har hatt null problemer med å få meg jobb likevel. Var riktignok ikke snakk om heltidsjobb, men deltidsjobb, men fikk ikke inntrykk av at noen googlet meg. Har søkt to steder og fikk jobb begge stedene. 

• Liker 5
Skrevet

Tror helt ærlig dette er den mest patetiske tråden på hele kg. Hvor lenge går det ann å krangle om adhd.

Skroller og skroller og ingeting...

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Consita skrev (25 minutter siden):

Tror helt ærlig dette er den mest patetiske tråden på hele kg. Hvor lenge går det ann å krangle om adhd.

Skroller og skroller og ingeting...

Ufattelig hvor mye engasjement Mette får her på Kvinneguiden 😅    Stjerne på Snap neste? 

• Liker 1
Skrevet
Sølvberget skrev (4 minutter siden):

Ufattelig hvor mye engasjement Mette får her på Kvinneguiden 😅    Stjerne på Snap neste? 

Du er nok inne på noe der. Mange hjelpere.

• Liker 2
Skrevet
Sølvberget skrev (6 minutter siden):

Tror det er langt igjen. Man må jo ha 50K følgere om jeg ikke tar feil? 

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Sol, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...