Juststop Skrevet 24. september 2025 #2261 Skrevet 24. september 2025 M_z skrev (6 minutter siden): Ganske obvious det Hvordan det? Jeg har verken sett overskuddsmateriell på det hun har lagt ut og kan ikke huske at hun har snakket om å selge eller ikke selge materialer. Så hvordan er det obvious? 3
Xmasclovn Skrevet 24. september 2025 #2262 Skrevet 24. september 2025 Linazer skrev (4 timer siden): Jeg liker Mette, hun har mange gode kvaliteter. Ikke minst appellerer kreativiteten hennes meg. Men, jeg er redd for at diagnosen(e) hun nå har fått blir en form for hvilepute for henne. Nå har hun en forklaring på hvorfor hun sliter med alt mulig. Og så blir det liksom greit at hun gjør ting halvhjertet, at økonomien er vanskelig, at hun stresser for den minste ting. Istedet for å faktisk jobbe med utfordringene kan hun nå legge hodet på puta og tenke at hun ikke kan noe for det, slik er det bare. Oftere og oftere på snap kommer hun med lange utredninger om at årsaken til hvorfor hun er slik hun er, er pga diagnosene. Spot on👏🏻 3
M_z Skrevet 24. september 2025 #2263 Skrevet 24. september 2025 Juststop skrev (19 minutter siden): Hvordan det? Jeg har verken sett overskuddsmateriell på det hun har lagt ut og kan ikke huske at hun har snakket om å selge eller ikke selge materialer. Så hvordan er det obvious? Skjønner ikke hva du skal frem til? Du svarer deg selv her. 1
Xmasclovn Skrevet 24. september 2025 #2264 Skrevet 24. september 2025 M_z skrev (3 timer siden): Jeg forstår ikke hvorfor hun absolutt skal bygge spisebordet sitt større, og dermed må ha flere stoler osv.. hvorfor ikke beholde det hele og brukbare bordet hun har, og heller vaske og selge de stolene hun hentet på Finn?? Enkel måte å tjene inn litt penger. Eller de hyllene hun lager kan hun forsøke å selge? Det at hun sier hun har masse materiale liggende, det er jo hoarder-symptomer Litt hoarder er det nok. Hun samler på så mye ræl og materiale, at det opptar minst et helt rom i huset. Mye blir ikke brukt. F.eks valgte hun å bruke ileggsplaten til spisebordet som materiale til dukkehus, i stedet for de x antall skapdørene, plankene osv hun har liggende. Deretter måtte hun improvisere med en for stor byggplanke da hun skulle ha mange til bords på julaften. 1 6
Juststop Skrevet 24. september 2025 #2265 Skrevet 24. september 2025 M_z skrev (59 minutter siden): Skjønner ikke hva du skal frem til? Du svarer deg selv her. Det er ikke "obvious" i det hele tatt om hun har prøvd eller ikke prøvd å selge ting hun har liggende. Det er din antagelse. Eller sitter du inne med inside information? 4
Nor Skrevet 24. september 2025 #2266 Skrevet 24. september 2025 Xmasclovn skrev (21 timer siden): 😂 LOL her var det virkelig mye å være misunnelig på ja😂 Da finnes det MANGE å være misunnelig på for det du ramser opp her er veldig generelt og gjelder stort sett de fleste mennesker. Ikke minst har hun evnen til å være hyggelig og ikke gjøre narr av mennesker med diagnoser . 4 1 2
Sol Rampelyset Skrevet 24. september 2025 #2267 Skrevet 24. september 2025 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.
Xmasclovn Skrevet 24. september 2025 #2268 Skrevet 24. september 2025 Nor skrev (2 timer siden): Ikke minst har hun evnen til å være hyggelig og ikke gjøre narr av mennesker med diagnoser . Den evnen har de fleste mennesker, inkl de her inne, selv om visse forsøker å fremstille det annerledes. Ingen latterliggjøring av diagnoser eller mennesker med disse. Det er først når du blir diagnosen din, jakter på nye eller (mis)bruker diagnosen din som unnskyldning for alt dritet du finner på, at det blir kommentert. 5 1 5
Juststop Skrevet 24. september 2025 #2269 Skrevet 24. september 2025 Xmasclovn skrev (4 minutter siden): Den evnen har de fleste mennesker, inkl de her inne, selv om visse forsøker å fremstille det annerledes. Ingen latterliggjøring av diagnoser eller mennesker med disse. Det er først når du blir diagnosen din, jakter på nye eller (mis)bruker diagnosen din som unnskyldning for alt dritet du finner på, at det blir kommentert. Jeg må bare spørre hvordan du mener hun misbruker diagnosen sin? Hva er alt drittet du mener hun har funnet på etter hun fikk diagnosen? 4 2
Xmasclovn Skrevet 24. september 2025 #2270 Skrevet 24. september 2025 Juststop skrev (9 minutter siden): Jeg må bare spørre hvordan du mener hun misbruker diagnosen sin? Hva er alt drittet du mener hun har funnet på etter hun fikk diagnosen? Tror det er gjentatt i tråden mange nok ganger hvoran Mette fungerer og hvordan alt hun foretar seg unnskyldes med at hun har adhd. Å få en diagnose eller to er den beste hvileputen hun kunne ønsket seg. 8 1
Juststop Skrevet 24. september 2025 #2271 Skrevet 24. september 2025 Xmasclovn skrev (Akkurat nå): Tror det er gjentatt i tråden mange nok ganger hvoran Mette fungerer og hvordan alt hun foretar seg unnskyldes med at hun har adhd. Å få en diagnose eller to er den beste hvileputen hun kunne ønsket seg. Så du klarte ikke å svare mer konkret enn det? Opplever svaret ditt som veldig vagt. Jeg spurte om konkrete eksempler på hva hun har funnet på etter diagnosen, men du viser bare til at det er ‘gjentatt i tråden’ og at hun bruker diagnosen som hvilepute. Kan du vise til spesifikke situasjoner du tenker på? 4 3
Xmasclovn Skrevet 24. september 2025 #2272 Skrevet 24. september 2025 Juststop skrev (3 minutter siden): Så du klarte ikke å svare mer konkret enn det? Opplever svaret ditt som veldig vagt. Jeg spurte om konkrete eksempler på hva hun har funnet på etter diagnosen, men du viser bare til at det er ‘gjentatt i tråden’ og at hun bruker diagnosen som hvilepute. Kan du vise til spesifikke situasjoner du tenker på? Jeg kan, men jeg gidder ikke da dette er noe som har blitt diskutert og poengtert x antall ganger av x antall brukere. Det er ikke som om jeg kom med noe nytt og drat helt ut fra intet. 6 1
Juststop Skrevet 24. september 2025 #2273 Skrevet 24. september 2025 (endret) Xmasclovn skrev (9 minutter siden): Jeg kan, men jeg gidder ikke da dette er noe som har blitt diskutert og poengtert x antall ganger av x antall brukere. Det er ikke som om jeg kom med noe nytt og drat helt ut fra intet. Så du kan, men du gidder ikke? Da blir det jo bare en tom påstand. Å gjemme seg bak ‘x antall ganger i tråden’ er en enkel måte å slippe å underbygge det man sier. Hvis du faktisk hadde gode eksempler, hadde det vært naturlig å nevne minst ett, ellers blir det mest prat uten substans. Når man trekker frem såpass sterke meninger om noen, bør man faktisk kunne peke på eksempler, ellers blir det mer en synsing enn noe som kan tas seriøst. Endret 24. september 2025 av Juststop Små justering 4 4
Xmasclovn Skrevet 24. september 2025 #2274 Skrevet 24. september 2025 Juststop skrev (1 minutt siden): Så du kan, men du gidder ikke? Da blir det jo bare en tom påstand. Å gjemme seg bak ‘x antall ganger i tråden’ er en enkel måte å slippe å underbygge det man sier. Hvis du faktisk hadde gode eksempler, hadde det vært naturlig å nevne minst ett – ellers blir det mest prat uten substans. Når man trekker frem såpass sterke meninger om noen, bør man faktisk kunne peke på eksempler – ellers blir det mer en synsing enn noe som kan tas seriøst. Halve tråden er full eksempler, og du trenger ikke lete lenge. De siste ukene er det stort sett det tråden omhandler. 4 1 3
Juststop Skrevet 24. september 2025 #2275 Skrevet 24. september 2025 Xmasclovn skrev (1 minutt siden): Halve tråden er full eksempler, og du trenger ikke lete lenge. De siste ukene er det stort sett det tråden omhandler. Halve tråden, sier du? Da burde det jo være null stress å nevne ett eneste konkret eksempel selv. Når du stadig peker til "hele tråden" uten å faktisk vise noe, så fremstår det mer som at du bare gjentar en seig påstand enn at du har noe håndfast å komme med 3 5
Xmasclovn Skrevet 24. september 2025 #2276 Skrevet 24. september 2025 Juststop skrev (4 minutter siden): Halve tråden, sier du? Da burde det jo være null stress å nevne ett eneste konkret eksempel selv. Når du stadig peker til "hele tråden" uten å faktisk vise noe, så fremstår det mer som at du bare gjentar en seig påstand enn at du har noe håndfast å komme med Like lite stress som for deg å finne eksempler selv. Vi kan sikkert fortsette å kaste ball i det uendelige, men det gidder jeg heller ikke. 5 1
Juststop Skrevet 24. september 2025 #2277 Skrevet 24. september 2025 Xmasclovn skrev (13 minutter siden): Like lite stress som for deg å finne eksempler selv. Vi kan sikkert fortsette å kaste ball i det uendelige, men det gidder jeg heller ikke. Å skyve ansvaret over på meg og henvise til hele tråden uten eksempler endrer ikke at påstanden din står uten grunnlag. Dette er et klassisk eksempel på rampelys-drama, diskusjoner er ofte veldig polarisert, og folk kan bruke ‘vi har snakket om det før’ eller ‘hele tråden’ som en måte å unngå å forklare seg på, samtidig som de prøver å framstå som om de har kontroll. Jeg gidder heller ikke å fortsette i det uendelige med gjentakelser uten substans 4 3
M_z Skrevet 24. september 2025 #2278 Skrevet 24. september 2025 Lurer på hvor lenge hun skal sitte uten putetrekk på sofaen jeg🤷♀️ 3 1
AnnnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #2279 Skrevet 25. september 2025 Xmasclovn skrev (7 timer siden): Tror det er gjentatt i tråden mange nok ganger hvoran Mette fungerer og hvordan alt hun foretar seg unnskyldes med at hun har adhd. Å få en diagnose eller to er den beste hvileputen hun kunne ønsket seg. Sånn oppfatter ikke jeg det. Nå viser disse diagnosene at hun HAR utfordringer og symptomer som folk uten disse diagnosene ikke har da. Det er ikke en «hvilepute», men en forklaring på hvorfor hun ofte gjør som hun gjør, hvorfor hun blir så sliten osv. Det er jo mange med autisme som er ufør fordi de er fanget opp så sent og har brent seg helt ut. Det er ikke sånn at man fungerer «normalt» med en gang man får en diagnose. Hun blir jo ofte gjort narr av at hun jakter på diagnoser, men hun hadde jo ikke fått disse diagnosene om hun ikke hadde dem - med alt av symptomer og utfordringer det har gitt. 6 2
AnnnonymBruker Skrevet 25. september 2025 #2280 Skrevet 25. september 2025 M_z skrev (6 timer siden): Lurer på hvor lenge hun skal sitte uten putetrekk på sofaen jeg🤷♀️ Til stuen er ferdig sparklet/pusset sikkert? Ellers må de jo vaskes på nytt. 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå