Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Juststop skrev (14 minutter siden):

Han er dum, lettlurt og blir utnyttet når han inviterer henne med på helgetur med barnet og hun takker ja?

Det var ikke bare den helgeturen jeg siktet til - har du fulgt med de seneste årene?  Har hun blitt invitert med eller har hun invitert seg selv med?  Vet du at alt M forteller er sant..?

• Liker 1
Skrevet
Alisha* skrev (6 minutter siden):

Det var ikke bare den helgeturen jeg siktet til - har du fulgt med de seneste årene?  Har hun blitt invitert med eller har hun invitert seg selv med?  Vet du at alt M forteller er sant..?

Hva sikter du til da? 

Hva mener du tilsier at han er dum, lettlurt og blir utnyttet? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Blir stressa over at hun ikke kan lytte til psykologen men må snakke med nav for å komme igang med jobb. 
hør på legen og ta det med ro til ting er stabilisert. Hva er vits med å gå på behandling hvis du ikke følger hva de sier. De ønsker deg alt vel, det må du gjøre for deg selv. 

• Liker 2
Skrevet
Vintermåne skrev (9 timer siden):

Hun har vært veldig tydelig på at eksmannen skal betale denne turen?? Javel….. da er vel jeg blant de mindre intelligente da- jeg fikk nemlig også et veldig innstrykk av at hun var rakafant, selv om hun ikke sa det bokstavelig - når du griner og sier du ikke har penger til diesel for å levere i bhg, at du må sulte deg selv for å gi barna mat….. da sier det seg liksom litt selv at man er rimelig rakafant eller?? 

Jeg forstod det ikke som det var 0,- på kontoen, men at hun måtte prioritere fordi hun ikke visste når neste lønn kom.

• Liker 2
Skrevet
Strikkemamsen skrev (8 timer siden):

Blir stressa over at hun ikke kan lytte til psykologen men må snakke med nav for å komme igang med jobb. 
hør på legen og ta det med ro til ting er stabilisert. Hva er vits med å gå på behandling hvis du ikke følger hva de sier. De ønsker deg alt vel, det må du gjøre for deg selv. 

Det var vel arbeidsutprøving hun hadde lyst til å foreslå, ikke nødvendigvis jobb. Det er jo bare positivt det.

• Liker 2
Skrevet
Orly skrev (17 timer siden):

Det har hun nok fått vedtak på siden hun vet hun får penger nå

Men det virker ikke som hun forstår at det kan ta 8 uker behandlingstid for HVER gang hun sender inn en ny sykemelding, og det er litt urovekkende når man har ansvaret for barn… 

er selv langtidssykemeldt nå. Det varierer fra måned til måned nå om pengene kommer med en gang eller om jeg må vente flere uker. Da er det godt jeg har en buffer og ikke har brukt opp pengene på «take-away og tull».

Hvordan kan man forresren bestille take away om man ikke har penger?😅

• Liker 3
Skrevet
Visla skrev (Akkurat nå):

Men det virker ikke som hun forstår at det kan ta 8 uker behandlingstid for HVER gang hun sender inn en ny sykemelding, og det er litt urovekkende når man har ansvaret for barn… 

er selv langtidssykemeldt nå. Det varierer fra måned til måned nå om pengene kommer med en gang eller om jeg må vente flere uker. Da er det godt jeg har en buffer og ikke har brukt opp pengene på «take-away og tull».

Hvordan kan man forresren bestille take away om man ikke har penger?😅

Er det sant 😳 .. Og havner man på AAP kan NAV stoppe utbetalingene når de ønsker det, så det er heller ikke noe trygg økonomisk situasjon. Man trenger virkelig en buffer. Håper Mette tenker på det. 

Skrevet
AnnnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det sant 😳 .. Og havner man på AAP kan NAV stoppe utbetalingene når de ønsker det, så det er heller ikke noe trygg økonomisk situasjon. Man trenger virkelig en buffer. Håper Mette tenker på det. 

Mette har tenkt på dette. Og konklusjonen hennes er at buffer ikke passer henne. Hun liker best å leve fra måned til måned. Det er hennes egne ord. Derfor brenner pengene i lomma på henne så snart hun får noe.

Men hun sa selv at hun ikke skulle bli syk og sykemeldt og, så hun tok ingen risiko. Så en ser jo hvor godt det gikk.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Mette har tenkt på dette. Og konklusjonen hennes er at buffer ikke passer henne. Hun liker best å leve fra måned til måned. Det er hennes egne ord. Derfor brenner pengene i lomma på henne så snart hun får noe.

Men hun sa selv at hun ikke skulle bli syk og sykemeldt og, så hun tok ingen risiko. Så en ser jo hvor godt det gikk.

Det er jo ikke bra. Håper sosionomen kan hjelpe henne der. Udiagnostisert ADHD er jo ingen spøk akkurat, man har vel økt risiko for å utvikle andre sykdommer. 

• Liker 1
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke bra. Håper sosionomen kan hjelpe henne der. Udiagnostisert ADHD er jo ingen spøk akkurat, man har vel økt risiko for å utvikle andre sykdommer. 

Sosionomen som hun først ville til, så vurderte hun det slik at det ikke var vits i siden hun ikke hadde penger allikevel og budsjett var derfor verdiløst - og så kunne hun ikke dra når timen ble flyttet pga mangel på drivstoff og dyr parkering og tom konto.

Ikke så lett å forstå virrvarret av tankeganger hos henne.

Nå er vel forsåvidt ikke ADHD udiagnosert hos henne lenger?

• Liker 2
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, står også under behandlingstider på nav sine sider. 
jeg ringte de flere ganger for å spørre om fortgang siden jeg har barn. Men ikke noe de kan gjøre, annet enn at jeg kunne søke sosialhjelp eller hva det heter. Men da kan man ikke oppsparte midler. Kjedelig å bruke opp bufferen fordi systemet er slik… 

med sykepenger får man jo utbetaling 2 ganger i måneden istedet for 1. På en fast dato  og en dato som kan være når som helst. Ekstremt uforutsigbart, 

• Liker 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (25 minutter siden):

Tenk å tenke at en økonomisk buffer ikke «passer» en selv🫣 Da går man virkelig imot strømmen og all sunn fornuft.

• Liker 7
Skrevet
Snublefot62 skrev (20 minutter siden):

Sosionomen som hun først ville til, så vurderte hun det slik at det ikke var vits i siden hun ikke hadde penger allikevel og budsjett var derfor verdiløst - og så kunne hun ikke dra når timen ble flyttet pga mangel på drivstoff og dyr parkering og tom konto.

Ikke så lett å forstå virrvarret av tankeganger hos henne.

Nå er vel forsåvidt ikke ADHD udiagnosert hos henne lenger?

Det har vært udiagnosistert i lang tid. Det er vel nå nylig hun har fått medisiner med effekt uten bivirkninger. Jeg er ikke lege, men vil tro at det tar litt før ting faller på plass i kroppen, men at risikoen nok synker gradvis nå som hun er medisinert. Spesielt om hun begynner å trene og tar vare på helsen sin.  

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Det spørs om trening "passer for henne". Akkurat som bufferen. 

• Liker 1
Skrevet
Bingo Bongo skrev (11 minutter siden):

Det spørs om trening "passer for henne". Akkurat som bufferen. 

Tredemølla ble solgt fordi den ikke ble brukt så du er kanskje inne på noe der…

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

Skrevet

Har hun forsvunnet fra Snap ?

Skrevet
spirå12 skrev (32 minutter siden):

Har hun forsvunnet fra Snap ?

Kanskje hun har fått sykepengene. Og da må de brukes opp og da har hun nok ikke tid til å være på Snap 😅

• Liker 4
Skrevet
Lunabelle skrev (6 timer siden):

Kanskje hun har fått sykepengene. Og da må de brukes opp og da har hun nok ikke tid til å være på Snap 😅

🤣

• Liker 1
Skrevet

Hmmm... Veldig brått hun forsvant. Håper det ikke har skjedd noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...