YNWA_1 Skrevet 25. september 2025 #2281 Skrevet 25. september 2025 De som evner å se noe annet enn kaos dag ut og dag inn er jammen meg god. Snakk om å gjøre ting vanskelig for seg selv 🤯 6 4
AnnnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #2282 Skrevet 25. september 2025 YNWA_1 skrev (1 time siden): De som evner å se noe annet enn kaos dag ut og dag inn er jammen meg god. Snakk om å gjøre ting vanskelig for seg selv 🤯 Jeg derimot synes det er smått imponerende med dere som ikke evner å se annet enn kaos. Hun har jo bedt om hjelp, er i ferd med å få hjelp og gjør det beste hun kan ut av en nær umulig økonomisk situasjon som følge av at hun er sykmeldt. Jeg har jo mer netto enn hun har vanligvis har brutto, samt at vi er to, så jeg fatter ikke hvordan hun klarer seg nå som hun får så lite som sykmeldt. Jeg hadde sikkert vært nervevrak i hennes situasjon bare av det økonomiske alene. 4 4
Xmasclovn Skrevet 25. september 2025 #2283 Skrevet 25. september 2025 Juststop skrev (9 timer siden): Å skyve ansvaret over på meg og henvise til hele tråden uten eksempler endrer ikke at påstanden din står uten grunnlag. Dette er et klassisk eksempel på rampelys-drama, diskusjoner er ofte veldig polarisert, og folk kan bruke ‘vi har snakket om det før’ eller ‘hele tråden’ som en måte å unngå å forklare seg på, samtidig som de prøver å framstå som om de har kontroll. Jeg gidder heller ikke å fortsette i det uendelige med gjentakelser uten substans Da får det heller bli stående som en påstand uten stubstans. Jeg har null problemer med å begrunne påstandene mine i tråden til vanlig, men det er grenser for hvor mye jeg tid jeg skal orke å bruke på å eksemplifisere den røde tråden i diskusjonen. Ellers er akkurat det med diagnose som hvilepute ganske så åpenbart hvis man har sett mer enn en snap fra Mette det siste året. 3 1 5
Xmasclovn Skrevet 25. september 2025 #2284 Skrevet 25. september 2025 M_z skrev (9 timer siden): Lurer på hvor lenge hun skal sitte uten putetrekk på sofaen jeg🤷♀️ Til hun er ferdig med oppussing. Så den som lever får se😂 4 2
Xmasclovn Skrevet 25. september 2025 #2285 Skrevet 25. september 2025 AnnnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånn oppfatter ikke jeg det. Nå viser disse diagnosene at hun HAR utfordringer og symptomer som folk uten disse diagnosene ikke har da. Det er ikke en «hvilepute», men en forklaring på hvorfor hun ofte gjør som hun gjør, hvorfor hun blir så sliten osv. Det er jo mange med autisme som er ufør fordi de er fanget opp så sent og har brent seg helt ut. Det er ikke sånn at man fungerer «normalt» med en gang man får en diagnose. Hun blir jo ofte gjort narr av at hun jakter på diagnoser, men hun hadde jo ikke fått disse diagnosene om hun ikke hadde dem - med alt av symptomer og utfordringer det har gitt. Da får du ha din oppfattelse. Så lenge hun bruker diagnoser til å bortforklare hverdagslige utfordringer også de uten diagnoser har, samt fremstå som at hun ikke kommer til å jobbe tilstrekkelig for å lære seg verktøy for å leve med diagnoser, så kommer ikke jeg til å endre mening. Det er mye halvhjertet snakk om ny start, jobbe på, dette skal jeg klare 💪🏻 uten stubstans, mens man fortsetter å leve i sitt indre og ytre kaos. Nå var det vel vanskelig å ta kollektivtransport også pga diagnose, mens inntil nylig ble det aldri nevnt som et problem. Samme kollektivtransporten hun brukte nesten daglig til jobb og til selveste utredningen. Interessant om ikke annet. 4 1 8
Juststop Skrevet 25. september 2025 #2286 Skrevet 25. september 2025 Xmasclovn skrev (9 minutter siden): Da får det heller bli stående som en påstand uten stubstans. Jeg har null problemer med å begrunne påstandene mine i tråden til vanlig, men det er grenser for hvor mye jeg tid jeg skal orke å bruke på å eksemplifisere den røde tråden i diskusjonen. Ellers er akkurat det med diagnose som hvilepute ganske så åpenbart hvis man har sett mer enn en snap fra Mette det siste året. Du brukte mer energi på å forsvare hvorfor du ikke gidder å forklare enn du ville brukt på å faktisk gjøre det. Når ‘jeg gidder ikke’ og ‘det er åpenbart’ er hele argumentet, er det jo ikke mye å ta seriøst. I rest my case. 1 2
Xmasclovn Skrevet 25. september 2025 #2287 Skrevet 25. september 2025 Juststop skrev (54 minutter siden): Du brukte mer energi på å forsvare hvorfor du ikke gidder å forklare enn du ville brukt på å faktisk gjøre det. Når ‘jeg gidder ikke’ og ‘det er åpenbart’ er hele argumentet, er det jo ikke mye å ta seriøst. I rest my case. Bruker tiden min på det jeg gidder. Så ja, bare rest your case and let it go. 4 1
Alisha* Skrevet 25. september 2025 #2288 Skrevet 25. september 2025 Ingen tvil om at hun elsker sine diagnoser. Dagene går til å fortelle det samme om igjen og om igjen. Har store planer, og mener hun er god på oppussing. Men å løfte seg opp til å få det gjennomført, nei det greier hun ikke. Ikke rart hun er syk og stresset, når hun må gjenta seg selv 1000 ganger. Det er et evig kaos rundt henne. 13 1
Anneisabell Skrevet 25. september 2025 Forfatter #2289 Skrevet 25. september 2025 Alisha* skrev (26 minutter siden): Ingen tvil om at hun elsker sine diagnoser. Dagene går til å fortelle det samme om igjen og om igjen. Har store planer, og mener hun er god på oppussing. Men å løfte seg opp til å få det gjennomført, nei det greier hun ikke. Ikke rart hun er syk og stresset, når hun må gjenta seg selv 1000 ganger. Det er et evig kaos rundt henne. Rene «bibelen « for å svare på kommentarer som blandt annet dukker opp her inne, ikke rart hun ikke kommer i mål når så mye av tiden blir å gjenta seg selv til det kjedsommelige 6
AnnnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #2290 Skrevet 25. september 2025 Xmasclovn skrev (1 time siden): Da får du ha din oppfattelse. Så lenge hun bruker diagnoser til å bortforklare hverdagslige utfordringer også de uten diagnoser har, samt fremstå som at hun ikke kommer til å jobbe tilstrekkelig for å lære seg verktøy for å leve med diagnoser, så kommer ikke jeg til å endre mening. Det er mye halvhjertet snakk om ny start, jobbe på, dette skal jeg klare 💪🏻 uten stubstans, mens man fortsetter å leve i sitt indre og ytre kaos. Nå var det vel vanskelig å ta kollektivtransport også pga diagnose, mens inntil nylig ble det aldri nevnt som et problem. Samme kollektivtransporten hun brukte nesten daglig til jobb og til selveste utredningen. Interessant om ikke annet. At hun ikke har nevnt det før, trenger ikke bety at det ikke var et problem før. Virkelig ikke. Hun er jo fortsatt under utredning såvidt jeg forstår, så kan ikke forvente at alt har ordnet seg. Det er vel ikke sånn at adhd-medisin fjerner adhd heller? Bare gjør det lettere å leve med? Eller? Og autisme finnes vel ingen medisin for, men mestringsteknikker kanskje? Ting tar tid. Som sagt ikke uvanlig å bli ufør som følge av autisme, fordi de brenner seg ut gang på gang på gang. 3 3
AnnnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #2291 Skrevet 25. september 2025 Anneisabell skrev (3 minutter siden): Rene «bibelen « for å svare på kommentarer som blandt annet dukker opp her inne, ikke rart hun ikke kommer i mål når så mye av tiden blir å gjenta seg selv til det kjedsommelige Kanskje fordi dere stadig drar opp ting som «sannhet» som dere har misforstått henne på? Ikke så rart hun vil forklare seg da. Som dette med offentlig transport: «det har aldri vært et problem før». Er det så vanskelig å skjønne at man ikke ser alt av et menneske og at folk ikke deler alt til enhver tid og at ting kan ha vært et stort problem for henne uten at vi har sett den siden av henne? Folk kan jo ha fullblods panikkangst uten at de som sitter ved siden av legger merke til det engang. 3 4
Xmasclovn Skrevet 25. september 2025 #2292 Skrevet 25. september 2025 Alisha* skrev (3 timer siden): Ingen tvil om at hun elsker sine diagnoser. Dagene går til å fortelle det samme om igjen og om igjen. Har store planer, og mener hun er god på oppussing. Men å løfte seg opp til å få det gjennomført, nei det greier hun ikke. Ikke rart hun er syk og stresset, når hun må gjenta seg selv 1000 ganger. Det er et evig kaos rundt henne. Det er noe med det å aldri komme seg ut av sirkelen. Greit nok at man trenger sykemelding, tid, riktig medisiner osv, men alt det er bare «plaster» på såret. Skal du bli bedre psykisk må du jobbe med hodet og det som skjer på innsiden der, komme deg ut av mønstre osv. For Mette vil dette ta laaang tid om aldri, fordi hun har skapt og stadig skaper vansker og problemer for seg økonomisk og materielt som står i veien for videre fremgang. 1 5
Nor Skrevet 25. september 2025 #2293 Skrevet 25. september 2025 (endret) Alisha* skrev (4 timer siden): Ingen tvil om at hun elsker sine diagnoser. Dagene går til å fortelle det samme om igjen og om igjen. Har store planer, og mener hun er god på oppussing. Men å løfte seg opp til å få det gjennomført, nei det greier hun ikke. Ikke rart hun er syk og stresset, når hun må gjenta seg selv 1000 ganger. Det er et evig kaos rundt henne. Mener du seriøst at Mette nyter og elsker og være ustrukturert og ha et kaos rundt seg, være lei og gråte mye, ha lite penger . Og ikke takle jobb og kjæreste ? Eller kan det være at hun desperat prøver finne unnskyldninger med diagnoser for at hun ikke klarer styre, og får hjelp fra helsevesenet i håp om å takle livet bedre? Og at hun vil avslå hjelp for at hun liker best å ha det slik hun har det nå ? Ingen tvil om at hun elsker sine diagnoser….. det er dagen dummeste. Gratulerer 🏆🏆🏆 Endret 25. september 2025 av Nor 1 6
Nor Skrevet 25. september 2025 #2294 Skrevet 25. september 2025 Noen liker brette seg ut i sosiale media. Kanskje for det gjør godt, eller kanskje for å tjene penger på klikk. Det er det bare MA selv som vet , selv om mange her mener de har innsyn i hennes indre. Andre føler seg best når de kan skrive stygge ting anonymt i sosiale media . Vi er alle forskjellige. Det var nok mange her som ble forbauset da dukkehuset MA brukte evigheter på og dokumenterte alt på snap, ble en stor glede og lykke for datteren da hun fikk dette som mammaen hadde laget. Det ble jo latterliggjort av mange her. Jeg har mer underholdning i å lese alle kommentarer her, en de endeløse snapene hennes. 🤭🤭🤭 2
Sol Rampelyset Skrevet 25. september 2025 #2295 Skrevet 25. september 2025 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin.
M_z Skrevet 26. september 2025 #2296 Skrevet 26. september 2025 Tror ikke hun vil få hjelp til å finne «helserettet arbeid».. tror hun heller vil ha hjelp til å få jobb der hun ønsker, og prøve å «snike» foran alle som søker🤷♀️ da hun begynte å ta ekstravakter så tenkte hun det var så enkelt pga erfaring og utdanningen.. men viste seg jo at det var kamp om de jobbene hun ønsket seg.. 4
Xmasclovn Skrevet 26. september 2025 #2297 Skrevet 26. september 2025 M_z skrev (29 minutter siden): Tror ikke hun vil få hjelp til å finne «helserettet arbeid».. tror hun heller vil ha hjelp til å få jobb der hun ønsker, og prøve å «snike» foran alle som søker🤷♀️ da hun begynte å ta ekstravakter så tenkte hun det var så enkelt pga erfaring og utdanningen.. men viste seg jo at det var kamp om de jobbene hun ønsket seg.. Har hun noen tanker selv om hva slags helserettet arbeid som passer for henne? Med så mange syke mennesker på aap osv tviler jeg på at hun blir prioritert på noe vis. Mulig hun får en fot inn raskere via «gratis» arbeidspraksis, men det gir aldri en garanti for fast jobb. 2
Anneisabell Skrevet 26. september 2025 Forfatter #2298 Skrevet 26. september 2025 Xmasclovn skrev (26 minutter siden): Har hun noen tanker selv om hva slags helserettet arbeid som passer for henne? Med så mange syke mennesker på aap osv tviler jeg på at hun blir prioritert på noe vis. Mulig hun får en fot inn raskere via «gratis» arbeidspraksis, men det gir aldri en garanti for fast jobb. Ønskene er linet opp på snap i dag, men slik hun fremstiller seg selv ser jeg ikke helt at noe av dette er passende jobb for henne, bla hjemmekontor. Med så lite struktur kan det umulig være en god løsning 4 4
AnnnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #2299 Skrevet 26. september 2025 Anneisabell skrev (17 minutter siden): Ønskene er linet opp på snap i dag, men slik hun fremstiller seg selv ser jeg ikke helt at noe av dette er passende jobb for henne, bla hjemmekontor. Med så lite struktur kan det umulig være en god løsning Hjemmekontor er supert. Har det selv. Jeg trenger ikke være noe mer strukturert enn hvis jeg en sjelden gang er på kontoret. 3
M_z Skrevet 26. september 2025 #2300 Skrevet 26. september 2025 Burde vel tatt med sekk til butikken når hun visste hun skulle helgehandle? Evt nett eller bag.. over 25kr i bare plastposer blir en del i lengden 4 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå