Juststop Skrevet 8. september 2025 #2121 Skrevet 8. september 2025 Xmasclovn skrev (15 minutter siden): Og nå skal hun male kjøkken?! But whyyyy? Det ser helt brukandes og fint ut, særlig for en som egentlig ikke har råd til å pusse opp. Krysser fingrene for at det ikke blir verre av at hun maler det… For du synes kjøkkenet er stygt? Er vanlig ikea kjøkken og ikke av den eldste typen. Vi har det samme. Hun har jo nettopp pusset opp benkeplatene på kjøkkenet. Ble kjempe fint. 5 2
Xmasclovn Skrevet 8. september 2025 #2122 Skrevet 8. september 2025 Juststop skrev (11 minutter siden): For du synes kjøkkenet er stygt? Er vanlig ikea kjøkken og ikke av den eldste typen. Vi har det samme. Hun har jo nettopp pusset opp benkeplatene på kjøkkenet. Ble kjempe fint. Hva prøver du egentlig å formidle her? 6 1
Lunabelle Skrevet 8. september 2025 #2123 Skrevet 8. september 2025 Juststop skrev (29 minutter siden): For du synes kjøkkenet er stygt? Er vanlig ikea kjøkken og ikke av den eldste typen. Vi har det samme. Hun har jo nettopp pusset opp benkeplatene på kjøkkenet. Ble kjempe fint. Benkeplatene ser fine ut på avstand, men det var ujevnt og absolutt ikke bra på nært hold. 2
Visla Skrevet 8. september 2025 #2124 Skrevet 8. september 2025 Skjønner virkelig ikke at enkelte her inne mener at man bare kan skylde på adhd for at hun ramponerer hele huset sitt med nye prosjekter og skakkjører økonomien sin. Hun er et voksent menneske, som selv har valgt å vente lenge med å oppsøke hjelp og gjort ting hun mener er best for henne selv og valgt å overse andre råd fordi «dette vet hun fungerer best for seg». Jeg kjenner mange med adhd, både medisinerte og umedisinerte, og noen fikk diagnosen i voksen alderen. Ingen av de ødelegger hjemmet sitt eller er så kaotiske 1 1 14
AnnnonymBruker Skrevet 9. september 2025 #2125 Skrevet 9. september 2025 Visla skrev (7 timer siden): Skjønner virkelig ikke at enkelte her inne mener at man bare kan skylde på adhd for at hun ramponerer hele huset sitt med nye prosjekter og skakkjører økonomien sin. Hun er et voksent menneske, som selv har valgt å vente lenge med å oppsøke hjelp og gjort ting hun mener er best for henne selv og valgt å overse andre råd fordi «dette vet hun fungerer best for seg». Jeg kjenner mange med adhd, både medisinerte og umedisinerte, og noen fikk diagnosen i voksen alderen. Ingen av de ødelegger hjemmet sitt eller er så kaotiske «Ødelegger hjemmet sitt» …. Fordi det mangler lister og overflatebehandling. Dere kan å overdrive og sparke på folk som ligger nede. 9 2
Anneisabell Skrevet 9. september 2025 Forfatter #2126 Skrevet 9. september 2025 AnnnonymBruker skrev (29 minutter siden): «Ødelegger hjemmet sitt» …. Fordi det mangler lister og overflatebehandling. Dere kan å overdrive og sparke på folk som ligger nede. Det er mer enn som så da 4 3
Visla Skrevet 9. september 2025 #2127 Skrevet 9. september 2025 AnnnonymBruker skrev (18 minutter siden): «Ødelegger hjemmet sitt» …. Fordi det mangler lister og overflatebehandling. Dere kan å overdrive og sparke på folk som ligger nede. ødelegger hjemmet sitt er ganske relativt. Når man ikke vet hva man gjør, og ikke er fagfolk er det fort gjort man faktisk ødelegger noe. Når man pusser inne og lar alt bli dekt av pussestøv (ventilasjon, tv, elektronikk) og sager i stykker benkeplate osv. har ikke inntrykk av at hun faktisk vedlikeholder noe hjemme, men at hun faktisk bare gjør nye prosjekter konstant og at mye ikke er gjort på rett måte og så fort som mulig og ikke fullført 10 3
Juststop Skrevet 9. september 2025 #2128 Skrevet 9. september 2025 Visla skrev (30 minutter siden): ødelegger hjemmet sitt er ganske relativt. Når man ikke vet hva man gjør, og ikke er fagfolk er det fort gjort man faktisk ødelegger noe. Når man pusser inne og lar alt bli dekt av pussestøv (ventilasjon, tv, elektronikk) og sager i stykker benkeplate osv. har ikke inntrykk av at hun faktisk vedlikeholder noe hjemme, men at hun faktisk bare gjør nye prosjekter konstant og at mye ikke er gjort på rett måte og så fort som mulig og ikke fullført Kortvarig pussing inne ødelegger ikke ventilasjon eller elektronikk. Beskyttelse og rengjøring gjør at du kan pusse inne uten problemer. Rengjøring og utlufting er viktig. Vedlikehold på innsiden av huset handler om renhold, kontroll og forebygging, slik at små problemer ikke utvikler seg til større skader. 4 1
Visla Skrevet 9. september 2025 #2129 Skrevet 9. september 2025 Juststop skrev (4 timer siden): Kortvarig pussing inne ødelegger ikke ventilasjon eller elektronikk. Beskyttelse og rengjøring gjør at du kan pusse inne uten problemer. Rengjøring og utlufting er viktig. Vedlikehold på innsiden av huset handler om renhold, kontroll og forebygging, slik at små problemer ikke utvikler seg til større skader. Hun var ikke dekt til noe når hun har stått å pusset og saget innendørs. vi tapet døråpninger og alt med plastbeskyttelse og maskeringstape, kostet og støvsugde konstant da vi sparklet hjemme. Vi hadde fortsatt pussestøv i hele huset. det utvikler seg jo når man ikke tenker igjennom hva man gjør. Nå rev hun av alle veggplatene, for så å oppdage at hun ikke kan bruke listene uten dem. Hun har ikke råd til å kjøpe nye. Da har hun enda et halvferdig rom hun aldri får ferdig 4 1
Juststop Skrevet 9. september 2025 #2130 Skrevet 9. september 2025 Visla skrev (13 timer siden): Skjønner virkelig ikke at enkelte her inne mener at man bare kan skylde på adhd for at hun ramponerer hele huset sitt med nye prosjekter og skakkjører økonomien sin. Hun er et voksent menneske, som selv har valgt å vente lenge med å oppsøke hjelp og gjort ting hun mener er best for henne selv og valgt å overse andre råd fordi «dette vet hun fungerer best for seg». Jeg kjenner mange med adhd, både medisinerte og umedisinerte, og noen fikk diagnosen i voksen alderen. Ingen av de ødelegger hjemmet sitt eller er så kaotiske ADHD kan variere mye i grad og uttrykk, både i hvor sterkt symptomene påvirker hverdagen og hvilke områder som rammes mest. Gradene: Mild: Symptomene gir noen utfordringer, men personen klarer stort sett å fungere. Moderat: Symptomene skaper tydelige problemer i flere områder. Alvorlig: Store vansker i nesten alle livsområder, ofte med behov for omfattende tilrettelegging. Ganske sikker på at Mette sa hun hadde alvorlig grad av adhd? 2 1 3
Xmasclovn Skrevet 9. september 2025 #2131 Skrevet 9. september 2025 Har hun i det minste fått ordnet hullet i taket? Det hadde nok vært øverst på min liste dersom jeg gikk hjemme i et år og klødde i oppussingsfingrene… 4 1
Lunabelle Skrevet 9. september 2025 #2132 Skrevet 9. september 2025 Xmasclovn skrev (9 minutter siden): Har hun i det minste fått ordnet hullet i taket? Det hadde nok vært øverst på min liste dersom jeg gikk hjemme i et år og klødde i oppussingsfingrene… Hahaha 😅. Hva tror du? Gjett én gang! 4 2
Kaneel Skrevet 9. september 2025 #2133 Skrevet 9. september 2025 Xmasclovn skrev (32 minutter siden): Har hun i det minste fått ordnet hullet i taket? Det hadde nok vært øverst på min liste dersom jeg gikk hjemme i et år og klødde i oppussingsfingrene… Men det er da ikke gøøøy!!! Eller nytt prosjekt… hullet er der i tillegg til alt annet nå i stua.. 😅 jeg skjonner bare ikke den trangen til å være selvdestruktiv med eget hus… men er i det minste bedre p ta ut den siden på huset og ikke fysisk på egen kropp.. 2
Xmasclovn Skrevet 9. september 2025 #2134 Skrevet 9. september 2025 Lunabelle skrev (48 minutter siden): Hahaha 😅. Hva tror du? Gjett én gang! Hmm den der var veldig vanskelig…🤔… Jeg gjetter ja hahahhaa not🤣 1 1
Xmasclovn Skrevet 9. september 2025 #2135 Skrevet 9. september 2025 Kaneel skrev (25 minutter siden): Men det er da ikke gøøøy!!! Eller nytt prosjekt… hullet er der i tillegg til alt annet nå i stua.. 😅 jeg skjonner bare ikke den trangen til å være selvdestruktiv med eget hus… men er i det minste bedre p ta ut den siden på huset og ikke fysisk på egen kropp.. Hun virker å være selvdestruktiv på alle området i livet dessverre. Stakkars, det er nesten så JEG begynner å synes synd på henne😆 3 1
Lunabelle Skrevet 9. september 2025 #2136 Skrevet 9. september 2025 Xmasclovn skrev (5 minutter siden): Hmm den der var veldig vanskelig…🤔… Jeg gjetter ja hahahhaa not🤣 🏆 Du vant! Hullet er selvfølgelig ikke fikset. 1 2
Visla Skrevet 9. september 2025 #2137 Skrevet 9. september 2025 Juststop skrev (2 timer siden): ADHD kan variere mye i grad og uttrykk, både i hvor sterkt symptomene påvirker hverdagen og hvilke områder som rammes mest. Gradene: Mild: Symptomene gir noen utfordringer, men personen klarer stort sett å fungere. Moderat: Symptomene skaper tydelige problemer i flere områder. Alvorlig: Store vansker i nesten alle livsområder, ofte med behov for omfattende tilrettelegging. Ganske sikker på at Mette sa hun hadde alvorlig grad av adhd? Ja, men hun er en voksen dame med flere barn. Som har bestemt seg for at hun fungerer best med å ikke ta imot hjelp av folk rundt seg 4 1
Juststop Skrevet 9. september 2025 #2138 Skrevet 9. september 2025 Visla skrev (9 minutter siden): Ja, men hun er en voksen dame med flere barn. Som har bestemt seg for at hun fungerer best med å ikke ta imot hjelp av folk rundt seg Men så bra hun har spurt og får hjelp nå da 4 2
YNWA_1 Skrevet 9. september 2025 #2139 Skrevet 9. september 2025 Xmasclovn skrev (På 8.9.2025 den 14.40): Er a tilbake😍 Skal gå inn og gi henne litt klikke senere! Ut fra det som skrives her høres det ut som same old Mettemor, og at hverken pause eller medisiner har hatt noe effekt. Kanskje det er på tide å legge adhd ballen ned og erkjenne at dette er personlighet, og personlighet er ikke lett å endre… Intet nytt under solen der i gården... Samme kaoset som før🤯 2 1
Xmasclovn Skrevet 9. september 2025 #2140 Skrevet 9. september 2025 Lunabelle skrev (4 timer siden): 🏆 Du vant! Hullet er selvfølgelig ikke fikset. Så bra hun prioriterte alt annet! Bare å gratulere henne også! 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå