Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnnnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med sugardaddy hadde hun vel ikke hatt så dårlig råd?🤔 

At hun ikke ville oppgi hvor hun sov skjønner jeg veldig godt…  vet om folk som deler i sosiale medier med færre følgere enn Mette som har fått besøk på døra av følgere!

Sugerdaddy er kanskje noe nytt. Siden Foodora, ekstravakter, vaskejobber og div annet som var «spennende» og «gav en boost» ikke varte så lenge eller gav den inntekten hun forventet så velger hun kanskje å prøve noe nytt og spennende. Kombinert med åpenbart savn av mann er det sikkert en god løsning for en som tenker veldig kortsiktig.
Økonomien er i alle fall plutselig på topp, med kongeparker, tyrkiatur, undelig takeaway, hageputer til 7000kr osv osv, så noe må det være…

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Minipilla skrev (1 time siden):

Jeg blir ganske imponert over Mette sin bankkonto. Den må leve et helt annet liv enn min i alle fall. Når den er tom er den tom. Mette satt for bare noen dager siden og gråt sine modige tårer fordi hun hadde ikke penger. Hun hadde faktisk så lite penger at hun kunne ikke fylle litt diesel på bilen for verken å levere datter i barnehage eller dra til sosionom. Sykepengene er ikke kommet enda men likevel har hun i dag booket og betalt verdens billigste tur til kongeparken fordi det kostet bare 4000,- 

Fascinerende.., men det som er enda mer fascinerende er hvordan pengene brenner i lomma💸💸 Helt uaktuelt å spare litt når alt er så usikkert. Jeg hadde gjort alt for å unngå matmangel osv. 

• Liker 8
Skrevet
Minipilla skrev (2 minutter siden):

Da burde hun brukt de pengene på diesel istede for å tigge (for det er det det er) på snap og bestilt ferien etter alle utgifter er betalt når sykepengene kommer. Syns jeg 😅

Kanskje hun hadde råd til begge deler? 😊 Jeg oppfatter ikke at hun tigger, akkurat, men klager ja.   

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun hadde råd til begge deler? 😊 Jeg oppfatter ikke at hun tigger, akkurat, men klager ja.   

Folk som sitter i bilen sin og griner fordi de ikke har råd til diesel har ikke råd til ferie 😅😅. Og neida hun tigger ikke offisielt - men det oppfattes slik. Det er ganske «vanlig» på snap og tiltok å holde på slik. Det er alltid noen løker som vippser. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Xmasclovn skrev (1 minutt siden):

Sugerdaddy er kanskje noe nytt. Siden Foodora, ekstravakter, vaskejobber og div annet som var «spennende» og «gav en boost» ikke varte så lenge eller gav den inntekten hun forventet så velger hun kanskje å prøve noe nytt og spennende. Kombinert med åpenbart savn av mann er det sikkert en god løsning for en som tenker veldig kortsiktig.
Økonomien er i alle fall plutselig på topp, med kongeparker, tyrkiatur, undelig takeaway, hageputer til 7000kr osv osv, så noe må det være…

Tyrkiatur har hun vel ikke bestilt. Kongeparken kostet ikke så mye, eksmannen skal vel betale for sin del. Men hageputer til 7000,- var mye når man har dårlig råd! Jeg hadde i alle fall ikke kjøpt ekstra puter (for å være ærlig hadde jeg nok heller kjøpt helt nytt sett hagemøbler og ventet til jeg hadde råd😅)

• Liker 1
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er hun så ofte på ferie da? Har ikke inntrykk at hun har så romslig økonomi akkurat. Men at hun sløser en del og ikke er så flink med penger er nok sant. 

Hun har planlagt to dyre ferier i år. Måtte droppe den tredje hun hadde lyst til da…

Det er jo sløsingen hennes som gir inntrykk av en ganske romslig konto.

• Liker 4
Skrevet

Minipilla skrev (1 minutt siden):

Folk som sitter i bilen sin og griner fordi de ikke har råd til diesel har ikke råd til ferie 😅😅. Og neida hun tigger ikke offisielt - men det oppfattes slik. Det er ganske «vanlig» på snap og tiltok å holde på slik. Det er alltid noen løker som vippser. 

Det er mulig det.. jeg oppfattet det ikke som tigging, men som frustrert at ting tar lang tid i nav. Men ja, helt sikkert noen som vippser ja.

• Liker 1
Skrevet
YNWA_1 skrev (7 minutter siden):

Fascinerende.., men det som er enda mer fascinerende er hvordan pengene brenner i lomma💸💸 Helt uaktuelt å spare litt når alt er så usikkert. Jeg hadde gjort alt for å unngå matmangel osv. 

Det meste av pengene har brent opp allerede før de kommer i lomma. 

• Liker 5
Skrevet
Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Hun har planlagt to dyre ferier i år. Måtte droppe den tredje hun hadde lyst til da…

Det er jo sløsingen hennes som gir inntrykk av en ganske romslig konto.

Hva er den andre dyre ferien? Kongeparken var jo ikke dyrt.. og tipper tyrkia er rimeligere for dem siden de kan bo hos familie, selvom det jo nok koster noen tusen uansett. 

• Liker 5
Skrevet
Lunabelle skrev (1 minutt siden):

Det meste av pengene har brent opp allerede før de kommer i lomma. 

Hun burde hatt en sparekonto i det minste. Man må jo ha det til sånne ting som sykmelding når nav bruker så lang tid visstnok - eller alt annet som dukker opp av uforutsette utgifter. 

Skrevet

Hva er den andre dyre ferien? Kongeparken var jo ikke dyrt.. og tipper tyrkia er rimeligere for dem siden de kan bo hos familie, selvom det jo nok koster noen tusen uansett. 

Neida - ikke dyrt dyrt, men 4000,- for opphold, minst 1500,- for reisen og kanskje 1500,- for mat og diverse. Det er lett 7000,- som er en del når du er arbeidsledig 

• Liker 5
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hun vet jo ikke hvor mye hun får engang….. hun visste jo ikke hvordan utbetalinger på sykepenger fra NAV er- om det blir delt opp eller for en mnd i slengen…… 

• Liker 1
Skrevet
Vintermåne skrev (11 minutter siden):

Hun vet jo ikke hvor mye hun får engang….. hun visste jo ikke hvordan utbetalinger på sykepenger fra NAV er- om det blir delt opp eller for en mnd i slengen…… 

Kanskje hun spurte da hun snakket med NAV? Det er jo ikke sånn at man deler hver minste detalj av sitt liv. Uansett er det jo ikke en dyr ferie hun har booket og eksmannen betaler jo sin del, og kanskje halvparten for datteren også? :)  

• Liker 4
Skrevet
Minipilla skrev (37 minutter siden):

Neida - ikke dyrt dyrt, men 4000,- for opphold, minst 1500,- for reisen og kanskje 1500,- for mat og diverse. Det er lett 7000,- som er en del når du er arbeidsledig 

Var en som kommenterte at hun hadde planlagt så dyre ferier. Jeg synes ikke det var så mye. En ting er jo hvis man ikke vet når - eller om - man får penger, en annen ting er jo at man vet at pengene er på vei. 

• Liker 5
Skrevet
Skrottefar skrev (1 time siden):

Hvem i huttiheita bare vippser Mette masse kroner fordi hun sutrer pga dårlig råd? 😛

Tipper det var enten eksen, broren eller annen familie.

• Liker 4
Skrevet

Herregud for noen spekulasjonar. Hun bestilte en tur til Kongeparken med overnatting, mat og biletter inkl. For 4000 kroner som xmannen betaler for. Se snapchat. 

• Liker 7
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (1 time siden):

Var det ikke en tur til Sørlandet et sted?

Dvs kongeparken, Sørlandet og Tyrkia. Tyrkia er vel satt på vent så da er det to «ferieturer» i sommer. Og det koster. Og kjenner vi Mette så blir det nok å overnatte et sted de må betale for enn å overnatte hos familie for å spare penger.

• Liker 2
Skrevet (endret)
M_z skrev (23 timer siden):

Og i sånne tilfeller har man en buffer… litt oppsparte midler tilfelle kriser.. ikke en «bruke penger måned for måned»-mentalitet🤡

Ikke alle har fått til å spare opp buffer eller ønsker å siste buffer 🤷‍♀️

Endret av Orly
  • Liker 2
Skrevet
Xmasclovn skrev (2 timer siden):

Det er også min erfaring, men som deg har jeg aldri sagt opp jobben min uten å ha noe annet å gå til😅 Reglene er tydeligvis annerledes når du er sykemeldt uten arbeidsgiver. Uansett er det typisk Mettemor å overdramatisere alt. Man får alltids nødpenger eller sosialhjelp i påvente av annen stønad, hvis man ikke ha egne midler. Hun slipper å sulte, lille dramaqueen på femogførr😂

Nei,  for ikke alle arbeidsgivere betaler sykepenger etter 16 dager og da går det gjennom nav og det tar tid,  helt vanlig med andre ord. 

• Liker 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Og om pengene ikke kommer til uka?

Om hun vet de kommer, så står nok de til utbetaling på Nav og derfor vet hun det

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...